Αποχή ή συμμετοχή στα κοινωνικά δρώμενα;
Ποιο είναι το χρέος ενός Χριστιανού στην κοινωνία; Να απέχει δίνοντας προτεραιότητα στην προσευχή και την κοινωνία με τον Θεό ή να συμμετέχει στα δρώμενα και τις ζυμώσεις της κοινωνίας;
Να η άποψη του π. Ιωνά Μούρτου, ιεραποστόλου στην Ταϊβάν από το ιστολόγιό του, Άρωμα Ασίας.
Ο Χριστιανός έχει κοινωνική ευθύνη
Θα πρεπει να εχουμε κατα νου, οτι ο Χριστιανος ειναι και πολιτης αυτης της χωρας (της οποιας χωρας) και δεν μπορει να λεει εγω δεν μιλαω. Υπαρχει και ΕΥΘΥΝΗ για την κοινωνια.
Και το να ασχολειται με τα πολιτικα, μεσα απο ΟΛΑ τα νομιμα κοματα ειναι Χριστιανικο καθήκον . Λεω ολα διοτι ο Χριστιανισμός δεν εκφραζεται απο κανενα κόμμα, αλλα και να εκφραζοταν η Εκκλησια δεν μπορει να γινη ενδοκοσμικο κρατος με κυβερνηση σαν το Βατικανο
πχ. δεν μπορουμε σημερα να δινουμε καποια χρηματα, ετσι για φιλανθρωπια. Αυτο ισχυε πολυ παλαια. Σημερα ειναι ευθυνη μας ως πολιτες να βοηθησουμε ωστε να δινη το κρατος, οι πολιτικοι που εκλεξαμε και που μπορουμε να ειμαστε και μεις , και εχουμε υποχρεωση αλλωστε να ειμαστε, να δωσουν ευκαιριες για δουλεια κτλ.
Αλλο ο μοναχισμος, αλλο ο Χριστιανος ως πολιτης , οικογενειαρχης κτλ. εχει υποχρεωση να συμμετεχη στα κοινα , να λεει την γνωμη του, να την υπερασπιζεται με αγαπη και σεβασμο στο δικαιωμα του αλλου. Αυτο δεν ειναι κατακριση με την μοναχικη εννοια, αλλα υποχρεωση Χριστιανικη εναντι των αλλων.
Η σιωπή ειναι συνενοχή
Διοτι η σιωπη ειναι πολλες φορες ΣΥΝΕΝΟΧΗ, στην παρουσα και οποια αλλη κατασταση.
Δυστυχως αυτο ειναι το νοημα των γραφομενων μου, και αυτο εμαθα στο πανεπιστημιο στην Θεολογικη (που δεν τελειωσα) οτι ο Χριστιανος εχει υποχρεωση να ειναι πολιτης , να εχη γνωμη, να συμετεχη στα κοινα , διοτι αλλοιως ειναι συνενοχος, αφου δεν κανει τιποτα να σταματηση το κακο.
Δεν αρκει μονο η προσευχη, εχει ψηφο, εχει γνωμη, εχει καθε ΝΟΜΙΜΟ τροπο να πραξη.
Αλλο ο μοναχος, η Εκκλησια, (που δεν πρεπει να ταυτιζεται με κανενα πολιτικο κομα,) αλλο ο Χριστιανος που εχει την κοινωνικη ευθυνη και ωφειλη να πολιτευεται κατα συνειδηση για να προσφερη στος συνανθρωπους του.
Δεν μπορει να λεει εγω δεν κατακρινω κανενα (ως πολιτης), αλλα ουτε να λεη οτι αυτοι -εστω οι στυγνοι δολοφονοι των 4 ανθρωπων- θα πανε στην κολαση. Μονο ο θεος το ξερει αυτο. Και δεν μπορει να λεει οτι δεν υπαρχει ευθυνη απο τους αλλους που περνουσαν διπλα και δεν σταματησαν να βοηθησουν, φυσικα και υπαρχει.
Δεν κρινουμε ως θεος αλλα ως πολιτες.
Η σιωπη ειναι συνενοχη.
Το κρατος ΔΕΝ ειναι ενα μεγαλο μοναστηρι, και εμεις οι (παντρεμενοι) καλογεροι του. Αν το θεωρουμε ετσι (που φυσικα ειναι διαστροφη του μοναχισμου) τοτε ας το κανουμε σωστα. Αγαμια, ακτημοσυνη, υπακοη.
Η διακριση ειναι μεγαλη αρετη και πρεπει να μας βοηθα να φερομεθα ως πολιτες και οχι μονο να αποσυρομεθα και να αφηνουμε τους αλλους να καταστρεφουν.
Καπως ετσι εγκατελειψαν και αποσυρθηκαν ολοι, οταν συνελαβαν τον Κυριο και δεν βρεθηκε ουτε ενας να τον υπερασπιστη στον Καιαφα στο συνεδριο. Ειχαν βλεπετε την υπακοη στον μωσαικο νομο και τον φοβο.
Δράση και Προσευχή
Και δεν ειναι ο π.Επιφανιος ,(στον οποιο οφειλω πολλα και την στροφη μου στον μοναχισμο μετα απο συνομιλια μαζι του) ελεγε προσευχη, προσευχη. δεν σημαινει οτι ΜΟΝΟ αυτο ειναι η ΜΟΝΗ λυση για τους Χριστιανους. υπαρχει και ΔΡΑΣΗ.
ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ.
Αλλιως ας κλειστουμε ολοι σε μοναστηρια για να κανουμε την προσευχη καλυτερα.
Ο Χριστός θα μας κρινει για οσα δεν ΚΑΝΑΜΕ πρακτικα γι’ αυτον και για τους αδελφους μας, που ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ με αυτους (φυσικα εφοσον δεν ειμαστε μοναχοι και ζουμε στον κοσμο).
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου