Σελίδες

Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2012

Μια Μεσόγειος γεμάτη Ελληνική Ιστορία


Μια μικρή περιήγηση στα αξιοθέατα των διαφόρων λαών, θα μας κάνει για άλλη μια φορά να συνειδητοποιήσουμε την σημασία που είχε κάποτε ο Ελληνικός πολιτισμός σε ολόκληρο τον κόσμο και θα μας δείξει την τεράστια διάδοση του σε όλους τους λαούς. Και αυτό διότι το 80% των αξιοθέατων, που έχουν να δείξουν τα ξένα κράτη απο τον αρχαίο κόσμο, είναι πέρα για πέρα Ελληνικά! 

Γνωρίζουμε οτι τα Ελληνικά ιερά, τα θέατρα και γενικά όλα τα κτίσματα, ήταν αμέτρητα και φτάνουν απο τα βάθη της Ασίας μέχρι και την.... Αμερική. Σε αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με τους κυριότερους ναούς και κτίσματα στην περιοχή της Μεσογείου. Ας αρχίσουμε την περιήγηση:

              ΛΙΒΥΗ               



Nαός Διός - Σαχάτ (Shahat)
Η Σαχάτ ιστορικά γνωστή ως Κυρήνη, είναι μια πόλη στα βόρεια της Λιβύης. Η πόλη δημιουργήθηκε το 631 π.Χ από Έλληνες ομογενείς και βρίσκεται χτισμένη πάνω στα ερείπια της Κυρήνης. Έχει χαρακτηριστεί ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς και θεωρείται ένα από τα πιο όμορφα απομεινάρια της ελληνικής ιστορίας σήμερα.




Ναός Απόλλωνα - Απολλωνία (Apollonia)
H Aπολλωνία δημιουργήθηκε τον 7 αιώνα π.Χ. απο Έλληνες αποίκους της Λιβύης. Αποτέλεσε ένα σημαντικότατο κέντρο εμπορίου και διατέλεσε το λιμάνι της Κυρήνης για περισσότερο απο μια χιλιετία. Έξω απο τα τείχη της πόλης, διατηρείται ακόμα το αρχαίο Ελληνικό θέατρο της Απολλωνίας σε ένα εκπληκτικό σημείο χτισμένο μέσα στα βράχια, έχοντας θέα την θάλασσα. Ένα μεγάλο μέρος της πόλης, βρίσκεται κάτω απο την επιφάνεια της θάλασσας, λόγο ενός μεγάλου σεισμού το 365 μ.Χ.





Aρχαία Αγορά - Πτολεμαΐδα (Ptolemais)
Η Τολμέïθα παλαιότερα γνωστή ως Πτολεμαΐδα, είναι μια ήσυχη πόλη στο Al Marj, στην βορειοανατολική Λιβύη. Eκεί υπάρχει ο ναός της Δήμητρας και η εκπληκτική αρχαία Ελληνική αγορά. Κάτω απο την αγορά υπάρχει το εκπληκτικό υδρευτικό συστημα που δημιούργησαν οι Έλληνες άποικοι τον 4ο αιώνα π.Χ.





              ΤΟΥΡΚΙΑ               





Αρτεμίσιο - Έφεσος (Ephesus)
Η Έφεσος είναι αρχαία πόλη της Μικράς Ασίας στα παράλια του Αιγαίου. Γύρω στον 8ο π.Χ. αιώνα, η Έφεσος έγινε το οικονομικό κέντρο της Μικράς Ασίας. Το 334 π.Χ. απελευθερώθηκε από τα στρατεύματα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ενώ βρισκόταν υπό την κατοχή των Περσών. Η Έφεσος ήταν πόλη αφιερωμένη στην Άρτεμη. Η πόλη είχε το μεγαλόπρεπο Αρτεμίσιο. Ο ναός αυτός, αποτελεί ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου.





Τετράπυλον - Αφροδισία (Afrodisias)
H Αφροδισία βρίσκεται ανατολικά της Κώ στην Τουρκική πόλη Καρακασους. Η τοποθεσία ήταν αφιερωμένη στην θεά Αφροδίτη και χτίστηκε απο τους Έλληνες τον 3ο αιώνα π.Χ.  O πανέμορφος ναός της Αφροδίτης, ο οποίος ονομάστηκε "Τετράπυλον" υπολογίζεται ότι χτίστηκε τον 1ο αιώνα μ.Χ.






Ναός Απόλλωνα - Δίδυμα (Didyma)
Τα Δίδυμα ήταν ένα πολύ σημαντικό αρχαίο ιερό και μαντείο αφιερωμένο στον Απόλλωνα και την Άρτεμις. Το περίφημο μαντείο του Απόλλωνα ήταν το 2ο σημαντικότερο στον αρχαίο κόσμο, μετά τους Δελφούς. Σύμφωνα με τον Παυσανία, τα Δίδυμα κατασκευάστηκαν απο τους Έλληνες τον 10ο αίωνα π.Χ. Σημερινοί αρχαιολόγοι αναφέρουν οτι η Ελληνική ιστορία τους φτάνει μέχρι το 2000 π.Χ. Το ιερό βρισκόταν λίγο νοτιότερα της Μιλήτου και σήμερα κοντά του βρίσκονται το τουρκικό χωριό Yenihisar και η μικρή τουρκική πόλη Didim.



Αρχαία Αγορά - Μίλητος (Miletus)
H Μίλητος αποτελούσε μια απο τις σημαντικότερες αρχαίες Ελληνικές πόλεις. Χτίστηκε το 1400 π.Χ. απο τους Μινωίτες της Κρήτης και στην συνέχεια κατοικήθηκε απο τους Μυκηναίους. Η Μιλητός ήταν απο τις πρώτες Ελληνικές πόλεις που έφτιαχνε νομίσματα. Αποτελούσε τον τόπο καταγωγής των μεγάλων Θαλή, Αναξίμανδρου και Αναξιμένη. Ο "Ιερος δρόμος" οπως αποκαλείται, της Μίλητου, οδηγεί στον ναό του Απόλλωνα στα Δίδυμα.




Bωμός του Διός - Πέργαμος (Bergama)
O βωμός του Διός, δημιουργήθηκε το 197 π.Χ απο τον Έλληνα στρατηγό Εύμένη προς τιμήν του Περγάμου για την νίκη του εναντίων των Γαλάτιων. Αποτελούσε μια δεύτερη Ακρόπολη του αρχαίου κόσμου λόγο της εκπληκτικής τοποθεσίας του στο υψηλότερο σημείο της πόλης. Στα χρόνια του Βυζαντίου, αυτός ο υπέροχος ναός καταστράφηκε και τα μάρμαρα του χρησιμοποιήθηκαν για το χτίσιμο αμυντικών τειχών για τους Βυζαντινούς.





              ΙΤΑΛΙΑ               



Ναός της Ήρας - Ποσειδωνία (Paestum)
Η Ποσειδωνία ήταν αρχαία ελληνική αποικία της Κάτω Ιταλίας στην περιοχή της Καμπανίας και ιδρύθηκε τον 7ο αιώνα π.Χ. κατά την διάρκεια του δεύτερου ελληνικού αποικισμού. Ο ναός της Ήρας είναι ο παλαιότερος ναός που διασώζεται στην Ποσειδωνία και ανήκει στον 6ο αιώνα π.Χ. Κοντά στον πρώτο ναό υπάρχει και ενας δεύτερος ναός αφιερωμένος στην Ήρα χτισμένος τον 5ο αιώνα π.Χ. Στο παρελθόν θεωρούσαν πως ο ναός αυτός ήταν αφιερωμένος στον Ποσειδώνα.



Nαός του Ποσειδώνα - Ποσειδωνία (Paestum)
O Ναός του Ποσειδώνα στην Ποσειδωνία, βρίσκεται δίπλα ακριβώς απο τον ναό της Ήρας και χτίστηκε το 450 π.Χ. και ήταν ο πιο τελειοποιημένος απο τους 3 μεγάλους ναούς της Ποσειδωνίας. Κάποιοι πιστεύουν οτι ο ναός ήταν αφιερωμένος στον Απόλλωνα λόγο των αγαλμάτων που υπάρχουν στον ανατολικό βωμό του ναού.





Ναός της Αθηνάς - Ποσειδωνία (Paestum)
O πανέμορφος ναός της Αθηνάς βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο της πόλης και χτίστηκε περίπου το 500 π.Χ. .Αποτελεί τον τρίτο και τελευταίο, μεγαλοπρεπή Ελληνικό ναό της αρχαίας Ποσειδωνίας. Λανθασμένα στο παρελθόν πίστευαν πως ήταν αφιερωμένος στην Δήμητρα.






Ναός του Απόλλωνα - Συρακούσες (Siracusa)
Ο ναός του Απόλλωνα βρίσκεται στο νησί Ortygia στις Συρακούσες. Θεωρείται ο αρχαιότερος , Δωρικού τύπου ναός, της δυτικής Μεσογείου. Δημιουργήθηκε τον 6ο π.χ. αιώνα από τους Έλληνες αποίκους των Συρακουσών. Στους βυζαντινούς χρόνους, ο ναός μετατράπηκε σε Εκκλησία και στην συνέχεια όταν οι Μουσουλμάνοι κατέλαβαν τις Συρακούσες, ο ναός μετετράπη σε Μουσουλμανικό Τέμενος.




Ναός Ηρακλέους -  Ακράγας (Agrigento)
O Ναός του Ηρακλέους, δημιουργήθηκε από Έλληνες αποίκους το 500 π.Χ περίπου και βρίσκεται στην περίφημη "Κοιλάδα των Ναών" στο Agrigento της Σικελίας, δίπλα από την είσοδο της πόλης. Αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο ναό της Ακράγας με διαστάσεις 67 x 25 μ. Ο ναός ήταν φημισμένος για το εντυπωσιακό άγαλμα του Ηρακλή. Επίσης ένα μεγάλο άγαλμα του Ασκληπιού, ανακαλύφθηκε σε ένα από τα δωμάτια εσωτερικά του ναού.




ellinikoarxeio.com/2010/08/temples-of-mediterranean.html#ixzz25QmMe3rs

4 σχόλια:

  1. ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ

    Ό,τι όμορφο υπάρχει στον πλανήτη, είναι Ελληνικό. Από την Δημοκρατία μέχρι την Ευνομία. Από την Τέχνη μέχρι την Καλλιτεχνία. Από την Μόρφωση μέχρι την Επιστήμη και τη Φιλοσοφία. Από την Άθληση μέχρι τους ανθρώπινους Άθλους δια μέσου των αιώνων.

    Ό,τι όμορφο υπάρχει από την Ελλαδα γεννήθηκε ΠΡΙΝ τον χριστιανισμό, γιατί μετά από αυτόν η Ελλαδα πήρε την κάτω βόλτα.

    O ιουδαιοχριστιανισμος αναθεματίζει μέχρι και σήμερα αυτούς που εγέννησαν αυτό το ..."ο,τι όμορφο υπάρχει στον πλανήτη", δοξάζοντας παράλληλα τη Σιών και το λαό του Ισραήλ.!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μέγα σφάλμα και πολύ μονοδιάστατη πλευρά των γεγονότων που ουδεμία σχέση έχουν με την ιστορική πραγματικότητα.

    1.Το Βυζάντιο ασχέτως του ότι περιείχε και άλλες φυλές, ήταν κατεξοχήν Ελληνική αυτοκρατορία, όσο και αν προσπαθούν να μας πείσουν για το αντίθετο.

    2.Η φθορά και η διαφθορά του αρχαιοελληνικού κόσμου είχε σε τεράστιο ποσοστό επέλθει ήδη αρκετά προ Χτιστού.Εκτός και αν αυτά σκοπίμως παραβλέπονται.Πως δηλαδή η συνεχής άνοδος του Χριστιανισμού και η επίσημη αποδοχή του το 300 και πλέον μετά Χριστόν έγινε την στιγμή που ο αρχαίος ελληνικός κόσμος είχε μόνος του απορρίψει τις παλιές ιδέες και έψαχνε την αλήθεια.Ας μην αναφερθούμε στο τί γινόταν εκείνες τις εποχές τόσο στα αρχαία ελληνικά ιερά, όσο και στους δημόσιους χώρους.

    3.Οι αναθεματισμοί έγιναν σε μια εποχή που ο όρος Έλλην δεν αφορούσε τους καθ΄αυτό Έλληνες αλλά έχοντες ελληνική παιδεία ή μόρφωση ή τους λεγόμενους εθνικούς.Επιπλέον, οι αναθεματισμοί αφορούσαν μόνο το δόγμα της Εκκλησίας, το οποίο έπρεπε να διαφυλαχθεί από έξωθεν παρεμβολές και φιλοσοφικές ρήσεις.Ο όρος "ανάθεμα" χρησιμοποιείται με την στενή του έννοια ως "αποκόπτω από το σώμα της Εκκλησίας".

    Όπως και να χει, καλό είναι να μελετούμε και να μην είμαστε απολύτως δογματικοί ως προς τα ιστορικά δρώμενα.Μην ξεχνούμε, τέλος, πως η απόλυτη πλειονότητα των χριστιανών Ελλήνων ασπάσθηκε οικειοθελώς τον Χριστιανισμό και αυτό μαρτυρούν τόσο οι διωγμοί των 3 πρώτων αιώνων, όσο και το γεγονός πως οι ίδιοι οι Έλληνες χριστιανοί έπειτα "κυνήγησαν" εν μέρει τους "αρχαιολάτρες" της εποχής (όσο φανατικό κι αν ακούγεται αυτό, είναι κάτι που δείχνει πως η μεγάλη μερίδα του λαού δεν ήθελε πλέον την αρχαιολατρία στην μορφή που ειχε πάρει, που πράγματι ήταν "απερίγραπτου" κάλλους).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το Βυζάντιο δεν υπήρξε ποτέ ελληνικό ούτε φιλελληνικό. Ούτε καν ανεκτικό προς την Ελληνικότητα.
    Το Βυζάντιο δεν ονομάστηκε ποτέ «Ελλάς», ούτε «Νέα Ελλάς», ούτε «Νέαι Αθήναι» ούτε καν Βυζάντιο (ο συμβατικός όρος «Βυζάντιο» επινοήθηκε το 1557 απ’ τον Γερμανό ιστορικό Hieronymus Wolf).
    Το συνηθισμένο όνομα, που απαντάται στα επίσημα κείμενα της Αυτοκρατορίας, στους χρονικογράφους και τους ιστορικούς της εποχής είναι «το Κράτος», «Η Βασιλεία των Ρωμαίων», «Το Χριστιανικό Κράτος», «Το Ορθόδοξον Βασίλειον», «η Ρωμανία». Έτσι επευφημούσε το κράτος του ο λαός της Κωνσταντινούπολης κατά τον 10ο αιώνα, όπως γράφει ο Κωνσταντίνος Πορφυρογέννητος.


    -Το όνομα «Έλλην» αντικαταστάθηκε από το «Ρωμιός» και για αιώνες ήταν απαγορευμένο επί ποινή θανάτου και συνώνυμο του «ειδωλολάτρη».
    «Έλληνες» θεωρούνταν πλέον, αυτοί που δεν ασπάστηκαν τον χριστιανισμό αλλά συνέχιζαν να εξασκούν την ελληνική πολυθεϊστική θρησκεία και να διαβάζουν και να μελετούν αρχαία κείμενα φιλοσόφων. Γενικότερα, όσοι στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία εξακολουθούσαν να αρνούνται τον Χριστιανισμό και έμεναν προσκολλημένοι στις θρησκείες τους, ονομάζονταν και «Εθνικοί», ανεξαρτήτως εθνικότητας.

    Σχεδόν κανένας από τους αυτοκράτορες του Βυζαντίου δεν υπήρξε Έλληνας (και η καταγωγή μερικών εξ αυτών που θεωρούνται Έλληνες, είναι εξαιρετικά αμφισβητήσιμη).
    Ο Κωνσταντίνος (δολοφόνος του γιου του και της γυναίκας του,
    άγιος όμως κατά τους χριστιανούς!!!),
    ο επονομαζόμενος Μέγας,
    δεν γνώριζε ούτε ελληνικά!
    Ο Θεοδόσιος ήταν Ισπανός, «ευγενής εξ Ιβήρων» σύμφωνα με τον Λέοντα τον Γραμματικό.
    Ο Ιουστινιανός ήταν Ιλλυριός (το πραγματικό του όνομα ήταν Γιουτπράδα),
    ο Ηράκλειος ήταν Καππαδόκης (περιοχή με πολυεθνική πληθυσμιακή σύνθεση),
    ο Βασίλειος ο ιδρυτής της Μακεδονικής Δυναστείας ήταν Αρμένιος,
    και ο Ιωάννης Τσιμισκής ήταν Αρμένιος (το πραγματικό του όνομα ήταν Τσεμίσκε)
    ο δε τελευταίος αυτοκράτορας του Βυζαντίου Κωνσταντίνος Παλαιολόγος ήταν Σέρβος στην καταγωγή (το πραγματικό του όνομα ήταν Κονσταντίν Ντράγκατς) από την πλευρά της μητέρας του, ενώ απ’ την πλευρά του πατέρα του υπάρχει ένα χάος, καθώς προέρχεται από ένα συνονθύλευμα πρόσμιξης εθνοτήτων.

    Ο συνεκτικός κρίκος του Βυζαντινού κράτους ήταν η «ορθοδοξία». Οι υπήκοοι του δεν ήταν όλοι Έλληνες. Τα ξένα στοιχεία (Σλάβοι ή Αρμένιοι) ήταν πιο πολυάριθμα και πολύ πιο ισχυρά.

    -Κατά την Βυζαντινή περίοδο ο Ελληνισμός απλά επιβίωνε χωρίς εθνική υπόσταση, διωκόμενος ανηλεώς ως έθνος και ως πολιτισμός.
    -Είναι ψέμα ότι το Βυζάντιο διέσωσε την ελληνική γλώσσα. Αναγκάστηκε να την χρησιμοποιήσει γιατί ολόκληρη η Ασία και η Αίγυπτος ομιλούσαν Ελληνικά από την εποχή του Μ Αλεξάνδρου.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το ότι η Ορθοδοξία ήταν ο συνδετικός κρίκος της χιλιόχρονης και πλέον Αυτοκρατορίας είναι αληθές.
    Ψευδές είναι πως ήταν υπό διωγμό ο Ελληνισμός.Εναντίως, στο Βυζάντιο υπήρξε η μεγαλύτερη άνθιση των γραμμάτων και της αρχαίας ελληνικής λογοτεχνίας.Μέχρι και οι καλόγεροι μορφώνονταν τόσο στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία, όσο και μυθολογία.Ο Ελληνισμός είχε τεράστια ανάπτυξη εκείνη την εποχή, όχι μόνο γεωγραφική.Φυσικά, δεν ήταν όλοι άγιοι ή ανεκτικοί.Υπήρξαν αυτοκράτορες που επέβαλαν σπαθί και φωτιά , όπως και ιεράρχες διεφθαρμένοι..

    Ωστόσο, στο μεγάλο μέρος του λαού, τα αρχαία ελληνικά ήθη και έθιμα κρατήθησαν ζωντανά, τόσο μέσω της Ορθοδοξίας, όσο και τη γλώσσας και των κειμένων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή