Σελίδες

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016

Για πρώτη φορά στην Αθήνα η Κάρα του Αγίου Στυλιανού


Είναι η πρώτη φορά που η Τίμια Κάρα του Αγίου Στυλιανού, προστάτη των παιδιών, θα μεταφερθεί και θα παραμείνει προς προσκύνηση για επτά ολόκληρες ημέρες στην Αθήνα και συγκεκριμένα στον Ιερό Ναό Αγίας Φιλοθέης, Δήμου Φιλοθέης – Ψυχικού.

Είναι η πρώτη φορά που δίνεται η ευκαιρία στους κατοίκους της Αθήνας να επισκεφθούν, να προσκυνήσουν την Τίμια Κάρα και ενδεχομένως να εκπληρώσουν τα τάματα τους προς τον Άγιο. Ο Άγιος Στυλιανός θεωρείται ο προστάτης των βρεφών και των νηπίων. Στις εικόνες, οι αγιογράφοι τον απεικονίζουν να κρατά πάντοτε ένα νήπιο στην αγκαλιά του προστατεύοντάς το. Παρότι ο ίδιος δεν είχε ποτέ οικογένεια όντας Μοναχός, είναι ο Άγιος στον οποίο προσεύχονται οι μητέρες για την υγεία των παιδιών τους.

Η επίσημη υποδοχή της Τίμιας Κάρας θα πραγματοποιηθεί με την πρέπουσα λαμπρότητα στις 3 Οκτωβρίου στις 18:00 το απόγευμα, ακριβώς μπροστά από την Κρύπτη της Αγίας Φιλοθέης παρουσία των Τοπικών Αρχών, κληρικών της Αρχιεπισκοπής και πιστών από όλη την Αθήνα. Την Τίμια Κάρα θα μεταφέρει από την Ιερά Μονή αγίας Τριάδος Σάικας ο Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων κ. Τιμόθεος, ο οποίος ήταν για 17 συναπτά έτη εφημέριος και προϊστάμενος του Ναού της Αγίας Φιλοθέης.

Σύμφωνα με το επίσημο πρόγραμμα θα τελούνται καθημερινά ιερές ακολουθίες δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους πιστούς να επισκεφθούν το Ναό και να συμμετάσχουν στις λατρευτικές εκδηλώσεις. Ο ναός, άλλωστε, θα είναι ανοιχτός από πολύ νωρίς το πρωί, στις 7:00, μέχρι αργά το απόγευμα στις 21:00.

Δεν είναι τυχαία η επιλογή της ημέρας που θα μεταφερθεί η Κάρα του Αγίου στο Ναό της Αγίας Φιλοθέης. Στις 3 Οκτωβρίου τιμάται η επέτειος μαρτυρίου της Αγίας και αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για την τοπική Εκκλησία να φιλοξενεί το ιερό αυτό κειμήλιο της Ορθοδοξίας, ιδιαίτερα εφέτος που συμπληρώνονται 80 χρόνια από την ανέγερση του Ναού και της μετονομασίας του προαστίου σε Φιλοθέη, και 40 χρόνια από την μετακομιδή τμήματος του λειψάνου της Αγίας στο Ναό.

Πηγή

1 σχόλιο:

  1. Eκτός από τη λατρεία των
    εικόνων (και αγαλμάτων στη δυτική Εκκλησία), υπάρχει και η λατρεία τεμαχίων νεκρών αγίων.
    "Αγιασμένα" υλικά χρησιμοποιούνται για την κατασκευή
    εκκλησιαστικών φυλακτών, των φυλακτηρίων, που οι πιστοί φορούν κυρίως
    για "προστασία".

    Ο σημαντικότερος λόγος για τη διάδοσή που είχαν είναι ότι
    η λατρεία τους απέφερε (και αποφέρει) τεράστιο οικονομικό κέρδος.

    Αμέτρητα μοναστήρια ξεπήδησαν κυριολεκτικά από το μηδέν και χάρη στην
    κατοχή κάποιας "θαυματουργής" εικόνας ή κοκκάλων, νεκροκεφαλών, απέκτησαν κολοσσιαία περιουσία.

    Η γνησιότητα των λειψάνων είναι ανύπαρκτη.
    Υπάρχουν διασκορπισμένα σε μονές και
    εκκλησίες ανά τον κόσμο, δυο ή περισσότερα κεφάλια του Ιωάννη του
    Πρόδρομου, δυο κεφάλια του Άγιου Σπυρίδωνα, μπόλικες "ιερές λόγχες", για
    να μην μιλήσουμε για το "τίμιο ξύλο".
    Αν ζυγίσουμε τα δήθεν υπολείμματα
    του σταυρού που υπάρχουν παγκοσμίως, θα συμπεράνουμε ότι ο Χριστός
    σταυρώθηκε όχι στο ξύλο ενός δέντρου αλλά ολόκληρου δάσους!!!

    Τα υπάρχοντα λείψανα πολλαπλασιάζονται
    τεμαχιζόμενα σε μικρότερα κομμάτια, καθώς η ζήτηση είναι αυξημένη.


    Ιδιαίτερα
    αγαπητό, ειδικά για την ανατολική Εκκλησία, είναι το πρόσωπο της
    Θεοτόκου Μαρίας (παρά την απουσία κάθε θετικής αναφοράς της στην Αγία
    Γραφή) και αυτό φαίνεται από την πληθώρα "θαυματουργών" εικόνων και
    λειψάνων της στο χριστιανικό κόσμο. Μια από τις γνωστότερες, η εικόνα
    της Μεγαλόχαρης στην Τήνο προσελκύει κάθε χρόνο χιλιάδες
    προσκυνητών, οι οποίοι καταθέτουν τα χρήματά τους στο παγκάρι και αγοράζοντας κάθε λογής εικονίτσες, χαϊμαλιά
    κομποσκοίνια, λάδια και αφιερώματα. Ένα κανονικότατο "παζάρι" ελπίδας
    από κάθε λογής επιτήδειους.

    Επίσης, φυλάγονται σε διάφορες
    τοποθεσίες ευτελή αντικείμενα όπως η ζώνη της Θεοτόκου (ειδική γιορτή
    στις 31 Αυγούστου), διάφοροι χιτώνες που φορούσε κατά την εγκυμοσύνη και
    τη λοχεία, τρίχες από τα μαλλιά της (!!), τα παπούτσια της.

    Αν οι προσκυνητές ήθελαν να ζητήσουν την βοήθεια π.χ. της Παναγίας, θα
    μπορούσαν να την ζητήσουν και από το σπίτι τους. Τί παραπάνω τους προσέφερε ένα
    ξύλο ζωγραφισμένο με την υποτιθέμενη μορφή της Παναγίας, από το εικονισματάκι της που έχουν σπίτι τους;

    Είναι ή δεν
    είναι αυτό ειδωλολατρεία; Όταν ακούμε από τους θρησκευόμενους να
    λένε η "θαυματουργή εικόνα της Παναγίας" δεν το λένε ξεκάθαρα:
    ΟΤΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΘΑΥΜΑ.

    Ποιά άλλη απόδειξη χρειάζεται ότι έχουμε
    μια σύγχρονη ειδωλολατρεία;

    Τώρα τί χρειάζεται ο άγιος το τάμα;
    Υπόσχεται ο πιστός ότι αν τον βοηθήσει, θα τον....δωροδοκήσει;
    Έχει ανάγκη o άγιος από υλική ανταμοιβή;

    Όλα αυτά, γίνονται πουλώντας ελπίδα.
    Κέρδη από τον πόνο των συνανθρώπων μας.

    Χριστιανισμός σήμερα είναι ένα μείγμα
    δεισιδαιμονιών, προλήψεων, συγκαλυμμένης ειδωλολατρείας και
    νεκρολατρείας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή