Σελίδες

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

Πάνε για κλείσιμο την ΕΑΒ;Έτσι επιτάσσει η "γερμανική τρόικα";..

Μπορεί όλα τα φώτα της δημοσιότητας σ΄ ό,τι αφορά στην αμυντική μας βιομηχανία να έχουν πέσει στα ΕΑΣ και την ΕΛΒΟ , όμως μεγάλη αγωνία και ανησυχία υπάρχει για την ΕΑΒ. Μια εταιρεία που θα μπορούσε να έχει μεγάλες προοπτικές αλλά βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού και πολλοί υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση όχι μόνο δεν δείχνει διάθεση να την σώσει ,αλλά κάνει και ό,τι είναι δυνατό για να την σπρώξει στην άβυσσο! Και όπως όλα δείχνουν οδηγείται στον ίδιο δρόμο που ακολουθούν ΕΑΣ και ΕΛΒΟ.

Τελευταίο δείγμα αυτού του παραλογισμού είναι η απόφαση -λένε- για την τοποθέτηση της νέας διοίκησης στην οποία ασκείται κριτική σ΄ ό,τι έχει να κάνει με τις ικανότητές της να διοικήσει επιτυχώς την ΕΑΒ. Και επικαλούνται το παρελθόν και την ψυχρή λογική των αριθμών.


Στη θέση του διευθύνοντα συμβούλου τοποθετήθηκε ο Δημήτρης Παπακώστας, επιλογή του Ευάγγελου Βενιζέλου. Η δυσαρέσκεια δεν έχει να κάνει με προσωπική αντιπάθεια στον διευθύνοντα σύμβουλο ή στον Βενιζέλο. Αλλά αιτιολογείται με την κατάσταση στην οποία βρέθηκε η προηγούμενη εταιρεία την ευθύνη της οποίας είχε ο κ.Παπακώστας, την ΕΛΒΟ, στην οποία τοποθετήθηκε επικεφαλής το 2010.

Η ΕΛΒΟ η οποία είναι δύσκολο πια να γλιτώσει το λουκέτο, το 2009 είχε μετοχικό κεφάλαιο  της τάξης των 34.000.000,00 ευρώ  αποθέματα της τάξης 22.000.000 ευρώ , πωλησεις της ταξεως των 36.000.000 ευρώ και εξοδα για ερευνα και ανάπτυξη της ταξης του 1.300.000!

Τα αποτελεσματα χρησης μεταφορών για εκεινη την χρονια ηταν ζημιές κατα 2.000.000 ευρω. Μεσα σε τρια χρονια το 2010, 2011 και 2012 οι  πωλησεις της εταιρίας κατέρρευσαν το 2010 στα 22.000.000 ευρω, το 2011 στα 7.338.000 ευρώ  Και το 2012 στα 5.817.951 ευρώ  Μείωση της ταξης του 82,9%!!

Το 2010 οι ζημιές 21.000.000 ευρω, το 2011 οι ζημιές 23.000.000 ευρω και το 2012 οι ζημιες  19.000.000. Δηλαδη οι ζημιες εφτασαν στο ποσοστο ρεκορ για παγκόσμια δεδομενα της ταξης του 327% των πωλήσεων της εταιριας. 

Συνολικές ζημιές 63.000.000 ευρω.

Πως έμενε ζωντανή η εταιρεία;

Μέσα σε δυο χρονια δόθηκαν από το κράτος 74.000.000 ευρω. Κι όλα αυτά ενώ οι εργαζομενοι απο 517 επεσαν στους 376, δηλαδή μείωση κατα 27% .  Οι  ορκωτοι ελεγκτές από το 2010 προειδοποιούν πως συντρέχουν λόγοι αναστολής αδειας της εταιριας λογω σχέσης ιδιων κεφαλαίων και ΜΚ. 

Ενστάσεις εκφράζονται και για την τοποθέτηση του πτέραρχου Μ.Μανούσου, ο οποίος προοριζόταν για τα ΕΑΣ αλλά τελικά επελέγη για την ΕΑΒ . Οι ενστάσεις έχουν να κάνουν με τα ερωτήματα για την εμπειρία που μπορεί να έχει στη διοίκηση μιας εταιρείας όπως η ΕΑΒ.

Το θέμα βέβαια δεν είναι τόσο ποια είναι η διοίκηση της ΕΑΒ,αλλά αν θα είναι ...η τελευταία διοίκηση που θα έχει η εταιρεία. Πολλοί ανησυχούν για τη τύχη της και θεωρούν δύσκολο να αντιστραφεί η πορεία προς την συντριβή. Η απαισιοδοξία αποδίδεται στο γεγονός ότι οι Γερμανοί επιθυμούν το κλείσιμο όλων των αμυντικών βιομηχανιών ,της ΕΑΒ συμπεριλαμβανομένης. Κλείσιμο για να αποκλειστεί κάθε ενδεχόμενο να περάσουν σε μη γερμανικά χέρια! Με απλά λόγια “αφού δεν θα είναι δικές μας δεν θα είναι κανενός” και σίγουρα δεν θα είναι ελληνικές. 

Η Ελλάδα όπως όλα δείχνουν θα...νοικιάζει φρεγάτες από τους Γάλλους και ίσως αργότερα και Eurofighter από τους Γερμανούς. Αυτό μπορεί να είναι το σχέδιο. Το ερώτημα όμως είναι αν τελικά σ΄ αυτή τη χώρα υπάρχει κυβέρνηση ...


Πηγή 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου