Γεννήθηκε στο Αλήκο το 1891,όπου και τελείωσε το Σχολαρχείο του χωριού του. Το 1913 κατετάγη εθελοντής στον Ελληνικό Στρατό, όπου υπηρέτησε μέχρι το 1916. Το 1923 χειροτονήθηκε ιερέας από τον αείμνηστο Μητροπολίτη Βασίλειο και απεστάλη στην ενορία του Αλήκου ως εφημέριος όπου και υπηρέτησε μέχρι το 1944. Κατά τη διάρκεια της εφημερίας του στο Αλήκο δίδασκε και ως ελληνοδιδάσκαλος στο δημοτικό σχολείο. Τη χρονική περίοδο αυτή (1924 - 1944) ανέπτυξε τεράστια εθνική και θρησκευτική δράση. Αποτέλεσμα της οποίας ήταν η κατά επανειλημμένα χρονικά διαστήματα εξορία του εκ μέρους των αλβανικών αρχών.
Συγκεκριμένα το 1931, όταν εκλήθη στους Αγίους Σαράντα να τελέσει δοξολογία με την ευκαιρία της αλβανικής εθνικής εορτής (28 Νοεμβρίου), αρνήθηκε να το πράξει και εξορίστηκε τότε επί 8 μήνες. Το 1935 όταν οι αλβανικές αρχές πίεζαν το ελληνικό στοιχείο να δεχθεί όχι μόνο τη διδασκαλία στα αλβανικά, αλλά και την τέλεση της θείας λειτουργίας στους ναούς σ' αυτή τη γλώσσα, ο ίδιος αντέταξε σθεναρή αντίσταση. Οταν ο αλβανοδιδάσκαλος Αθανάσιος Λιάκος, από τη Μουζίνα, κατά τη λειτουργία στον ιερό ναό της Αγίας Βαρβάρας της ενορίας του Αλήκου επιχείρησε να ψάλει στα αλβανικά, δέχτηκε το θυμιατήριο του παπα-Ανδρέα στο κεφάλι και τον έβγαλε με τις κλοτσιές από την εκκλησία. Εξορίστηκε και τότε από τις αλβανικές αρχές, αλλά όταν εκλήθη να απολογηθεί στο Μητροπολιτικό Συμβούλιο δικαιώθηκε απολύτως από το Μητροπολίτη του. Μάλιστα όταν ο γραμματέας παρουσίαζε τον παπα-Ανδρέα στον Δεσπότη είπε: "Σεβασμιώτατε, ο παπα-Ανδρέας, συν τοις άλλοις κρατά και πιστόλι επάνω του". Ο Δεσπότης απάντησε στο γραμματέα του, ότι δεν είναι δυνατόν ο παπάς να οπλοφορεί και τότε ο παπ-Ανδρέας λέει στο Δεσπότη " Σεβασμιώτατε, δε σας λέει ψέματα ο γραμματέας σας" και αμέσως ανοίγει το ράσο του και βγάζει από τη μέση ένα νάγκαντ (είδος πιστολιού και εξήγησε τους λόγους οπλοφορίας ). Ο Δεσπότης σηκώθηκε και τον φίλησε στο μέτωπο. Και όχι μόνο δεν τον τιμώρησε , αλλά τον έκαμε σταυροφόρο και οικονόμο. Οι Ελληνες τον απεκάλεσαν έκτοτε "νέο Παπαφλέσσα".
Το 1941 μετά την οπισθοχώρηση των ελληνικών στρατευμάτων από τη Βόρειο Ηπειρο λόγω της γερμανικής εισβολής στην Ελλάδα από το βορρά (Μακεδονία - Θράκη), ομάδες οργανωμένες Αλβανών ληστοσυμμοριτών σπεύσανε να κλέψουν, να λεηλατήσουν, να κάψουν και να σκοτώσουν, όπως και κατά το παρελθόν είχαν πράξει, τρομοκρατώντας το ελληνικό στοιχείο και δημιουργώντας έτσι καθεστώς ανασφάλειας και τάση φυγής τους. Οι απροστάτευτοι Βορειοηπειρώτες τρομοκρατημένοι και ανυπεράσπιστοι άρχισαν να προετοιμάζονται για την εγκατάλειψη του τόπου. Ο παπα-Ανδρέας, όμως, αν και άρρωστος στο κρεβάτι με πυρετό, ξεσήκωσε και συγκέντρωσε όλο το χωριό και όλοι νέοι και γέροι, εκτός από τα γυναικόπαιδα κατέβηκαν στο σημείο Αλουπάνα (στο τέλος του χωριού Τσαούσι), όπου και περίμεναν τους εισβολείς Αλβανούς ληστοσυμμορίτες, υπερασπιζόμενοι ως νέοι Λεωνίδες τις πατροπαράδοτες ελληνικές Θερμοπύλες τους. Επτά φορές προσπάθησαν οι Λιαμποαρβανίτες να σπάσουν την καλά οργανωμένη αυτοάμυνα, που αγρυπνούσε μέρα και νύχτα, αλλά και τις επτά αποκρούστηκαν, με αποτέλεσμα τελικά να τραπούν σε φυγή έχοντας αρκετές απώλειες. Μάλιστα δύο απ' αυτούς πιάστηκαν ζωντανοί και κρατήθηκαν ως αιχμάλωτοι για μερικές μέρες και μετά αφέθηκαν ελεύθεροι. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την υπευθυνότητα, την παλικαριά που έφτανε ώς και την αυταπάρνηση αλλά ταυτοχρόνως και την ορθόδοξη μεγαλοψυχία.
Η εθνική και θρησκευτική δράση του τον έθεσε στο στόχαστρο ακόμη και των κομμουνιστών, οι οποίοι προσπάθησαν να τον εξοντώσουν. Το 1944 προσπάθησαν να τον συλλάβουν αλλά κατάφερε να διαφύγει. Οι κομμουνιστές τότε εισέβαλαν στο σπίτι του, τρομοκράτησαν την οικογένειά του (η οποία στην συνέχεια εξορίστηκε από το κομμουνιστικό καθεστώς), κάψανε το σπίτι και κατέσχεσαν την όποια περιουσία του.
Ο ίδιος αφού κατάφερε μαζί με φίλους να περάσει στη Νότια Ηπειρο έλαβε μέρος στον Εθνικό Αγώνα και το 1944 - 1945 στις εθνικές ομάδες του στρατηγού Ζέρβα.
Εκλεισε τα μάτια του τον Ιούλιο του 1966 στα Ιωάννινα, χωρίς να δει ελεύθερη την πατρίδα του, για την οποία τόσο πολύ μόχθησε....
ΠΗΓΗ
Αυτό είναι τό γνήσιο Ελληνορθόδοξο ράσο! Ματωμένο από τούς αγώνες γιά Χριστό καί Ελλάδα! Άς είχαμε καί σήμερα έστω κι έναν πατήρ Ανδρέα..............
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ Ο ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ ΠΑΡΙΣΤΑΝΕ ΤΟΝ ΠΑΠΑ . . .
Ο Παπαφλέσσας δεν υπήρξε ποτέ παπάς ή καλόγερος. Απεναντίας μελέτησε τους Έλληνες, γι' αυτό κι έγραψε στα παλιά του τα παπούτσια τους αφορισμούς του ανθελληνικού παπαδαριού και τα «εξωλέστατος» του πλατσικολόγου Π.Π Γερμανού.
" ...;. ο δε Δικαίος, άνθρωπος απατεών και εξωλέστατος, περί μηδενός άλλου φροντίζων ειμή τίνι τρόπω να ερεθίση την ταραχήν του Έθνους, δια να πλουτίση εκ των αρπαγών, τους εβεβαίωνεν, ότι είναι τα πάντα έτοιμα.» («Απομνημονεύματα»). Ο Δημητσανίτης δεσπότης Π.Π.Γερμανός για τον ηρωϊκό Παπαφλέσσα
Δίχως ίχνος ντροπής η ελληνική πολιτεία διδάσκει στους νέους της ότι οι ανθέλληνες ιεράρχες και το παπαδαριό όχι μόνον συνέβαλαν στην επανάσταση αλλά κι ότι σ' αυτούς κυρίως χρωστάμε την ελευθερία μας!
Στα πλαίσια αυτής της προπαγάνδας μας παρουσιάζουν για ιερωμένους ανθρώπους οι οποίοι για να αποφύγουν την σύλληψή τους από τους Τούρκους, αλλά και για να κινούνται με άνεση - όπως βεβαίως όλο το παπαδαριό την διέθετε επί τουρκοκρατίας - μέσα στην οθωμανική επικράτεια, αναγκάστηκαν να παριστάνουν τους παπάδες.
Μια τέτοια περίπτωση είναι και του Παπαφλέσσα.
Υπήρξε ο εμψυχωτής και ο κύριος μοχλός της Επανάστασης, αφού κατόρθωσε να υπερνικήσει τα προβαλλόμενα εμπόδια από τους προκρίτους, τους κοτζαμπάσηδες και τους κληρικούς. Μαθήτευσε στην σχολή της Δημητσάνης. Μετά το πέρας των σπουδών του δημοσίευσε σάτιρες, στις οποίες καταφέρονταν κατά της οθωμανικής διοίκησης. Υπέγραφε ως «Φως Καλάμιος τούνομα Γρηγόριος».
Προδόθηκε όμως στους Τούρκους και μετά από ένοπλη αντίσταση και καταδίωξη αναγκάστηκε να καταφύγει στη μονή της Ρεκίτσας, περιφέρειας Σπάρτης. Εκεί ο ηγούμενος τον συμβούλεψε να ντυθεί καλόγερος και ν' αλλάξει όνομα. Κατόπιν πήγε στη Ζάκυνθο όπου γνωρίστηκε με τον Κολοκοτρώνη και άλλους. Από εκεί μεταβαίνει στην Κωνσταντινούπολη και κατορθώνει να αποκτήσει την εμπιστοσύνη του μητροπολίτη Δέρκων.
Αναφέρει ότι ο Π.Π. Γερμανός, ο δήθεν ευλογήσας την επανάσταση, τον υβρίζει «εξωλέστατον», λόγω της συνεχούς του επιμονής για την εδώ και τώρα κήρυξη της επανάστασης.
Ξένοι πρόξενοι και ιστορικοί (Hew, Φίνλεϋ) εκφράζουν τον θαυμασμό τους για τις πολεμικές αρετές και την ικανότητά του στην οργάνωση της μάχης.
Βλέπετε ότι ο Παπαφλέσσας μελέτησε Θουκυδίδη κι όχι τις δουλικές χριστιανικές ανοησίες.
Επομένως ο Παπαφλέσσας δεν υπήρξε ποτέ παπάς ή καλόγερος. Απεναντίας μελέτησε τους Έλληνες, γι' αυτό κι έγραψε στα παλιά του τα παπούτσια τους αφορισμούς του ανθελληνικού παπαδαριού και τα «εξωλέστατος» του πλατσικολόγου Π.Π Γερμανού.
Πώς καί γιατί ό 9.14 είναι ένα πρακτορικό παπαγαλάκι! Ποιοί σέ πληρώνουν ρέ ανθέλληνα νά πολεμάς τήν ιστορία μας?
ΑπάντησηΔιαγραφή