Σε μία στρατηγική συμφωνία με τη νορβηγική πετρελαϊκή εταιρεία Statoil αξίας μέχρι και ενός 1 δισ. δολ. προχώρησε η Tsakos Energy Navigation (TEN) του Ομίλου Τσάκου. Η συμφωνία προβλέπει τη ναύλωση στην πετρελαϊκή εταιρεία από πέντε μέχρι και εννέα δεξαμενόπλοιων τύπου aframax για ελάχιστο διάστημα 5 και μέγιστο 12 χρόνων. Η συμφωνία μπορεί να αποφέρει στην εισηγμένη στο NYSE ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία έσοδα από 250 εκατ. δολ. κατ’ ελάχιστο μέχρι και 1 δισ. δολ. κατά μέγιστο, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
Τα πλοία, μεταφορικής ικανότητας 112.700 dwt το ένα, θα κατασκευαστούν στα κορεατικά ναυπηγεία Daewoo και αναμένεται να παραδοθούν τα πέντε πρώτα από το δεύτερο τρίμηνο του 2016 μέχρι και το πρώτο τρίμηνο του 2017.
Η εταιρεία δεν αναφέρεται στο κόστος κατασκευής των πλοίων, θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, το κόστος ναυπήγησης ενός aframax ανέρχεται στα 50,1 εκατ. δολ. και με βάση αυτή την εκτίμηση η επένδυση της ΤΕΝ ξεκινά από τα 250 εκατ. δολ. και μπορεί να ξεπεράσει τα 450 εκατ. δολ. εάν ναυπηγηθούν και τα εννέα πλοία.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η ΤΕΝ κέρδισε την συμφωνία στο πλαίσιο ενός διαγωνισμού που οργάνωσε η Statoil τον προηγούμενο Ιούνιο, στον οποίο συμμετείχαν, σύμφωνα με τον νορβηγικό Τύπο, και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, όπως η Μaran Tankers του Ομίλου Αγγελικούση, η Stena Bulk, TK και η ρωσική Sovcomflot.
Η πολιτική ενίσχυσης των στρατηγικών συνεργασιών με διεθνείς φορτωτές συνεχίζεται και στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η συνεργασία με την Statoil, τόνισε σε δήλωσή του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νίκος Τσάκος. Με την παραπάνω συμφωνία η ΤΕΝ θα εκσυγχρονίσει και θα αναπτύξει περαιτέρω τον στόλο της σε συνεργασία με έναν έγκυρο εταίρο, πρόσθεσε ο κ. Τσάκος.
Επισημαίνεται ότι η ΤΕΝ ολοκλήρωσε στη διάρκεια του 2013 ένα μεγάλο επενδυτικό σχέδιο ναυπήγησης νέων πλοίων, καθώς δώδεκα από τα 48 πλοία του στόλου της που είναι εν λειτουργία κατασκευάστηκαν μετά το 2009.
Σημειώνεται ότι η ΤΕΝ έχει υπό ναυπήγηση και ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers).
Αποτελέσματα εννεαμήνου
Με βάση τα αποτελέσματα του εννεαμήνου του 2013, η ΤΕΝ διαθέτει ρευστότητα ύψους 174 εκατ. δολ., έναντι 163 εκατ. δολ. στο τέλος του 2012.
Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εννεαμήνου είχε προϊδεάσει για την ανακοινωθείσα συμφωνία, καθώς η διοίκησή της είχε επισημάνει ότι βρισκόταν σε συζητήσεις με ναυπηγεία για την ανάπτυξη ενός νέου επενδυτικού προγράμματος.
Το εννεάμηνο του 2013 η ΤΕΝ παρουσίασε έσοδα ύψους 313,348 εκατ. δολ., έναντι 293,686 εκατ. δολ. το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2012 και ζημιές ύψους 1,9 εκατ. δολ., έναντι ζημιών 24,9 εκατ. δολ. το εννεάμηνο του 2012.
Στο τρίτο τρίμηνο του 2013, τα έσοδα της ΤΕΝ αυξήθηκαν στα 107,564 εκατ. δολ., έναντι 92,409 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο του 2012. Η εταιρεία ανακοίνωσε για το τρίτο τρίμηνο ζημιές ύψους 1,4 εκατ. δολ., έναντι ζημιών 10,4 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο του 2012.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ – lkar@naftemporiki.gr
naftemporiki.gr
Πηγή
Τα πλοία, μεταφορικής ικανότητας 112.700 dwt το ένα, θα κατασκευαστούν στα κορεατικά ναυπηγεία Daewoo και αναμένεται να παραδοθούν τα πέντε πρώτα από το δεύτερο τρίμηνο του 2016 μέχρι και το πρώτο τρίμηνο του 2017.
Η εταιρεία δεν αναφέρεται στο κόστος κατασκευής των πλοίων, θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, το κόστος ναυπήγησης ενός aframax ανέρχεται στα 50,1 εκατ. δολ. και με βάση αυτή την εκτίμηση η επένδυση της ΤΕΝ ξεκινά από τα 250 εκατ. δολ. και μπορεί να ξεπεράσει τα 450 εκατ. δολ. εάν ναυπηγηθούν και τα εννέα πλοία.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η ΤΕΝ κέρδισε την συμφωνία στο πλαίσιο ενός διαγωνισμού που οργάνωσε η Statoil τον προηγούμενο Ιούνιο, στον οποίο συμμετείχαν, σύμφωνα με τον νορβηγικό Τύπο, και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, όπως η Μaran Tankers του Ομίλου Αγγελικούση, η Stena Bulk, TK και η ρωσική Sovcomflot.
Η πολιτική ενίσχυσης των στρατηγικών συνεργασιών με διεθνείς φορτωτές συνεχίζεται και στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η συνεργασία με την Statoil, τόνισε σε δήλωσή του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νίκος Τσάκος. Με την παραπάνω συμφωνία η ΤΕΝ θα εκσυγχρονίσει και θα αναπτύξει περαιτέρω τον στόλο της σε συνεργασία με έναν έγκυρο εταίρο, πρόσθεσε ο κ. Τσάκος.
Επισημαίνεται ότι η ΤΕΝ ολοκλήρωσε στη διάρκεια του 2013 ένα μεγάλο επενδυτικό σχέδιο ναυπήγησης νέων πλοίων, καθώς δώδεκα από τα 48 πλοία του στόλου της που είναι εν λειτουργία κατασκευάστηκαν μετά το 2009.
Σημειώνεται ότι η ΤΕΝ έχει υπό ναυπήγηση και ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers).
Αποτελέσματα εννεαμήνου
Με βάση τα αποτελέσματα του εννεαμήνου του 2013, η ΤΕΝ διαθέτει ρευστότητα ύψους 174 εκατ. δολ., έναντι 163 εκατ. δολ. στο τέλος του 2012.
Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εννεαμήνου είχε προϊδεάσει για την ανακοινωθείσα συμφωνία, καθώς η διοίκησή της είχε επισημάνει ότι βρισκόταν σε συζητήσεις με ναυπηγεία για την ανάπτυξη ενός νέου επενδυτικού προγράμματος.
Το εννεάμηνο του 2013 η ΤΕΝ παρουσίασε έσοδα ύψους 313,348 εκατ. δολ., έναντι 293,686 εκατ. δολ. το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2012 και ζημιές ύψους 1,9 εκατ. δολ., έναντι ζημιών 24,9 εκατ. δολ. το εννεάμηνο του 2012.
Στο τρίτο τρίμηνο του 2013, τα έσοδα της ΤΕΝ αυξήθηκαν στα 107,564 εκατ. δολ., έναντι 92,409 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο του 2012. Η εταιρεία ανακοίνωσε για το τρίτο τρίμηνο ζημιές ύψους 1,4 εκατ. δολ., έναντι ζημιών 10,4 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο του 2012.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ – lkar@naftemporiki.gr
naftemporiki.gr
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου