Μπορείτε να μας βρείτε σε ένα ιστολόγιο για την ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ...ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ 2 και ένα ιστολόγιο για την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ...ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ 3.Με τιμή,
Πελασγός και συνεργάτες


ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ : Η "ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ" ΠΕΡΝΑΕΙ ΣΕ ΦΑΣΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ. ΜΕΙΝΕΤΕ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΟΙ.. ΣΥΝΤΟΜΑ...


«Το Γένος ποτέ δεν υποτάχθηκε στο Σουλτάνο! Είχε πάντα το Βασιλιά του, το στρατό του, το κάστρο του. Βασιλιάς του ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς, στρατός του οι Αρματωλοί και κλέφτες, κάστρα του η Μάνη και το Σούλι»

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2014

Ανεξιχνίαστες οι βουλές του Θεού


Κάποιος αββάς που ασκήτευε και είχε παρρησία στο Θεό, τον παρακαλούσε με δάκρυα να του φανερώσει τον τρόπο που ο Θεός κρίνει και αποφασίζει σε κάποιες περιπτώσεις και που οι άνθρωποι δεν τον κατανοούν, αλλά νομίζουν ότι πρόκειται για παράξενα πράγματα.

Ο Θεός όμως για πολύ καιρό δεν ήθελε να του φανερώσει τίποτα, επειδή ο άνθρωπος ποτέ δεν μπορεί να γνωρίσει και να καταλάβει τα μυστήρια του Θεού.

Ο ασκητής πάλι δεν έπαυε νύχτα και μέρα να κάνει τη σχετική δέηση. Μια μέρα λοιπόν ο Θεός, θέλοντας να τον πληροφορήσει, έβαλε στην καρδιά του τον λογισμό να πάει να δει ένα γέροντα ασκητή, που βρισκόταν σε άλλο τόπο, όπου για να φτάσει κανείς έπρεπε να περπατήσει πολλές μέρες.

Σαν άρχισε την πορεία ο ασκητής, έστειλε ο Θεός στον δρόμο του έναν άγγελο με μορφή νέου καλογήρου, που τον χαιρέτησε με το «ευλόγησον πάτερ». Ο γέρων ασκητής αποκρίθηκε: «ο Θεός να σε συγχωρέσει, τέκνον μου». Τότε ο άγγελος ρώτησε τον γέροντα: «που πηγαίνεις, αββά;» και ο γέρων απάντησε: «πηγαίνω στον τάδε ασκητή να τον δω». Κι ο άγγελος είπε: «κι εγώ εκεί πηγαίνω και ας προχωρήσουμε μαζί».

Αφού περπάτησαν οι δυό τους την πρώτη μέρα, έφθασαν το βράδυ σ΄ένα χωριό και κατέλυσαν στο σπίτι ενός ευλαβούς και φιλόξενου ανθρώπου, που τους φιλοξένησε. Μάλιστα έφερε στην τράπεζα έναν ασημένιο δίσκο. Την ώρα που επρόκειτο να αναχωρήσουν, πήρε ο άγγελος τον δίσκο κρυφά, τον πέταξε στον αέρα και ο δίσκος χάθηκε. Ο γέρων σαν το είδε αυτό λυπήθηκε, όμως δεν είπε τίποτα.

 Την δεύτερη μέρα έφθασαν σε ένα άλλο χωριό, όπου τους περιποιήθηκε φιλόξενα ένας ευλαβής χριστιανός. Αυτός είχε ένα μονάκριβο γιό και τον έφερε να τον ευλογήσουν και να του δώσουν την ευχή τους. Ο άγγελος όμως την ώρα που επρόκειτο να φύγει μαζί με τον ασκητή, έπιασε το παιδί από το λαιμό και το έπνιξε. Μπροστά σ΄αυτό το θέαμα ο γέρων δοκίμασε μεγάλη έκπληξη και τρόμαξε, αλλά και πάλι δεν μίλησε.

Αφού περπάτησαν και την Τρίτη μέρα, έφθασαν σ΄ένα άλλο μέρος, αλλά επειδή δεν βρήκαν κανένα να τους υποδεχθεί κάθισαν σε μια αυλή που είχε έναν τοίχο έτοιμο να πέσει. Ο άγγελος σηκώθηκε, ανασκουμπώθηκε, τον γκρέμισε και τον ξαναέκτισε αμέσως από τα θεμέλια.

Αντικρύζοντας κι αυτό το τελευταίο ο γέροντας δεν μπόρεσε πλέον να σιωπήσει, αλλά άρχισε να του λέει: σε εξορκίζω στο όνομα του Θεού του Υψίστου να μου πεις την αλήθεια. Τι είναι αυτά που έκανες; Άγγελος είσαι ή δαίμονας; Αυτά που έκανες δεν είναι έργα ανθρώπου. Κι όταν ο άγγελος ρώτησε «τι έκανα;», ο γέροντας είπε: «χθες και προχθές που μας δέχθηκαν εκείνοι οι φιλόχριστοι άνθρωποι και μας φιλοξένησαν, εσύ του μεν ενός πήρες τον ασημένιο δίσκο και τον πέταξες στον αέρα και εξαφανίσθηκε, του Δε άλλου έπνιξες τον γιο. Και εδώ που ήρθαμε δεν μας πρόσφεραν καμμιά περιποίηση ή φιλοξενία, καταπιάστηκες με το κτίσιμο και τους ευεργετείς».

Τότε του αποκρίθηκε ο άγγελος: «άκουσε αββά, κι εγώ θα σου φανερώσω την αλήθεια των πραγμάτων. Ο πρώτος που μας δέχθηκε είναι άνθρωπος θεοφιλής και δίκαιος και διοικεί τα υπάρχοντά του κατά τις εντολές του Θεού. Εκείνος όμως ο ασημένιος δίσκος προέρχονταν από άδικη κληρονομιά και για να μην χάσει κοντά σ΄αυτόν και τον μισθό από τα καλά του έργα, με πρόσταξε ο Θεός να τον εξαφανίσω, ώστε να είναι η φιλοξενία του καθαρή και απαλλαγμένη από ανομία. Ο άλλος πάλι που μας φιλοξένησε, είναι ευλαβής και ενάρετος άνθρωπος και αν ζούσε ο γιος του, επρόκειτο να γίνει όργανο του σατανά και να διαπράξει πολλά κακά που θα έκαναν να λησμονηθούν τα καλά έργα του πατέρα του. Γι΄αυτό όρισε ο Θεός να πεθάνει κι εκείνος έτσι μικρός, για να σωθεί και η δική του ψυχή και του πατέρα του». Τότε ο γέροντας είπε: «όλα αυτά τα έκανες καλά, τι έχεις όμως να πεις για την τελευταία περίπτωση;» και ο άγγελος απάντησε: « μάθε, πάτερ, και γι΄αυτό, ότι ο νοικοκύρης αυτής της αυλής είναι κακός και άδικος και θέλει να βλάψει πολλούς, αλλά δεν το μπορεί εξαιτίας της φτώχιας του. Ο παππούς του όταν έκτιζε αυτόν τον τοίχο, έκρυψε μέσα σ΄αυτόν χρήματα πολλά, κι αν τον είχα αφήσει να πέσει, ο κακότροπος αυτός ιδιοκτήτης, θέλοντας να τον κτίσει, θα εύρισκε μέσα στα κατεδαφισμένα υλικά αυτά τα χρήματα και θα τα χρησιμοποιούσε για να κάνει το κακό που ήθελε.

Γι αυτό με πρόσταξε ο Θεός να στερεώσω τον τοίχο, για να μη βρει τα χρήματα ο κακός αυτός άνθρωπος, που επρόκειτο να τα χρησιμοποιήσει στις κακές του επιθυμίες και να βλάψει τους ανθρώπους. Και ξέρει ο Θεός πότε θα τον φανερώσει, σε άνθρωπο που πρέπει και θα τον χρησιμοποιήσει σε καλά έργα. Είδες, λοιπόν πως κρίνει ο Θεός σε κάποιες περιπτώσεις, όπως ζητούσες να μάθεις. Γι αυτό πήγαινε στο κελί σου και μη σε μέλει για τα πράγματα του κόσμου, πως και γιατί γίνονται. Διότι τα κρίματα του Θεού είναι απροσμέτρητη άβυσσος, όπως είπε ο προφήτης, και οι ενέργειές Του ανεξιχνίαστες και ακατανόητες και δεν μπορεί ο άνθρωπος να γνωρίζει τα πάντα με ακρίβεια. Πίστευε λοιπόν, πάτερ, ότι ο Θεός είναι δίκαιος και δεν κάνει καμμία αδικία. Όσα επιτρέπει να γίνονται, όλα δικαίως γίνονται.

 Όταν άκουσε αυτά από τον άγγελο ο ασκητής, δόξασε τον Θεό και, αφού αποσύρθηκε στο κελλί του, στο εξής δεν εξέταζε τίποτα.

Εκ του περιοδικού Θεοδρομία.
impantokratoros.gr
Πηγή

5 σχόλια:

  1. Δεν έχουμε καμία τελεσίδικη λογική απόδειξη για την ύπαρξη Θεού ή Θεών. Όλες οι αποδείξεις καταρρίφθηκαν από τον Κάντ κι έκτοτε δεν αναβίωσε καμία τους (παρά μόνο σε ορισμένα ελληνικά σχολικά εγχειρίδια θρησκευτικών).
    Οι αποδείξεις αναφέρονταν στην παραδοσιακή έννοια του Θεού όπως την διαμόρφωσαν οι ιουδαϊκές θρησκείες ( Χριστιανισμός και Ισλάμ). Σύμφωνα με αυτές ο Θεός ήταν ο δημιουργός του κόσμου, άναρχος, παντοδύναμος και πανάγαθος.

    Το ερώτημα αν υπάρχει κάποια αφηρημένη κοσμολογική δύναμη, απρόσωπη και αδιάφορη προς τα ανθρώπινα (όπως έλεγε ο Επίκουρος) ανήκει στο χώρο των φυσικών επιστημών – αλλά ούτε από εκεί έχει προκύψει κάποια ένδειξη.

    Γνωρίζοντας την αδυναμία λογικής απόδειξης ο Πασκάλ επικαλέστηκε το συναίσθημα. «Η καρδιά έχει τη δική της λογική, που η λογική δεν την γνωρίζει».
    Όμως το συναίσθημα, η διαίσθηση, η πίστη, είναι εντελώς υποκειμενικά.
    Μία λογική απόδειξη δεσμεύει και τους άλλους – αλλά το τι νιώθω, αφορά μόνον εμένα.

    Ένα σόφισμα που χρησιμοποιούν οι πιστοί είναι να ζητάνε απόδειξη για την μη ύπαρξη του Θεού.
    Αλλά μόνο η ύπαρξη αποδεικνύεται – δεν είναι λογικά δυνατόν να αποδείξεις πως κάτι δεν υπάρχει. Τα μη υπαρκτά είναι εξ ορισμού άπειρα…

    Περί ψυχής θα μπορούσαμε να επαναλάβουμε την επιχειρηματολογία περί Θεού. Δεν έχουμε καμία επιστημονική ένδειξη για την ύπαρξη ψυχής. Ξέρουμε πώς γεννήθηκε η έννοια – η διαφορά του ζωντανού από το νεκρό σώμα ήταν η ύπαρξη αναπνοής. Με την τελευταία ανάσα έφευγε και η ζωή (παραδίδει το πνεύμα). Η αρχική σημασία της λέξης ήταν ανάσα, πνοή και κατ’ επέκτασιν, στα αρχαία, ζωή. Ο διαχωρισμός της ψυχής από το σώμα (δηλαδή η διάσπαση του ζωντανού όντος σε δύο) έγινε αργότερα, κυρίως από τον Πλάτωνα που εισάγει τον δυισμό και ονομάζει το σώμα «τάφο της ψυχής». Από κει είναι ένα βήμα ως τον Χριστιανισμό που καλλιεργεί τον πλατωνικό δυισμό, εισάγει την εβραϊκή έννοια της αμαρτίας και την συνδέει με το «ακάθαρτο» σώμα ενώ προσπαθεί να σώσει την ψυχή. Η οποία τελικά μάλλον αποτελεί μία γλωσσολογική παρεξήγηση.

    Αν δεν υπάρχει ψυχή, αν ο άνθρωπος είναι μία ενιαία ενότητα, δεν υπάρχει κάτι που να επιβιώνει όταν το σώμα πεθαίνει και αποσυντίθεται. Ο Παράδεισος και η Κόλαση, η μέλλουσα ζωή, τα ουρί και πιλάφια, η Βασιλεία των Ουρανών είναι μελλοντολογικές υποσχέσεις των θρησκειών για να ελέγχουν και να παρηγορούν τους πιστούς.



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ σεβαστά αυτά πού γραφεις καί πιστεύεις 3.05, όμως πρέπει νά παραδεχτείς ότι υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι πού δέν πιστεύουν τόν κάντ ούτε τά πιστεύω σου. Σεβαστό δικαίωμά σου νά είσαι άθεος καί κανένας δέν μπορεί νά σέ κατακρίνει γι αυτό. Άλλά εμείς πιστεύουμε στήν παντοδυναμία τού Θεού, καί θά μάθουμε κάπωτε ποιός είχε δίκαιο καί όφελος. Εάν έχεις δίκαιο εσύ, τότε σαφώς θ΄ αποδειχθείς εξυπνότερος απ΄΄ όλους εμάς πού πιστεύουμε στόν Θεό καί μάς ''εξαπάτησαν''. Εάν έχεις κάνει λάθος εσύ, είναι κάτι πού δέν θά διορθωθεί ποτέ, καί όπως λέμε στήν λαικήν, τήν έβαψες. Ό καθένας κάνει τήν επιλογή του, καί θά τήν διαπιστώσουμε όλοι θέλουμε δέν θέλουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ".....Εάν έχεις δίκαιο εσύ, τότε σαφώς θ΄ αποδειχθείς εξυπνότερος απ΄΄ όλους εμάς πού πιστεύουμε στόν Θεό καί μάς ''εξαπάτησαν''. Εάν έχεις κάνει λάθος εσύ, είναι κάτι πού δέν θά διορθωθεί ποτέ, καί όπως λέμε στήν λαικήν, τήν έβαψες....."

    Η πίστη δεν σχετίζεται με την εξυπνάδα, δεν είναι συμπέρασμα αποδεικτικής διαδικασίας. Εάν είχες γεννηθεί στην Ινδία π.χ. θα είχew διαφορετική αντίληψη για τον Θεό. Επίσης ο εξωκόσμιος Θεός των Ιουδαίων (όπως ορίζεται στην Π. τους Διαθήκη), δημιουργός του Κόσμου, γεμάτος αντιφάσεις (εκδικητής, τιμωρός αλλά και πανάγαθος), διαφέρει ριζικά από την περί του θείου αντίληψη π.χ.των προγόνων μας.
    Η πίστη χωρίζει, ενώ η γνώση ( αποτέλεσμα παρατηρήσεων, μελετών, συλλογής μεγάλου πλήθους δεδομένων και λογικής επεξεργασίας τους ), η επιστήμη, είναι κοινή γιά όλους τους ανθρώπους. Το 1+1=2 είναι αποδεκτό από όλους τους ανθρώπους ανεξάρτητα από την θρησκεία, την εθνότητα, το χρώμα του δέρματος τους.

    Ο φόβος της τιμωρίας ("την έβαψες") απαντάται από το: "Ο Παράδεισος και η Κόλαση, η μέλλουσα ζωή, τα ουρί και πιλάφια, η Βασιλεία των Ουρανών είναι μελλοντολογικές υποσχέσεις των θρησκειών για να ελέγχουν και να παρηγορούν τους πιστούς."
    Δεν γνωρίζω εάν και οι άλλες θρησκείες χρησιμοποιούν τόσο πολύ τον φόβο για να ελέγχουν τις μάζες.
    Στον Ινδουισμό αλλά και στον Ορφισμό, από τα λίγα που έχω διαβάσει, δεν υπάρχει.
    Γενικά οι θρησκείες με τον φανατισμό χωρίζουν τους ανθρώπους, παράγουν μίσος, πολέμους, αίμα.
    Ορθόδοξοι Χριστιανοί και Καθολικοί Χριστιανοί , Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι, Σιίτες Μουσουλμάνοι και Σουνίτες Μουσουλμάνοι, Τζιχαντιστές Μουσουλμάνοι και οι άλλοι Μουσουλμάνοι κλπ. κλπ. Οι θρησκείες χρησιμοποιούνται για την προώθηση γεωπολιτικών συμφερόντων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καί πάλι σεβαστή ή γνώμη σου καί τό σχόλιό σου. Αλλά άφησε εμάς τούς πιστούς στόν Θεό νά πιστεύουμε αυτό πού ό καθένας μας έχει βιώσει. Διότι ή πίστη στόν Θεό είναι εμπειρίες βιωματικές πού δέν εξηγούνται μέ τήν λογική ούτε μέ τήν επιστήμη. Σέ καμμία περίπτωση δέν σού κάνω κύρηγμα νά σέ πείσω, απλά σέβωμαι τήν επιλογή σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Νάσε καλά φίλε μου.
    Ας αγωνισθούμε γιά να αναγνωρισθεί απ όλους το αναφαίρετο δικαίωμα στην διαφορετικότητα.
    Μόνο μέσα από τις διαφορετικές πολιτικές, ιδεολογικές, θρησκευτικές, αισθητικές ή άλλες αντιλήψεις, επιλογές, και τον καλόπιστο διάλογο εξελίσσονται, προοδεύουν, ευτυχούν οι κοινωνίες.
    Ο ελεύθερος άνθρωπος αποδέχεταικαι σέβεται την διαφορετικότητα. Οι φανατισμοί, γνώρισμα των ανελεύθερων, φοβικών ατόμων, οδηγεί σε πράξεις βίας, απαξιώνει τον άνθρωπο.
    Ας δούμε τα εγκλήματα των αφιονισμένων, φανατικών Τζιχαντιστών.
    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή