Καίριο πλήγμα στις δυνατότητες αμέσου αντίδρασης και υπεράσπισης των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου δέχθηκε το Πολεμικό Ναυτικο με την μυστηριώδη πυρκαγιά που κατάκαψε το Πλοίο Ταχείας Μεταφοράς στρατευμάτων "Κέρκυρα" (L184), το πιο σύγχρονο...
και ετοιμοπόλεμο από τα τέσσερα αποβατικά ZUBR ρωσικής (τα τρία) και ουκρανικής (το τέταρτο) ναυπήγησης. To "Kέρκυρα" είχε παραληφθεί το 2005, ενώ τα υπόλοιπα το 2001.
Η πυρκαγιά ξέσπασε από άγνωστη αιτία στο εξωτερικό (!) του σκάφους και περιέργως μεταδόθηκε πολύ γρήγορα, καθώς δεν υπήρχε καν ομάδα πυρόσβεσης σε ετοιμότητα και έτσι για πρώτη φορά στην ιστορία του το Πολεμικό Ναυτικό χάνει ένα υπερπολύτιμο πλοίο.
Καταστράφηκε ολόκληρο το πρωραίο τμήμα και μαζί του χάνεται και το 50% των ικανοτήτων ταχείας μεταφοράς στρατευμάτων σε σημεία κρίσεων του ΓΕΕΘΑ, αφού πλέον μόνο δύο σκάφη από τα τέσσερα αρχικώς αγορασθέντα ήταν σε υπηρεσιακή κατάσταση για διάφορους λόγους που θα δούμε εν συνεχεία. Το καμμένο "Κέρκυρα" και το «Κεφαλληνία»(L180).
Το μυστηριώδες είναι ότι η πυρκαγιά ξέσπασε μέσα στο ναύσταθμο της Αμφιάλης, όπου βρίσκεται η Διοίκησης Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΔΕΝ), τα Κέντρα Εκπαίδευσης και άλλων κτιρίων, οι εγκαταστάσεις της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών (ΔΥΚ), της Διοίκηση Ταχέων Σκαφών (ΔΤΣ) και των βέβαια των αερόστρωμνων της Διοίκησης Αμφιβίων Δυνάμεων (ΔΑΔ)!
Πόσες πιθανότητες υπάρχει να αρπάξει φωτιά ένα πολεμικό πλοίο μέσα στην "καρδιά" ενός πολεμικού ναυστάθμου και να καταστεί μη επιχειρησιακό; Όσο και αν αναζητήσαμε στην διεθνή βιβλιογραφία δεν βρήκαμε πουθενά τέτοιο περιστατικό.
Ιδού η ανακοίνωση: "Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι γύρω στις 16:00 εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο ΠΤΜ (Πλοίο Ταχείας Μεταφοράς) κλάσης Zubr «Κέρκυρα» (L182), η οποία κατασβήσθηκε άμεσα από το προσωπικό του πλοίου με την συνδρομή πυροσβεστικών οχημάτων του πυροσβεστικού σταθμού Ναυτικής Βάσης ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Περάματος και Ικονίου".
Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες η φωτιά ξεκίνησε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία σε χώρο εξωτερικό του σκάφους.
Το ενδεχόμενο σαμποτάζ μέσα στο ναύσταθμο, δυστυχώς είναι υπαρκτό.
Που σημαίνει ότι εύκολα ένας μηχανισμός π.χ. με φωσφορικο υλικό που δεν ανιχνεύεται, θα μπορούσε να κατακάψει το σκάφος όπως και συνέβη.
Η υπόθεση των ZUBR από την αρχή της απόκτησής τους αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα "πολιτικής φύσεως" ανάλογα με αυτά που αντιμετωπίζει το πυραυλικο σύστημα S-300PMU1 που 13 χρόνια μετά την παραλαβή του δεν έχει ενταχθεί κανονικά σε υπηρεσία.
Αρχικά αγοράστηκαν δύο από την Ρωσία από την Ουκρανία αλλά το δεύτερο ουκρανικό "κόπηκε" κατά την παραλαβή του λόγω τεχνικών ατελειών και έκτοτε παραμένει στο ναύσταυθμο της Μαύρης Θάλασσας, παρά το γεγονός ότι έχει καταβληθεί το 40% της συνολικής του αξίας. Μετά από αυτό αγοράστηκε ένα τρίτο ρωσικό, «Κεφαλληνία» (L180).
Έτσι είχε σσχηματιστεί ένας εξαιρετικός στόλος από το «Κέρκυρα» το «Κεφαλληνία» (L180) το «Ζάκυνθος» (L183) και το «Ιθάκη» (L181), ο οποίος μπορούσε να μεταφέρει ένα Τάγμα Πεζοναυτών πλήρους συνθέσεως σε οποιοδήποτε νησί του Α.Αιγαίου, έχοντας ορισμένα μοναδικά χαρακτηριστικά: Υψηλές δυνατότητες επιβίωσης κατά το πλού τους (αδύνατον να προσβληθούν από υποβρύχια λίγω της υψηλής ταχύτητάς τους και πολύ δύσκολα εγκλωβίζονται από τους αισθητήρες των μαχητικών λόγω του φυσικού "σπρέϊ" από σταγονίδια που σχηματίζεται γύρω τους από τους πέντε τεράστιους αεριοστροβίλους που χαμηλώνει πολύ το υπέρυθρο ίχνος) και μεγάλο οπλικό φορτίο.
Οπλικό φορτίο που πραγματικά εντυπωσιάζει και προορίζεται όχι μόνο για την αυτοάμυνα του πλοίου, αλλά και για την υποστήριξη των αποβιβαζόμενων στρατευμάτων. Μάλιστα εσχάτως είχε προσαρμοστεί και το δόγμα χρήσης τους στις ελληνικές ανάγκες, καθώς τα ZUBR χρησιμοποιούντο και από την Ζ'ΜΑΚ για την ταχεία μετάφορά της σε σημεία κρίσεων και αποβίβαση στην μέση της θάλασσας των ανδρών με ταχύπλοσα σκάφη.
Ιδού ορισμένα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους για να κρίνει ο καθένας τι υπερόπλο είχε στην διάθεσή του το ΠΝ το οποίος αρχικά απαξιώθηκε (λόγω έλλειψης συντήρησης βγήκαν από την υπηρεσία Το "Ζάκυνθος" και το "Ιθάκη"). Και εν τέλει καταστάφηκε το ένα από τα δύο εναπομείναντα.
Εκτόπισμα
550 τόνοι
Μήκος / πλάτος / βύθισμα
57,3μ / 25,6μ / 21,9μ
Ταχύτητα (μέγιστη)
60 κόμβοι (40 με 3 άρματα)!
Αυτονομία
5 ημέρες
Καύσιμα
56 τόνοι
Πλήρωμα
30 (5 αξιωματικοί, 18 υπαξιωματικοί)
Μεταφορική ικανότητα
140 πεζοναύτες σε συνδυασμό με 3 άρματα, 8 TOMA, 10 TΟΜΠ
130 τόνους φορτίο ή 360 επιπρόσθετους οπλίτες (συνολικά 500 στρατιώτες)
Σύστημα πρόωσης
5 αεροστρόβιλοι Μ-70/10.000 ίπποι
(2 για την συμπίεση της "ποδιάς")
Οπλισμός
4 α/α συστήματα Igla-1M (Strela-3), 2 α/α και αντιπυραυλικά ΑΚ-630Μ
δυνατότητα πόντισης ναρκών και συστήματα πολλαπλής εκτόξευσης ρουκετών των 122 χλστ.!
Ε, λοιπόν αυτά τα πλοία αφέθηκαν να σαπίσουν καθώς οι παραγγελίες ανταλλακτικών δεν έχουν υπερβεί τις μερικές χιλιάδες δολάρια στα 11 χρόνια που έχουν ενταχθεί σε υπηρεσία.
Και τώρα, το τελευταίο παραληφθέν, το καλύτερο και το πλέον ετοιμοπόλεμο, κάηκε μέσα στον ναύσταθμο! Μήπως, τελικά, υπάρχει κάτι σάπιο στο βασίλειο της Δανιμαρκίας;
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου