Σελίδες

Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015

Ολοκληρώθηκαν οι πτητικές δοκιμές του ρωσικού μαχητικού T-50 PAK FA


Οι πτητικές δοκιμές του νέου ρωσικού μαχητικού αεροσκάφους “πέμπτης” γενιάς και με χαρακτηριστικά stealth, Sukhoi PAK FA, γνωστού και ως Τ-50 ολοκληρώθηκαν και πλέον το αεροσκάφος είναι έτοιμο να μπει σε μαζική παραγωγή. Πληροφορίες από τη Μόσχα μάλιστα αναφέρουν πώς την επίσπευση της ολοκλήρωσης των πτητικών δοκιμών διέταξε ο ίδιος ο Ρώσος Πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν και ο λόγος είναι “οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Μόσχα”.

Με τη φράση αυτή εννοούν πώς οι ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις χρειάζονται το πλέον σύγχρονο μαχητικό του κόσμου, όπως έχει χαρακτηρισθεί από πολλούς και όχι άδικα, στο άνοιγμα που κάνει η Ρωσία στη Μέση Ανατολή. Αυτό σημαίνει πώς μπορεί να δούμε το Τ-50 να κάνει ντεμπούτο κατά των τζιχαντιστών στη Συρία, καθώς κρίνεται πώς το μέτωπο αυτό θα διατηρηθεί για πολύ ακόμη.

Την είδηση ολοκλήρωσης των πτητικών δοκιμών του Sukhoi PAK FA, που σίγουρα κάνει κάποιους να ανησυχούν λόγω των μεγάλων δυνατοτήτων του, επιβεβαίωσε και ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας της Ρωσίας Γιούρι Μπορίσοφ μιλώντας στο τηλεοπτικό κανάλι “Ρωσία 24”.

«Αυτή τη στιγμή, σε ορισμένα αεροσκάφη πραγματοποιούνται οι τελευταίες δοκιμές των ηλεκτρονικών συσκευών και των διαφόρων όπλων. Στην πραγματικότητα όμως, οι δοκιμές έχουν ολοκληρωθεί με απόλυτη επιτυχία πιστοποιώντας τις επιδόσεις και τις προσδοκίες μας για αυτό το αεροσκάφος», είπε ο Ρώσος αναπληρωτής υπουργός Άμυνας.

Τα αεροσκάφη που πραγματοποιούσαν δοκιμές ήταν 8 στον αριθμό και αυτό σημαίνει πώς σχετικά σύντομα θα μπορούν να τεθούν σε επιχειρησιακή ετοιμότητα, ενώ το T-50 θα μπει σε μαζική παραγωγή. Το μαχητικό αποτελεί ότι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η ρωσική αεροναυπηγική βιομηχανία και όπως αναφέρουν οι ειδικοί, είναι αρκετά μπροστά απ' ότι υπάρχει σήμερα. Να σημειωθεί πώς σχεδιάστηκε ως απάντηση τα αμερικανικά F-22.

Το T-50 είναι το αεροσκάφος “πέμπτης γενιάς” και είναι εξοπλισμένο με εντελώς νέα ηλεκτρονικά συστήματα και πολλά υποσχόμενα ραντάρ με συγχρονισμένες συστοιχίες κεραιών. Η πρώτη πτήση πραγματοποιήθηκε στις 29 Ιανουαρίου 2010 στο αεροδρόμιο στο Komsomolsk-on-Amur, ενώ η πρώτη δημόσια εμφάνιση του έγινε στις 17, Αυγούστου του 2011 στο Διεθνές Αεροπορικό σαλόνι MAKS 2011 στο κέντρο Zhukovsky κοντά στη Μόσχα.

Διαφέρει από τα υπόλοιπα αεροσκάφη 4ης και 4++ γενιάς , λόγω της χρήσης του σύγχρονου ραντάρ (AESA), το οποίο μπορεί να εντοπίσει αεροσκάφη τεχνολογίας «stealth». Επιπλέον, υπάρχουν νέα συστήματα τα οποία επιτρέπουν την διεξαγωγή ηλεκτρονικού πολέμου και ένα οπλοστάσιο πυραύλων ακριβείας, οι οποίοι τοποθετούνται στο ειδικό κάτω μέρος του αεροσκάφους ώστε να είναι αόρατοι από τα εχθρικά ραντάρ.

Το νέο αεροσκάφος είναι “αόρατο” διότι οι κατασκευαστές αεροσκαφών Sukhoi κατάφεραν να μειώσουν σημαντικά την εγκάρσια τομή ραντάρ του PAK FA , κάτι που αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό το οποίο κάνει τα αεροσκάφη ορατά στα εχθρικά ραντάρ.

Δείτε τα τεχνικά του χαρακτηριστικά :

-Μαχητικό 5ης γενιάς

-Βάρος απογείωσης (50% καύσιμα + βλήματα) 26.000 kg

-Βάρος απογείωσης (100% καύσιμα + βλήματα) 33.990 kg και μέγιστο βάρος απογείωσης 37.000 kg

-Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα 7.500 kg

-Ωφέλιμο φορτίο εσωτερικά 1.840

-Ωφέλιμο φορτίο μέγιστο 2.260

-Ταχύτητα ταξιδιού, 1,8-2 Mach

-Ταχύτητα supercruise 1,4-1,8 Mach

-Εμβέλεια: Τουλάχιστον εφάμιλλη της γενιά των Su-27/35

–Όρια φόρτισης 10-11 g (τουλάχιστον 9 g)

-«Υπογραφή» ραντάρ (ίχνος αεροσκάφους RCS, 0,05-0,5 m2 μετωπική.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου