Σε μεγάλη περιπέτεια μπήκε η Ρόδος, με το ναυάγιο του φορτηγού πλοίο Nour-M το οποίο άφησαν στο έλεος του Θεού και των ανέμων όταν οι πάντες γνώριζαν για το τί θα επακολουθούσε με το ξέσπασμα των ανέμων και της κακοκαιρίας γενικότερα.
Το φορτηγό πλοίο Nour M (το οποίο βρίσκονταν πλαγιοδετημένο στο λιμάνι της Ακαντιάς, σε σημείο τέτοιο που επηρεάζονταν από την κακοκαιρία και κανείς δεν είχε φροντίσει να υπάρξει ασφαλής μετακίνησή του) έμεινε ακυβέρνητο, καθώς έσπασαν οι κάβοι και άρχισε να παρασύρεται και να χτυπιέται με σφοδρότητα στον προβλήτα.
Όπως κατέγραψε καρέ καρέ η ΡΟΔΙΑΚΗ από την πρώτη στιγμή, με φωτογραφίες και βίντεο την υπόθεση αυτή, αμέσως σήμανε συναγερμός στο Κεντρικό Λιμεναρχείο της Ρόδου και ξεκίνησε προσπάθεια για να σταθεροποιηθεί το πλοίο. Ήταν όμως πάρα πολύ αργά.
Στην περιοχή την ώρα εκείνη έπνεαν σφοδροί άνεμοι, ενώ ο κυματισμός που επικρατούσε στην Ακαντιά, έσερνε και χτυπούσε το σκάφος με δύναμη πάνω στον προβλήτα.
Δύο σχεδόν ώρες μετά, παρά τις προσπάθειες που έγιναν, το πλοίο δεν άντεξε: Η μετατόπιση του φορτίου που έγινε (υπήρχαν πάνω σε αυτό άδεια κοντέινερ) σε συνδυασμό με τα χτυπήματα στο σκαρί που δέχθηκε το σκάφος, το έκαναν να πάρει κλίση 90 μοιρών(!) και να πέσει με δύναμη στον προβλήτα, σχεδόν ημιβυθισμένο.
Από το γεγονός αυτό υπήρξε σοβαρός κίνδυνος βύθισης του πλοίου ή πρόκλησης απρόβλεπτων καταστάσεων για τα υπόλοιπα σκάφη που βρίσκονται στο λιμάνι μας.
Σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων από το σημείο, ήταν αγκυροβολημένο και το επιβατηγό πλοίο «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» γεγονός που ανησυχούσε τους αρμόδιους μην τυχόν και υπάρξει σχετικό πρόβλημα με την ασφάλειά του.
Η υπόθεση του Nour-M που από τις 8 Νοεμβρίου απασχολεί τις αρμόδιες αρχές αλλά και την κοινή γνώμη δεν είναι τόσο απλή όσο ενδεχομένως θα ήθελαν κάποιοι να την παρουσιάσουν.
Αγγίζει πτυχές και θα έχει τέτοιες εξελίξεις που το νησί μας και η τοπική κοινωνία θα κληθεί να πληρώσει τμηματικά μέσα στις επόμενες μέρες.
Πέρα από τις ευθύνες για το πώς η κατάσταση έφθασε μέχρι εδώ, δύο είναι τα βασικά στοιχεία που έχουν προκαλέσει τεράστια ανησυχία στην τοπική μας κοινωνία και τις αντίστοιχες αρχές:
1) Τι θα γίνει, με την ανέλκυση του ημιβυθισμένου σκάφους, ποιός θα πληρώσει τα έξοδα που θα προκύψουν και
2) Αν έχει ληφθεί μέριμνα για να μην υπάρξει περιβαλλοντική ρύπανση δεδομένου ότι στα αμπάρια του πλοίου, υπάρχουν πολλοί τόνοι με πετρέλαιο.
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Το «Νουr M» είχε εντοπιστεί στις 8 Νοεμβρίου στο νοτιοανατολικό Αιγαίο και είχε δεσμευτεί, προκειμένου να διαπιστωθεί το περιεχόμενο των φορτίων του.
Το πλοίο έφερε σημαία της Σιέρα Λεόνε και εντοπίστηκε να κινείται πλησίον των Ιμίων. Από την στιγμή που το «Νουr M» αντιλήφθηκε την παρουσία σκάφους του Λιμενικού, άλλαζε συνεχώς πορεία.
Έπειτα από έρευνα, διαπιστώθηκε ότι είχε απασχολήσει τις Αρχές στο παρελθόν για διακίνηση ναρκωτικών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν αντιφάσεις για το λιμάνι του προορισμού του, καθώς από το σύστημα marin trafik είχε δηλωθεί το λιμάνι Ταρτούς της Συρίας, από άλλο ηλεκτρονικό σύστημα δηλωνόταν ως προορισμός η Τρίπολη της Λιβύης, ενώ ο πλοίαρχος αρχικά δήλωσε το Εσκεντερούμ της Τουρκίας. Στα εννέα από τα 59 εμπορευματοκιβώτια του φορτηγού πλοίου εντοπίστηκαν σφαίρες μικρού διαμετρήματος για καλάσνικοφ και μεγάλου διαμετρήματος για αντιαεροπορικά.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
Νέο «πονοκέφαλο για το Λιμενικό Ταμείο αποτελεί το «ναυάγιο», πλέον, του «Νour-Μ» καθώς οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πολύπλοκες και πιθανόν χρονοβόρες νομικές διαδικασίες που θα χρειαστούν για την απομάκρυνσή του από το λιμάνι της Ακαντιάς ενώ εκφράζονται φόβοι για τον κίνδυνο πρόκλησης θαλάσσιας ρύπανσης αλλά και ζημιών στα κρηπιδώματα του λιμανιού της Ακαντιάς!
Καταρχήν, σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, κ. Τσαμπίκο Τσακίρη, βρίσκονται σε ετοιμότητα με το σχέδιο αντιρύπανσης που έχουν ώστε αν γίνει κάτι να το προλάβουν.
Σε δηλώσεις του από το σημείο που βρίσκεται το «ναυάγιο» ο Δήμαρχος κ. Στάθης Κουσουρνάς, καταρχήν, αναφέρθηκε στην σφοδρότητα του ανέμου αναφέροντας ότι ήταν έντασης δέκα μποφόρ-έχει μετρηθεί με τα όργανα πάνω στο πλωτό.
Που σημαίνει ότι τέτοιος καιρός έχει να χτυπήσει το λιμάνι μας από το 1992, σύμφωνα με τον κ. Πιπίνο που έχει τα πλωτά και ξέρει πάρα πολύ καλά για τις συνθήκες που επικρατούν.
Και δήλωσε:
Με τέτοιο καιρό που χτυπάει άμεσα το λιμάνι της Ακαντιάς, ήταν πάρα πολύ δύσκολο να παραμείνει ελλιμενισμένο το πλοίο, που ήταν περίπου στη μέση του κρηπιδώματος. Παρά τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν, τόσο από το πλήρωμα που υπήρχε, πέντε άτομα, από το Λιμεναρχείο και από τα πλωτά, δεν μπορούσε να συγκρατηθεί.
Υπήρχε ο κίνδυνος, το πλοίο, να μετακινηθεί προς το «Πρέβελης». Αυτό, με τέτοιο καιρό, δεν μπορεί να κάνει τίποτα και θα είχαμε χειρότερα αποτελέσματα».
Πάντως, ο Δήμαρχος και Πρόεδρος του Λ.Τ. διαβεβαίωσε ότι το πλοίο φαινόταν να είναι υπό έλεγχο με ασφάλεια, με την έννοια ότι δεν μπορεί να μετακινηθεί και να προξενήσει περισσότερες ζημιές καθώς είχε δεθεί και από την στεριά και περιμένουν να κοπάσει ο αέρας για να μπορεί να εκτιμηθεί τί πρέπει να γίνει και, όπως είπε, υπάρχουν διάφορες εναλλακτικές λύσεις, ανάλογα με την κατάσταση.
Σχετικά με τα καύσιμα δεν υπήρχε διαρροή, όπως είπε ο Δήμαρχος και, μόλις το επιτρέψει ο καιρός, θα κριθεί αν για παράδειγμα πρέπει να γίνει απάντληση των καυσίμων, εάν υπάρχει κίνδυνος ρύπανσης του λιμανιού κτλ.
rodiaki.gr
Πηγή
Το φορτηγό πλοίο Nour M (το οποίο βρίσκονταν πλαγιοδετημένο στο λιμάνι της Ακαντιάς, σε σημείο τέτοιο που επηρεάζονταν από την κακοκαιρία και κανείς δεν είχε φροντίσει να υπάρξει ασφαλής μετακίνησή του) έμεινε ακυβέρνητο, καθώς έσπασαν οι κάβοι και άρχισε να παρασύρεται και να χτυπιέται με σφοδρότητα στον προβλήτα.
Όπως κατέγραψε καρέ καρέ η ΡΟΔΙΑΚΗ από την πρώτη στιγμή, με φωτογραφίες και βίντεο την υπόθεση αυτή, αμέσως σήμανε συναγερμός στο Κεντρικό Λιμεναρχείο της Ρόδου και ξεκίνησε προσπάθεια για να σταθεροποιηθεί το πλοίο. Ήταν όμως πάρα πολύ αργά.
Στην περιοχή την ώρα εκείνη έπνεαν σφοδροί άνεμοι, ενώ ο κυματισμός που επικρατούσε στην Ακαντιά, έσερνε και χτυπούσε το σκάφος με δύναμη πάνω στον προβλήτα.
Δύο σχεδόν ώρες μετά, παρά τις προσπάθειες που έγιναν, το πλοίο δεν άντεξε: Η μετατόπιση του φορτίου που έγινε (υπήρχαν πάνω σε αυτό άδεια κοντέινερ) σε συνδυασμό με τα χτυπήματα στο σκαρί που δέχθηκε το σκάφος, το έκαναν να πάρει κλίση 90 μοιρών(!) και να πέσει με δύναμη στον προβλήτα, σχεδόν ημιβυθισμένο.
Από το γεγονός αυτό υπήρξε σοβαρός κίνδυνος βύθισης του πλοίου ή πρόκλησης απρόβλεπτων καταστάσεων για τα υπόλοιπα σκάφη που βρίσκονται στο λιμάνι μας.
Σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων από το σημείο, ήταν αγκυροβολημένο και το επιβατηγό πλοίο «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» γεγονός που ανησυχούσε τους αρμόδιους μην τυχόν και υπάρξει σχετικό πρόβλημα με την ασφάλειά του.
Η υπόθεση του Nour-M που από τις 8 Νοεμβρίου απασχολεί τις αρμόδιες αρχές αλλά και την κοινή γνώμη δεν είναι τόσο απλή όσο ενδεχομένως θα ήθελαν κάποιοι να την παρουσιάσουν.
Αγγίζει πτυχές και θα έχει τέτοιες εξελίξεις που το νησί μας και η τοπική κοινωνία θα κληθεί να πληρώσει τμηματικά μέσα στις επόμενες μέρες.
Πέρα από τις ευθύνες για το πώς η κατάσταση έφθασε μέχρι εδώ, δύο είναι τα βασικά στοιχεία που έχουν προκαλέσει τεράστια ανησυχία στην τοπική μας κοινωνία και τις αντίστοιχες αρχές:
1) Τι θα γίνει, με την ανέλκυση του ημιβυθισμένου σκάφους, ποιός θα πληρώσει τα έξοδα που θα προκύψουν και
2) Αν έχει ληφθεί μέριμνα για να μην υπάρξει περιβαλλοντική ρύπανση δεδομένου ότι στα αμπάρια του πλοίου, υπάρχουν πολλοί τόνοι με πετρέλαιο.
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Το «Νουr M» είχε εντοπιστεί στις 8 Νοεμβρίου στο νοτιοανατολικό Αιγαίο και είχε δεσμευτεί, προκειμένου να διαπιστωθεί το περιεχόμενο των φορτίων του.
Το πλοίο έφερε σημαία της Σιέρα Λεόνε και εντοπίστηκε να κινείται πλησίον των Ιμίων. Από την στιγμή που το «Νουr M» αντιλήφθηκε την παρουσία σκάφους του Λιμενικού, άλλαζε συνεχώς πορεία.
Έπειτα από έρευνα, διαπιστώθηκε ότι είχε απασχολήσει τις Αρχές στο παρελθόν για διακίνηση ναρκωτικών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν αντιφάσεις για το λιμάνι του προορισμού του, καθώς από το σύστημα marin trafik είχε δηλωθεί το λιμάνι Ταρτούς της Συρίας, από άλλο ηλεκτρονικό σύστημα δηλωνόταν ως προορισμός η Τρίπολη της Λιβύης, ενώ ο πλοίαρχος αρχικά δήλωσε το Εσκεντερούμ της Τουρκίας. Στα εννέα από τα 59 εμπορευματοκιβώτια του φορτηγού πλοίου εντοπίστηκαν σφαίρες μικρού διαμετρήματος για καλάσνικοφ και μεγάλου διαμετρήματος για αντιαεροπορικά.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
Νέο «πονοκέφαλο για το Λιμενικό Ταμείο αποτελεί το «ναυάγιο», πλέον, του «Νour-Μ» καθώς οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πολύπλοκες και πιθανόν χρονοβόρες νομικές διαδικασίες που θα χρειαστούν για την απομάκρυνσή του από το λιμάνι της Ακαντιάς ενώ εκφράζονται φόβοι για τον κίνδυνο πρόκλησης θαλάσσιας ρύπανσης αλλά και ζημιών στα κρηπιδώματα του λιμανιού της Ακαντιάς!
Καταρχήν, σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, κ. Τσαμπίκο Τσακίρη, βρίσκονται σε ετοιμότητα με το σχέδιο αντιρύπανσης που έχουν ώστε αν γίνει κάτι να το προλάβουν.
Σε δηλώσεις του από το σημείο που βρίσκεται το «ναυάγιο» ο Δήμαρχος κ. Στάθης Κουσουρνάς, καταρχήν, αναφέρθηκε στην σφοδρότητα του ανέμου αναφέροντας ότι ήταν έντασης δέκα μποφόρ-έχει μετρηθεί με τα όργανα πάνω στο πλωτό.
Που σημαίνει ότι τέτοιος καιρός έχει να χτυπήσει το λιμάνι μας από το 1992, σύμφωνα με τον κ. Πιπίνο που έχει τα πλωτά και ξέρει πάρα πολύ καλά για τις συνθήκες που επικρατούν.
Και δήλωσε:
Με τέτοιο καιρό που χτυπάει άμεσα το λιμάνι της Ακαντιάς, ήταν πάρα πολύ δύσκολο να παραμείνει ελλιμενισμένο το πλοίο, που ήταν περίπου στη μέση του κρηπιδώματος. Παρά τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν, τόσο από το πλήρωμα που υπήρχε, πέντε άτομα, από το Λιμεναρχείο και από τα πλωτά, δεν μπορούσε να συγκρατηθεί.
Υπήρχε ο κίνδυνος, το πλοίο, να μετακινηθεί προς το «Πρέβελης». Αυτό, με τέτοιο καιρό, δεν μπορεί να κάνει τίποτα και θα είχαμε χειρότερα αποτελέσματα».
Πάντως, ο Δήμαρχος και Πρόεδρος του Λ.Τ. διαβεβαίωσε ότι το πλοίο φαινόταν να είναι υπό έλεγχο με ασφάλεια, με την έννοια ότι δεν μπορεί να μετακινηθεί και να προξενήσει περισσότερες ζημιές καθώς είχε δεθεί και από την στεριά και περιμένουν να κοπάσει ο αέρας για να μπορεί να εκτιμηθεί τί πρέπει να γίνει και, όπως είπε, υπάρχουν διάφορες εναλλακτικές λύσεις, ανάλογα με την κατάσταση.
Σχετικά με τα καύσιμα δεν υπήρχε διαρροή, όπως είπε ο Δήμαρχος και, μόλις το επιτρέψει ο καιρός, θα κριθεί αν για παράδειγμα πρέπει να γίνει απάντληση των καυσίμων, εάν υπάρχει κίνδυνος ρύπανσης του λιμανιού κτλ.
rodiaki.gr
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου