Έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «Χρόνος/Στιγμές από την Τουρκία» φιλοξενεί μέχρι τις 9 Δεκεμβρίου η «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων. Η έκθεση διοργανώνεται από τον Δήμο Αθηναίων, σε συνεργασία με το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και τον εκδοτικό οργανισμό Zaman της Τουρκίας.
Η αίθουσα «Νίκος Γκάτσος» (Κτίριο «Δ12») φιλοξενεί ένα ξεχωριστό οπτικό ταξίδι στην γειτονική μας χώρα, μέσα από τη ματιά διεθνών φωτογράφων που ταξίδεψαν στην πολυπολιτισμική Ανατολία.
Στην παρούσα έκθεση, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο πλαίσιο του Παράλληλου Προγράμματος της PhotoBiennale στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, 25 διεθνώς αναγνωρισμένοι φωτογράφοι αφηγούνται ιστορίες μέσα από φωτογραφίες, που αντανακλούν την καθημερινότητα και τα ιδιαίτερα θέματα της Τουρκίας από τη δική τους οπτική γωνία.
Οι καλλιτέχνες συγκεντρώθηκαν για να δημιουργήσουν τη μεγάλη «φωτογραφία της Τουρκίας» για λογαριασμό της Zaman.
Η εφημερίδα Zaman γιόρτασε τα 25 χρόνια κυκλοφορίας της με το πιο ολοκληρωμένο φωτογραφικό εγχείρημα που έχει ποτέ οργανωθεί στην Τουρκία, με τίτλο Time in Turkey. Στο πλαίσιο αυτού, ο εκδοτικός όμιλος προσκάλεσε και οι φωτογράφοι ταξίδεψαν σε όλη την Ανατολία.
Πεπειραμένοι επαγγελματίες και δημοσιογράφοι από τον Στιβ ΜακΚάρι μέχρι τον Πάολο Πέλεγκριν και από τον Ερίκ Μπουβέ έως τον Άντερς Πέτερσεν και τον Έλληνα Νίκο Οικονομόπουλο, ανέδειξαν ιστορίες της Τουρκίας που κανείς δεν είχε προσέξει, ακόμη κι αν τις γνώριζε.
Ενώ η Τζέιν Έβελιν Άτγουντ κατέβηκε σε ένα ανθρακωρυχείο στην Τσονγκουλντάκ, ο Μπρούνο Μπαρμπέι εργάστηκε σε μέρη που αντανακλούσαν το ιστορικό υπόβαθρο της Κωνσταντινούπολης.
Ο Σάμιουελ Μπόλεντορφ αναζήτησε στα Νοτιοανατολικά τις αλλαγές που επέφερε στις ζωές το «νερό». Ο Ερίκ Μπουβέ συνόδευσε αστυνομικούς στην Κωνσταντινούπολη στις νυχτερινές τους περιπολίες. Η Κάθριν Κουκ ακολούθησε ίχνη πολιτισμών 4.000 ετών στην περιοχή Άχλα της επαρχίας Μπιτλίς, ενώ η Κλοντίν Ντούρι κατέγραψε νεαρές γυναίκες που εργάζονται στην κλωστοϋφαντουργία.
Η Κάρολιν Ντρέικ επικεντρώθηκε στην ποδοσφαιρική κουλτούρα. Ο Νίκος Οικονομόπουλος συνέλεξε με το οδοιπορικό του ιστορίες από τα Ανατολικά και Νοτιοανατολικά μέχρι τα βάθη της Ανατολίας. Ο Μισέλ Βαντέν Έεκχουντ φιλοξενήθηκε από τους Τούρκους νομάδες που ζούνε στο λιμάνι της Μερσίνας.
Η Ρένα Εφέντι περιδιάβηκε τους δαιδαλώδεις δρόμους του Ταρλαμπάσι, μιας γειτονιάς της Κωνσταντινούπολης κοντά στην οδό Ιστικλάλ. Ο Τζορτζ Γεωργίου κατέδειξε πώς έχει αλλάξει η Ανατολία, ενώ ο Χάρι Γκρουαγέρτ αποτύπωσε τα χρώματα της Κωνσταντινούπολης.
Ο Γκιγιόμ Χερμπό διέσχισε τα υψίπεδα της Ρίτσε για να απεικονίσει τον πολιτισμό του τσαγιού. Ο Εντ Κάσι κατέγραψε στις φωτογραφίες του την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, ενώ ο Μάσιμο Μαστρορίλο έστρεψε το βλέμμα του στη νέα Τουρκία που ανοικοδομείται στα πλαίσια ενός αστικού μετασχηματισμού.
Ο Στιβ ΜακΚάρι συμπεριέλαβε στη δουλειά του τους περιστρεφόμενους δερβίσηδες από την επαρχία της Προύσσας.
Ο Νταβίντε Μοντελεόνε κινήθηκε γύρω από τη θάλασσα του Μαρμαρά για να τονίσει τη σημασία των στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελλίων.
Ο Κρίστοφερ Μόρις απαθανάτισε τον πρόεδρο Αμπντουλάχ Γκιούλ και τους ανθρώπους του στην προεδρική κατοικία στα Θεραπειά.
Ο Πάολο Πέλεγρκιν φωτογράφισε το φεστιβάλ πάλης Oil Kırkpınar στην Αδριανούπολη. Ο Άντερς Πέτερσεν ασχολήθηκε με τις μειονότητες και ο Ρέζα με την τελετή της ημέρας της Ασούρα στην Κωνσταντινούπολη.
Ο Άντονι Σουάου εστίασε στις έννοιες του πλούτου και της ευημερίας, ενώ ο Γκαέλ Τουρίνε μελέτησε τη βιομηχανία της τηλεόρασης μέσα από τη σειρά «Valley of the Wolves».
Η Βανέσα Γουίνσιπ παρουσίασε πορτρέτα παιδιών από όλον τον κόσμο που συμμετείχαν στην Ολυμπιάδα Τουρκικής Γλώσσας, ενώ η Άμι Βιτάλ προέβαλε μια άλλη όψη της Καππαδοκίας.
Το εγχείρημα αυτό λειτούργησε επίσης ως ένα διαρκές και ανοιχτό εργαστήριο καθ' όλη τη διάρκεια του έτους. Κάθε προσκεκλημένος φωτογράφος συνοδευόταν από ένα φωτορεπόρτερ της Ζaman.
Η συνεισφορά του εγχειρήματος «Time in Turkey» κρίνεται σημαντική, καθώς έδωσε την ευκαιρία στη φωτογραφική σκηνή της Τουρκίας να ανταποκριθεί στα διεθνή πρότυπα.
Σχεδιασμός έκθεσης: Σελαχατίν Σεβί. in.gr
stoxos.gr
Σχόλιο Προμηθέως: Καλά, δεν περιμέναμε κάτι καλύτερο από τον λαθρολάγνο και προοδευτικό κύριο Καμίνη. Αντί να φροντίσει τους χιλιάδες των Αθηναίων που είναι άστεγοι, αντί να αναμορφώσει την πόλη του, προσπαθεί να φέρει τις δύο χώρες πιο κοντά, στα πλαίσια βέβαια πάντα της '' ελληνοτουρκικής φιλίας ''. Θα γράψουμε αυτό που λέμε και για τον έτερο λαθρολάγνο δήμαρχο Θεσσαλονίκης, κάτοικοι των Αθηνών, ας προσέχατε... Υ.Γ. Ο κύριος Καμίνης, έχει σκοπό να κάνει μία έκθεση για τα θύματα της Γενοκτονίας των Ποντίων;
ΚΑΙ Ο ΜΑΛΑΚΑΣ Ο ΛΑΘΡΟΚΑΜΙΝΗΣ ΜΑΣ ΕΦΕΡΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΑΠΑΡΙΕΣ ΑΥΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ, ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ, ΝΑ ΤΙΣ ΘΑΥΜΑΣΟΥΜΕ? ΑΝΤΕ Γ...... ΛΑΘΡΟΚΑΜΙΝΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΛΑΚΕΣ ΟΙ ΓΚΕΙ ΠΟΥ ΣΕ ΨΗΦΙΣΑΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφή