Νέο επεισόδιο στο Αιγαίο το οποί απεκρύβη από ελληνικής πλευράς είχαμε χθες στο Αιγαίο όταν στις 13.30 στην περιοχή ανατολικά-βορειοανατολικά της Κω σκάφος της ελληνικής Ακτοφυλακής επιχείρησε να ελέγξει τουρκικό τάνκερ που βρισκόταν εντός των Εθνικών Χωρικών Υδάτων, με αποτέλεσμα να επέμβουν δύο ή τρία σκάφη της τουρκικής Ακτοφυλακής και το ελληνικό να αναγκαστεί να εγκαταλείψει την περιοχή λόγω υπέρτερων τουρκικών δυνάμεων.
Το τουρκικό τάνκερ, είχε αποπλεύσει από τον τουρκικό ναύσταθμο, του Gümüşlük,στην περιοχή της Μούγλας απέναντι από τα Δωδεκάνησα και κατευθύνονταν προς το λιμάνι της Αττάλειας στην τουρκική ακτή της Μεσογείου.
Σύμφωνα με το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων, DHA,το τουρκικό τάνκερ "πλέοντας μέσα στα τουρκικά χωρικά ύδατα" και μεταφέροντας καύσιμα από την Σμύρνη προς την Αττάλεια, προσεγγίστηκε στην πορεία του από πλοίο της ελληνικής ακτοφυλακής όπου το πλήρωμά του ζήτησε να σταματήσει την πορεία του για να προχωρήσει σε νηοψία.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων, το μήκους 133 μέτρα τουρκικό τάνκερ με την ονομασία, «Faik Bey»,την Δευτέρα 28 του μηνός και περί την 13.30 και ενώ βρίσκονταν κοντά στην νήσο Κω, το πλησίασε ένα πλοίο της ελληνικής ακτοφυλακής με αριθμό, AZ 616 και ζήτησε να σταματήσει την πορεία του για να του γίνει έλεγχος.
Φαίνεται ότι το πλήρωμα του τουρκικού πλοίου ζήτησε "ενισχύσεις" στέλνοντας σήμα στην τουρκική ναυτική βάση του Turgutreis και αμέσως έσπευσαν στην περιοχή πλοία της τουρκικής Ακτοφυλακής (τρία ή τέσσερα) τα οποία μπήκαν ανάμεσα στο ελληνικό σκάφος και το ανάγκασαν να αποχωρήσει από την περιοχή, ενώ στην συνέχεια συνόδεψαν στην πορεία του προς τα ανατολικά το τουρκικό πλοίο.
Αλλά και το ελληνικό περιπολικό σκάφος - σύμφωνα με τους Τούρκους - δεν στερήθηκε "συνοδείας": Το ακολούθησε ένα τουρκικό περιπολικό μέχρι τις ακτές της Κω!
Ομως το επεισόδιο δεν έληξε εκεί αφού ενεπλάκη - κάπως καθυστερημένα - και δεύτερο ελληνικό περιπολιγικό σκάφος, το οποίο είχε κληθεί από το πρώτο όταν είδε ότι "δεν έβγαινε" το ισοζύγιο ισχύος - το οποίο παρακολούθησε το τουρκικό πλοίο στην πορεία του ανοιχτά του τουρκικού λιμανιού της Datças προς στην ανατολική Μεσόγειο.
Το όλο επεισόδιο είναι πολύ περίεργο: Τόσο σε ότι αφορά την νηοψία όσο και την εξέλιξή του. Πρακτικά είχαμε υποχώρηση των ελληνικών δυνάμεων αφού δεν κατέστη δυνατή η νηοψία στο πλοίο. Την κρίσιμη στιγμή μόνο ένα σκάφος μπλόκαρε το τουρκικό πλοίο.
Να πούμε και την άποψη της ελληνικής πλευράς (δεν θα κοινοποιούσαν τόποτα αν δεν ερωτώντο από το defencenet.gr): Το τουρκικό πλοίο (λένε ότι ήταν μεταφοράς ξηρού φορτίου, όχι δεξαμενόπλοιο) "δήλωσε βλάβη και γι αυτό προσεγγίστηκε από τα ελληνικά περιπολικά σκάφη, αλλά ... επισκευάστηκε η βλάβη και συνέχισε την πορεία του".
Εμείς γιατί εκτιμούμε ότι η τουρκική άποψη (προκειμένου να προβάλλει την "επικράτησή" τους στην άτυπη "αναμέτρηση") βρίσκεται πιο κοντά στην πραγματικότητα;
Και ότι υπάρχει μια σειρά από πολύ σοβαρά ζητήματα παραβίασης των ΕΧΥ από τα τουρκικά σκάφη, έλλειψης επαρκούς αριθμού περιπολικών σκαφών και πάνω απ'όλα φοβικής συμπεριφοράς από ελληνικής πλευράς;
Πηγή
Το τουρκικό τάνκερ, είχε αποπλεύσει από τον τουρκικό ναύσταθμο, του Gümüşlük,στην περιοχή της Μούγλας απέναντι από τα Δωδεκάνησα και κατευθύνονταν προς το λιμάνι της Αττάλειας στην τουρκική ακτή της Μεσογείου.
Σύμφωνα με το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων, DHA,το τουρκικό τάνκερ "πλέοντας μέσα στα τουρκικά χωρικά ύδατα" και μεταφέροντας καύσιμα από την Σμύρνη προς την Αττάλεια, προσεγγίστηκε στην πορεία του από πλοίο της ελληνικής ακτοφυλακής όπου το πλήρωμά του ζήτησε να σταματήσει την πορεία του για να προχωρήσει σε νηοψία.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων, το μήκους 133 μέτρα τουρκικό τάνκερ με την ονομασία, «Faik Bey»,την Δευτέρα 28 του μηνός και περί την 13.30 και ενώ βρίσκονταν κοντά στην νήσο Κω, το πλησίασε ένα πλοίο της ελληνικής ακτοφυλακής με αριθμό, AZ 616 και ζήτησε να σταματήσει την πορεία του για να του γίνει έλεγχος.
Φαίνεται ότι το πλήρωμα του τουρκικού πλοίου ζήτησε "ενισχύσεις" στέλνοντας σήμα στην τουρκική ναυτική βάση του Turgutreis και αμέσως έσπευσαν στην περιοχή πλοία της τουρκικής Ακτοφυλακής (τρία ή τέσσερα) τα οποία μπήκαν ανάμεσα στο ελληνικό σκάφος και το ανάγκασαν να αποχωρήσει από την περιοχή, ενώ στην συνέχεια συνόδεψαν στην πορεία του προς τα ανατολικά το τουρκικό πλοίο.
Αλλά και το ελληνικό περιπολικό σκάφος - σύμφωνα με τους Τούρκους - δεν στερήθηκε "συνοδείας": Το ακολούθησε ένα τουρκικό περιπολικό μέχρι τις ακτές της Κω!
Ομως το επεισόδιο δεν έληξε εκεί αφού ενεπλάκη - κάπως καθυστερημένα - και δεύτερο ελληνικό περιπολιγικό σκάφος, το οποίο είχε κληθεί από το πρώτο όταν είδε ότι "δεν έβγαινε" το ισοζύγιο ισχύος - το οποίο παρακολούθησε το τουρκικό πλοίο στην πορεία του ανοιχτά του τουρκικού λιμανιού της Datças προς στην ανατολική Μεσόγειο.
Το όλο επεισόδιο είναι πολύ περίεργο: Τόσο σε ότι αφορά την νηοψία όσο και την εξέλιξή του. Πρακτικά είχαμε υποχώρηση των ελληνικών δυνάμεων αφού δεν κατέστη δυνατή η νηοψία στο πλοίο. Την κρίσιμη στιγμή μόνο ένα σκάφος μπλόκαρε το τουρκικό πλοίο.
Να πούμε και την άποψη της ελληνικής πλευράς (δεν θα κοινοποιούσαν τόποτα αν δεν ερωτώντο από το defencenet.gr): Το τουρκικό πλοίο (λένε ότι ήταν μεταφοράς ξηρού φορτίου, όχι δεξαμενόπλοιο) "δήλωσε βλάβη και γι αυτό προσεγγίστηκε από τα ελληνικά περιπολικά σκάφη, αλλά ... επισκευάστηκε η βλάβη και συνέχισε την πορεία του".
Εμείς γιατί εκτιμούμε ότι η τουρκική άποψη (προκειμένου να προβάλλει την "επικράτησή" τους στην άτυπη "αναμέτρηση") βρίσκεται πιο κοντά στην πραγματικότητα;
Και ότι υπάρχει μια σειρά από πολύ σοβαρά ζητήματα παραβίασης των ΕΧΥ από τα τουρκικά σκάφη, έλλειψης επαρκούς αριθμού περιπολικών σκαφών και πάνω απ'όλα φοβικής συμπεριφοράς από ελληνικής πλευράς;
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου