Σελίδες

Τετάρτη 4 Μαΐου 2016

Η Ανάσταση αλλάζει ριζικά τη ζωή μας


Πριν από την Ανάσταση δεν είχαμε πέσει απλώς σε έσχατη πτώχευση, ούτε ζούσαμε απλώς με αναμονή και αγωνία. Βρισκόμασταν και μόνοι, εγκαταλελειμμένοι μέσα στην παγερή ερημιά. Ξένοι από τον Θεό, τον πλάστη μας, και τους αγγέλους του. Σέρναμε τα βήματά μας στον κόσμο της φθοράς μόνοι, με μόνο σύντροφο την ύλη, μόνιμο συνοδοιπόρο το άγχος στη σκέψη του θανάτου και μοναδικό κτήμα την ασφυξία, που νιώθαμε καθώς βλέπαμε ότι η ζωή μας τελειώνει σε σύντομο χρόνο. Γευόμασταν το πικρό και αλμυρό νερό της αμαρτίας, που μεγάλωνε τη δίψα μας. Ή πίναμε από βαλτονέρια, με αποτέλεσμα να δηλητηριάζεται όλη η ύπαρξή μας και να σέρνεται στη μιζέρια και την καταφρόνια.

Με την Ανάσταση όλα τούτα τελείωσαν. Η ζωή μας άλλαξε ριζικά. Πήρε καινούρια μορφή. Απόκτησε νέα διάσταση. Χάρη στην τριήμερη Ανάσταση του Θεανθρώπου Κυρίου μας οι αγωνίες έσβησαν, η αναμονή τελείωσε, η ζωή μας πλούτισε αφάνταστα. Ευθύς μετά την Ανάσταση οι άγγελοι μας περίμεναν στον κενό τάφο, για να μας ρωτήσουν και να μας βεβαιώσουν: “Τί ζητεῖτε τὸν ζῶντα μετὰ τῶν νεκρῶν; οὐκ ἔστιν ὧδε, ἀλλ᾿ ἠγέρθη” (Λουκ. κδ’ 5-6): Γιατί ζητάτε μεταξύ των νεκρών αυτόν, που τώρα είναι πια ζωντανός; Δεν βρίσκεται εδώ στον τάφο· έχει αναστηθεί. Άγγελοι μας βεβαίωναν κατά τη θεία Ανάληψή του πως θα τον ξαναδούμε πάλι να έρχεται με τον ίδιο τρόπο θριαμβευτής στη γη. Οι άγγελοι, φίλοι μας πια, σταμάτησαν να φρουρούν την πύλη του Παραδείσου. Τώρα φρουρούν εμάς τους ίδιους εδώ στη γη, για να μας οδηγήσουν, όταν θα’ ρθει η ώρα, οι ίδιοι στον πάμφωτο και παμπόθητο Παράδεισο, που άνοιξε γι μας ο “πρωτότοκος ἐκ τῶν νεκρῶν” Κύριός μας.

Χάρη στην λαμπροφόρο Ανάσταση του Σωτήρος, εθνικοί και Ιουδαίοι γίναμε ένας λαός, ενωθήκαμε σ’ ένα σώμα. Ο Αναστημένος Κύριος ενώνοντάς μας με τον εαυτό του, έκανε ένα νέο άνθρωπο. Και το σπουδαιότερο είναι πως εθνικούς και Ιουδαίους, ενωμένους σ’ ένα σώμα, μας έκανε πάλι φίλους με τον Θεό, αφού με τον Σταυρό και την Ανάστασή του θανάτωσε οριστικά την έχθρα, που υπήρχε. Όλοι συμφωιλιωμένοι, ανανεωμένοι, σφριγηλοί, γεμάτοι νέα ζωή, δε γλυτώσαμε απλώς από το άγχος στη σκέψη του θανάτου· γίναμε ή καλύτερα είμαστε πια, συμπολίτες των αγίων και οικιακοί του Θεού (Εφεσ. β’ 15-20).

Χάρη στη λαμπροφόρο Ανάσταση του Κυρίου, μπορούμε να ψάλλουμε χαρμόσυνα: “Γένος ἀνθρώπων ἀφθαρσίαν ενδέδυται“· “ἀφθαρσίαν καὶ ζωήν, πάντες ἐλάβομεν“: Δηλαδή το ανθρώπινο γένος, που ζούσε μέσα στα όρια του χρόνου, τα ξεπέρασε· τώρα βαδίζει προς την αιωνιότητα. Όλοι κληρονομήσαμε αφθαρσία και αιώνια ζωή.

Αυτή η πραγματικότητα, την όποιαν προγευόμαστε εν μέρει κάθε φορά που προσευχόμαστε, που λατρεύουμε τον Θεό, που συμμετέχουμε στα ιερά Μυστήρια της Εκκλησίας, είναι κάτι που άλλαξε ριζικά τη ζωή μας· τον όλο μας προσανατολισμό. Δεν είναι καθόλου μικρό να ξυπνάς από τον ύπνο, ν’ ανοίγεις το πρωί τα μάτια σου, ν’ ατενίζεις το φως του ήλιου και να σκέφτεσαι πως, όταν τελειώσει τούτη η εναλλαγή ημέρας και νύκτας, θα ξυπνήσεις για ν’ ατενίσεις το ανέσπερο φως του Ηλίου της δικαιοσύνης. Σε διαπερνά ένα νέο ρεύμα ζωογόνο, όταν στοχάζεσαι πως μόνος νεκρός είναι τώρα ο θάνατος· πως το τέλος σου δεν είναι μηδέν, νιρβάνα, απώλεια. Χάρη στην Ανάσταση σου έχει δωρηθεί η ελεύθερη είσοδος κι η ευφρόσυνη αναπνοή σ’ ένα χώρο ολωσδιόλου διαφορετικό απ’ αυτόν της γης· στο χώρο του απείρου Θεού, “ἔνθα ἡ πυρίπνους του Πνεύματος δρόσος”· εκεί όπου πνέει απαλά η δροσιστική αύρα του Αγίου Πνεύματος, η γεμάτη μυστικά μύρα, Αυτή που ενώ αποπλέει άυλη φωτιά, ταυτόχρονα δροσίζει! Εκεί θα πίνουμε το ζωντανό νερό, που αναπηδά ολόδροσο από την πηγή της αιώνιας ζωής.

Και μόνο που γράφω τούτες τις γραμμές μέσα στον ασύδοτο χορό των πειρασμών του κόσμου, και μέσα στην αποθέωση της ύλης, νιώθω μια αγαλλίαση, που υπερβαίνει όλες τις χαρές. Συγκλονίζομαι από θείο ρίγος. Γεμίζω με μυστική ανέκφραστη ελπίδα που ξεπερνά όλες τις ελπίδες.

Λυπούμαι ειλικρινά όσους δεν γεύτηκαν ακόμα τούτα τα πανευφρόσυνα σκιρτήματα. Όσους δε λούστηκαν ακόμα μέσα στο φως της Αναστάσεως, αλλά ασφυκτιούν στο πηκτό σκοτάδι της αμαρτίας και του θανάτου. Όσους πορεύονται τον ανηφορικό τους δρόμο στη σκιά και στη φθορά, προσκυνώντας είδωλα. Όσους ζουν μια ζωή άχρωμη κι επίπεδη. Αλήθεια· γιατί τόσοι αδελφοί μας χάνονται στην αμαρτία; Κρατώντας την αναμμένη αναστάσιμη λαμπάδα μου θα ‘θελα να τους εξηγήσω όλα όσα νιώθω· μα δεν μπορώ. Γι’ αυτό τους προτείνω το αναστάσιμο φως και τους λέω μ’ όλη τη θέρμη της ψυχής μου:
–Αδέλφια, θέλετε να λυτρωθείτε από την αβεβαιότητα και τη μοναξιά σας; 
“Χριστός Ανέστη!“. Θέλετε να πλουτίσετε και να ζεστάνετε τη ζωή σας;
“Χριστός Ανέστη!“. Θέλετε να ‘χετε στενή φιλία με τον Θεό και τους αγγέλους; “Χριστός Ανέστη!“.
Ζητάτε φως; “Χριστός Ανέστη!“.

Όσοι αποδέχονται το λόγο μου ανάβουν τη δική τους λαμπάδα και μου απαντούν: “Αληθώς Ανέστη!“. Έτσι έχουμε όλοι -κι αυτοί κι εγώ- πάντα Πάσχα! Απόσπασμα από το βιβλίο “Στις γιορτές της Ορθοδοξίας:στοχασμοί και ανατάσεις” του Νικολάου Π. Βασιλειάδη 

http://www.xfd.gr/
Πηγή

3 σχόλια:

  1. Ο ΕΥΝΟΥΧΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ

    Αυτός που πολεμάει διαβόλια, μαύρες μαγείες και αόρατα φαντάσματα …
    είναι εργάτης του σατανά. Και όχι ορθόδοξος της αγίας του Θεού Σοφίας.
    Διότι γνωρίζουν οι Ορθόδοξοι ότι ο σατανάς είναι του κτιστού πνεύματος του αντίχριστου, και όχι του αέναου φωτός της αλήθειας εμάς των Χρισμένων τον Κύριο Ιησού Χριστό.

    Η ψευδαίσθηση της αλήθειας του σατανά… έκανε τον άνθρωπο να πιστέψει, πως μια πέτρα μπορεί να σηκωθεί μόνη της και να τον χτυπήσει.
    Η λέξη «μαγεία» γεννά από μόνη της το πρώτο «δαιμόνιο», το οποίο ονομάζεται : «να έχει ο άνθρωπος την γνώση για αλήθεια πως υπάρχουν εξωτερικές δυνάμεις αόρατα φαντάσματα και να θέλουν να σου κάνουν κακό και ότι μπορούν να το κάνουν», (όπως βουντού, μαύρη μαγεία).

    Έτσι ο άνθρωπος με το που τα φοβάται… αυτό που φοβάται δημιουργείται, γιατί στο πνεύμα μπορεί να είστε θνητοί, μα στην ψυχή είστε Θεού υιοί… και ό,τι πιστεύετε θεουργείται.



    Εδώ και τρεις ημέρες του Θεού (μία ημέρα του Θεού είναι 1000 έτη ανθρώπων) το πνεύμα της γνώσης του δένδρου της ζωής είναι πάνω στην ξύλινη γνώση της κατάρας ξένου έθνους από την δικιά μας την πατρίδα του ουρανού και της γης μας.
    Και στέλνουν το πνεύμα του ανθρώπου προς την πορεία της αυτεπάγγελτης σκλαβιάς με μάγους δεσπότες, και πλανεμένους ποιμένες… μέσα στον στάβλο να τον βλέπουν να ζει ως γκόημ = ζώο τους… και μέσα στα κόπρανα για νόμους και ούρα για πνεύμα να ντύνουν τον άνθρωπο με τον μανδύα του σατανά τους.

    Ποια η διαφορά ανάμεσα σε αυτόν που είπε στον Θεό… τότε στον ουρανό : «παράτα με Θεέ μου, εγώ θέλω να είμαι ένας άλλος θεός από εσένα… δίπλα στον δικό σου ουρανό» ; ! … και ποια η διαφορά ανάμεσα στο παιδί του σήμερα που λέει στους γονείς του : «παρατήστε με μόνο μου… εγώ είμαι προχωρημένη εποχή»… και στέλνει τους γονείς του στον διάολο… ή οι γονείς τα ίδια τους τα παιδιά ;

    Ποια η διαφορά ο πόλεμος με τους αγγέλους του Θεού και τους έκπτωτους… με το μίσος, την διχόνοια, την ειρωνεία, τον χλευασμό… όπως οι Έλληνες αναμεταξύ τους ο αδελφός τον αδελφό; Ή τους ιερείς του σήμερα ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το λάδι σου Έλληνα,
    πηγάζει από τα λείψανα ανδρειωμένων,
    που πέθαναν με την ιερή προσευχή στα χείλη τους…
    Χαίρε ω! χαίρε λευτεριά.

    Τα ιερά σου Ελληνίδα ψυχή,
    γεννήθηκαν από Αυτό το ιερό το Αίμα
    που άνθρωπος Θεού υιός έριξε σε αυτήν την γη.
    Και δόξασε την δεξιά του πατρός Του.
    Και ανύψωσε Αυτήν… και την γυναίκα ανέδειξε ως όμοια με την αριστερά της.

    Και σήμερα η εκκλησία του Θεού την καταδικάζει ως πόρνη επάνω στην ξύλινη γνώση των σταυρωτών της… ώστε Χριστούγεννα να μην έρθουν στον νέο Αδάμ,
    …παρά μόνο αν του έχουν ευνουχίσει την γνώση… στέλνοντας το πνεύμα του ανθρώπου να βαδίζει προς τα εκεί που έρχονται οι ψυχές και όχι προς τα εκεί που ως φύση ανήκουν.

    Και ο μέγας άγιος λόγος του βασιλιά της βασιλεύουσας των βασιλέων ο βασιλεύς [την ώρα που ακούστηκε να φωνάζει ο Τούρκος έξω από την Πόλη να καλεί τους στρατιώτες του για την οριστική μάχη… να λέει : «σήμερα η θα φάτε πιλάφι στο τραπέζι του αλλάχ, μαζί με δεκάδες παρθένες γυναίκες… ή θα γίνεται αιώνια αφέντες του πλούτου των άπιστων… και αυτούς θα τους έχετε σκλάβους»] ήταν, φωνάζοντας (ο βασιλιάς) στον τελευταίο του λόγο προς τους Έλληνες: «σήμερα αν χάσουμε την πόλη… θα χαθεί όλη η Ελλάδα». Και τότε στην έκβαση της μάχης έγινε το αναπάντεχο… οι ραβίνοι δεσπότες άνοιξαν την πόρτα στους τούρκους, και εάλω η Ελλάς…

    Και έκτοτε η εκκλησία προσκυνά την αγία του Θεού αγία σοφία… των μιναρέδων τον θεό και εμάς τους Έλληνες μας χτίζουν την παιδεία του ναού των παιδεραστών και ανθρωποφάγων Μακκαβαίων.
    Και αντί του Χριστού το ένδυμα ντύνουν την ψυχή των κατοίκων της βασιλεύουσας… του θεού των τεσσάρων μιναρέδων την σοφία.


    Κλείσανε σε πήλινο δοχείο την ψυχή…
    και της φόρτωσαν την αγκάθινο γνώση για κελί.
    Φυλακισμένη η ζωή μέσα στον Άδη της, να περπατά επάνω στις ταφόπλακές της και να μην το ξέρει.
    Και Μόνο ο Ιησούς Χριστός το μαρτυρεί !
    Το βιβλίο της ζωής του εαυτού… στο εντός του είναι του ανθρώπου.
    Αυτού του είναι και το άγιο Ορθόδοξο ευαγγέλιο.
    Την μόνη οδό και μόνη αλήθεια, και με τα μάτια της αγνότητας και του αγαθού.

    Με την διχόνοια το ψέμα την ειρωνεία και τον χλευασμό,
    ως καλικαντζάρους για λόγια στο μυαλό… Τον άνθρωπο στα Τάρταρα μέσα οδηγούν.

    Στεφάνωσαν για φώτα το νερό της γνώσης του Άδη, και οι καλικάντζαροι οι δώδεκα θεοί στον Όλυμπο του ανθρώπου τα πάθη του… πριονίζουν του δένδρου της ζωής του ανθρώπου της ψυχής την λαλιά, ώστε Χριστούγεννα ποτέ να μην γεννηθούν στην καρδιά… και τα συναισθήματα του ανθρώπου προς την αγάπη να είναι μαρμαρωμένα, όπως η αγάπη των αλλήλων ως εαυτό, προς το σώμα του Χριστού… εσάς Ελλάδα μου… του Αιώνιου τώρα !


    Ιωάννης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι Άγιοι της Βορείου Ηπείρου


    Πηγή: http://www.himara.gr

    Αναρτήθηκε από socratesnios στ

    ΑπάντησηΔιαγραφή