Χαοτική είναι πλέον η αριθμητική και σημαντική η ποιοτική υπεροχή της τουρκικής Αεροπορίας (ΤΗΚ) στο Αιγαίο και την Α.Μεσόγειο έναντι της Πoλεμικής Αεροπορίας ως απόρροια...
δύο εξελίξεων: Της παύσης υλοποίησης ελληνικών εξοπλιστικών προγραμμάτων (βάσει του προγράμματος εξοπλισμού της ΠΑ, τώρα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί ή να έβαιναν προς ολοκλήρωση οι παραδόσεις 40 νέων μαχητικών 4ης ή 4ης++ γενιάς.
Από την άλλη πλευρά παρά το γεγονός ότι υπερείχαν σε κάποιο βαθμό αριθμητικά η τουρκική Αεροπορία παραλαμβάνει αυτές τις ημέρες τα 30 F-16C Adv., ενώ ολοκληρώνει ένα συνεπές πρόγραμμα εκσυγχρονισμού CCIP των υπολοίπων F-16.
F-16C/D Block 50+ Adv. Fighting Falcon 14/16
F-16C/D Block 50 Fighting Falcon 53/19
F-16C/D Block 40 Fighting Falcon 88/14
F-16C/D Block 30 Fighting Falcon 28/8
F-4E 2020 Terminator 52
Αναβαθμισμένα F-4E Phantom 90
Συνολικά στα μαχητικά τρίτης γενιάς υπερέχει της ΠΑ με 246 έναντι περί των 197 ελληνικών μαχητικών,και στα F-4E αναβαθμισμένα η τουρκική Αεροπορία μετρά υπερ-τριπλάσια μαχητικά.
Το τεράστιο πρόβλημα, όμως είναι οι διαθεσιμότητες, όπου στην ελληνική πλευρά περιγράφονται κατaστάσεις εξαιρετικά χαμηλές.
Διαθεσιμότητες που μετά το 2006 δεν ήταν ποτέ άνω του 75%, αλλά πλέον είναι τραγικές σε όλες τις Μοίρες.
Αυτό ενέχει μια επικίνδυνη παράμετρο: Να χάσεις μια κρίση στην Α.Μεσόγειο ή και στο Αιγαίο, χωρίς καν να πέσει ούτε μία σφαίρα. Να αρχίσει ο αντίπαλος εν μέσω κρίσης να σηκώνει διαδοχικά μαχητικά και εσύ να μην μπορείς να απαντήσεις. Και να υποχωρήσεις/αποχωρήσεις προκειμένου να μην υποστείς ταπεινωτική ήττα στο πεδίο της μάχης...
Με δεδομένη την ικανότητα εναέριου ανεφοδιασμού των τουρκικών μαχητικών αυτό το πρόβλημα μεγενθύνεται. Επιτελικός αξιωματικός της ΠΑ ανέφερε ότι "Στην Α.Μεσόγειο μπορεί να βρεθούμε απέναντι σε τουρκική αριθμητική υπεροχή ακόμα και 1:4 σε μία κρίση. Εκπαιδευόμαστε όσο μπορούμε καλύτερα και εφαρμόζουμε τακτικές για να μην φανεί η αριθμητική μας καχεξία. Αλλά είναι "πατέντες", δεν είναι λύση. Ούτε θέλω να σκεφτώ τι θα συμβεί σε πέντε χρόνια από σήμερα με μια επιχειρησιακή Μοίρα F-35 στην ΤΗΚ".
Ο εν λόγω αξιωματικός μας ανέφερε τα αποτελέσματα της τελευτείας μεγάλης κρίσης τον Μάϊο του 2006 με τον περιστατικό που κατέληξε στον θανατο του Κ.Ηλιάκη: "Είχαμε διαθεσιμότητες της τάξης του 75% στις Μοίρες αιχμής και μπορέσαμε να σηκώσουμε δυο κύματα μαχητικών με εφεδρεία άλλα δύο, Οι Τούρκοι που το πήγαιναν για τσαμπουκά, κάμφθηκαν. Τώρα αυτό, απλά δεν μπορεί να συμβεί"...
Και ο καθένας να αναλάββει τις ευθύνες του, λέμε εμείς. Γιατί μόλις τελειώσει η Συρία, η Τουρκία η πρώτη χώρα με την οποία θα θελήσει να ξεκαθαρίσει λογαριασμούς, είναι η Ελλάδα...
defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου