Θα πλανήσει και εκλεκτούς ο Αντίχριστος, προφήτεψε ο Αγ. Ιγνάτιος...
Θαύματα και σημεία – Άγιος Ιγνάτιος (Αλεξάνδροβιτς )
Κεφάλαιο Α’
1) Η αποστασία προστάδιο της ελεύσεως του Αντιχρίστου
Ο Αντίχριστος θα έλθη στον καιρό του• την εποχή που του καθωρίσθη. Θα προηγηθή μια γενική αποστασία. Το μέγιστο μέρος των ανθρώπων θα εγκαταλείψουν την Χριστιανική πίστη. Η αποστασία θα είναι το προστάδιο. Θα προετοιμάση τον κόσμο να δεχθή τον Αντίχριστο. Και μάλιστα να τον δεχθούν με το δικό του πνεύμα, που τότε θα μπη στην δομή της σκέψης των ανθρώπων. Η αναζήτηση του αντίχριστου θα τους γίνη αναγκαιότητα, γιατί τα συναισθήματα θα συμπίπτουν. Θα διψούν γι’ αυτόν, όπως διψούν σε στιγμές βαθειάς θλίψης για ποτά, που διαφορετικά τα θεωρούν αυτοκτονία. Θα τον επικαλούνται. Η ικεσία σ’ αυτόν, να έλθη, θα αντηχή σε κοινές συνάξεις.
Θα εκφράζη επίμονα την αξίωση να έλθη επί τέλους η μεγαλοφυΐα των μεγαλοφυϊών, που θα μπορέση να ανεβάση την τεχνική ανάπτυξη στην ανώτατη δυνατή βαθμίδα της και να φέρη στη γη τέτοια ευπραγία, ώστε ο ουρανός και ο παράδεισος να καταντήσουν πράγματα περιττά! Ο Αντίχριστος θα είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένος με την γενική ηθική και πνευματική κατεύθυνση των ανθρώπων της εποχής του.
2) Να πλανήση, ει δυνατόν, και εκλεκτούς
Και πρέπει ιδιαίτερα να το προσέξωμε. Και να κλαύσωμε γι’ αυτό. Γιατί τα θαύματα και οι πράξεις του Αντιχρίστου θα φέρουν σε δύσκολη θέση και τους πιο εκλεκτούς δούλους του Θεού.
Η αιτία της μεγάλης επίδρασης του Αντιχρίστου θα έγκειται στην σατανική δολιότητα και υποκρισία, με τις οποίες σκεπάζει το πιο φρικαλέο κακό• με το αχαλίνωτο και αναίσχυντο θράσος του• με την πλήρη συμπαράσταση των πονηρών πνευμάτων• και με την ικανότητα να κάνη θαύματα• ψεύτικα μεν, αλλά που προκαλούν κατάπληξη. Η φαντασία του ανθρώπου είναι ανίκανη να συλλάβη την εικόνα ενός τόσο μεγάλου κακούργου, όσος θα είναι ο Αντίχριστος. Θα σαλπίζει για τον εαυτό του, όπως σάλπιζαν οι πρόδρομοί του, οι προτυπώσεις του. Θα ονομάζη τον εαυτό του κήρυκα και παλινορθωτή της αληθινής Θεογνωσίας. Έτσι εκείνοι, που δεν κατανοούν τον Χριστιανισμό, θα ιδούν σ’ αυτόν ένα αντιπρόσωπο και υπέρμαχο της αληθινής θρησκείας! Και θα πάνε με το μέρος του. Θα σαλπίση. Και θα ονομάση τον εαυτό του επηγγελμένον Μεσσίαν. Και συναντώντας τον, εκείνοι που ζουν με σαρκικό φρόνημα, και βλέποντας την Δόξα του, την δύναμή του, τις πνευματικές του ικανότητες, την ολοσχερή επιβολή του στα στοιχεία του κόσμου, θα τον αναγορεύσουν Θεό και θα γίνουν οπαδοί του [11].
Ο Αντίχριστος θα παρουσιασθή πράος, εύσπλαγχνος, γεμάτος αγάπη, γεμάτος αρετές. Θα τον δεχθούν σαν πράγματι γεμάτον αρετές. Και θα υποταχθούν σ’ αυτόν, εξ αιτίας των υψίστων αρετών του, όλοι εκείνοι που φαντάζονται, πως αλήθεια είναι η «αλήθεια» του πεπτωκότος ανθρώπου, και γι’ αυτό ούτε καν σκέπτονται να την ξεπεράσουν για να γνωρίσουν την αλήθειαν του Ευαγγελίου[12].
Ο Αντίχριστος τότε θα εισηγηθή στην ανθρωπότητα την δημιουργία μιας ανώτατης Παγκόσμιας Ειρήνης και ευημερίας. Θα προσφέρη τιμές, πλούτη, μεγαλεία, σημαντικές ανέσεις και σαρκικές ηδονές. Και όσοι ποθούν επίγεια πράγματα, θα τον δεχθούν. Και θα τον ονομάσουν «κύριό» τους[13]. Ενώπιον της ανθρωπότητος ο Αντίχριστος θα ανοίξη ένα τέτοιο ανεξήγητο με την τότε επιστήμη τσίρκο θαυμάτων, που η κατεργαριά τους θα θυμίζη θέατρο. Θα φέρη φόβο με τις απειλές και θαυμασμό με τα θαύματά του. Θα ικανοποιήση την άκριτη περιέργειά τους και την παχυλή τους άγνοια. Θα ικανοποιήση την ματαιοδοξία τους και τον εγωισμό τους. Θα ικανοποιήση το σαρκικό τους φρόνημα. Θα ικανοποιήση την δεισιδαιμονία και τις προλήψεις τους. Και θα φέρη σε σύγχυση τους σοφούς. Έτσι όλοι οι άνθρωποι με οδηγό την πεπτωκυία φύση τους, χωρίς το φως του Θεού, θα παρασυρθούν και θα καταλήξουν πειθήνια και άβουλα όργανα του πλάνου[14].
Τα σημεία του Αντιχρίστου θα γίνουν κατά κύριο λόγο στον αέρα [15], και συγκεκριμένα στο στρώμα, στο οποίο κυριαρχεί ο σατανάς[16]. Τα σημεία αυτά θα επιδρούν ως επί το πλείστον στην αίσθηση της όρασης. Και έτσι και θα γοητεύουν και θα απατούν.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος μελετώντας στην Αποκάλυψη του τα γεγονότα, που θα γίνουν πριν από την συντέλεια του κόσμου, λέγει ότι ο Αντίχριστος θα κάμη μεγάλα σημεία, ακόμη και να κατεβή «πυρ εκ του ουρανού ενώπιον των ανθρώπων»[17]. Το θαύμα αυτό, μας λέγει η Αγία Γραφή, θα είναι το πιο μεγάλο από τα θαύματα του αντιχρίστου. Και αυτό το θαύμα θα γίνη στον αέρα. Θα είναι ένα μεγαλοπρεπές και φοβερό θέαμα! (μεγαλοαπάτης όμως!)
*Βιβλιογραφία
[11] έ.α.
[12] Μακαρίου Αιγυπτίου Ομιλία ΛΑ’ § 4.
[13] Θεοφυλάκτου Βουλγ. Εις το Ιωάν. 5, 43.
[14] Αποκ. 13, 8.
[15] Εφραίμ του Σύρου, έ.α., Εφ. 2, 2 και 6, 12.
[16] Συμεών Νέου Θεολόγου, Περί του τρίτου είδους προσευχής.
[17] Αποκ. 13, 13.
pistos.gr
Δημήτριος Αλεξάνδροβιτς Μπριαντσιανίνωφ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλά έχουμε να διδαχθούμε από τους Σλάβους αγίους.
ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΕΡΒΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΡΑΦΗ Κ ΤΙΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΕΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ,ΔΝ ΛΕΕΙ ΚΑΤΙ ΔΙΚΟ ΤΟΥ,ΛΕΕΙ ΓΝΩΣΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕ ΤΝ ΔΙΚΌ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟ.ΤΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΛΑΒΟΣ ΣΕ ΕΝΟΧΛΕΙ Ε? ΔΝ ΜΙΛΑΕΙ ΓΊΑ ΦIΛΟΣΟΦΙΑ Κ ΤΕΧΝΕΣ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ.ΑΛΛΑ Κ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΓΙΟΥΣ ΝΑ ΣΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΟΥΝΕ ΘΑ ΤΟΥΣ ΔΕΧΤΕΙΣ?ΌΠΟΤΕ ΤΖΑΜΠΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΕΙΡΩΝΙΚΑ.ΟΣΟΙ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΕΧΤΟΙ.Ο ΘΕΟΣ ΔΝ ΑΝΗΚΕΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ,ΟΥΤΕ ΣΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΌΥΣ.ΕΤΣΙ ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΑΝΕ Κ ΑΥΤΟΙ ΘΕΛΑΝΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΘΕΟ Κ ΛΥΤΡΩΤΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΘΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑ.ΤΑ ΙΔΙΑ ΜΥΑΛΑ ΕΧΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ.ΕΙΣΤΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΟΤΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΙΛΑΓΑΝ ΓΙΑ ΤΝ ΘΕΟ ΜΕ ΕΘΝΙΚΟΥΣ,ΚΥΡΙΩΣ ΕΛΛΗΝΕΣ,ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΖΗΛΕΥΑΝ Κ ΚΥΝΗΓΟΥΣΑΝ ΤΟΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΧΟΝΤΟΥΣΑΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ.ΜΕΧΡΙ Κ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Κ ΣΤΗ ΒΕΡΟΙΑ ΟΤΑΝ ΜΙΛΌΥΣΑΝ Ο ΠΑΥΛΟΣ Κ Ο ΣΙΛΑΣ Κ ΕΙΧΑΝ ΠΙΣΤΕΨΕΙ ΌΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ,ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΠΟΥ ΖΟΥΣΑΝ ΕΚΕΙ ΚΑΝΑΝΕ ΦΑΣΑΡΙΑ Κ ΖΗΤΟΥΣΑΝ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ Κ ΤΟΥΣ ΚΥΝΗΓΗΣΑΝ.ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΛΕΓΑΝΕ..ΠΟΙΑ ΠΟΛΗ ΣΑΣ??Κ ΠΕΙΘΑΝΕ ΤΟΥΣ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΠΟΛΗΣ Κ ΔΙΩΧΝΑΝΕ ΤΝ ΠΑΥΛΟ Κ ΤΟΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥΣ.ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΝΕΤΕ Κ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΗΜΕΡΑ.ΘΕΛΕΤΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΘΕΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΖΕΤΕ ΠΡΩΤΟΙ,Ο ΕΓΩΙΣΜΟΣ ΣΤΌ ΑΠΟΚΟΡΥΦΩΜΑ ΤΟΥ.Ο ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΣ ΛΑΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΕΙ ΤΝ ΘΕΟ Κ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ Κ ΟΧΙ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟΥ.ΤΑ 1,100 ΕΤΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ΛΕΝΕ ΠΟΛΛΑ.ΒΑΓΓΕΛΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή