Σελίδες

Παρασκευή 11 Μαΐου 2012

Αρχαία ελληνική επιγραφή στην Αίγυπτο επί Πτολεμαίων!


Μακεδόνες, Θεσσαλοί, Θράκες, Βοιωτοί, Ταραντίνοι, Σάμιοι, Ναυκρατίτες


Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος


«Το βασίλειο των Πτολεμαίων, το οποίο θεμελιώθηκε από τον Μέγα Αλέξανδρο ανήλθε σε ένα επίπεδο μεγαλειότητας και ευημερίας το οποίο, είναι πιθανόν, να μην μπορούσε να ονειρευτεί ούτε ο ίδιος ο κατακτητής» γράφει ο George Rawlinson M.A. σε βιβλίο του που εκδόθηκε στη Νέα Υόρκη το 1899. Η ανωτερότητα του μακεδονικού στοιχείου είναι ο δούρειος ίππος για την κατάκτηση ενός λαού που έμενε πιστός στις παραδόσεις του.


Ο αρχαίος αιγυπτιακός λαός παρότι ιστορικά άκαμπτος εντούτοις γαλουχήθηκε με τον ελληνικό πολιτισμό, επί τρεις περίπου αιώνες, αφού αναπτύχθηκε το εμπόριο και η εμπορική παραγωγή έφθασε σε ύψιστο βαθμό. Παρόλα αυτά τα θρησκευτικά και γλωσσικά στοιχεία δεν αλλοιώθηκαν από τον Μακεδόνα κατακτητή. Γι’ αυτό πολλές επιγραφές είναι χαραγμένες και στην αιγυπτιακή (ιερογλυφική ή δημώδη) και στην γλώσσα των Μακεδόνων – στην ελληνική, δηλαδή.


Η μακεδονική επιγραφή που βρέθηκε στην Αίγυπτο.


Μια από τις επιγραφές αυτές είναι κι αυτή που παρουσιάζουμε, από όπου αναγκαζόμαστε, για άλλη μια φορά,


να τονίσουμε την έννοια του χαρακτηρισμού της καταγωγής των αναγραφομένων ονομάτων στην αρχαία επιγραφή της Αιγύπτου.


Ο αναγνώστης αντιλαμβάνεται αμέσως πως ο χαρακτηρισμός της καταγωγής του κάθε αθλητή που αναγράφεται στη επιγραφή δεν υποδηλώνει κάποιο ξεχωριστό … έθνος, αλλά τον τόπο καταγωγής του από έναν ενιαίο ελληνικό γεωγραφικό χώρο.




Η επιγραφή που είναι του 267 π.Χ. Και αναφέρεται σε αγώνες που έγιναν στις δεκαοκτώ του μήνα Δύστρου για τα δωδέκατα βασίλεια γενέθλια αρχίζει ως εξής:


«Βασιλεί Πτολεμαίωι Σωτήρων Ηράκλειτος Λεπτίνου Αλεξανδρεύς
Αγωνοθετήσας και πρώτος άθλα προθείς χαλκώματα,
Έτους οκτωκαιδεκάτου Δύστρου δωδεκάτηι γενεθλίοις
Βασιλεία τιθέντος Αμαδόκου, την αναγραφήν των νικητών.»


Απόσπασμα από τη μακεδονική επιγραφή.


Αναφέρονται οι αθλητές και ο τόπος καταγωγής τους.


Έτσι έχουμε:


Θεόδωρος Στράτωνος Θράξ
Ηφαιστίων Δημέου Ταραντίνος
Διονύσιος Στεφάνου Αλικαρνασσεύς
Αινήσις Παταμούσου Θράξ
Πτολεμαίων Βουβάρου Μακεδών
Πτολεμαίος Αμαδόκου Θράξ
Κινέας Αλκέτου Θεσσαλός
Κινέας Αλκέτας Θεσσαλός (συνωνυμία)
….. Παρμενίωνος Μακεδών
Χρύσερμος Αμαδόκου Θραξ
Δημήτριος Αρτέμωνος Ναυκρατίτης
Στράτιππος Μενοίτου Μακεδών
Βαστακίλας Αμαδόκου Θραξ
Αμάδοκος Σατόκου Θράξ
Στράτιππος Μενοίτου Μακεδών
Μνησίμαχος Αμεινοκλέους Βοιώτιος
Πτολεμαίος Αμαδόκου Θραξ
Λυκομήδης Κτησικλέους Σάμιος




Δηλαδή έχουμε αθλητές που διακρίθηκαν στους αγώνες από τη Θράκη, τη Μακεδονία, τον Τάραντο, τη Θεσσαλία, τη Ναύκρατο, τη Βοιωτία, τη Σάμο, την Αλικαρνασσό.


