Μπορείτε να μας βρείτε σε ένα ιστολόγιο για την ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ...ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ 2 και ένα ιστολόγιο για την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ...ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ 3.Με τιμή,
Πελασγός και συνεργάτες


ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ : Η "ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ" ΠΕΡΝΑΕΙ ΣΕ ΦΑΣΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ. ΜΕΙΝΕΤΕ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΟΙ.. ΣΥΝΤΟΜΑ...


«Το Γένος ποτέ δεν υποτάχθηκε στο Σουλτάνο! Είχε πάντα το Βασιλιά του, το στρατό του, το κάστρο του. Βασιλιάς του ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς, στρατός του οι Αρματωλοί και κλέφτες, κάστρα του η Μάνη και το Σούλι»

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

Σάββατο 3 Μαΐου 2014

F-16/AESA: Οι αποφάσεις στις ΗΠΑ που επηρεάζουν Ελλάδα και Τουρκία

Η αναβάθμιση του στόλου των F-16 της USAF αφορά και τα σχέδια της δικής μας Πολεμικής Αεροπορίας, για την αναβάθμιση κάποια στιγμή στο μέλλον του στόλου των μαχητικών F-16, επίσης με ένα ραντάρ τεχνολογίας AESA.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, στις αρμόδιες επιτροπές στο Κογκρέσο, συνεχίζονται οι συζητήσεις σε σχέση με τους μελλοντικούς προϋπολογισμούς της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (USAF) και τα σχέδιά της. Στο επίκεντρο: Η απόσυρση του μαχητικού αεροσκάφους εγγύς υποστήριξης Α-10 και η αναβάθμιση του στόλου των πολλαπλών ρόλων μαχητικών F-16. Η απόσυρση του μαχητικού Α-10 από το ενεργό δυναμικό της USAF θα μπορούσε να αναμένεται με το τέλος του οικονομικού έτους 2015, δηλαδή από τις αρχές του 2016.  Εν τω μεταξύ, στην αρμόδια επιτροπή εξοπλισμών του Κογκρέσου των Ηνωμένων Πολιτειών πολλοί είναι αυτοί που εκφράζουν την απογοήτευσή τους ότι λόγω των περιορισμών του προϋπολογισμού, η USAF αναγκάζεται να ακυρώσει το πρόγραμμα CAPES για τον στόλο των F-16.
Εντούτοις, συνεχίζονται οι προσπάθειες ώστε μετά το οικονομικό έτος να υπάρξει διαθέσιμη μία οικονομικά πιο προσιτή επιλογή για την αναβάθμιση των F-16. Συγκεκριμένα, οι νομοθέτες κάλεσαν την USAF να λάβει υπόψη την σουίτα C-MORE, η οποία θα βελτιώσει το ραντάρ στα F-16 Block 30 του στόλου της Εθνικής Φρουράς. Συνέστησε επίσης την USAF να εξετάσει το ραντάρ Scalable Agile Beam Radar (SABR), το οποίο θα παρέχει τρείς φορές περισσότερο αξιοπιστία σε σχέση με τους υφιστάμενους αισθητήρες.
Ο στόλος των μαχητικών F-16 της USAF αποτελεί το 50% της δύναμης των μαχητικών της, και τα Block 40, 42 και 50 θα παραμείνουν στο ενεργό δυναμικό της κατά πάσα πιθανότητα για τα επόμενα 15 έως 20 χρόνια, κάνοντας έτσι τις αναβαθμίσεις ζωτικής σημασίας για την ικανότητα του μαχητικού. Οι νομοθέτες ζήτησαν επίσης από την USAF να υποβάλει μία έκθεση το αργότερο έως τον Φεβρουάριο του 2015, η οποία θα περιγράφει τα σχέδιά της για την αναβάθμιση του F-16.
Η αναβάθμιση του στόλου των F-16 της USAF αφορά και τα σχέδια της δικής μας Πολεμικής Αεροπορίας, για την αναβάθμιση κάποια στιγμή στο μέλλον του στόλου των μαχητικών F-16, επίσης με ένα ραντάρ τεχνολογίας AESA. Μπορούμε να υποθέσουμε βάσιμα ότι η ΠΑ κατά πάσα πιθανότητα δεν θα προχωρούσε σε μία τέτοια αναβάθμιση, χωρίς αυτή να έχει προηγουμένως ενσωματωθεί στα μαχητικά της USAF, μια και αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος για ένα τέτοιο δυνητικό έργο να υποστηριχθεί από το πρόγραμμα FMS της κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών. Η αναβάθμιση των F-16 σε απευθείας συμφωνία με την αμερικανική αμυντική βιομηχανία, αποκλείεται για λόγους κόστους.
Επιπλέον, υπάρχουν και τα ευρύτερα σχέδια και συμφέροντα της βιομηχανίας στις ΗΠΑ. Όπως αναφέρθηκε νωρίτερα, ο αμερικανικός κολοσσός της Lockheed Martin, έχει λόγο να αντιτίθεται στις σύγχρονες αναβαθμίσεις του μαχητικού F-16. Προφανώς και δεν ανήκει αυτή η στρατηγική στα επιχειρηματικά σχέδια της εταιρίας: Περισσότερα F-16 με ραντάρ AESA – λιγότεροι αγοραστές του F-35, ένα πρόγραμμα που συνεχίζει να διανύει μία εξαιρετικά κρίσιμη φάση, λόγω των οικονομικών παραμέτρων.
Η συζήτηση στα νομοθετικά σώματα των ΗΠΑ και οι απόψεις που διίστανται, υπογραμμίζουν ακριβώς αυτό: Η εμμονή στο πρόγραμμα F-35 ενέχει τον κίνδυνο να ματώσει οικονομικά την USAF, σε βαθμό που ένα καλό μέρος των υπόλοιπων εξοπλιστικών πργραμμάτων θα πρέπει να ακυρωθεί. Όπως ακριβώς με το μαχητικό Α-10, το οποίο ήταν να αποσυρθεί μόνο με την επαγωγή του F-35 ως αντικαταστάτη. Τώρα, η USAF αναγκάζεται να το αποσύρει από το 2016, πολύ πριν την αντικατάστασή του από το F-35, τουλάχιστον σε ικανοποιητικούς αριθμούς.
Στα του οίκου μας και πάλι, αλλά και των γειτόνων: Σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) 2015-2018 που κατέθεσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας στην Βουλή, τουλάχιστον έως το 2018 δεν έχει προγραμματιστεί κάποιο μείζον εξοπλιστικό πρόγραμμα. Όπως γνωρίζετε, η Τουρκία σκοπεύει να αναβαθμίσει έως και 40 F-16 από το 2015 και μετά, με τις παραδόσεις των πρώτων αναβαθμισμένων το 2018 και την ολοκλήρωση αυτών περί το 2020. 
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα, το οποίο σύμφωνα με κύκλους του ΝΑΤΟ σχετίζεται με την ικανότητα των μαχητικών F-16 της μεταφοράς και εξαπόλυσης τακτικών πυρηνικών όπλων. Εάν και δεν υπάρχουν εκ μέρους μας περαιτέρω λεπτομέρειες (ίσως οι αναγνώστες μας γνωρίζουν περισσότερα σχετικά), μπορούμε να υποθέσουμε βάσιμα ότι το εύρος της αναβάθμισης επεκτείνται στους διάφορους αισθητήρες και στις σουίτες των ηλεκτρονικών συστημάτων. Εάν σε αυτά τα 40 F-16 ενσωματωθεί και ένα νέο ραντάρ, παραμένει αδιευκρίνιστο μέχρι στιγμής.

http://www.fox2magazine.net/
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου