Μπορείτε να μας βρείτε σε ένα ιστολόγιο για την ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ...ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ 2 και ένα ιστολόγιο για την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ...ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ 3.Με τιμή,
Πελασγός και συνεργάτες


ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ : Η "ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ" ΠΕΡΝΑΕΙ ΣΕ ΦΑΣΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ. ΜΕΙΝΕΤΕ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΟΙ.. ΣΥΝΤΟΜΑ...


«Το Γένος ποτέ δεν υποτάχθηκε στο Σουλτάνο! Είχε πάντα το Βασιλιά του, το στρατό του, το κάστρο του. Βασιλιάς του ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς, στρατός του οι Αρματωλοί και κλέφτες, κάστρα του η Μάνη και το Σούλι»

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

Κυριακή 8 Απριλίου 2012

ΤΑ ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ: Ο λογοκλόπος Μάρκος απλά εκσυγχρονίζει και εξιουδαΐζει τον Οδυσσέα, παρουσιάζοντας έναν νέο ήρωα, τον Ιησού...


Οδύσσεια κ
Μάρκος 5, 1/20 
Ο Οδυσσέας και το πλήρωμα του έφτασαν με πλοίο στην Αιαία. 
Ο Ιησούς και οι μαθητές του πήγαν με πλοίο στην χώρα των Γεργεσηνών. 
Όταν ο Οδυσσέας τράβηξε το σπαθί του η Κίρκη έτρεξε προς το μέρος του, γονάτισε, τον φώναξε με το όνομα του, και ζήτησε να τη λυπηθεί. 
Όταν ο Ιησούς διέταξε τον δαίμονα να φύγει, ο δαιμονισμένος , γονάτισε, τον φώναξε με το όνομα του, και ζήτησε να τον λυπηθεί. 
Ο Οδυσσέας ζήτησε από την Κίρκη να ορκιστεί ότι δεν θα έκανε κακό. 
Ζήτησε από τον Ιησού να υποσχεθεί ότι δεν θα του έκανε κακό. 
Ο Οδυσσέας ζήτησε από την Κίρκη να κάνει τα γουρούνια πάλι ανθρώπους, και εκείνη δέχτηκε, αλλά αργότερα αυτοί θα πνίγονταν στην θάλασσα. 
Η λεγεώνα των δαιμόνων ζήτησε να σταλεί στα γουρούνια, και ο Ιησούς το δέχτηκε, μετά όμως τα έστειλε στη θάλασσα και πνίγηκαν. 
Ο Οδυσσέας και το πλήρωμα του έφυγαν με πλοίο. 
Ο Ιησούς και οι μαθητές του έφυγαν με πλοίο.
Οδύσσεια κ/μ 
Πράξεις 20, 7/12 
Ο Οδυσσέας και το πλήρωμα έφυγαν από την Τροία και ταξίδεψαν πίσω στην Ελλάδα 
Ο Παύλος και το πλήρωμα σταμάτησαν στην Τρωάδα έχοντας φύγει από την Αχαΐα. 
Μετά το ταξίδι ο Οδυσσέας και το πλήρωμα γευμάτισαν. 
Μετά το ταξίδι ο Παύλος και οι πιστοί γευμάτισαν. 
Η συμφορά συνέβη την νύχτα 
Η συμφορά συνέβη τα μεσάνυχτα
Ο Τηλέμαχος και ο Πεισίστρατος πήγαν στην Σπάρτη από ξηράς. 
Ο Ιησούς και οι μαθητές του πήγαν στην Γαλιλαία από ξηράς. 
Ο Μενέλαος αρνήθηκε να τους διώξει νηστικούς. 
Ο Ιησούς αρνήθηκε να τους διώξει νηστικούς (τους φιλοξενούμενους). 
Κάθισαν όλοι, άντρες και γυναίκες. 
Κάθισαν όλοι, (προφανώς άντρες και γυναίκες). 
Πήραν ψωμί, κρασί και κρέας και τα μοίρασαν. 
Ο Ιησούς πήρε ψωμί και ψάρια και τα μοίρασε. 
Όλοι έφαγαν και χόρτασαν. 
Όλοι έφαγαν και χόρτασαν.
Οδύσσεια 100/116 
Μάρκος 14, 13/16 
Ο Οδυσσέας έστειλε δυο συντρόφους να αναζητήσουν φιλοξενία. 
Ο Ιησούς έστειλε δυο μαθητές να αναζητήσουν κατάλυμα. 
Πήγαν και συνάντησαν μια γυναίκα που έπαιρνε νερό για να το πάει στην πόλη. 
Πήγα και συνάντησαν έναν άντρα που μετέφερε νερό στην πόλη. 
Έκαναν ερωτήσεις και τους έδειξαν ένα "ψηλό παλάτι" 
Έκαναν ερωτήσεις και τους έδειξαν ένα "μεγάλο ανώγι". 
Ένας ετοίμασε το γεύμα του. 
Οι μαθητές ετοίμασαν το δείπνο.
Ιλιάς
Μάρκος 
Ο Έκτωρ κατάλαβε τότε ότι θα τον σκότωναν, διότι οι θεοί του τον είχαν εγκαταλείψει.  
Ο Ιησούς ήξερε ότι θα πέθαινε και παραπονέθηκε ότι ο Θεός τον εγκατέλειψε. 
Η ψυχή του Εκτωρα πήγε με λυγμό στον Άδη. 
Ο Ιησούς έβγαλε κραυγή και εξέπνευσε. 
Οι Τρώες θρήνησαν σαν να είχε καταστραφεί η πόλη τους "από πάνω ως κάτω". 
Ο θάνατος του Ιησού προανάγγειλε την πτώση της Ιερουσαλήμ και του ναού, το καταπέτασμα του οποίου σχίστηκε "από πάνω ως κάτω"
Ιλιιάς Ω 
Μάρκος 6, 45/52 
Ο Δίας, πάνω στον Όλυμπο, είδε τον Πρίαμο να ταξιδεύει προς τον Αχιλλέα. 
Ο Ιησούς είδε από το βουνό τους μαθητές του να κωπηλατούν. 
Ο Ερμής περπάτησε πάνω στο νερό μέχρι τον Πρίαμο. 
Ο Ιησούς περπάτησε πάνω στο νερό μέχρι τους μαθητές του. 
Ο Πρίαμος τρομοκρατήθηκε περιμένοντας το χειρότερο. 
Οι μαθητές τρομοκρατήθηκαν περιμένοντας το χειρότερο.
Μετά από αυτές τις προφητείες, ο Οδυσσέας, μεταμφιεσμένος σε ζητιάνο. Έκατσε μόνος του. 
Μετά από αυτές τις προφητείες, ο Ιησούς κάθισε στο τραπέζι του σπιτιού του ταπεινού λεπρού. 
Μπήκε η Ευρύκλεια με μια λεκάνη νερό και του έπλυνε τα πόδια. Αργότερα τον άλειψε με λάδι. 
Μπήκε μια γυναίκα με ένα ακριβό βάζο από αλάβαστρο γεμάτο μύρο και το έχυσε στο κεφάλι του Ιησού. 
Έριξε κάτω το μπρούτζινο σκεύος, χύνοντας όλο το νερό. 
Έσπασε το δοχείο για να χύσει το μύρο. 
Μόνο εκείνη αναγνώρισε τον βασιλιά της. 
Μόνο εκείνη αναγνώρισε ότι ο Ιησούς θα πέθαινε.
Οδύσσεια 
Μάρκος 6 17/29 
Ο Αγαμέμνων σφαγιάστηκε ανάμεσα σε πιατέλες και πιάτα. 
Ο Ιωάννης αποκεφαλίστηκε, και το κεφάλι του παρουσιάσθηκε επί πινάκι. 
Η γιορτή σπιλώθηκε από ένα φόνο. 
Η γιορτή σπιλώθηκε από ένα φόνο. 
Ο φόνος του Αγαμέμνωνα προαναγγέλλει τους κινδύνους που θα αντιμετωπίσει ο Οδυσσέας. 
Ο φόνος του Ιωάννη του Βαπτιστή προαναγγέλλει τους κινδύνους που θα αντιμετωπίσει ο Ιησούς.
Στοιχεία από το συγκλονιστικό βιβλίο του Μακ Ντόναλν: 
Οι μαθητές του Ιησού είναι ψαράδες -σε μια κατάξερη Παλαιστίνη- επειδή και ο Οδυσσέας με τους συντρόφους του είναι ναυτικοί. Ο Ιησούς είναι ξυλουργός επειδή και ο Οδυσσέας, όπως αναφέρει ο Όμηρος, είναι και ξυλουργός. Οι ομοιότητες είναι ατέλειωτες. Ο Πέτρος μοιάζει στον Ευρύλοχο όχι μόνον επειδή και οι δύο ομιλούν εξ ονόματος όλων των υπόλοιπων μαθητών-συντρόφων, αλλά επειδή και οι δύο κατηγορήθηκαν από τους ηγέτες τους ότι είχαν καταληφθεί από κακούς δαίμονες, αλλά και διότι και οι δύο προτίμησαν, αντί να υποφέρουν, να σπάσουν τους όρκους τους προς τον ήρωά τους. 
Γιατί οι αρχιερείς χρειάζονταν τον Ιούδα για να αναγνωρίσει και να τους υποδείξει τον Ιησού, ώστε να τον συλλάβουν; Τον γνώριζαν ήδη. Ο Ιησούς δίδασκε δημόσια στην Παλαιστίνη επί τρία χρόνια και, σε μια τουλάχιστον περίπτωση, μιλώντας στο ναό συνδιαλέγεται με τους αρχιερείς κατηγορώντας τους ότι κατέστησαν «τον οίκο» του «σπήλαιο ληστών». Η απάντηση είναι απλή. Ο προδότης Ιούδας «παίζει το ρόλο» του Μελάνθιου, γιου του Δολίου, στην Οδύσσεια. Μετά την επιστροφή του στην Ιθάκη, ελάχιστοι ήταν εκείνοι που αναγνώρισαν τον Οδυσσέα, που εμφανίζεται σαν ζητιάνος. Ο Μελάνθιος είναι εκείνος που προδίδει τον Οδυσσέα και επιχειρεί να εφοδιάσει με όπλα τους μνηστήρες. 
Η Ευρύκλεια, η τροφός του Τηλέμαχου, είναι από τους λίγους ανθρώπους που αναγνωρίζει τον Οδυσσέα. Η Ευρυνόμη, υπηρέτρια στο παλάτι, λούζει τον Οδυσσέα, τον μυρώνει και του φορά καθαρά ρούχα. Ο Μάρκος παίζει με τα ονόματα των δύο γυναικών, όταν αναφέρει το περιστατικό όπου μια, μη επονομαζόμενη, γυναίκα σπάει ένα ένα πανάκριβο δοχείο με μύρο και χρίει τον Ιησού. Και ενώ οι μαθητές του αγανακτούν, ο Ιησούς λέει να την αφήσουν ήσυχη διότι «όπου και αν κηρυχθεί αυτό το ευαγγέλιο σε όλο τον κόσμο» [να κηρυχθεί, δηλαδή, ο νόμος -ευρύτατα- σε όλο τον κόσμο (Ευρυνόμη)], «εκείνο που αυτή έκανε, θα αναφερθεί σε ανάμνησή της», θα δοξαστεί δηλαδή παντού (Ευρύκλεια). 
Ο Μακ Ντόναλντ βρίσκει έντεκα ομοιότητες ανάμεσα στην σταύρωση του Ιησού και στον θάνατο του Έκτωρα, όλες με την ίδια σειρά, και έντεκα ακόμα ομοιότητες ανάμεσα στην διήγηση του Μάρκου για την ταφή του Ιησού και στην διήγηση του Ομήρου για την ταφή του Έκτωρα, όλες με την ίδια σειρά. Όσο για την ανάσταση, τίποτα το εξαιρετικό. Οι ήρωες του Ομήρου πηγαινοέρχονται διαρκώς στον Άδη. Το μόνο που προσθέτει ο Μάρκος είναι η εκ νεκρών ανάσταση ...; 
Στην Οδύσσεια ένας σύντροφος του Οδυσσέα αποκοιμιέται και πέφτοντας από την σκεπή σκοτώνεται. Το φάντασμά του μάς λέει πόσο «κακότυχος» ήταν. Στις Πράξεις των Αποστόλων, ένας νεαρός πέφτει επίσης από ένα παράθυρο, καθώς αποκοιμήθηκε, και σκοτώνεται. Αυτός ο νέος είναι περισσότερο τυχερός. Τυχαίνει να περάσει ο Παύλος από εκεί και τον ανασταίνει. Το όνομά του; Εύτυχος! 
Όλοι οι σχολιαστές του Μακ Ντόναλντ συμφωνούν σε ένα σημείο: το έργο του κλείνει μια για πάντα το ζήτημα του χριστολογικού. Μερικά παραδείγματα, όσον αφορά τα δάνεια του ευαγγελιστή Μάρκου από τον Όμηρο, θα ήταν ενδιαφέροντα. Πρόκειται όμως για αμέτρητες περιπτώσεις. 
Διαπιστώνουμε, λοιπόν, ότι ο Μάρκος δεν είναι απλώς κάποιος εγγράμματος φίλος, σύντροφος, μαθητής κάποιων αγράμματων ψαράδων από την Ιουδαία. Γνωρίζει άριστα τα έπη του Ομήρου. Η κοινή ελληνική, που ήταν η διεθνής γλώσσα της εποχής του, είχε τεράστιες διαφορές από την γλώσσα του Ομήρου (μια απλή ματιά στα Ευαγγέλια και στον Όμηρο αρκεί). Η μελέτη του Ομήρου την εποχή εκείνη προϋπόθετε την παράλληλη μελέτη λεξικών αλλά και σχολιογραφικών έργων πάνω στην Ιλιάδα και την Οδύσσεια.                                                                                                                           Πηγή: Τα Ομηρικά Έπη και το Ευαγγέλιο του Μάρκου.- Μακ Ντόναλντ

10 σχόλια:

  1. exei dikio....ola Ellhnika eitan akoma kai o hisous oopios kai fyshka den eine 8eos,afou eitan NO8OS GIOS RWMAIOU (ELLHNA) AKSIWMATIKOU ,ME TO EPI8ETO PAN8ERAS,KAI O APOSTOLO PAULOS ELLHNAS EITAN , EPEIDH EGRAPSE TIS EPISTOLES,TETIES EPISTOLES PREPEI NA EXEIS TA ELLHNIKH SAN MHTRIKH SOU GLWSSA GIA NA GRAPSEIS,OPWS KAI MARKOS POU LETE EITAN ELLHNAS..OLA TA EUAGGELIA EINE GRAMMENA STA ELLHNIKA....
    OLA ELLADA KAI PANTOU----OLA PATRIDA MAS KAI AUTA KAI EKEINA KAI KATI POU EXOUME MESA STIN KARDIA KAI KRAZEI MESA MAS EMPROS PAIDIA!!
    G AMelethtos (Buzantinos)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. το ότι κάποιοι έκαναν εγκλήματα για τη τη "στήριξη" του χριστιανοουδαικού θρησκεύματος δε μειώνει τη σημαντικότητα της έλευσης του Ιησού...
    ίσα ίσα...χρειάζονταν τόσο πολύ να εκμεταλλευτούν τον Ιησού και ό,τι αυτός αντιπροσωπεύει σε συνδυασμό με ό,τι αντιπροσωπεύει η χώρα μας, που προέβησαν σε τρομακτική εκμετάλλευση και των δύο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φυσικά ήταν όλα αληθινά, όμως το ότι Εβραίοι(αν και οι περισσότεροι είχαν ελληνική καταγωγή) μιμήθηκαν ή αντέγραψαν την Ελληνική μυθολογία και έπη, ή το κατά πόσο η ιστορία επαναλαμβάνεται ενίοτε είναι άλλο ζήτημα και άλλο είναι να λές "παρουσιάζοντας έναν νέο ήρωα, τον Ιησού".Αυτό είναι κάτι το τραγικό και ψευδές.Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της άγνοιας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΑΝΤΕ ΣΤΟΝ ΑΓΥΡΙΣΤΟ ΜΑΛΑΚΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραίος, με επιχειρήματα, αν έχεις διαφωνίες με την σχετική ανάρτηση να τις ξεδιπλώσεις και να τις τεκμηριώσεις και όχι να υβρίζεις... Αυτό δείχνει αυθάδεια και έλλειψη επιχειρημάτων... Περιμένω τις απαντήσεις σου και τις διαφωνίες σου πάνω σε αυτό το θέμα... Με τιμή Προμηθεύς...

      Διαγραφή
  5. Το άρθρο αυτό δεν δένει με περισσότερο από το 50% του υπόλοιπου site. Δεν μπορεί να υπάρχουν αναφορές στην Θεοτόκο, στον Κοσμά τον Αιτωλό, στον γέροντα Παίσιο κλπ. και να δημοσιεύετε τέτοιο άρθρο. Δηλαδή αυτοί πίστευαν άλλο Θεό? Με το να λέμε οτι το κατά Μάρκον είναι αντιγραφή του Ομήρου επειδή έτσι συμπεραίνει ο Μακντόναλντ βασιζόμενος σε ομοιότητες των κειμένων, είναι σαν να αρνούμαστε την ουσία του Ευαγγελίου, ακόμα και το κεντρικό του πρόσωπο, τον Χριστό. Έτσι όπως δημοσιεύτηκε το άρθρο, ουσιαστικά; βάλει κατά της πίαστης μας. Πολυ περισσότερη προσοχή παρακαλώ με τα ιερά και τα όσια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο ΟΜΗΡΟΣ ΗΤΑΝΕ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΟΥ ΛΕΟΦΩΡΕΙΟΥ,Ο ΔΙΑΣ ΗΤΑΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΤΗΣ ΥΔΡΟΓΟΝΟΒΟΜΒΑΣ ΚΑΙ Ο ΕΡΜΗΣ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΠΕΡΠΑΤΗΣΕ ΣΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ.
    ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΘΕΤΟΥ,ΜΗΝ ΒΡΙΖΕΤΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΕΛΕΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΠΛΗΚΤΟΙ ΕΛΕΟΣ... ΟΤΑΝ ΠΑΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΠΕΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΑΜΕΣΩΣ ΕΣΕΙΣ ΝΑ ΒΡΙΖΕΤΕ.... ΑΥΤΟΙ ΕΙΣΤΕ... ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΙΣΤΕ ΠΡΩΤΑ ΕΒΡΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΛΛΗΝΕΣ... ΜΗΝ ΚΟΛΛΑΤΕ ΡΕ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΕΤΣΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ... ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΤΟ ΑΝΕΒΑΣΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΕΒΡΑΙΟΣ ΚΑΙ ΣΙΩΝΙΣΤΗΣ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΣΑΙ ΗΛΙΘΙΕ.
    ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΑΣ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ. ΟΥΣΤ, ΒΛΑΧΑΔΕΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΠΑΛΙΟΤΣΟΠΑΝΑΡΑΙΟΙ.ΕΧΕΤΕ ΓΙΝΕΙ ΟΡΓΑΝΑ ΤΥΦΛΑ ΤΩΝ ΜΑΣΟΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΟΛΟΠΛΟΚΙΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΧΕΤΕ ΓΙΑ ΚΑΜΑΡΙ.ΕΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΑΣΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ,ΝΑ ΤΟΥΣ ΞΕΣΤΡΑΒΩΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕΤΕ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ. ΑΝΤΕ ΝΑ ΦΥΛΑΞΕΤΕ ΚΑΝΕΝΑ ΚΟΠΑΔΙ ΓΙΔΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΣΑΣ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΗΝ ΔΙΑΝΟΗΣΗ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΑΛΛΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραίος και εσύ, τα επιχειρήματά σου δίνουν και πέρνουν... Όσο για το ότι είμαστε μασόνοι άνευ σχολιασμού, έχει αποδείξει το μπλογκ κατα πόσον είναι με τους μασόνους, ρίξε μα ματιά στα θεματά μας... ΥΓ: Α, και σε ευχαριστώ για την συμβουλή, για τα γίδια λέω, έρχονται δύσκολοι καιροί, θα το σκεφτώ σοβαρά να επιστρέψω πίσω στο χωριό...

      Διαγραφή