Η επιγραφή είναι γραμμένη στην επίσημη γλώσσα -την ελληνική – του Βασιλείου των Πτολεμαίων, που είχε πρωτεύουσα την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.






Βαλκανικό Περισκόπιο – Ἂρθρα & Σκέψεις-
olympia.gr
Σχόλιο Πελασγού : Για να θυμόμαστε πως ο πολιτισμός μας έφτασε παντού και εδοξάσθη και ήγγικεν η ώρα της Λευτεριάς και του Ελληνικού Οικουμενισμού!

11 σχόλια:

  1. Πελασγέ θελω να σε ρωτήσω κάτι..
    Πως αισθάνεσαι για τον Μ.Αλέξανδρο που κατασφάγιασε λαους και βιαζε γυναικόπαιδα ?
    Σε κανει να νοιωθεις περήφανος ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμπληρώνω τον θάνατο έξι χιλιάδων Θηβαίων,
    τριάντα χιλιάδων Θηβαίων που πουλήθηκαν ως δούλοι
    και την ισοπέδωση της πόλης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι σφαγές και οι βαρβαρότητες είναι στοιχείο βαρβαρικό και αποκρουστικό.Δικαιολογούνται μόνο όταν έχουν ανώτερο λόγο και σκοπό.
    Απ΄όσο γνωρίζω, ο Μ. Αλέξανδρος δεν κατέσφαξε λαούς, παρά μόνο στο πεδίο της μάχης, όπου οι αλληλοσκοτωμοί θεωρούνται φυσικό αποτέλεσμα.
    Επιπλέον δεν έχω μαρτυρίες για βιασμούς και παρεμφερή πράξεις, αν κάνω λάθος διορθώστε με.
    Μεγαλύτερη απόδειξη του εκπολιτισμού του Μ. Αλεξάνδρου είναι πως ακόμα και σήμερα τον τιμούν σε ορισμένα μέρη απ΄όπου πέρασε ως θεό, προφήτη ή βασιλέα και κάποιες φυλές ακολουθούν το παράδειγμά του.Επίσης, είναι γνωστό το ότι άφησε τεράστια παρακαταθήκη(π.χ. γλώσσα, βιββλία και βιβλιοθήκες, πόλεις και ούτω καθεξής).
    Συνεπώς, όταν οι λαοί που τον υποδέχθηκαν ως ήρωα και βασιλέα πριν χιλιάδες χρόνια είναι υπερήφανοι να αναφέρονται σε αυτόν, δεν είναι λογικό για εμάς τους Έλληνας να είμαστε πολλάκις υπερήφανοι;
    Εξάλλου ο Μ. Αλέξανδρος, σύμφωνα με πολλές πηγές, είχε ανώτερους στόχους, στο πέρασμά του στην Ασία, αλλά δεν θα ήθελα να αναφερθώ σε αυτούς, νομίζω αρκούν όσα ανέφερα.

    Και φυσικά, οι σφαγιασμοί αθώων λαών σε κάθε περίπτωση είναι αμάρτημα και καταδικαστέο.
    Γιαυτό καλό είναι να αναφέρεσθε πιο συχνά, αν θέλετε, στις σφαγές Ελλήνων από μουσουλμάνους, στις γενοκτονίες που είναι πλέον αμέτρητες καθώς ακόμα και στους επεκτατικούς πολέμους τόσον βάρβαρων λαών εναντίον μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. όπως ο Πελασγός,Θα ήθελα και γω να επισημάνω ότι για πρόσωπα που έζησαν και έπραξαν σχεδόν 2,5 χιλιάδες χρόνια πίσω, ο καλύτερος τρόπος για να νιώσεις επί της ουσίας του ποιοί ήταν είναι η υστεροφημία τους.
    Όταν τόσοι λαοί με κάποιο τρόπο διεκδικούν κάποιον ως πρόγονό τους ή προφήτη της θρησκείας τους, δε γίνεται παρά να συμπεράνεις ότι επρόκειτο για ένα πρόσωπο με ένα θετικό μεγαλείο που πέρασε αλώβητο μέσα στους αιώνες.
    Όταν εκατοντάδες αρχαιολόγοι αφιερώνουν τις ζωές τους για την ανεύρεση ενός τάφου που κάποιοι τρέμουν αν αποκαλυφθεί,τότε εύκολα συμπεραίνεις, ότι ακόμα και 2,5 χιλιάδες χρόνια μετά αυτό το πρόσωπο μετρά πάρα πολύ..
    Και για να σημειωθεί ιδιαιτέρως το μεγαλείο του Αλεξάνδρου είναι να συγκρίνεις την υστεροφημία τη δική του με αυτή πραγματικών σφαγέων...Δε νομίζω να τρέξουν πολλοί να διεκδικήσουν ως δικό τους τον Χίτλερ ή τον Στάλιν...
    Αντιθέτως όλοι οι Γερμανοί κατέληξαν να είναι στιγματισμένοι εξαιτίας του Χίτλερ και οι κομμουνιστές εξαιτίας του Στάλιν.
    Κανένας ηγέητς στην ιστορία δεν έχει υμνηθεί ή διεκδικηθεί όσο ο Αλέξανδρος....
    Ούτε καν Ρωμαίοι αυτοκράτορες.
    Δεν μπορεί να μη σου λέει κάτι αυτό....
    Ρεγγίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επιτρέψτε μου να έχω άλλη άποψη και αυτό γιατί δεν μπορώ να βαθμολογήσω θετικά έναν πολιτισμό λαμβάνοντας υπόψη τις λεπτομέρειες μιας επεκτατικής πολιτικής.
    Αυτό θυμίζει στις μέρες μας "πρωτόγονο πολιτισμό".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. θα συμφωνήσω με τον προηγούμενο και προσθέτω τις σταυροφορίες που έκαναν τρομερα εγκλήματα στο όνομα του χριστιανισμού !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μήπως η φρικτή εμπειρία των Σταυροφοριών χαράχτηκε στη συλλογική μνήμη του μουσουλμανικού κόσμου και μετα καποια πραγματα οδήγησαν εκει που όλοι γνωρίζουμε ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σχετικά με τις σταυροφορίες:
    "Οι Σταυροφορίες ξεκίνησαν ως η ιδέα μίας ιερής εκστρατείας από μέρους των Δυτικών (Καθολικών) Χριστιανών, με σκοπό την απελευθέρωση των Αγίων Τόπων....ξεκινούσαν με απόφαση του εκάστοτε πάπα της Ρώμης....πίσω από τον ενθουσιασμό και τα ιδανικά που υπερασπίζονταν οι σταυροφόροι υπήρχαν βαθύτεροι και λιγότερο ευγενείς σκοποί. Οι σταυροφορίες ξεκίνησαν υποκινούμενες κυρίως από την Καθολική εκκλησία, με σκοπό να επεκτείνει την εξουσία της στην Ανατολή, και να καταφέρει να υποτάξει την εκκλησία της Κωνσταντινούπολης.
    Η βυζαντινή αυτοκρατορία αποδυναμώθηκε περισσότερο, αναγκαζόμενη να έχει το νου της στη Δύση, αντί να συγκρατεί τους Τούρκους στην Ανατολία,και το αποκορύφωμα ήταν η προσωρινή διάλυσή της από την Δ' Σταυροφορία. Τελικά οι Βυζαντινοί, αναγκαζόμενοι να πολεμούν στα Βαλκάνια, στην Αδριατική και στο Αιγαίο, έχασαν την Μικρά Ασία και κατακτήθηκαν από τους Τούρκους.Η Δ' Σταυροφορία δεν έπληξε μόνο τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, αλλά και την Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία." Και άλλα πολλά μπορώ να σας πω...
    Γενικά οι Σταυροφορίες ήταν πολλή βρώμικη υπόθεση.
    Αλλά δε θα κατηγορήσουμε την πίστη για να διακιολογήσουμε άρρωστα μυαλά.
    Η ιστορία του Αλέξανδρου δεν έχει καμία σχέση με τα καθάρματα του παπισμού και της συμμορίας τους!
    Προσπαθήστε να ξεκαθαρίσετε στο μυαλό σας γεγονότα,πρόσωπα,καταστάσεις και αίτια.
    Την έλλειψη σωστής γνώσης της ιστορίας εκμεταλλεύονται οι εκάστοτε κυβερνώντες και μας κάνουν ό,τι θέλουν.
    Δε δηλώνω φωστήρας...κάθε μέρα παλεύω με την άγνοιά μου και προσπαθώ με κάθε τρόπο να αναλύσω σωστά την ιστορία,αλλά κυρίως να βλέπω πίσω από τις λέξεις, όπου είναι και η πραγματική αλήθεια...
    Ρεγγγίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. η θρησκεία είναι ζωντανή πηγή βίας που χωρίζει τους ανθρώπους σε διαφορετικά στρατόπεδα μίσους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χωρις να καταδικαζουμε με ύφος διαφορετικές απόψεις , να είμαστε και σε θέση να συγκρινουμε και να συζητάμε με την λογική και οχι να καταφευγουμε σε αφαιρεσεις .
    Το να είσαι οπαδός κάποιας ιδεολογίας και θρησκείας είναι ηθικά βλαβερό στις μέρες μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το να είσαι οπαδός είναι μικροπρέπεια, το να είσαι πιστός αληθινό και μεγαλειώδες εστί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή