Περί τα 200 εκατ. δολάρια θα κοστίσει η αποδέσμευση των 10-12 CH-47D Chinook από τις ΗΠΑ για τον ΕΣ. Η λύση αυτή "Είναι μονόδρομος" αναφέρει πηγή του ΓΕΣ γιατί "Πρώτον δεν έχουμε ελικόπτερα και δεύτερον αυτά που πραγματικά χρειαζόμαστε και θέλουμε, δηλαδή τα UH-60L κοστίζουν πάνω από 400 εκατ. δολ. και θα μας επιβαρύνουν και με κόστος δημιουργίας υποδομής υποστήριξης".
Βέβαια υπάρχει υποδομή και μάλιστα σημαντική στο Πολεμικό Ναυτικό που χρησιμοποιεί πολλά S-70 που μηχανικά είναι τα ίδια με τα UH-60 και θα ήταν και μια πολύ καλή ευκαιρία να δούμε μια πρώτη ενοποιημένη γραμμή υποστήριξης για Στρατό και Ναυτικό, αφού μιλάμε και για ανάγκη οικονομιών κλίμακος.
Πάντως το κόστος λειτουργίας των 10-12 CH-47D Chinook θα είναι περίπου 50% υψηλότερο σε ορίζοντα δεκαετίας από το κόστος των 30 ελικοπτέρων εφόδου UH-60L τα οποία θα αντικαθιστούσαν τα "αρχαία" UH-1H.
Συν το γεγονός ότι τα UH-60L μπορούν να εξοπλιστούν μέχρι και με 16 AGM-114 Hellfire σε ώρα ανάγκης ή τουλάχιστον με καλάθους ρουκετών των 2,75'' για αποστολές κλειστής υποστήριξης.
Πώς θα ισοσκελιστούν οι μάζες των τουρκικών T-129A/B, UH-60 κλπ;
Τα CH-47D Chinook προτού παραδοθούν θα υποστούν γενική επιθεώρηση και ανακατασκευή που θα κοστίσει περί τα 100 εκατ. δολ.
Η προμήθεια των UH-60L ήταν αυτονόητη. Τώρα επαναλαμβάνεται το σφάλμα της επιλογής των NH-90 έναντι και πάλι των UH-60L, έστω από διαθέσιμα μεταχειρισμένα, ενός μικρού αριθμού πανάκριβων στην χρήση μεγάλων ελικοπτέρων και όχι εφόδου. Και αυτό το λάθος επιχειρείται να διορθωθεί με ένα ακόμα μεγαλύτερο.
Στον Ελληνικό Στρατό υπηρετούν τώρα 16 CH-47DGR, μετά την πτώση του ελικοπτέρου του 2004.
Σε ό,τι αφορά τον ισχυρισμό ότι επιτέλους θα αποκτηθεί μεγάλη δυνατότητας αερομεταφοράς, αυτό σε επιχειρησιακές συνθήκες είναι και επικίνδυνο: Με ένα CH-47D μπορεί να εξοντωθεί ένας ολόκληρος λόχος ειδικών δυνάμεων με μία βολή, σε ένα UH-60L απλά θα χαθεί μια ομάδα και οι υπόλοιπες θα συνεχίσουν.
Πηγή
Σχόλιο Πελασγού : Βέβαια στο ΓΕΣ μπορεί να ξέρουν κάποια πράγματα που δεν γνωρίζουμε και να κρίνεται η παρούσα προμήθεια ως..ορθολογική..Πρέπει να γίνει το βέλτιστον...Με γνώμονα το συμφέρον των Ενόπλων Δυνάμεων μόνο...Και αυτό πιστεύουμε θα γίνει.
Βέβαια υπάρχει υποδομή και μάλιστα σημαντική στο Πολεμικό Ναυτικό που χρησιμοποιεί πολλά S-70 που μηχανικά είναι τα ίδια με τα UH-60 και θα ήταν και μια πολύ καλή ευκαιρία να δούμε μια πρώτη ενοποιημένη γραμμή υποστήριξης για Στρατό και Ναυτικό, αφού μιλάμε και για ανάγκη οικονομιών κλίμακος.
Πάντως το κόστος λειτουργίας των 10-12 CH-47D Chinook θα είναι περίπου 50% υψηλότερο σε ορίζοντα δεκαετίας από το κόστος των 30 ελικοπτέρων εφόδου UH-60L τα οποία θα αντικαθιστούσαν τα "αρχαία" UH-1H.
Συν το γεγονός ότι τα UH-60L μπορούν να εξοπλιστούν μέχρι και με 16 AGM-114 Hellfire σε ώρα ανάγκης ή τουλάχιστον με καλάθους ρουκετών των 2,75'' για αποστολές κλειστής υποστήριξης.
Πώς θα ισοσκελιστούν οι μάζες των τουρκικών T-129A/B, UH-60 κλπ;
Τα CH-47D Chinook προτού παραδοθούν θα υποστούν γενική επιθεώρηση και ανακατασκευή που θα κοστίσει περί τα 100 εκατ. δολ.
Η προμήθεια των UH-60L ήταν αυτονόητη. Τώρα επαναλαμβάνεται το σφάλμα της επιλογής των NH-90 έναντι και πάλι των UH-60L, έστω από διαθέσιμα μεταχειρισμένα, ενός μικρού αριθμού πανάκριβων στην χρήση μεγάλων ελικοπτέρων και όχι εφόδου. Και αυτό το λάθος επιχειρείται να διορθωθεί με ένα ακόμα μεγαλύτερο.
Στον Ελληνικό Στρατό υπηρετούν τώρα 16 CH-47DGR, μετά την πτώση του ελικοπτέρου του 2004.
Σε ό,τι αφορά τον ισχυρισμό ότι επιτέλους θα αποκτηθεί μεγάλη δυνατότητας αερομεταφοράς, αυτό σε επιχειρησιακές συνθήκες είναι και επικίνδυνο: Με ένα CH-47D μπορεί να εξοντωθεί ένας ολόκληρος λόχος ειδικών δυνάμεων με μία βολή, σε ένα UH-60L απλά θα χαθεί μια ομάδα και οι υπόλοιπες θα συνεχίσουν.
Πηγή
Σχόλιο Πελασγού : Βέβαια στο ΓΕΣ μπορεί να ξέρουν κάποια πράγματα που δεν γνωρίζουμε και να κρίνεται η παρούσα προμήθεια ως..ορθολογική..Πρέπει να γίνει το βέλτιστον...Με γνώμονα το συμφέρον των Ενόπλων Δυνάμεων μόνο...Και αυτό πιστεύουμε θα γίνει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου