Αλκμαιωνίς (Αλκμεωνίς)
Έτσι λεγόταν ένα επικό ποίημα (μας παραδόθηκε δίχως τίτλο και μόνο αποσπασματικά), που γεννήθηκε ίσως γύρω στο 600 π.Χ. θεματικά αποτελεί συνέχιση του θηβαϊκού μυθικού κύκλου: φαίνεται πως είχε για περιεχόμενο τη μοίρα του Αλκμαίωνα, που εκδικήθηκε τον φόνο του πατέρα του Αμφιάραου σκοτώνοντας τη μητέρα του Εριφύλη και, μαζί με τους Επιγόνους, πήρε μέρος στην εκστρατεία εναντίον της Θήβας· προφανώς ο φόνος της μητέρας και ο εξαγνισμός του Αλκμαίωνα ήταν τα κύρια θέματα του ποιήματος. Άλλες περιπέτειες ήταν, σε διάφορες παραλλαγές, μοιρασμένες σε περισσότερα επικά ποιήματα (Α., Θηβαΐς, Επίγονοι). Η μορφή του Αλκμαίωνα, αντίτυπο του Ορέστη, έθελξε και τον Ευριπίδη, οδηγώντας τον σε μια θεατρική της παρουσίαση.
Αναγραφή της Λίνδου
Επιγραφή που βρέθηκε το 1904. Σώζεται μόνο ένα μέρος της. Πρόκειται για χρονικό του ναού της Αθηνάς στη Λίνδο της Ρόδου. Χαράχτηκε ύστερα από απόφαση της εκκλησίας του δήμου το 99 π.Χ. και περιέχει την ιστορία του ναού αρχίζοντας από τη μυθική εποχή. Συγγραφέας της είναι κατά πάσα πιθανότητα ο Τιμαχίδας.
Ανακρέων
Παρεξηγημένος ποιητής, αν και υπερασπιστής του μέτρου, θεωρήθηκε από τους μεταγενέστερούς του λανθασμένα γλεντζές και μέθυσος. Από τον τόπο καταγωγής του, την Τέω της Μ. Ασίας, όπου γεννήθηκε πιθανώς το 572 π.Χ. Στη συνέχεια βρέθηκε στα θρακικά Άβδηρα, όπου και έγραψε εξαίρετα συμποτικά τραγούδια.
Ανακρεόντεια
Καταρχήν όλα τα ποιήματα που μιμούνται το ύφος των συμποτικών και ερωτικών ποιημάτων του Τήιου ποιητή Ανακρέοντα (στο λεγόμενο ανακρεόντειο μέτρο)· ειδικότερα όμως έτσι ονομάζεται μια συλλογή 60 ποιημάτων στο ίδιο μέτρο, που μας παραδόθηκαν ως παράρτημα της Παλατινής Ανθολογίας· τα ποιήματα αυτά αποδόθηκαν βέβαια στον Ανακρέοντα, προέρχονται όμως από εντελώς διαφορετικούς αιώνες, αρχίζοντας από την ύστερη ελληνιστική εποχή και φτάνοντας ως την ύστερη αρχαιότητα και τη βυζαντινή εποχή, τότε που με ευχαρίστηση καλλιεργούνταν αυτό το είδος.
Η σύγχρονη φιλολογική έρευνα ξεχώρισε τα γνήσια από τις μιμήσεις, που η αξία τους είναι πολύ διαφορετική μεταξύ τους: δίπλα στη σεμνότυφη δασκαλίστικη ποίηση βρίσκονται χαριτωμένα παιχνιδίσματα. Παντελής έλλειψη κλασικών θεμάτων, μόλις κάποια παρουσία μυθολογικών εικόνων, στη θέση τους όμως εγκώμια για τον Έρωτα και τον Διόνυσο, την αγάπη, το κρασί, το τραγούδι, την άνοιξη, το λουλούδιασμα των ρόδων η χαρούμενη απόλαυση της ζωής είναι ο στενά περιορισμένος κύκλος τω θεμάτων.
sakketosaggelos
Συνεχίζεται..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου