Σελίδες

Τρίτη 24 Μαΐου 2016

Aερομαχία ρωσικών και τουρκικών μαχητικών στη Συρία - Αποχώρησαν κυνηγημένα τα τουρκικά αεροσκάφη

του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου
Η πρώτη αερομαχία μεταξύ τεσσάρων μαχητικών F-16 της τουρκικής Αεροπορίας (ΤΗΚ) και δύο ρωσικών Su-30 της ρωσικής Αεροπορίας (RuAF) πραγματοποιήθηκε  στον εναέριο χώρο της Συρίας με τα τουρκικά αεροσκάφη να αναχαιτίζονται και να επιστρέφουν ταπεινωμένα στην βάση τους.

Ο ρωσικός Τύπος αλλά και αραβικό σουνιτικών συμφερόντων αμυντικό φόρουμ αποκαλύπτουν ότι στις 20 Μαΐου 2016 , στον εναέριο χώρο της Συρίας κοντά στα σύνορα με την Τουρκία, υπήρξε μια μεγάλη αερομαχία ρωσικών και τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών κατά την οποία τα τουρκικά μαχητικά απέφυγαν την «επικείμενη κατάρριψη» δια της μεθόδου του... λαγού.

Στα τουρκοσυριακά σύνορα τα τέσσερα τουρκικά F-16 πετούσαν  στον τουρκικό εναέριο χώρο σε πολύ κοντινή απόσταση από τον συριακό. 

Τα  ρωσικά   αντιαεροπορικά συστήματα από την αεροπορική βάση Hmeymim, τέθηκαν αμέσως  σε πλήρη ενεργοποίηση. 

Όπως είχε συμβεί λίγες μέρες μετά την κατάρριψη του ρωσικού Su-24M στις 24 Νοεμβρίου του 2015, από την ΤΗΚ όταν το ρωσικό σύστημα αντιαεροπορικής/αντιβαλλιστικής άμυνας μακρού βεληνεκούς S-400 Triumph που έχει μεταφερθεί στην αεροπορική βάση της Λαττάκεια, εγκλώβισε 18 τουρκικά μαχητικά F-16 που απογειώθηκαν για αποστολές επιτήρησης ή και επιχειρήσεις στα σύνορα με τη Συρία και η τουρκική Αεροπορία υπό τον φόβο των αεροσκαφών αναχαίτισης  Su-30SM που συνοδεύουν τα ρωσικά μαχητικά κρούσης, έστελναν πλέον, αντί για δυάδες ή τετράδες, 18άδες μαχητικών!.

Τα λαμπάκια του δέκτη προειδοποίησης σημάτων ραντάρ  (RWR) άναψαν τότε στα πιλοτήρια των τουρκικών μαχητικών και με δεδομένο ότι το ρωσικό Α/Α συστημα έχει πιθανότητες κατάρριψης 98% εχθρικού μαχητικού σε μία ακτίνα 250 χλμ. (92% έχει το S-300 στα 150 χλμ.) επέστρεψαν άρον άρον στις βάσεις τους.

Έτσι έγινε και τώρα με την διαφορά ότι καθώς τα τουρκικά μαχητικά  διέσχισαν τα τουρκικά  σύνορα, αμέσως «κόλλησαν» στην ουρά τους δύο ρωσικά μαχητικά Su-30. Τα ρωσικά μαχητικά αεροσκάφη «κλείδωσαν» στα  ραντάρ τους τα τουρκικά αεροσκάφη  και ήταν έτοιμα να ανοίξουν πυρ .

Εκείνη ακριβώς την στιγμή τα τέσσερα τουρκικά F-16 τράπηκαν σε φυγή προς τα τουρκικά σύνορα και σε περίπου 30 δευτερόλεπτα αποχώρησαν από τον  εναέριο χώρο της Συρίας.

Tα τουρκικά F-16 δεν είχαν καμία ελπίδα απέναντι στα ρωσικά Su-30 τα οποία είναι σχεδιασμένα για αεροπορική υπεροχή.
Τα ρωσικά μαχητικά εξοπλισμένα με βλήματα R-27 με εμβέλεια από 80 έως και 120 χλμ., R-77 με εμβέλεια από 80 έως και 110+ χλμ. (για μεγάλες αποστάσεις) αλλά και R-73 μέχρι 30 χλμ. (για μικρές αποστάσεις) υπερτερούν του βλήματος AIM-120 που φέρουν τα τουρκικά F-16  το οποίο δεν ξεπερνά τα 100 χλμ. και ραντάρ με εμβέλεια 350 χλμ. τη στιγμή που το APG-68(V)9 των τούρκικων δεν ξεπερνά τα 250 χλμ. δεν θα είχαν προβλήματα εναντίον τους.

Πιο ειδικά τα Su-30SM αποτελούν έκδοση για την ρωσική Αεροπορία των Su-30MKI και MKM τα οποία κατασκευάστηκαν  για την Ινδία και την Μαλαισία αντίστοιχα. Το Su-30SM θεωρείται ένα μαχητικό 4++ γενιάς και καλύπτει το κενό στην εμπλεκόμενη τεχνολογία μεταξύ των παλαιότερων εκδόσεων του Su-27 και του su-35, αν και σε σχέση με το τελευταίο διατηρεί αρκετά κοινά σημεία.

Το αεροσκάφος φέρει ραντάρ N011M Bars παθητικής διάταξης φάσης (PESA) προϊόν της V. Tikhomirov Scientific Research Institute. Θεωρητικά έχει δυνατότητα παρακολούθησης 20 στόχων και εγκλωβισμού των 8 πιο επικίνδυνων.

Σε ότι αφορά τις επιδόσεις του οι πληροφορίες αναφέρουν ότι διαθέτει μέγιστη εμβέλεια έρευνας τα 350 χλμ. ενώ μπορεί να προχωρήσει σε παρακολούθηση στόχου από τα 200 χλμ. για αυτό και πολύ ονομάζουν τα αεροσκάφη Su-30MKI της Ινδίας ως mini-AWACS.

Το ραντάρ διαθέτει κοινά σημεία με το ραντάρ του Su-35S Irbis-E και είναι δυνατή η αναβάθμισή του στο επίπεδο Irbis μέσω διαδοχικών αναβαθμίσεων. Το Su-30SM μπορεί να φέρει μια μεγάλη ποικιλία όπλων αέρος-αέρος  όπως βλήματα R-27ER, R-27ET, R-73E, R-77 RVV-AE αλλά και βλήματα αέρος-εδάφους όπως το αντιραντάρ Kh-31P, το  Kh-29T/L και το Kh-59ME

Υπενθυμίζεται επίσης την  προχθεσινή τουρκική στρατιωτική διείσδυση στην Συρία, η οποία «απαιτούσε» οπωσδήποτε και αεροπορική υποστήριξη και έτσι ακριβώς δικαιολογείται πλήρως η παρουσία των F-16 .

Η χερσαία εισβολή τουρκικών δυνάμεων πρέπει να υποστήριζονταν  και από άερος , στον νέο πόλεμο της Άγκυρας  εναντίον των τζιχαντιστών.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου