Σελίδες

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016

Άγκυρα: Βάφτισε γκρίζα ζώνη" ολόκληρο το Αιγαίο! - Και η Αθήνα κοιμάται

του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου
Σε τραγωδία για τα ελληνικά εθνικά συμφέροντα εξελίσσεται η εμπλοκή του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο καθώς με αυτήν η Τουρκία "βάφτισε γκρίζα ζώνη" ολόκληρο το Αρχιπέλαγος και την ίδια στιγμή η Αθήνα συνεχίζει τον ύπνο της.

Μόλις χθες το βράδι ο πρωθυπουργός Α.Τσίπρας διέψευσε τον ΥΕΘΑ Π.Καμμένο ως προς το ζήτημα των Δωδεκανήσων αναφέροντας χαρακτηριστικά για την εμπλοκή του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο, πως "είδαμε και πάθαμε να συμφωνήσει η Τουρκία στην εμπλοκή του ΝΑΤΟ". 

«Και να δεχθεί να κάνει πίσω σε παράλογες απαιτήσεις όπως για παράδειγμα ότι το ΝΑΤΟ δεν πρέπει να επιχειρεί στα Δωδεκάνησα, επειδή δήθεν τα Δωδεκάνησα είναι αποστρατικοποιημένη περιοχή με βάση μία σύμβαση που είχαμε κάνει με την Ιταλία το ’49, που δεν είχε καμία σχέση η Τουρκία» πρόσθεσε ο κ. Τσίπρας.

Να σημειώσουμε ότι στο περιοδικό Pronews που κυκλοφορεί υπάρχει ανάλυση για τις συνθήκες της Λωζάνης του 1923 και των Παρισίων του 1947


«Αν η Τουρκία δεν συνεργαστεί φοβάμαι ότι και με την παρουσία του ΝΑΤΟ ακόμη, δεν θα έχουμε μείωση των ροών», είπε ο Αλέξης Τσίπρας. Διεκδικούμε και την μετεγκατάσταση από την Ελλάδα αλλά και την επανεγκατάσταση από την Τουρκία απευθείας στην Ευρώπη, είπε ο πρωθυπουργός.

Από την αρχή έπρεπε το ΠΝ να παρατάξει τα πλοία του από την  Λέσβο μέχρι το Καστελόριζο προς αποτροπή της προσφυγικής κρίσης. Έπρεπε εάν χρειαζόταν να υπάρξουν και προειδοποιητικές βολές, ενώ όποιος έμπαινε παράνομα στην χώρα έπρεπε να πηγαίνει σε κέντρο κράτησης για 18 μήνες όπως όριζε ο νόμος που κατάργησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στέλνοντας ένα "μήνυμα" μιας χώρας που επιτρέπει την είσοδο σε όλους από παντού.

Ο ίδιος ο Α.Τσίπρας για το προσφυγικό είπε "δεν το περιμέναμε". Αυτό δεν ισχύει καθώς υπήρχαν σαφείς αναφορές, περισσότερο θα ίσχυε το "δεν το πιστεύαμε".

Η Άγκυρα σπεύδει να εκμεταλλευθεί την αποστολή του ΝΑΤΟ και να αμφισβητήσει κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας μέσα από σχεδιασμό γκρίζων χαρτών που θα αναπαριστούν το Αιγαίο ως «κοινή θάλασσα».

Σύμφωνα με έκθεση του τουρκικού Επιτελείου που διέρρευσε στην εφημερίδα «Hurriyet» η Τουρκία είναι έτοιμη να «σχεδιάσει χάρτες» στην «κοινή θάλασσα του Αιγαίου» υπό την ομπρέλα του ΝΑΤΟ. Τουρκικές πηγές μάλιστα υπογραμμίζουν ότι "τα επιχειρησιακά όρια της τουρκικής εμπλοκής στο Αιγαίο δεν έχουν ακόμη διευκρινιστεί και μένει να συζητηθούν"!

Ήδη η Άγκυρα έστειλε μήνυμα στη Γερμανία λέγοντας «όχι» σε επίσκεψη της Γερμανίδας υπουργού Άμυνας στα παράλια για να δει την κατάσταση που επικρατεί, ενώ η Άγκυρα παραμένει πιστή στη θέση της, την οποία έχει μάλιστα ξεκαθαρίσει και στο Βερολίνο, ότι δεν πρόκειται να αποδεχθεί να της επιβληθούν απόψεις που θα επηρεάζουν τις νομικές της θέσεις στο Αιγαίο. 

Σε αυτό το πλαίσιο, ξεκαθαρίζεται ότι η επιχείρηση μπορεί να εκτυλίσσεται στα διεθνή ύδατα, όχι όμως σε διαφιλονικούμενα ύδατα.

Παράλληλα, φαίνεται ότι στην τουρκική πλευρά επικρατεί ικανοποίηση για το περιεχόμενο της απόφασης της Συμμαχίας.

Η Άγκυρα εκφράζει την ικανοποίησή της για το γεγονός ότι στην πρόσφατη απόφαση της Ατλαντικής Συμμαχίας στις 24 Φεβρουαρίου δεν υπάρχουν ακριβείς αναφορές σε γεωγραφικές περιοχές και οι Τούρκοι αξιωματούχοι λένε ότι θα σχεδιαστούν χάρτες στην «κοινή θάλασσα του Αιγαίου».

Δηλαδή έχει πετύχει μια "ασάφεια" που την βολεύει να συνεχίζει τις επιδιώξεις της εις βάρος της Ελλάδας.

Η απόφαση της 24ης Φεβρουαρίου, σε επίπεδο Βορειοατλαντικού Συμβουλίου (NAC) του ΝΑΤΟ είναι μόνο το πρώτο από τα τρία στάδια της διαδικασίας.Το δεύτερο σκέλος θα λάβει χώρα από τις 29 Φεβρουαρίου ως τις 6 Μαρτίου και θα αφορά στην καταγραφή των λεπτομερειών για την εφαρμογή των αρχών που περιλαμβάνονται στη συμφωνία της περασμένης εβδομάδος.

Αυτό το στάδιο φαίνεται ότι είναι το σημαντικότερο για την Άγκυρα, διότι περιλαμβάνει την ακριβή αποτύπωση, επί χάρτου, των περιοχών όπου θα δρα η δύναμη του ΝΑΤΟ. Θα ακολουθήσει όμως και τρίτο στάδιο, αυτό της εφαρμογής.

Στην «Hurriyet» τονίζεται η ικανοποίηση που εκφράζουν οι τουρκικές στρατιωτικές πηγές, διότι επιβεβαιώθηκε η αρχή ότι το Αιγαίο «αποτελεί κοινή θάλασσα μεταξύ της Τουρκίας και της Ελλάδος». 

Αναφέρουν μάλιστα χαρακτηριστικά ότι το ΝΑΤΟ, απέφυγε από το να μετατραπεί σε «μέρος» της ελληνοτουρκικής διαφοράς. Πρόκειται για μία στάση «ικανοποιητική για την Άγκυρα που πιστεύει ότι όλα τα προβλήματα θα έπρεπε να αντιμετωπιστούν ως σύνολο με σκοπό την επίλυση των θεμάτων του Αιγαίου»

«Έχουμε καθαρά εξηγήσει στις επαφές μας με τη γερμανική πλευρά ότι δεν θα βοηθούσε αν προσπαθούσαν να επιβάλλουν τις διεθνονομικές θέσεις της ελληνικής πλευράς στο όνομα της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης» ξεκαθαρίζουν οι ίδιες πηγές, λέγοντας ότι η επιχείρηση μπορεί να διεξάγεται στα διεθνή ύδατα.

Τα πράγματα έχουν ως εξής:

1) Η Τουρκία δεν δέχεται τις επαναπροωθήσεις των λάθρο-προσφύγων στο έδαφός της άλλωστε το ΝΑΤΟ έχει ρόλο συντονιστή και όχι εκτελεστικό.

2) Η Τουρκία απέτρεψε το ΝΑΤΟ από το να επιχειρεί στα τουρκικά χωρικά ύδατα. Μην ξεχνάμε ότι από εκεί έρχονται με βάρκες,σχεδίες κ.α. οι λάθρο-πρόσφυγες.

3) Προκύπτει ζήτημα έρευνας και διάσωσης καθώς λόγω ICAO-FIR η Ελλάδα εποπτεύει όλο το Αιγαίο. Το δικαίωμα έρευνας και διάσωσης  δεν έχει καμια σχέση με τα 6 και τα 10 ν.μ. αλλά ορίζεται από το FIR Αθηνών όπως αναφέρει ο ICAO.

Ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας, πιο γνωστός με τα αγγλικά του αρχικά, ICAO (International Civil Aviation Organization) είναι ο οργανισμός που ρυθμίζει τις διεθνείς αερομεταφορές. Είναι τμήμα του ΟΗΕ και ιδρύθηκε το 1947 σύμφωνα με τη Σύμβαση του Σικάγου του 1944 κατά τη συνδιάσκεψη για τη διεθνή πολιτική αεροπορία. Μέλη του είναι 191 χώρες και η έδρα του βρίσκεται στο Μόντρεαλ του Καναδά.

Τα σημαντικότερα καθήκοντα του ICAO είναι τα εξής:

Προτυποποίηση και ασφάλεια της αεροπλοΐας

Ρύθμιση του σχετικού διεθνούς αεροπορικού δικαίου, λόγω τεχνολογικής εξέλιξης ή άλλους λόγους (π.χ. αεροπειρατεία),

Ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών, με κοινά προγράμματα υποστήριξης των μελών για τη χρηματοδότησή τους, καθώς και προγραμμάτων τεχνικής βοήθειας,

Η διανομή και διαχείριση των γνωστών κωδικών (κωδικών ICAO) για τα αεροδρόμια, τα αεροσκάφη και τις αεροπορικές εταιρίες σε παγκόσμιο επίπεδο,

Προτυποποίηση των ταξιδιωτικών εγγράφων, σε παγκόσμιο ενιαίο τύπο,

Ορισμός των ανεκτών επιπέδων θορύβου των αεροσκαφών κ.ά.

Σημειώνεται επίσης ότι σύμφωνα με τη Σύμβαση του Σικάγου το Συμβούλιο του Οργανισμού μπορεί επίσης να λειτουργήσει και ως όργανο συνδιαλλαγής ή ως δικαστικό όργανο για επίλυση διαφορών που μπορεί να ενσκήψουν μεταξύ των μελών.

4)Οι Τούρκοι λοιπόν δεν δέχονται αυτό το ελληνικό δικαίωμα αντίθετα θεωρούν ότι η Έρευνα και Διάσωση τους ανήκει μέχρι και τον 25 μεσμβρινό, δηλαδή στο μισό Αιγαίο.

5) Το τουρκικό σχέδιο κάνει σαφή αναφορά στο Αιγαίο σαν "ενιαίο χώρο" που τον μοιράζουν στην μέση Ελλάδα-Τουρκία και το ΝΑΤΟ το δέχεται.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου