Σελίδες

Παρασκευή 23 Μαΐου 2014

22 Μαΐου 1825: Πέφτει νεκρή από βόλι η Λασκαρίνα Πινότση (Μπουμπουλίνα)!

Η Μπουμπουλίνα, που ήταν Υδραία την καταγωγή, γεννήθηκε μέσα στις φυλακές της Κωνσταντινούπολης στις 11 Μαΐου του 1771, όταν η μητέρα της, Σκεύω, επισκέφθηκε τον τότε φυλακισμένο από τους Τούρκους και ετοιμοθάνατο άντρα της, Σταυριανό Πινότση. Η σύλληψη και φυλάκιση του Πινότση ήταν αποτέλεσμα της ενεργού συμμετοχής του στην επανάσταση της Πελοποννήσου το 1769-70, γνωστή στην ιστορία μας ως Ορλωφικά. Ήταν τότε που οι Σπέτσες καταστράφηκαν σχεδόν ολοκληρωτικά από την εκδικητική μανία των Τούρκων λόγω της συμμετοχής του νησιού στην επανάσταση.

Μετά τον θάνατο του Πινότση στην Κωνσταντινούπολη, μητέρα και κόρη επιστρέφουν στην Ύδρα. Τέσσερα χρόνια αργότερα η Σκεύω έρχεται σε δεύτερο γάμο με τον Σπετσιώτη καπετάνιο Δημήτριο Λαζάρου ή Ορλώφ (το Ορλώφ παρατσούκλι της εποχής λόγω της συμμετοχής του στα Ορλωφικά) και έτσι η Μπουμπουλίνα εγκαταστάθηκε πλέον στις Σπέτσες.

Από μικρή λατρεύει την θάλασσα και τα καράβια και συναρπάζεται από τις ιστορίες των ναυτικών αλλά και από τους Θούριους του Ρήγα για την πατρίδα και την λευτεριά. Είναι η αναμφισβήτητη αρχηγός ανάμεσα στα οκτώ ετεροθαλή αδέλφια της, δείχνοντας έτσι από νεαρή ηλικία τον ισχυρό μέχρι πείσματος χαρακτήρα της, το θάρρος και την αποφασιστικότητά της. Μελαχροινή με αρχοντική κορμοστασιά, ατίθαση και επιβλητική, κάνει δύο γάμους, τον πρώτο στα 17 της χρόνια με τον Δημήτριο Γιάννουζα και τον δεύτερο στα 30της με τον Δημήτριο Μπούμπουλη. Και οι δύο όμως σύζυγοί της, Σπετσιώτες καπεταναίοι, σκοτώνονται σε ναυμαχίες με Μπαρμπερινούς πειρατές, που ήταν ο φόβος και ο τρόμος εκείνης της περιόδου.

Ο Μπούμπουλης, πραγματική μάστιγα των πειρατών, σκοτώθηκε σε ένα από τα ηρωικότερα θαλάσσια κατορθώματα της εποχής. Κατατρόπωσε συγχρόνως σε ναυμαχία δύο Αλγερίνικα πειρατικά πλοία και όπως αναφέρει ο ιστορικός Ανάργυρος Χατζηαναργύρου: “….Έπεσε δε κατά την εσχάτην στιγμήν των νικητηρίων, ότε ανυψώσαντος αυτού άνωθεν του καταφράγματος την κεφαλήν, όπως εποπτεύση το έσχατον τον καταβεβλημένον εχθρόν, βολή πυροβόλου τον κατέλαβεν εν τω μέσω του μετώπου και τον άφηκεν άπνουν. Τον ήρωα πέσοντα, διαδέχεται αμέσως εις την διοίκησην του πλοίου μάχιμος συγγενής, όστις του κυβερνήτου τον θάνατον αποκρύψας επανέλαβεν εντονώτερον το πυρ, και εν ακαρεί καταθραύσας πάντα τα έμβολα των καταδρομέων, διέσπειρε τον θάνατον περί αυτούς.”

Το έτος 1811 βρίσκει την Μπουμπουλίνα δύο φορές χήρα, μητέρα επτά παιδιών και κληρονόμο μιας πολύ μεγάλης περιουσίας σε πλοία, μετρητά και ακίνητα. Τα μετρητά και μόνο που της άφησε ο Μπούμπουλης ήταν πάνω από 300.000 τάλαρα – χρυσά Ισπανικά νομίσματα της εποχής. Την περιουσία αυτή όχι μόνο διατηρεί αλλά και αυξάνει με την σωστή διαχείριση και το εμπόριο. Γίνεται μέτοχος σε διάφορα Σπετσιώτικα πλοία και αργότερα ναυπηγεί και τρία δικά της. Μεταξύ αυτών ο περίφημος και ονομαστός “Αγαμέμνων”, το πρώτο Ελληνικό πολεμικό πλοίο του 1821, του οποίου η ναυπήγηση εκόστισε 75.000 τάλαρα.

Ο δεύτερος σύζυγός της, ο Μπούμπουλης, έλαβε μέρος στο Ρωσοτουρκικό πόλεμο στο πλευρό των Ρώσων και πήρε μέρος με δικά του πλοία στη ναυμαχία κατά των Τούρκων στην Ίμβρο και την Τένεδο το 1807. Για τις υπηρεσίες του αυτές είχε μάλιστα παρασημοφορηθεί από τους Ρώσους οι οποίοι του απένειμαν τον τίτλο του πλοιάρχου του Ρωσικού Αυτοκρατορικού στόλου αλλά και τον τίτλο του επίτιμου Ρώσου πολίτη. Με αφορμή τις πράξεις αυτές του Μπούμπουλη, η Τουρκία προσπαθεί το 1816 να δημεύσει την περιουσία της Μπουμπουλίνας, η οποία για να την σώσει, μεταβαίνει με το πλοίο της, “Κοριέζος”, στην Κωνσταντινούπολη. Εκεί συμβαίνουν τα ακόλουθα γεγονότα.

Πρώτα συναντά τον Ρώσο πρέσβη, κόμη Στρογγανώφ, από τον οποίο ζητά προστασία λόγω των υπηρεσιών του άντρα της προς τη Ρωσία επιδεικνύοντας μάλιστα προς αυτόν, επιστολή του Ρώσου ναυάρχου Σενιάρ, ο οποίος πιστοποιούσε τις υπηρεσίες του Μπούμπουλη. Επιπλέον τα πλοία της έφεραν τότε την Ρωσική σημαία, βάση της συνθήκης του Κιουτσούκ Καϊναρτζί, μεταξύ Ρωσίας και Τουρκίας, το 1774. Ο Στρογγανώφ, γνωστός φιλέλληνας της εποχής, στην προσπάθειά του να την βοηθήσει και για να αποφύγει την επικείμενη σύλληψή της από τους Τούρκους, τη φυγαδεύει στην Κριμαία, σε ένα αγρόκτημα που της παραχωρεί ο Τσάρος Αλέξανδρος Α’ και όπου η Μπουμπουλίνα ζει περίπου 3 μήνες.

Πριν φύγει για την Κριμαία, καταφέρνει και συναντά στην Κωνσταντινούπολη και την Βαλιδέ Σουλτάνα, την μητέρα δηλαδή του Τούρκου Σουλτάνου. Η Σουλτάνα πρέπει να εντυπωσιάστηκε πολύ από τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα της Μπουμπουλίνας, ώστε λίγο αργότερα πείθει το γιο της, Μαχμούτ Β’, να υπογράψει ειδικό φιρμάνι με το οποίο εξασφαλίζεται η περιουσία της Μπουμπουλίνας και παύει πλέον ο φόβος συλλήψεώς της από τους Τούρκους. Μόλις η Μπουμπουλίνα μαθαίνει αυτό το νέο, φεύγει από την Κριμαία και επιστρέφει αμέσως στις Σπέτσες.

Κατά την παραμονή της στην Κωνσταντινούπολη αλλά ίσως και σε επόμενο ταξίδι της εκεί το 1818, έρχεται σε επαφή με τους Φιλικούς και μυείται στην Φιλική Εταιρεία. Η Μπουμπουλίνα είναι η μόνη γυναίκα που μυήθηκε στην Φιλική Εταιρεία, στο χαμηλότερο βαθμό μύησης, καθότι οι γυναίκες δεν εγίνονταν δεκτές από τους Φιλικούς.

Έτσι λοιπόν, επιστρέφοντας στις Σπέτσες αρχίζει τις προετοιμασίες της για την επανάσταση που πρόκειται να ξεσπάσει. Αγοράζει όπλα και πολεμοφόδια από τα λιμάνια του εξωτερικού, τα φέρνει κρυφά με τα καράβια της και τα αποθηκεύει σε διάφορες κρύπτες στο σπίτι της και στο νησί. Το 1820 τελειώνει στις Σπέτσες η ναυπήγηση του Αγαμέμνονα, της ναυαρχίδας της, ένα καράβι εξ’αρχής φτιαγμένο για πόλεμο, μία κορβέτα μήκους 48 πήχεων και οπλισμένη με 18, μεγάλου βεληνεκούς, κανόνια. Η ναυπήγηση του “Αγαμέμνονα” είχε σαν αποτέλεσμα να καταγγελθεί η Μπουμπουλίνα στην Πύλη, ότι ναυπήγησε κρυφά πολεμικό πλοίο. Η πολυμήχανη όμως Μπουμπουλίνα όχι μόνο κατόρθωσε να τελειώσει την κατασκευή του Αγαμέμνονα, δωροδοκώντας με μεγάλο χρηματικό ποσό τον απεσταλμένο στις Σπέτσες Τούρκο επιθεωρητή, αλλά συγχρόνως κατάφερε να εξοριστούν από το νησί και οι άνθρωποι που την είχαν καταγγείλει.


Δυστυχώς η ναυαρχίδα της Μπουμπουλίνας είχε και αυτή τραγικό τέλος όπως και η ίδια η καπετάνισσα. Το πλοίο, μετά το θάνατο της Μπουμπουλίνας, δόθηκε από τους απογόνους της, στο Ελληνικό κράτος. Μετονομάστηκε σε Σπέτσες και έγινε η ναυαρχίδα του νεοσυσταθέντος τότε από τον Καποδίστρια, κρατικού στόλου. Κάηκε το 1831 στο ναύσταθμο του Πόρου από τον Μιαούλη, όταν αυτός έβαλε μπουρλότο και έκαψε σχεδόν όλο το κρατικό στόλο σε μια προσπάθειά του να μην πέσουν τα πλοία στα χέρια των αντιπάλων του, που στην προκείμενη περίπτωση ήταν οι κυβερνητικές δυνάμεις του Καποδίστρια.

Το 1819 η Μπουμπουλίνα επισκέπτεται και πάλι την Κωνσταντινούπολη, πιθανότατα για το θέμα της ναυπήγησης του Αγαμέμνονα. Εκεί έρχεται σε συνεννόηση με τον Πατριάρχη Γρηγόριο Ε’ για την εποχή της έναρξης της Επανάστασης. Αργότερα συγκροτεί δικό της εκστρατευτικό σώμα από Σπετσιώτες, τα παλικάρια της, όπως τους φώναζε, τους οποίους συντηρεί η ίδια επί σειρά ετών, όπως και τα πληρώματά της. Όταν οι Έλληνες πολιορκούν το Ναύπλιο και κατόπιν την Τρίπολη, τους εφοδιάζει με τρόφιμα και πολεμοφόδια και έτσι ξοδεύει στα δύο μόλις πρώτα χρόνια της Επανάστασης, όλη την περιουσία της.

Στις 13 Μαρτίου του 1821, η Μπουμπουλίνα υψώνει την δική της σημαία – τον αετό με την άγκυρα και τον Φοίνικα – στο κατάρτι του Αγαμέμνονα και την χαιρετίζει με κανονιοβολισμούς μπροστά στο λιμάνι των Σπετσών. Ο αετός με τα φτερά προς τα κάτω συμβολίζει το σκλαβωμένο Έθνος, που θα αναγεννηθεί όπως ο Φοίνικας, με τη βοήθεια του Nαυτικού που συμβολίζει η άγκυρα. Η Μπουμπουλίνα, το λάβαρό της, το είχε εμπνευσθεί από το λάβαρο των βυζαντινών αυτοκρατόρων Κομνηνών, που ήταν παρόμοιο. Στις 3 Απριλίου, ανήμερα των Βαΐων, επαναστατούν οι Σπέτσες, πρώτες από τα υπόλοιπα νησιά.

Η Μπουμπουλίνα επικεφαλής μοίρας πλοίων πλέει προς το Ναύπλιο και αρχίζει το ναυτικό αποκλεισμό του. Η αποβίβασή της στους Μύλους του Άργους μαζί με τους φλογερούς λόγους της και τον ενθουσιασμό της, ξεσήκωσαν τους Αργείους, κάνοντας τους να επιμείνουν στην πολιορκία του Ναυπλίου, ενός κάστρου απόρθητου, αποτελούμενου από τρία φρούρια - το Μπούρτζι, την Ακροναυπλία και το περίφημο Παλαμίδι – οπλισμένα συνολικά με τριακόσια κανόνια.

Οι επιθέσεις της εναντίον του Ναυπλίου, ήταν μία σελίδα απαράμιλλου ηρωισμού. Αυτό φαίνεται και από την αφήγηση του ιστορικού αλλά και αυτόπτη μάρτυρα Ανάργυρου Χατζή-Αναργύρου, ο οποίος γράφει για αυτήν τα εξής: “…Μάλιστα δε το σπάνιο γεγονός εις τα χρονικά των εθνών, μία γυνή να επιστρατεύση, γυνή πλουσία, αποφασίσασα και πλοία και χρήματα και υιούς ολοκαύτωμα εις τον βωμόν της πατρίδος να προσφέρη. Αυτή δε η γυνή είναι η Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, την οποίαν τα έθνη ανευφήμησαν και εχαιρέτισαν ως ηρωίδα. Ήτο δε πράγματι λεοντόθυμος. Το 1821, Δεκεμβρίου 4, εις την πολιορκίαν του Ναυπλίου, το ενθυμούμεθα, επιβαίνουσα σε ίδιον πλοίο της, μόνη διέταξε την έφοδο εις τας λέμβους κατά του φρουρίου.

Αύται δε επιτίθενται, αλλ’ αι σφαίραι και οι μύδροι από των επιθαλασσίων προμαχώνων τας κανονοστοιχίας χαλαζηδόν επιπίπτοντες, υποχρεούν τους ανδρείους της να υποχωρήσωσι προς ολίγον. Εξανίσταται τότε η Αμαζών, επισκοπούσα από των εδωλίων της νήος, και τους βοά …Είσθε λοιπόν γυναίκες και όχι άντρες; Εμπρός! Οι αξιωματικοί την υπακούουν, μάχονται, θνήσκουν, επανελθόντες εις την τάξιν, αλλ’ εις μάτην, το φρούριο διά θαλάσσης ήτο απόρθητον. Διό μετέβη εις την ξηράν και εκεί εστρατήγει μέχρι της παραδόσεως του Ναυπλίου, τη 30 Νοεμβρίου 1822, συμμετέχουσα των έργων της πολιορκίας, οδηγούσα τα παλικάρια της, χορηγούσα τους θησαυρούς της.”

Ο ιστορικός Ορλάνδος αναφέρει για την προσφορά της προς την πατρίδα: “…Ούτε πανταχού, ούτε και καθ’ όλας τας εποχάς αναφαίνονται εν ταις επαναστάτεσι γυναίκες τοιαύται, έκτακτον έχουσαι τον χαρακτήρα και άξιαι να κινήσωσι τον θαυμασμό του κόσμου.” Ένας άλλος δε ιστορικός, ο Ι. Φιλήμων, περιγράφοντας την τόλμη και γενναιότητα της Μπουμπουλίνας γράφει την ανεπανάληπτη φράση ότι “…ενώπιον αυτής ο άνανδρος ησχύνετο και ο ανδρείος υπεχώρη.”

Εκτός της πολιορκίας του Ναυπλίου, η Μπουμπουλίνα παίρνει μέρος στο ναυτικό αποκλεισμό της Μονεμβασιάς και την παράδοση του κάστρου της. Τα πλοία της, πολιορκούν το Νεόκαστρο στην Πύλο και ανεφοδιάζουν το Γαλαξείδι, με κυβερνήτες τα παιδιά της και τα αδέλφια της. Τα παλικάρια της πολεμούν στο Άργος, στην Τρίπολη, στα Δερβενάκια. Στην μάχη του Άργους παρά τον Χάραδρο ποταμό (Ξεριά), σώμα ολίγων Σπετσιωτών πολεμιστών με αρχηγό τον γιό της Μπουμπουλίνας, Γιάννο Γιάννουζα, αντιστάθηκε στις δύο και πλέον χιλιάδες Τουρκοαλβανών με επικεφαλήν τον διαβόητο για τη βαρβαρότητα του, Βελή-μπέη, απεσταλμένο τότε του Χουρσίτ πασά της Τρίπολης, με εντολή την εκκαθάριση της Πελοποννήσου από τους επαναστατημένους Έλληνες. Η μάχη ήταν άνιση. Εκεί έπεσε ως πραγματικός ήρωας ο γιός της Μπουμπουλίνας. Ως άλλος Λεωνίδας, όρμησε πεζός πάνω στον έφιππο Βελή-μπέη τον έριξε κάτω από το άλογό του και τον τραυμάτισε με την σπάθα του θανάσιμα. Εχθρικό όμως βόλι εκείνη τη στιγμή, τον κτύπησε και τον άφησε νεκρό. Η θυσία αυτή των Σπετσιωτών έδωσε το χρόνο στον άοπλο πληθυσμό του Άργους να τρέξει προς τους γύρω λόφους και να σωθεί.

Λίγες μέρες πριν από την πτώση της Τρίπολης η Μπουμπουλίνα καταφτάνει έφιππη μαζί με τους Σπετσιώτες της, στο Ελληνικό στρατόπεδο έξω από την πόλη. Όλοι την υποδέχονται με ενθουσιασμό. Εκεί συναντά τον Κολοκοτρώνη. Αισθήματα αλληλοσεβασμού και φιλίας αναπτύσσονται μεταξύ τους και σε τέτοιο ισχυρό βαθμό, ώστε αργότερα συγγενεύουν παντρεύοντας τα δύο παιδιά τους, Πάνο Κολοκοτρώνη και Ελένη Μπούμπουλη. Παίρνει μέρος ως ισάξια με τους άλλους οπλαρχηγούς στα πολεμικά συμβούλια και τις αποφάσεις. Της απονέμεται ο τίτλος της Καπετάνισσας και της Μεγάλης Κυράς. Μετά το θάνατό της, οι Ρώσοι της απονέμουν και τον τίτλο της Ναυάρχου, έναν τίτλο με παγκόσμια μέχρι σήμερα μοναδικότητα για γυναικεία μορφή.

Στις 11 Σεπτεμβρίου του 1821 γίνεται μετά από πολιορκία η Άλωση της Τριπολιτσάς. Την πτώση της πόλης ακολουθεί μεγάλη σφαγή που κράτησε τρεις μέρες και τρεις νύχτες, η οποία για πολλούς ξένους ιστορικούς ήταν αδικαιολόγητη και που είχε αργότερα σαν αντίποινα τη σφαγή του πληθυσμού της Χίου από τους Τούρκους. Σφαγή που τα αίτιά της, πρέπει να αναζητήσουμε στην επί σχεδόν 400 χρόνια τυραννία, θηριωδία και βαρβαρότητα του κατακτητή. Τριάντα χιλιάδες κατά τους ιστορικούς οι νεκροί, γεμίζουν τους δρόμους και τα στενά. Το αίμα ρέει ποτάμι. Εν μέσω της φοβερής σφαγής και αντάρας, η Μπουμπουλίνα καταφέρνει και σώζει μόνη της το χαρέμι του Χουρσίτ. Αυτό έγινε μετά από παράκληση της συζύγου του Χουρσίτ, προς την Μπουμπουλίνα, λίγο πριν την πτώση της πόλης, για τις ζωές των γυναικών και παιδιών του χαρεμιού. Λέγεται μάλιστα ότι με την πράξη της αυτή, η Μπουμπουλίνα κράτησε την υπόσχεση που έδωσε το 1816 στην Βαλιδέ Σουλτάνα στην Κωνσταντινούπολη, όταν εκείνη κατάφερε να σώσει την περιουσία της Λασκαρίνας από τη δήμευση. Η Μπουμπουλίνα της είχε τότε υποσχεθεί ότι εάν ποτέ κάποια Τουρκάλα ζητούσε τη βοήθειά της, θα έκανε και αυτή ότι καλύτερο μπορούσε.

Μετά την πτώση του Ναυπλίου στις 30 Νοεμβρίου του 1822, η Μπουμπουλίνα εγκαθίσταται εκεί για περίπου δύο χρόνια, σε κλήρο γης που της παραχωρείται από το κράτος σαν αντάλλαγμα των υπηρεσιών της προς το έθνος. Προς τα τέλη του 1824 η χώρα σπαράζεται από τα δεινά του δεύτερου και καταστροφικότερου εμφυλίου.

Η κυβέρνηση των Καπεταναίων των νησιών (κυβέρνηση Κουντουριώτη) υπερισχύει του Συνασπισμού των Κοτζαμπάσηδων και των Στρατιωτικών της Πελοποννήσου. Ο Πάνος Κολοκοτρώνης, τότε φρούραρχος του Ναυπλίου δολοφονείται και ο ίδιος ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης συλλαμβάνεται και κατόπιν φυλακίζεται με άλλους οπλαρχηγούς στον Προφήτη Ηλία, μοναστήρι της Ύδρας.

Η Μπουμπουλίνα αντιδρά στην σύλληψη του Κολοκοτρώνη και ζητά την αποφυλάκισή του. Κρίνεται επικίνδυνη από το κυβερνόν κόμμα και συλλαμβάνεται δύο φορές από το Υπουργείο Αστυνομίας με εντολή να φυλακιστεί. Έγγραφη διαμαρτυρία της, υπάρχει στα Γενικά Αρχεία του κράτους προς το τότε Βουλευτικό Σώμα. Τελικά η Μπουμπουλίνα σχεδόν εξορίζεται στις Σπέτσες, αφού χάνει και τον κλήρο γης που της είχε παραχωρήσει το κράτος στο Ναύπλιο.

Ο Φεβρουάριος του 1825 βρίσκει την Μπουμπουλίνα να ζει στο σπίτι της στις Σπέτσες, άνευ σχεδόν περιουσίας, πικραμένη με τις έριδες των πολιτικών και την έκβαση του αγώνα. Στις 12 Φεβρουαρίου αποβιβάζεται σχεδόν ανενόχλητος στην Πελοπόννησο ο Ιμπραήμ με 4.400 άντρες, δύναμη που οι Έλληνες ευκολότατα μπορούσαν να κατατροπώσουν εάν δεν σπαράσσονταν τότε μεταξύ τους από τον δεύτερο εμφύλιο πόλεμο. Η δύναμη αυτή του Ιμπραήμ, ήταν το προγεφύρωμα της κύριας εισβολής που ακολούθησε και είχε σαν αποτέλεσμα την ανακατάληψη από τους Τούρκους του μεγαλύτερου και πάλι μέρους της Πελοποννήσου και τη σφαγή και τυραννία του πληθυσμού της για σχεδόν ακόμη τρία χρόνια. Μετά την αποβίβαση του Ιμπραήμ, οι πολιτικοί τρομοκρατημένοι βγάζουν τον Κολοκοτρώνη από την φυλακή και του αναθέτουν την αρχιστρατηγία.

Η φιλοπατρία της Μπουμπουλίνας υπερισχύει όλων των άλλων συναισθημάτων της, της πικρίας της δηλαδή, και ενώ κάνει πάλι προετοιμασίες για να λάβει μέρος στον καινούργιο αγώνα εναντίον του Ιμπραήμ, έρχεται το αναπάντεχο τέλος της. Η ηλιοκαμένη κόρη της θάλασσας πέφτει νεκρή από Σπετσιώτικο βόλι, στις 22 Μαΐου 1825 στο σπίτι του πρώτου άντρα της, του Γιάννουζα. Αιτία; Μια λογομαχία της με άτομα από την οικογένεια Κούτση, λόγω της απαγωγής της κόρης του Χριστόδουλου Κούτση, Ευγενίας, από τον γιο της Μπουμπουλίνας Γεώργιο Γιάννουζα. Τα σκληρά και αμείλικτα λόγια της Καπετάνισσας είναι αρκετά για να οπλίσουν τελικά το χέρι, του αγνώστου λόγω σκότους, δολοφόνου.

Ήταν λοιπόν τραγικό και άδοξο το τέλος αυτής της γυναίκας που μέσα της ξεχείλιζε, πιο ισχυρή από όλα τα άλλα, η αγάπη για την πατρίδα. Το όνομά της του οποίου η φήμη απλώθηκε σε όλο τον κόσμο και συνδέθηκε τόσο με την πολιορκία του Ναυπλίου, αντηχεί ακόμα επάνω από τον κρότο των τηλεβόλων.

Επί γενεές απόγονοι της Μπουμπουλίνας υπηρέτησαν πιστά την πατρίδα μέσα από τις τάξεις του Πολεμικού ναυτικού. Έντεκα κατευθείαν απόγονοί της υπήρξαν ανώτεροι αξιωματικοί. Δύο από αυτούς αποστρατεύθηκαν με το βαθμό του υποναυάρχου και άλλοι δύο με το βαθμό του ναυάρχου. Τρεις από αυτούς ασχολήθηκαν αργότερα με την πολιτική και υπηρέτησαν ως βουλευτές και υπουργοί. Υπήρξε εποχή στις αρχές του 1900, που υπηρετούσαν 7 Μπουμπουλαίοι αξιωματικοί στο Πολεμικό Ναυτικό.

Το αρχοντικό της ηρωίδας παρέμεινε πάντοτε στην οικογένεια Μπούμπουλη και ο τωρινός του ιδιοκτήτης, Φίλιππος Δεμερτζής-Μπούμπουλης, το μετέτρεψε το 1991 σε μουσείο. Με την κίνηση αυτή εξασφάλισε κάποιο ετήσιο εισόδημα για την αντιμετώπιση της πολυδάπανης αλλά αναγκαίας επισκευής του κτηρίου. Αλλά το πλέον σπουδαιότερο, είναι η διάδοση της ιστορίας της θρυλικής Μπουμπουλίνας σε χιλιάδες Έλληνες και ξένους επισκέπτες. Η πολυτάραχη ζωή της ας μείνει παντοτινό φως στις σκιές της σύγχρονης εποχής.


Πηγή

13 σχόλια:

  1. Ο ΑΦΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑΣ

    Ο αφορισμός της ηρωίδας Λασκαρίνας Μπουμπουλίνας, από τον Πατριάρχη Γρηγόριο τον Ε', έλαβε χώρα τον Οκτώβριο του 1820. Επίσημη αφορμή για την πράξη αυτή φέρεται μία κληρονομικής φύσεως διαφορά.
    Τα βαθύτερα αίτια που την προκάλεσαν θα πρέπει να αποδοθούν στις πολιτικές συνεργασίες του Φαναρίου με την Υψηλή Πύλη.

    Πέρα από τα όσα εμπεριέχονται στον συνοδικό αυτόν λίβελλο, θα πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν κάποιες ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις, και ιστορικά στοιχεία που συνδέονται άμεσα με το γεγονός του αφορισμού της Μπουμπουλίνας.

    Δέον ν' αναφερθεί, ότι τον καιρό κατά τον οποίον αφορίσθηκε η Μπουμπουλίνα, προετοίμαζε μεθοδικά την συγκρότηση ικανού στόλου με την προοπτική πολέμου στη θάλασσα.

    Η Υψηλή Πύλη, που είχε ως έναν βαθμό γνώση των δραστηριοτήτων τής Μπουμπουλίνας (για τη ναυπήγηση του «Αγαμέμνονα» καταγγέλθηκε στην Υψηλή Πύλη, ότι προετοιμάζει πολεμικό πλοίο).

    Οι συγκεκριμένοι πρακτικοί σκοποί που εξυπηρετούσε ο αφορισμός, ήταν ο εκφοβισμός της ίδιας της Μπουμπουλίνας κι αφ' ετέρου η ηθική και οικονομική της εκγύμνωση.
    Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι ΔΕΝ έγινε άρση του αφορισμού,

    Το κείμενο του αφορισμού [ΘΑΥΜΑΣΤΕ ΛΟΓΙΑ ΑΓΑΠΗΣ!!!]:

    Γρηγόριος ελέω Θεού Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως, Νέας Ρώμης και Οικουμενικός Πατριάρχης.

    Ιερώτατε Μητροπολίτα Ναυπλίου και Άργους και υπέρτιμοι, ευλαβέστατοι ιερείς, τιμιώτατοι κοτζαμπασίδες και χρήσιμοι προεστώτες της επαρχίας ταύτης και της νήσου Σπέτζης,[.......] Αποφαινόμεθα συνοδικώς μετά των περί ημάς ιερωτάτων Αρχιερέων και υπερτίμων, των εν αγίω Πνεύματι .......[ΕΔΩ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟ..... ΑΓΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ!!!]

    αφωρισμένοι υπάρχωσι, και κατηραμένοι, και ασυγχώρητοι,
    και μετά θάνατον άλυτοι, και τυμπανιαίοι·
    αι πέτραι και ο σίδηρος λυθείησαν, αυτοί δε μηδαμώς·
    κληρονομήσειν την λέπραν του Γιεζή και την αγχόνην του Ιούδα,
    στένοντες είεν και τρέμοντες επί της γης ως ο Κάιν,
    η οργή του Θεού είη επ’ αυτούς,
    έχοντες και τας αράς πάντων των απ’ αιώνος αγίων και των οσίων τριακοσίων δέκα και οκτώ θεοφόρων Πατέρων [ΒΟΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ "ΑΓΙΟΙ" ΠΑΤΕΡΕΣ!]

    αωκ (1820) εν μηνί Οκτωβρίω· ινδικτιώνος θ.
    Ο Κωνσταντινουπόλεως Γρηγόριος.
    Ο Καισαρείας Μακάριος.
    Ο Νικαίας Μακάριος.
    Ο Θεσσαλονίκης Ιωσήφ.
    Ο Τυρνάβου Ιωσήφ.
    Ο Κυζίκου Γρηγόριος.
    Ο Σίφνου Σαμουήλ





    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΕΞΗΓΗΣΕΙ 100 ΦΟΡΕΣ ΕΙΤΕ ΔΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΕΙΤΕ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΕΞΕΠΙΤΗΔΕΣ Κ ΕΚΤΕΛΕΙΣ ΕΡΓΟ.ΠΕΣ ΜΑΣ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΕΙΣΑΙ.ΟΤΑΝ ΑΝΑΦΕΡΕΣΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ Η ΕΛΛΑΣ ΗΤΑΝ ΥΠΟ ΚΑΤΟΧΗ Κ ΣΚΛΑΒΩΜΕΝΗ ΑΠΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΛΕΤΑΣ ΚΑΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ Κ ΝΑ ΜΝ ΤΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΜΠΑΚΑΛΙΣΤΙΚΑ.Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο Ε'ΗΤΑΝ Κ ΕΘΝΑΡΧΗΣ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ.ΕΙΧΕ ΤΝ ΕΥΘΥΝΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΛΑΟΥ.ΕΣΥ ΤΙ ΛΕΣ ΔΝ ΗΞΕΡΕ ΓΙΑ ΤΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ?ΗΞΕΡΕ Κ ΠΑΡΑΗΞΕΡΕ.ΑΛΛΑ ΕΣΥ ΤΙ ΘΑ ΕΚΑΝΕΣ ΡΕ ΕΞΥΠΝΕ ΠΛΗΚΤΡΟΜΑΧΕ ΑΝ Ο ΣΟΥΛΤΑΝΟΣ ΕΔΊΝΕ ΔΙΑΤΑΓΗ ΝΑ ΣΦΑΞΕΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ Κ ΝΑ ΚΙΝΔΥΝΕΨΕΙ ΝΑ ΧΑΘΕΙ Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ?ΘΑ ΤΟ ΠΑΙΖΕΣ ΜΑΓΚΑΣ Κ ΘΑ ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΣ ΕΝΑΝ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΛΑΟ?Η ΘΑ ΕΚΑΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Κ ΘΑ ΕΡΙΧΝΕΣ ΣΤΑΧΤΗ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ?ΕΓΩ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑ ΝΑ ΤΙΜΑΕΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΔΩΣΑΝΕ ΤΝ ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΓΙΑΤΙ ΤΝ ΦΑΓΑΝΕ?ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑΤΙ ΤΙΜΗΣΑΝ ΜΕΤΑ ΤΝ ΓΡΗΓΟΡΙΟ?ΟΤΑΝ ΜΑΘΕΙΣ ΕΛΑ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΊΣ.ΜΝ ΞΕΧΝΑΣ ΟΤΙ ΠΡΙΝ ΤΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΥΠΗΡΞΑΝ Κ ΑΛΛΕΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΙΣ ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ ΑΚΡΙΒΑ.ΟΤΑΝ ΘΕΣ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙΣ ΤΝ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΑΥΤΌΚΡΑΤΟΡΙΑ ΔΝ ΠΑΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ ΣΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ.ΘΕΛΕΙ ΣΧΕΔΙΟ,ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΤΛΠ..ΜΠΗΚΕΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑΣ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΕΙΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ Κ ΑΠΛΑ ΕΚΤΕΘΗΚΕΣ.ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ Ο ΚΛΗΡΟΣ ΠΟΥ ΒΡΙΖΕΤΕ ΕΧΥΣΕ ΑΙΜΑ ΕΣΕΙΣ ΚΑΘΟΣΑΣΤΕ Κ ΨΗΦΙΖΕΤΕ ΤΟΥΡΚΟΔΟΥΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ.ΑΝ Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΗΤΑΝ ΑΛΛΙΩΣ ΟΤΑΝ ΤΟΥ ΠΡΟΤΙΝΑΝ ΝΑ ΤΝ ΦΥΓΑΔΕΥΣΟΥΝΕ ΣΤΝ ΟΔΗΣΣΟ Η ΣΤΝ ΠΕΛΛΟΠΟΝΗΣΟ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕ ΝΑ ΚΑΤΣΕΙ ΝΑ ΤΝ ΣΦΑΞΟΥΝ Κ ΝΑΝΑΙ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ Κ ΝΑ ΞΕΣΗΚΩΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΛΑΟΙ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΝ ΟΘΩΜΑΝΩΝ.Κ ΟΤΑΝ ΘΑ ΛΕΣ ΤΝ ΑΦΟΡΙΣΜΟ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙΣ Κ ΤΝ ΑΙΤΙΑ Κ ΝΑ ΛΕΣ ΜΕΤΑ Κ ΤΝ ΤΕΛΕΤΗ ΑΝΑΙΡΕΣΗΣ ΤΟΥ ΑΦΟΡΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΜΕΤΑ.ΝΑ ΤΑ ΛΕΣ ΟΛΑ Κ ΟΧΙ ΝΑ ΠΕΡΝΑΣ ΤΑ ΠΑΓΑΝΙΣΤΙΚΑ ΣΟΥ ΤΡΙΚ.ΣΑΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΟΙ ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΤΕΣ ΑΜΑΘΕΙΣ Κ ΡΕΖΙΛΙ.ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΊ ΛΕΤΕ ΜΝ ΛΕΤΕ ΤΑ ΙΔΙΑ Κ ΤΑ ΙΔΙΑ..ΒΑΓΓΕΛΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. H Mπουμπουλινα, ο Κολοκοτρωνης, ο Υψηλαντης, ο Ρηγας, ο Γρ. Δικαιος, η Εθνεγερσια, προκαλουσαν φοβο στο παπαδαριο, τους κοτσαμπασηδες, στους βολεμενους, μην χασουν τα προνομια τους, γι αυτο αφοριστηκαν απο τους τουρκοπροσκυνημενους.
    Ο Κοσμας ο Αιτωλος το λεει ξεκαθαρα: "
    • «Να ρίψετε τ’ άρματα και να ελπίζετε εις τον Θεόν»
    • «Εμείς, χριστιανοί μου, δεν έχομεν εδώ πατρίδα… Δια τούτο και ο Θεός μας έβαλε τον νουν εις το επάνω μέρος, δια να στοχαζώμεθα πάντοτε την ουράνιον βασιλείαν, την αληθινήν πατρίδα μας» (Διδαχή Α , 1, Ι. Μενούνου).
    • «Και βαθμοφόροι Τούρκοι μου παρέχουν τώρα την προστασίαν των......»

    Το 1804 ο ζάμπλουτος Πατριάρχης του Φαναρίου Καλλίνικος ο Δ΄,
    πρόδωσε στους Τούρκους εταίρους του,
    τις κινήσεις της Φιλικής Εταιρείας στην Πελοπόννησο
    και ταυτόχρονα εξέδωσε αφορισμό, που διαβάστηκε σε όλες τις εκκλησίες της Επικράτειας
    και καλούσε όλους τους ραγιάδες υπηκόους του να εξοντώσουν ή να προδώσουν τους «καταραμένους επαναστάτες», στους Τούρκους.

    Τον χειμώνα του 1805 πάνω από δύο χιλιάδες (2000) Κλέφτες και Αρματωλοί προδόθηκαν και δολοφονήθηκαν από τους Τούρκους, όλοι θύματα του Καλλινίκιου αφορισμού.

    Ο ίδιος ο Κολοκοτρώνης σώθηκε μαζί με πέντε – έξι πρωτοπαλίκαρά του την τελευταία στιγμή, ενώ το ασκέρι του αριθμούσε περί τους πεντακόσιους (500) πολεμιστές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δοξα και τιμη στην Ελληνορθοδοξη ηρωιδα Μπουμπουλινα.Αιωνια της η μνημη.Ο Θεος να αναπαυει την ψυχη της.Ελσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Tην αγωνία των κοτζαμπάσηδων και των ρασοφόρων για το τι θα συμβεί μετά την Επανάσταση,
    τη δείχνουν οι διάλογοι του Παπαφλέσα με τους κοτσαμπάσηδες και τον Παλαιών Πατρών Γερμανό
    στο Αίγιο, στις 26 Γενάρη 1821, όταν ως πληρεξούσιος του Αλέξανδρου Υψηλάντη τους συνάντησε , προκειμένου να τους πείσει να συμμετάσχουν στην Επανάσταση.

    Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, αρνιόταν την Επανάσταση ρωτώντας: «Πού πολεμοφόδια; Πού όπλα; Πού χρήματα πολυάριθμα; Πού στρατός πεπαιδευμένος; Πού στόλος εφοδιασμένος;» για να καταλήξει: «... Αλλ' εις την εποχήν ταύτην οποία δείγματα θετικότητας έχομεν, διά να πιστεύσωμεν όσα λέει ο Δικαίος και όσα γράφει ο Υψηλάντης;».

    Ο Παπαφλέσσας, οργισμένος, απάντησε : «Η επανάσταση είτε θέτε είτε όχι θα γίνει! Πάρτε το απόφαση. Αν εσείς γυρεύετε να την εμποδίσετε, εγώ πήρα προσταγή από την Αρχή να ξεσηκώσω το λαό και να την κάνω. Και τότες όποιον βρουν ξαρμάτωτο οι Τούρκοι, ας τον κόψουν...».

    Για να του ανταπαντήσει ο Παλαιών Πατρών Γερμανός: «Είσαι απατεώνας, άρπαγας, εξωλέστατος!» (Αμβρόσιος Φραντζής «Επιτομή της ιστορίας της αναγεννηθείσης Ελλάδας)

    Αλλά και κατά τη διάρκεια της Επανάστασης, ο ρόλος τους ήταν πολλές φορές αντιδραστικός όταν καταλάβαιναν ότι κινδύνευε η εξουσία τους.

    Όταν, για παράδειγμα, ο Κολοκοτρώνης κινήθηκε να βοηθήσει στην πολιορκία της Πάτρας, οι πρόκριτοι της Αχαίας απείλησαν με εμφύλιο πόλεμο αν ο Κολοκοτρώνης πλησίαζε. Έτσι, με δεδομένη τη στρατιωτική τους ανικανότητα, δεν κατάφεραν να την καταλάβουν και η Πάτρα έμεινε στα χέρια των Τούρκων μέχρι το τέλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΡΙ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΚΤΛΠ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΑ ΔΙΚΑ ΣΟΥ.ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΝ ΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ ΑΝΩΝΥΜΟΙ.ΟΤΑΝ ΘΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΚΑΤΙ ΘΑ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ Κ ΟΧΙ ΚΟΨΕ ΡΑΨΕ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΣΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΜΕΤΑΦΡΑΖΕΙΣ ΟΠΩΣ ΘΕΣ.Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΓΡΑΨΕ Κ ΜΟΝΟ ΕΓΚΑΘΕΤΟΙ ΑΜΟΡΦΩΤΟΙ ΔΙΑΦΩΝΟΥΝ.ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΝ ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΗΤΑΝ ΙΕΡΕΙΣ Κ ΤΟ ΟΜΟΛΟΓΗΣΑΝ ΠΟΛΛΟΙ.ΤΝ ΚΟΣΜΑ ΤΝ ΑΙΤΩΛΟ ΤΝ ΦΑΓΑΝΕ,ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ?ΤΝ ΔΙΑΚΟ ΤΝ ΦΑΓΑΝΕ ΓΙΑΤΙ?ΤΝ ΓΡΗΓΟΡΙΟ ΤΝ ΦΑΓΑΝΕ Κ ΕΚΑΤΌΝΤΑΔΕΣ ΑΛΛΟΥΣ.ΟΠΟΤΕ ΤΖΑΜΠΑ ΠΟΥΛΑΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ.ΔΕΙΧΝΕΙΣ ΠΩΣ ΕΙΣΑΙ ΛΑΣΠΟΛΟΓΟΣ Κ ΑΜΟΡΦΩΤΟΣ Κ ΓΕΛΑΝΕ ΟΙ ΠΑΝΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ΣΟΥ.ΟΛΟΙ ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΗΤΑΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ Κ ΘΑ ΣΑΣ ΠΟΝΑ .ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΤΝ ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑ ΟΤΙ ΤΝ ΦΟΒΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΠΑΔΑΡΙΟ ΛΕΣ..ΧΑΧΑΧΑ.ΜΑ ΙΕΡΕΑΣ ΗΤΑΝ ΑΜΠΑΛΕ ΤΝ ΧΕΙΡΩΤΟΝΗΣΕ Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ.ΜΑΘΕ ΙΣΤΟΡΙΑ Κ ΜΕΤΑ ΜΙΛΑ.ΤΟ ΑΝ ΕΙΧΕ ΜΙΑ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΚΟΝΤΡΑ ΜΕ ΤΝ ΠΑΛ.ΠΑΤΡΩΝ ΓΕΡΜΑΝΟ ΔΝ ΛΕΕΙ ΤΙΠΟΤΑ.ΟΤΑΝ ΚΑΝΕΙΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.Κ ΤΟ ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ ΛΑΘΟΣ ΤΙΝΑΖΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΝ ΑΕΡΑ.ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙΣ ΣΕ ΕΧΕΙ ΤΥΦΛΩΣΕΙ ΤΟ ΜΙΣΟΣ Κ ΤΟ ΚΟΜΠΛΕΞ.ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΓΡΑΦΩ ΜΕΧΡΙ ΑΥΡΙΟ ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΟΤΙ ΛΕΣ ΨΕΜΜΑΤΑ Κ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΤΝ ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΚΛΗΡΟΥ ΣΤΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΛΛΑ ΘΑ ΚΑΝΩ ΜΑΘΗΜΑ ΣΕ ΕΝΑ ΕΓΚΑΘΕΤΟ ΑΜΟΡΦΩΤΟ ΑΝΩΝΥΜΟ?ΘΑ ΠΑΕΙ ΣΤΡΑΦΙ.ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΙΣΤΟΡΙΑ ΨΑΧΝΕΙ Κ ΜΑΘΑΙΝΕΙ Κ ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ ΑΠΤΟΥΣ ΨΕΥΤΕΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΤΕΣ.ΟΛΟ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ Κ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΙΝΑΙ,ΑΛΛΑ ΑΚΟΜΑ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝΕ ΠΟΙΟΙ ΦΑΓΑΝΕ ΣΩΚΡΑΤΗ,ΘΟΥΚΙΔΙΔΗ,ΕΥΡΙΠΙΔΗ,ΠΥΘΑΓΟΡΑ ΠΟΙΟΙ ΠΡΟΔΩΣΑΝΕ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ Κ ΛΕΩΝΙΔΑ ΠΟΙΟΙ ΕΞΌΡΙΣΑΝ ΠΛΑΤΩΝ,ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ..ΟΙ ΟΜΟΙΔΕΑΤΕΣ ΤΝ ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΤΩΝ ΠΟΥ ΣΥΚΟΦΑΝΤΟΥΝ ΤΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.ΓΙΑ ΓΕΛΙΑ Κ ΓΙΑ ΚΛΑΜΑΤΑ ΔΗΛΑΔΗ.ΟΤΑΝ Κ ΣΑΣ ΣΑΣ ΣΟΥΒΛΙΣΟΥΝ Κ ΣΑΣ ΑΠΑΓΧΟΝΙΣΟΥΝ ΟΠΩΣ ΤΝ ΔΙΑΚΟ Κ ΤΝ ΓΡΗΓΟΡΙΟ ΤΟΤΕ ΕΛΑΤΕ ΘΑ ΜΙΛΗΣΕΤΕ.ΣΤΟΥΣ ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΚΑΘΕΣΑΊ ΠΡΟΣΟΧΗ Κ ΣΕΒΕΣΑΙ ΤΟ ΑΙΜΑ ΠΟΥ ΧΥΣΑΝΕ ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΣ ΕΣΥ ΠΑΓΑΝΙΣΤΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΑΚΊΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.ΒΑΓΓΕΛΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΤΟΥ ΚΛΗΡΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ

    . Ο Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης ήταν ταυτόχρονα ο πνευματικός ηγέτης
    αλλά και ο πολιτικός εκπρόσωπος αλλά και αρχιδικαστής των Χριστιανών.

    Ο Πατριάρχης ήταν υπεύθυνος απέναντι στην Πύλη για
    τη συμπεριφορά των ομοθρήσκων του. Έχοντας ο ίδιος το δικαίωμα να δικάζει ραγιάδες της Εκκλησίας του, μεταβιβάζει τούτο το δικαίωμα
    στους μητροπολίτες και στους επισκόπους μέσα στα όρια των περιφερειών τους, κι οι αποφάσεις των τελευταίων είναι υποχρεωτικές για τα
    εκτελεστικά όργανα της Πύλης, τους καδήδες κτλ.
    Οι τιμωρίες που δικαιούνται να επιβάλλουν είναι πρόστιμα, φυλάκιση, ραβδισμός και εξορία.
    Επιπλέον η Εκκλησία τους δίνει την εξουσία του ΑΦΟΡΙΣΜΟΥ.

    Πέρα από τα ποσά των προστίμων, εισπράτουν και διάφορα τέλη από
    αστικές και εμπορικές δίκες. Κάθε ιεραρχική βαθμίδα του κλήρου έχει και το χρηματικό της τίμημα.

    Ο Πατριάρχης πληρώνει
    φόρο προκειμένου να εγκατασταθεί στο αξίωμά του , όμως κι αυτός με τη σειρά του πουλά τις αρχιεπισκοπές και τις επισκοπές στους
    κληρικούς του θρησκεύματός του.

    Οι τελευταίοι αποζημιώνονται με την πούληση κατώτερων αξιωμάτων και με τα τέλη που εισπράττουν από
    τους παπάδες. Τούτοι πάλι πουλούν λιανικά όσες εξουσίας αγόρασαν από τους ανωτέρους τους και εμπορεύονται όλες τις πράξεις του
    λειτουργήματος τους, όπως είναι οι βαφτίσεις, οι γάμοι, τα διαζύγια και οι διαθήκες.

    Φυσικά το «αλισβερίσι» αυτό έχει και στοιχεία διαφθοράς αλλά και αίματος για τους συμμετέχοντες . Έτσι για παράδειγμα από το 1623 έως το
    1700, έγιναν 50 αλλαγές Πατριαρχών που έγιναν κυρίως με δωροδοκίες, με εξαγορές ακόμα
    και των γυναικών του χαρεμιού.

    Ο Παχώμιος ο Β ́ στα 1587 έγινε Πατριάρχης πληρώνοντας 12 χιλιάδες φλωριά. Τον ρίχνει ο μητροπολίτης
    Φιλλιπούπολης με 24 χιλιάδες χρυσά και γίνεται αυτός πατριάρχης. Οι αντίπαλοί του πληρώνουν για να τον ρίξουν 40 χιλιάδες χρυσά.

    Γενικότερα η οθωμανική νομοθεσία, θεωρώντας ως θεμελιώδη διάκριση την θρησκευτική – εκείνη μεταξύ πιστών και απίστων-
    ενώ παράλληλα αγνοώντας την διάκριση μεταξύ Εκκλησίας και Κράτους, δίνει, παίρνοντας υπόψη την υποταγή δια της συνθηκολόγησης, την
    πολιτική διοίκηση των ραγιάδων στον κλήρο.
    Κάνοντας έτσι τον Πατριάρχη, αυτοκράτορα ουσιαστικά των χριστιανών, εδραίωσαν ακόμα
    περισσότερο την ιερατική οργάνωση της κοινωνίας και επέτρεψαν την βυζαντινή θεοκρατία ν’ αναπτυχθεί σε έκταση που ούτε οι βυζαντινοί
    αυτοκράτορες είχαν βάλει στο νου τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο ΑΓΩΝΑΣ ΗΤΑΝ ΥΠΕΡ ΠΙΣΤΕΩΣ Κ ΠΑΤΡΙΔΟΣ.ΟΠΟΤΕ ΧΑΣΑΤΕ ΠΑΓΑΝΙΑ.ΣΑΣ ΞΕΦΤΙΛΗΣΕ Ό ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ ΠΟΥ ΕΙΠΕ ΜΝ ΛΟΓΑΡΙΑΖΕΤΕ ΤΝ ΑΦΟΡΙΣΜΟ ΔΝ ΙΣΧΥΕΙ.ΑΛΛΑ ΛΕΕΙ Η ΚΑΡΔΊΑ..Κ ΜΕΤΑ ΕΙΧΑΜΕ ΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΑΦΟΡΊΣΜΟΥ.ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΤΑ ΜΑΘΑΝΕ ΤΟ ΔΟΥΛΕΜΑ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ Τ Ε' Κ ΤΝ ΦΑΓΑΝΕ.ΜΑΘΕ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΩΝΥΜΕ.ΟΥΤΕ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΔΝ ΛΕΝΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΝΟΗΣΙΕΣ.ΒΑΓΓΕΛΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Οι ύβρεις, οι καταρες και αφορισμοι απο το κηφηναριο του μισους
    ειναι τιτλος τιμης.
    Ολη η Ελληνικη Σκεψη,
    οι Ηρωες του 1821, η Εθνεγερσια, ο Λασκαρατος, ο Ελ. Βενιζελος, παρατριχα ο Καζαντζακης.

    Απο την αλλη καθημερινα λιβανιζουν και δοξολογουν τους Εβραίους πατριαρχες και ψευτοπροφητες.

    Και να σκεφθουμε οτι πληρωνονται απο τους Ελληνες φορολογουμενους
    γι αυτό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ,ΑΛΛΑ Κ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΑΝ ΚΑΛΑ ΘΑ ΚΑΝΑΝΕ ΑΦΟΡΑ ΤΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣ.ΤΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΑΝΩΜΑΛΟΥΣ ΔΩΔΕΚΑΘΕIΣΤΕΣ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΤΝ ΑΙΓΥΠΤΙΩΝ?Η ΠΥΘΙΕΣ Κ ΜΑΝΤΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΑΝ ΘΑ ΑΜΥΝΘΟΥΜΕ ΣΤΝ ΤΟΥΡΚΟ.ΟΙ ΚΗΦΗΝEΣ ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΕΠΕΙΔΗ ΔΝ ΑΓΑΠΟΥΝ ΤΝ ΕΛΛΑΔΑ Κ ΘΕΛΟΥΝ ΤΝ ΑΝΩΜΑΛΗ ΑΡΧΑΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.ΨΕΥΤΟΠΡΟΦΗΤΕΣ ΛΕΕΙ Ο ΑΜΟΡΦΩΤΟΣ.ΟΤΑΝ ΠΡΟΦΗΤΕΨΑΝ ΤΝ ΕΡΧΟΜΟ ΤΟΥ ΊΗΣΟΥ ΗΤΑΝ 700ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥ.ΒΛΕΠΩ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ,ΜΠΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΕΝΑΝ ΕΒΡΑΙΟ?ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΟΥ ΧΩΡΙΣΕ ΤΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΑ 2 ΤΟΤΕ Κ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ 2 ΕΛΛΑΔΕΣ?Η ΠΟΥ ΧΡΕΩΚΟΠΗΣΑΜΕ ΤΟ '32?ΤΟ ΠΑΡΑΤΡΙΧΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΟΥ ΕΙΠΕΣ.ΣΑΝ ΝΑ ΛΕΜΕ ΟΛΙΓΟΝ ΕΓΓΥΟΣ.ΧΑΧΑΧΑ.ΔΝ ΜΑΣ ΕΙΠΕΣ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΟΥ ΟΙ ΚΗΦΗΝΕΣ ΔΩΔΕΚΑΘΕΙΣΤΕΣ ΣΦΑΞΑΝΕ 3 ΠΑΛΗΚΑΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ Η ΝΙΚΗ ΣΤΗΝ ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ?ΑΦΟΥ ΤΟ ΧΕ ΠΡΟΤΙΝΕΙ Ο ΜΑΝΤΗΣ ΕΥΦΡΑΝΤΙΔΗΣ ΤΙ ΘΑ ΛΕΓΑΜΕ ΟΧΙ?ΜΕΧΡΙ Κ Ο ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΕΞΕΠΛΑΓΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ ΠΟΥ ΝΤΡΟΠΙΑΖΑΝΕ ΤΝ ΕΛΛΑΔΑ.Ο ΑΒΡΑΑΜ ΔΝ ΕΙΧΕ ΜΠΑΜΠΑ ΕΒΡΑΙΟ ΟΥΤΕ ΜΑΜΑ ΕΒΡΑΙΑ.ΕΝΩ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ ΛΕΝΕ ΠΑΤΡΩΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΝ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΟ 12ΘΕΟ,ΟΠΩΣ ΕΛΕΓΕ Ο ΗΡΟΔΟΤΟΣ.ΑΝΤΕ ΤΕΚΝΟ ΤΟΥ ΦΑΡΑΩ ΕΚΤΕΘΗΚΕΣ ΠΑΛΙ.ΠΛΑΚΑ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΙ ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΤΕΣ.ΠΑΙΖΟΥΝ ΤΝ ΙΔΙΑ ΚΑΣΕΤΑ,ΑΛΛΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙ ΡΕΖΙΛΙ.ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΣΤΑ ΣΑΙΤ ΜΕΣΑ ΑΠΤΗΝ ΑΝΩΝΥΜΙΑ ΓΙΑΤΙ ΔΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΝ ΣΕ ΟΠΌΙΟΔΗΠΟΤΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΘΕΟΛΟΓΟΥΣ Κ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥΣ.ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΕΚΛΕΙΣΕ Κ Ο ΔΑΥΛΟΣ.ΠΟΥΛΗΣΕ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΛΑΤΡΕΣ Κ ΜΟΛΙΣ Ο 12ΘΕΙΣΤΗΣ ΦΟΥΡΑΚΗΣ ΤΟΥΣ ΞΕΦΤΙΛΗΣΕ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ.Κ ΤΙ ΕΙΠΕ ? ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΛΟΙ ΧΡΟΝΙΑ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΡΝΑΝΕ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΚΟΦΑΝΤΟΥΝ ΤΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ ΜΕ ΨΕΜΜΑΤΑ.ΥΠΑΡΧΕΙ Κ ΒΙΝΤΕΟ.ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.ΕΔΩ ΒΛΕΠΑΜΕ ΓΝΩΣΤΟΥΣ 12ΘΕΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΒΓΑΖΟΥΝ Κ ΒΙΒΛΙΑ ΝΑ ΒΡΑΒΕΥΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΜΑΣΟΝΙΚΕΣ ΣΤΟΕΣ Κ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΟΝΤΑΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΣΟΝΟΙ.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΒΙΝΤΕΟ Κ ΦΏΤΟ ΠΑΝΤΟΥ.Η ΠΛΑΚΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΝΟΜΙΖΌΥΝ ΟΙ ΑΝΤΙΧΡΊΣΤΟΙ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΓΝΩΣΗ Κ ΜΑΘΑΝΕ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΩ ΣΤΝ ΟΥΣΙΑ ΖΟΥΝ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ.ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣΟΥΝ Κ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΙΣ ΒΑΘΟΣ.ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΠΛΥΣΗ ΠΟΥ ΔΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ.ΕΝΩ ΔΝ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΕΠΙΤΙΘΟΝΤΑΙ ΜΕ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ.ΤΙ ΝΑ ΠΟΥΝ ΟΤΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΣΤΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΝ ΑΙΓΥΠΤΙΩΝ ΣΕ ΜΠΑΙ Κ ΜΠΕΚΡΗΔΕΣ ΘΕΟΥΣ?Η ΣΕ ΘΕΕΣ ΤΝ ΟΡΓΙΩΝ?ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΟΤΙ ΔΝ ΑΓΑΠΟΥΝ ΤΝ ΕΛΛΑΔΑ.ΑΛΛΑ ΑΓΑΠΟΥΝ ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΟΥΣ Κ ΤΙΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ Κ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΕΧΟΥΝ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ.ΚΑΤΑΠΙΕΖΟΝΤΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ΓΚΕΥ ΓΑΜΟΥΣ,ΟΡΓΙΑ ΣΕ "ΝΑΟΥΣ"ΚΤΛΠ ΟΜΟΡΦΙΕΣ.ΚΑΛΑ ΤΑ ΕΛΕΓΕ Ό ΠΛΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΞΟΡΙΣΑΝΕ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ.Ο ΟΜΗΡΟΣ Κ Ο ΗΣΙΟΔΟΣ ΓΡΑΨΑΝΕ ΓΙΑ ΨΕΥΤΙΚΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΣΑΝ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΣΤΝ ΑΝΗΘΙΚΟΤΗΤΑ.ΒΑΓΓΕΛΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εαν αγαπητε 7.46
    ειχαν λιγη ντροπη οι ρασοφοροι θα ανεβαιναν στον Παρθενωνα
    και θα ζητούσαν γονατιστοι
    συγνωμη απο το ελληνικο εθνος
    για τα εγκληματα τους κατα των Ελληνων και του Ελληνισμου που για 17 τωρα αιωνες συνεχως διαπραττουν με Βυζαντιο, τουρκοκρατία και σημερα.

    Εαν δεν υπηρχαν οι λεοντοκαρδοι αγωνιστες του 1821, που αψηφησαν "συμβουλές", αφορισμους, καταρες, υβρεις, προδοσιες, εκβιασμους θα ειμαστε ακομα υποδουλοι.

    Τιμη και δοξα στους Ηρωες του 1821.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΝ ΣΥΓΝΩΜΗ ΠΟΥ ΔΩΣΑΝΕ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΜΑΡΤΥΡΕΣ? ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕ ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΝ ΣΥΓΝΩΜΗ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΠΑΓΑΝΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΑΠΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΠΡΑΞΕΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΕΝΑΝΤΙΌΝ ΤΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,Κ ΚΑΛΑ ΠΟΥ ΗΡΘΕ ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Κ ΕΙΔΑΜΕ ΠΡΟΚΟΠΗ.ΧΙΛΙΑ ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΙΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ Κ ΦΥΛΑΞΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΠΟΥ ΔΝ ΣΕΒΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΔΩΔΕΚΑΘΕΙΣΤΕΣ ΟΤΑΝ ΚΑΝΑΝΕ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ Κ ΣΚΟΤΩΝΑΝΕ ΣΩΚΡΑΤΗ Κ ΚΑΙΓΑΝΕ ΟΛΗ ΤΝ ΕΛΛΑΔΑ.ΕΙΧΑΝ ΚΑΝΕΙ ΠΌΛΕΙΣ ΚΡΑΤΗ Κ Ο ΕΝΑΣ ΕΣΦΑΖΕ ΤΝ ΑΛΛΟΝ ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΝΑ ΤΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΝ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΑΜΟΡΦΩΤΟ ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΤΗ.ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 21 ΠΑΙΡΝΑΝΕ ΤΝ ΕΥΛΟΓΙΑ Κ ΠΟΛΕΜΟΥΣΑΝ ΥΠΕΡ ΠΙΣΤΕΩΣ Κ ΠΑΤΡΙΔΟΣ.ΟΠΩΣ ΓΡΑΨΑΜΕ Κ ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 40.ΑΝ ΔΝ ΗΜΑΣΤΑΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΔΝ ΘΑ ΧΑΜΕ ΟΥΤΕ ΤΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΟΥΤΕ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΟΥΣΑΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ.Η ΨΥΧΗ ΠΗΓΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΝ ΘΕΟ Κ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΝ ΚΑΝΕΝΑ.Κ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΕΠΙΒΙΩΣΑΜΕ ΟΤΑΝ 300 ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΣ ΣΦΑΖΑΝΕ ΟΙ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΣ ΤΟΤΕ.Κ ΓΙΝΟΜΑΣΤΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ.Κ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΣΑΤΑΝΟΠΟΛΥΘΕΙΣΤΕΣ.ΠΟΥ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΟΥΝ ΤΑ ΣΑΤΑΝΙΑ ΔΙΑΣ Κ ΑΠΟΛΛΩΝ ΜΕΤΑ ΤΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΘΕΟΥ ΤΝ ΊΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ.Κ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ.ΕΝΩ ΟΊ ΨΕΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΕΩΣ.ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ ΤΝ ΤΡΕΜΟΥΝ ΟΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ,ΟΙ ΑΝΩΜΑΛΟΙ Κ ΟΙ ΑΝΗΘΙΚΟΙ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΧΑΟΣ.ΕΛΛΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ.ΒΑΓΓΕΛΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κ ΑΚΟ5Α ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΗΡΩΑ ΝΕΟΠΑΓΑΝΙΣΤΗ.ΑΝΤΕ ΜΑΖΕΥΤΕΙΤΕ Κ ΠΗΓΑΙΝΤΕ ΝΑ ΔΙΩΞΕΤΕ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΑΠΤΝ ΘΡΑΚΗ.ΑΝΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΔΟΥΜΕ ΑΝ ΠΟΛΕΜΑΤΕ.ΣΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ Κ ΣΤΗΝ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ ΠΡΩΤΟΙ ΕΙΣΤΕ ΣΤΝ ΠΡΑΞΗ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ.ΕΞΑΛΛΟΥ ΣΤΑ ΟΥΚ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΜΕΣ ΤΗΝ ΑΓ ΣΟΦΙΑ..ΤΊ ΝΑ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΜΑΝΤΕΙΟ ΤΝ ΔΕΛΦΩΝ ΝΑ ΡΩΤΗΣΟΥΜΕ ΑΝ ΘΑ ΑΜΥΝΘΟΥΜΕ?2014μΧ ΕΧΟΥΜΕ Κ ΟΧΙ ΜΕΤΑ ΔΙΑ.ΤΥΧΑΙΟ?ΔΝ ΝΟΜΙΖΩ.ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΒΔΟΜΑΔΑ ΔΝ ΘΑ ΑΝΤΕΧΑΤΕ ΣΤΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ.ΓΙΑ ΚΑΜΙΑ ΛΑΠΤΟΜΑΧΙΑ Κ ΠΟΛΥ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ.ΒΑΓΓΕΛΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή