Mε μια μεγάλη αποβατική ενέργεια στο Seferihisar του κόλπου Doğanbey, νότια της Σμύρνης, ολοκληρώθηκε η ετήσια διακλαδική άσκηση EFES των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων (ΤΕΔ) η οποία αν και συμμετείχαν 2.000 λιγότερο προσωπικό από πέρσι (7.000 αντί 9.000 ανδρών και γυναικών το 2012) εν τούτοις θεωρείται η καλύτερα οργανωμένη και με τα πλέον προηγμένα μέσα αποβάσεων που έχει γίνει μέχρι σήμερα.
H άσκηση πραγματοποιήθηκε μεταξύ 16 και 30 Μαΐου και συμμετείχαν 7.000 στρατιωτικό προσωπικό, 23 αποβατικά σκάφη, 22 αεροσκάφη και 17 ελικόπτερα των
Διοικήσεων Χερσαίων, Ναυτικών, Αεροπορικών Δυνάμεων, της Ακτοφυλακής και της Διοίκησης Ειδικών Επιχειρήσεων του τουρκικού Γενικού Επιτελείου.
Στην άσκηση EFES-2013 συμμετείχαν Μονάδες της 11ης Μ/Π ΤΑΞΠΖ, της 19ης ΤΑΞΠΖ, της 57ης ΤΑΞΠΒ, πέραν της Ταξιαρχίας Πεζοναυτών που υπάγεται στο τουρκικό Ναυτικό.
Σκοπός της άσκησης ήταν η κατάληψη ενός νησιού στο μέγεθος της Σάμου, η οποία άλλωστε απεικονίζεται και σε έναν από τους χάρτες των φωτογραφιών, έστω με ελαφρά διαφοροποιημένη την ακτογραμμή.
Εφαρμόστηκαν διάφορα σενάρια μάχης όπως ναυτική απαγόρευση, αεραποβατικές και αμφίβιες επιχειρήσεις από τις ειδικές δυνάμεις του Ναυτικού κλπ.
O σχεδιασμός της άσκησης ανατέθηκε στη Διοίκηση Συγκροτήματος Ειδικής Αποστολής Αιγαίου (Εge Müşterek Özel Görev Kuvveti: ΕMÖGK) που έχει συγκροτήσει η 4η Στρατιά.
Για πρώτη φορά στην τελική φάση της άσκησης δεν κλήθηκαν να παρακολουθήσουν δημοσιογράφοι και συνεπώς δεν υπήρξε "ανοικτή" κάλυψη, πέρα από τα όσα κατέγραψαν το κρατικό πρακτορείο Anadoluκαι η κρατική τηλεόραση TRT.
Απών ήταν ο Αρχηγός του τουρκικού Γενικού Επιτελείου Στρατηγού Στρατηγού Necdet Özel. Την άσκηση παρακολούθησαν ο διοικητής της 4ης Στρατιάς, Αντιστράτηγος Abdullah Atay, ο διοικητής της Διευθύνσης Αεροπορικής Εκπαίδευσης της ΤΗΚ Υποπτέραρχος Akın Öztürk, ο διοικητής LANDCOM του ΝΑΤΟ, Υποστράτηγος Uğur Tarçın, ο διοικητής της Διοίκησης Αποβατικών Πλοίων (στην οποία υπάγεται η Ταξιαρχία Πεζοναυτών) Αρχιπλοίαρχος Ercüment Tatlıoğlu και ο επιτελάρχης της 4ης Στρατιάς Υποστράτηγος Halit Günbatar.
Οι φωτογραφίες είναι πολύ ενδιαφέρουσες για ένα έμπειρο μάτι:
Αποβίβαση άρματος μάχης M-48Α5 (με καλυμμένο τον αριθμό πλαισίου) από LCT του του τουρκικού Ναυτικού. Δεν υπάρχει ακτόδρομος, άρα ή πολύ αισιόδοξοι είναι ή πολύ σίγουροι ότι δεν θα κολλήσει στο χαλίκι το άρμα.
Αποβίβαση τεθωρακισμένου οχήματος μεταφοράς προσωπικού Μ113. Σε μια κανονική απόβαση είναι "απαγορευτικό" να δούμε τέτοιες σκηνές. Τα αποβατικά πρέπει να έχουν πληγεί πριν βγάλουν τα οχήματα. Μετά, τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα για τους αμυνόμενους...
Ομάδα μάχης της Ταξιαρχίας Πεζοναυτών με ΗΚ33 (και βομβιδοβόλο Τ40) και RPG-7. Η Ομάδα Μάχης τους είναι κατάλληλα εξοπλισμένη για τη εξουδετέρωση οχυρώσεων με όπλα ευθυτενούς τροχιάς υψηλής καταστροφικότητας, όπως είναι το RPG-7 που χρησιμοποιεί μεταξύ άλλων και ειδικές θερμοβαρικές κεφαλές κατά οχυρωμένων θέσεων. Πρέπει να εξοντωθούν πριν προλάβουν να καλυφθούν.
Tα αποβατικά σκάφη αρμάτων (LCT) και μηχανοκινήτων (LCM) διακρίνονται για την ιδιαίτερα χαμηλή ταχύτητα πλεύσης τους, που τα καταδικάζει να εκτεθούν σε εχθρικά πυρά πριν προσεγγίσουν την ακτή αποβάσεως. Τίποτα από αυτή την εικόνα δεν πρέπει να επιτραπεί να υπάρξει: Τα LCT και LCM αν δεν έχουν πληγεί από την ΠΑ θα πρέπει να πληγούν άμεσα από αντιαρματικά όπλα, όπως τα Kornet-E ή τα Improved TOW. Ελικόπτερα και ελαφρά αποβατικά πρέπει να καταστραφούν με βολές από ZU-23-2 ή από 40άρια Bofors ή βολές όλμων, πυροβόλων, ΠΑΟ κλπ. Τίποτα δεν πρέπει να φτάσει στην ακτή,
To καμάρι των τουρκικών αποβατικών δυνάμεων, το Ç-154, τέταρτο αποβατικό σκάφος αρμάτων (LCT) νέου τύπου, εγχώριας σχεδίασης και ναυπήγησης από τα συνολικά οκτώ που απέκτησε πρόσφατα το Τουρκικό Ναυτικό. Γρήγορα σκάφη, με καλό εξοπλισμό και μεγάλη χωρητικότητα. Κορυφαία στόχοι για τα ελληνικά συστήματα αντιαποβάσεων.
Δύο από τα τουρκικά LCT νέου τύπου.Το σύστημα διάνοιξης ναρκοπεδίου επί ΤΟΜΠ Μ113 στην ακτή αποβάσεως. Πρώτα πρέπει να εξουδετερωθεί το ΤΟΜΠ για να μείνει ανέπαφο το ναρκοπέδιο. Αλλά, επαναλαμβάνουμε, κανένας πεζοναύτης δεν πρέπει να πατήσει στη γη και κανένα σκάφος δεν πρέπει να αποβιβάσει το φορτίο του. Όλα πρέπει να καταλήξουν στον βυθό πριν πλησιάσουν την ακτή.
Άρμα περισυλλογής Buffel του Τουρκικού Στρατού από τα γερμανικά αποθέματα
Ανατριχιαστικό ενδεχόμενο: Έχουν καταφέρει να αποβιβάσουν ότι απλά πεζικό, αλλά και άρματα μάχης. Εδώ τα πράγματα είναι δύσκολα και απαιτείται ψυχραιμία. Θα εκπέμψουν πυρά καταστολής της επάκτιας άμυνας για να διευκολυνθεί η άφιξη του δεύτερου κύματος, Αν καταφέρει και φτάσει και το δεύτερο κύμα και αποβιβάσει όπλα, οχήματα και πυροβόλα, τότε ο αγώνας είναι καταδικασμένος να δοθεί στο εσωτερικό του νησιού.
Αποστασιόμετρο λέιζερ για την κατεύθυνση πυρών πυροβολικού. Εδώ ο αγώνας έχει μεταφερθεί στο εσωτερικό του νησιού. Ο εισβολέας έχει κατεβάσει βαριά όπλα ή κατευθύνει βολές από την μικρασιατική ακτή προς υποστήριξη των εμπλεκόμενων στο εσωτερικό του νησιού, δυνάμεων. Η άμυνα είναι πλέον μια δύσκολη υπόθεση...
Mini-UAV της εταιρείας Kale-Baykar που έχει κωδικοποιηθεί ως Şimşek. Έχει διάρκεια πτήσης 60 λεπτών, βεληνεκές 15km, απόσταση ημερήσιας παρατήρησης 300m και απόσταση νυκτερινής παρατήρησης 200m. Αποτελούν ακόμα "εξωτικά" υλικά για τον ΕΣ..
Το δεύτερο ή και τρίτο κύμα φέρει τα βαρέα όπλα του πεζικού, αφού έχει ασφαλιστεί η ακτή: Mεταφορά όλμων Μ30 των 4,2″ από ελικόπτερα AS352UL Cougar του Στρατού.
Ρίψη εφοδίων από μεταγωγικό αεροσκάφος CN-235M της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας στο τρίτο κύμα και ενώ η προέλαση έχει φτάσει στο μέσον του νησιού.
Καταρρίχηση με fast rope ανδρών της Διοίκησης Ειδικών Δυνάμεων από ελικόπτερο S-70 Blackhawk. Εικόνες που θα προηγηθούν της απόβασης. Θα κτυπήσουν μονάδες-κλειδιά, διοικητήρια αρχηγεία, αποθήκες πυρομαχικών κλπ
Οι χάρτες της άσκησης: Το Ανατολικό Αιγαίο ως χώρο δράσης και το σχέδιο κατάληψης με συνδυασμένες αεραποβατικές ενέργειες στα μετόπισθεν για τη δημιουργία αεροπρογεφυρώματος και την αποκοπή των δυνάμεων που αμύνονται στην ακτή.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Σχόλιο πελασγού : Ένα βήμα πιο κοντά στο μοιραίο, στον δικό τους θάνατο, στη δική μας Ανάσταση των αλύτρωτων!
H άσκηση πραγματοποιήθηκε μεταξύ 16 και 30 Μαΐου και συμμετείχαν 7.000 στρατιωτικό προσωπικό, 23 αποβατικά σκάφη, 22 αεροσκάφη και 17 ελικόπτερα των
Διοικήσεων Χερσαίων, Ναυτικών, Αεροπορικών Δυνάμεων, της Ακτοφυλακής και της Διοίκησης Ειδικών Επιχειρήσεων του τουρκικού Γενικού Επιτελείου.
Στην άσκηση EFES-2013 συμμετείχαν Μονάδες της 11ης Μ/Π ΤΑΞΠΖ, της 19ης ΤΑΞΠΖ, της 57ης ΤΑΞΠΒ, πέραν της Ταξιαρχίας Πεζοναυτών που υπάγεται στο τουρκικό Ναυτικό.
Σκοπός της άσκησης ήταν η κατάληψη ενός νησιού στο μέγεθος της Σάμου, η οποία άλλωστε απεικονίζεται και σε έναν από τους χάρτες των φωτογραφιών, έστω με ελαφρά διαφοροποιημένη την ακτογραμμή.
Εφαρμόστηκαν διάφορα σενάρια μάχης όπως ναυτική απαγόρευση, αεραποβατικές και αμφίβιες επιχειρήσεις από τις ειδικές δυνάμεις του Ναυτικού κλπ.
O σχεδιασμός της άσκησης ανατέθηκε στη Διοίκηση Συγκροτήματος Ειδικής Αποστολής Αιγαίου (Εge Müşterek Özel Görev Kuvveti: ΕMÖGK) που έχει συγκροτήσει η 4η Στρατιά.
Για πρώτη φορά στην τελική φάση της άσκησης δεν κλήθηκαν να παρακολουθήσουν δημοσιογράφοι και συνεπώς δεν υπήρξε "ανοικτή" κάλυψη, πέρα από τα όσα κατέγραψαν το κρατικό πρακτορείο Anadoluκαι η κρατική τηλεόραση TRT.
Απών ήταν ο Αρχηγός του τουρκικού Γενικού Επιτελείου Στρατηγού Στρατηγού Necdet Özel. Την άσκηση παρακολούθησαν ο διοικητής της 4ης Στρατιάς, Αντιστράτηγος Abdullah Atay, ο διοικητής της Διευθύνσης Αεροπορικής Εκπαίδευσης της ΤΗΚ Υποπτέραρχος Akın Öztürk, ο διοικητής LANDCOM του ΝΑΤΟ, Υποστράτηγος Uğur Tarçın, ο διοικητής της Διοίκησης Αποβατικών Πλοίων (στην οποία υπάγεται η Ταξιαρχία Πεζοναυτών) Αρχιπλοίαρχος Ercüment Tatlıoğlu και ο επιτελάρχης της 4ης Στρατιάς Υποστράτηγος Halit Günbatar.
Οι φωτογραφίες είναι πολύ ενδιαφέρουσες για ένα έμπειρο μάτι:
Αποβίβαση άρματος μάχης M-48Α5 (με καλυμμένο τον αριθμό πλαισίου) από LCT του του τουρκικού Ναυτικού. Δεν υπάρχει ακτόδρομος, άρα ή πολύ αισιόδοξοι είναι ή πολύ σίγουροι ότι δεν θα κολλήσει στο χαλίκι το άρμα.
Αποβίβαση τεθωρακισμένου οχήματος μεταφοράς προσωπικού Μ113. Σε μια κανονική απόβαση είναι "απαγορευτικό" να δούμε τέτοιες σκηνές. Τα αποβατικά πρέπει να έχουν πληγεί πριν βγάλουν τα οχήματα. Μετά, τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα για τους αμυνόμενους...
Ομάδα μάχης της Ταξιαρχίας Πεζοναυτών με ΗΚ33 (και βομβιδοβόλο Τ40) και RPG-7. Η Ομάδα Μάχης τους είναι κατάλληλα εξοπλισμένη για τη εξουδετέρωση οχυρώσεων με όπλα ευθυτενούς τροχιάς υψηλής καταστροφικότητας, όπως είναι το RPG-7 που χρησιμοποιεί μεταξύ άλλων και ειδικές θερμοβαρικές κεφαλές κατά οχυρωμένων θέσεων. Πρέπει να εξοντωθούν πριν προλάβουν να καλυφθούν.
Tα αποβατικά σκάφη αρμάτων (LCT) και μηχανοκινήτων (LCM) διακρίνονται για την ιδιαίτερα χαμηλή ταχύτητα πλεύσης τους, που τα καταδικάζει να εκτεθούν σε εχθρικά πυρά πριν προσεγγίσουν την ακτή αποβάσεως. Τίποτα από αυτή την εικόνα δεν πρέπει να επιτραπεί να υπάρξει: Τα LCT και LCM αν δεν έχουν πληγεί από την ΠΑ θα πρέπει να πληγούν άμεσα από αντιαρματικά όπλα, όπως τα Kornet-E ή τα Improved TOW. Ελικόπτερα και ελαφρά αποβατικά πρέπει να καταστραφούν με βολές από ZU-23-2 ή από 40άρια Bofors ή βολές όλμων, πυροβόλων, ΠΑΟ κλπ. Τίποτα δεν πρέπει να φτάσει στην ακτή,
To καμάρι των τουρκικών αποβατικών δυνάμεων, το Ç-154, τέταρτο αποβατικό σκάφος αρμάτων (LCT) νέου τύπου, εγχώριας σχεδίασης και ναυπήγησης από τα συνολικά οκτώ που απέκτησε πρόσφατα το Τουρκικό Ναυτικό. Γρήγορα σκάφη, με καλό εξοπλισμό και μεγάλη χωρητικότητα. Κορυφαία στόχοι για τα ελληνικά συστήματα αντιαποβάσεων.
Δύο από τα τουρκικά LCT νέου τύπου.Το σύστημα διάνοιξης ναρκοπεδίου επί ΤΟΜΠ Μ113 στην ακτή αποβάσεως. Πρώτα πρέπει να εξουδετερωθεί το ΤΟΜΠ για να μείνει ανέπαφο το ναρκοπέδιο. Αλλά, επαναλαμβάνουμε, κανένας πεζοναύτης δεν πρέπει να πατήσει στη γη και κανένα σκάφος δεν πρέπει να αποβιβάσει το φορτίο του. Όλα πρέπει να καταλήξουν στον βυθό πριν πλησιάσουν την ακτή.
Άρμα περισυλλογής Buffel του Τουρκικού Στρατού από τα γερμανικά αποθέματα
Ανατριχιαστικό ενδεχόμενο: Έχουν καταφέρει να αποβιβάσουν ότι απλά πεζικό, αλλά και άρματα μάχης. Εδώ τα πράγματα είναι δύσκολα και απαιτείται ψυχραιμία. Θα εκπέμψουν πυρά καταστολής της επάκτιας άμυνας για να διευκολυνθεί η άφιξη του δεύτερου κύματος, Αν καταφέρει και φτάσει και το δεύτερο κύμα και αποβιβάσει όπλα, οχήματα και πυροβόλα, τότε ο αγώνας είναι καταδικασμένος να δοθεί στο εσωτερικό του νησιού.
Αποστασιόμετρο λέιζερ για την κατεύθυνση πυρών πυροβολικού. Εδώ ο αγώνας έχει μεταφερθεί στο εσωτερικό του νησιού. Ο εισβολέας έχει κατεβάσει βαριά όπλα ή κατευθύνει βολές από την μικρασιατική ακτή προς υποστήριξη των εμπλεκόμενων στο εσωτερικό του νησιού, δυνάμεων. Η άμυνα είναι πλέον μια δύσκολη υπόθεση...
Mini-UAV της εταιρείας Kale-Baykar που έχει κωδικοποιηθεί ως Şimşek. Έχει διάρκεια πτήσης 60 λεπτών, βεληνεκές 15km, απόσταση ημερήσιας παρατήρησης 300m και απόσταση νυκτερινής παρατήρησης 200m. Αποτελούν ακόμα "εξωτικά" υλικά για τον ΕΣ..
Το δεύτερο ή και τρίτο κύμα φέρει τα βαρέα όπλα του πεζικού, αφού έχει ασφαλιστεί η ακτή: Mεταφορά όλμων Μ30 των 4,2″ από ελικόπτερα AS352UL Cougar του Στρατού.
Ρίψη εφοδίων από μεταγωγικό αεροσκάφος CN-235M της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας στο τρίτο κύμα και ενώ η προέλαση έχει φτάσει στο μέσον του νησιού.
Καταρρίχηση με fast rope ανδρών της Διοίκησης Ειδικών Δυνάμεων από ελικόπτερο S-70 Blackhawk. Εικόνες που θα προηγηθούν της απόβασης. Θα κτυπήσουν μονάδες-κλειδιά, διοικητήρια αρχηγεία, αποθήκες πυρομαχικών κλπ
Οι χάρτες της άσκησης: Το Ανατολικό Αιγαίο ως χώρο δράσης και το σχέδιο κατάληψης με συνδυασμένες αεραποβατικές ενέργειες στα μετόπισθεν για τη δημιουργία αεροπρογεφυρώματος και την αποκοπή των δυνάμεων που αμύνονται στην ακτή.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Σχόλιο πελασγού : Ένα βήμα πιο κοντά στο μοιραίο, στον δικό τους θάνατο, στη δική μας Ανάσταση των αλύτρωτων!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου