"Οι Τρείς Ιεράρχες είναι οι ρίζες του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας"
Ρεπορτάζ για το ραδιόφωνο της Εκκλησίας: Μάκης Αδαμόπουλος-Φωτογραφίες: Χρήστος Μπόνης
«Να προσέχουμε τις ρίζες μας, γιατί χωρίς αυτές δεν θα έχουμε καρπούς» τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος από τον Ιερό Ναό Τριών Ιεραρχών Πετραλώνων, όπου τέλεσε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, ημέρα που η Εκκλησία τιμά τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών, του Μεγάλου Βασιλείου, του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου και του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου.
«Τιμούμε τους Αγίους για να τους ευχαριστήσουμε για όσα προσφέρουν στον κόσμο και στον καθένα από μας, αλλά και να ψηλαφήσουμε τη ζωή τους, για να παραδειγματιστούμε» ανέφερε στο κήρυγμά του ο Αρχιεπίσκοπος και προσέθεσε «στο διάβα της ιστορίας βλέπουμε την κοινοτική ζωή που κράτησε όχι μόνο την Εκκλησία, αλλά και τον Ελληνισμό. Οι Τρεις Ιεράρχες γιορτάζονταν χωριστά. Ο καθένας για την δική του προσφορά και τα δικά του χαρίσματα, αλλά εδώ και χίλια χρόνια γιορτάζουμε τους τρεις Αγίους μαζί, για να τιμήσουμε τα γράμματα, τη γνώση, την σοφία».
Ο Αρχιεπίσκοπος, στη συνέχεια, αναφέρθηκε στη ζωή και στο έργο των Τριών Ιεραρχών και επεσήμανε πως «οι Τρεις Ιεράρχες ένωσαν δύο κόσμους μέσα σε αυτόν τον τόπο, σε αυτήν την πατρίδα, τον ελληνισμό και την Ορθοδοξία. Έδωσαν την δυνατότητα να γίνει με σωστό τρόπο η εκμάθηση και η εκκλησιαστική ζωή».
Ο Αρχιεπίσκοπος, απευθυνόμενους σε γονείς και εκπαιδευτικούς τόνισε, πως δε χρειάζεται να μάθουν στα παιδιά τους να τα έχουν όλα, αλλά μόνο τα χρήσιμα. Καλούνται, βέβαια, να σέβονται τα παιδιά τους και να μην διστάζουν να τους ζητούν συγγνώμη, όταν σφάλλουν.
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο Αρχιεπίσκοπος υπογράμμισε πως «οι Τρεις Ιεράρχες είναι οι ρίζες μας στον Ελληνισμό και στην Ορθοδοξία. Και ιδιαίτερα σήμερα πρέπει να προσέχουμε τις ρίζες μας, γιατί χωρίς αυτές δεν θα έχουμε καρπούς» και ζήτησε από τα παιδιά να μην περιφρονούν τις ρίζες τους, γιατί αυτές θα τους δώσουν τη δύναμη να συνεχίσουν.
Ευχήθηκε στη συνέχεια οι Τρεις Ιεράρχες να δίνουν σοφία στα παιδιά και στους δασκάλους και ανέφερε πως «υπάρχουν δύο ειδών σοφίες, η κοσμική σοφία που προσφέρουν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια, η οποία μας χρειάζεται και πρέπει να την αναζητούμε, υπάρχει όμως και η άνωθεν Σοφία, από την πραγματική εκκλησιαστική ζωή. Εκεί που συναντώνται τα δυο είδη σοφίας δημιουργείται ο χαρισματικός άνθρωπος».
ecclesia.gr
Πηγή
"Οι Τρείς Ιεράρχες είναι οι ρίζες του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας"
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο άκουσμα της λέξης "ελληνισμός" έβγαζαν αφρούς από το στόμα. Μόνο τους Eβραίους αναγνώριζαν ως εκλεκτόν "περιούσιον" λαόν και τους δοξολογούσαν!
Να τι έγραψε οι ίδιος ο Ι. Χρυσόστομος:
[Aπὸ τὴν ἔκδοση «Ἕλληνες Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας» τοῦ ἐκδοτικοῦ οἴκου «Γρηγόριος Παλαμᾶς» (1980).]
IΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
Χαρακτηρίζει ὀνομαστικῶς τοὺς Ἕλληνες: •«μωρούς»: τόμος 18, σελ. 17,
•ἐκφέροντες «λόγους ματαίους καὶ ἀκαθάρτους»: 18,113, •
, •«ἀσοφωτέρους ἀπὸ τὰ ζῷα»: 34, 497, •«ἐστιγματισμένους», «χειροτέρους ἀπὸ τοὺς χοίρους ποὺ πασαλείβονται μὲ περιττώματα»,
«κυνικὰ καθάρματα» ,«παναθλίους»,«παμμιάρους», «ἀναισχύντους» κ.ἄ.
EΔΩ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΥΠΕΡΒΑΛΕ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟΝ ΤΟΥ.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ: ΜΩΡΟΥΣ, ΛΙΓΟΤΕΡΟΥΣ ΣΟΦΟΥΣ ΑΠΟ ΤΑ ΖΩΑ, ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΥΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΓΟΥΡΟΥΝΙΑ,
• Στὸ ἔργο του «Ἑρμηνεία εἰς τὴν πρὸς Ρωμαίους Ἐπιστολήν»:
«Ποῦ εἶναι τώρα οἱ σοφοὶ τῶν Ἑλλήνων μὲ τὰ πυκνά τους γένεια, μὲ τοὺς ἔξωμους
χιτῶνες τους καὶ μὲ τὰ παραφουσκωμένα λόγια;
Ὅλη τὴν βάρβαρη Ἑλλάδαὁ σκηνοποιὸς (ὁ Παῦλος) ἐπέστρεψε (=ἐκχριστιάνισε)
. Ἂς εἶναι κι αὐτὸς ἀνάμεσά τους ὁ περιβόητος Πλάτων, ποὺ τρεῖς φορὲς πῆγε στὴ Σικελία, γεμᾶτος ἐπίδειξη........
• Στὴν «Εἰς τὴν Α ́ Κορινθίους ∆ ́ Ὁμιλίαν» του, τόμος 18, σελ. 92:
«πόσον ἐκοπίασεν ὁ Πλάτων μὲ τοὺς μαθητάς του μὲ τὸ νὰ μᾶς συζητῇ περὶ
γραμμῆς καὶ γωνίας καὶ σημείου καὶ περὶ ἀριθμῶν ἀρτίων καὶ περιττῶν 18
καὶ ἴσων μεταξύ των καὶ ἀνίσων, καὶ διὰ τέτοια θέματα λεπτεπίλεπτα
ὡς ὁ ἱστὸς τῆς ἀράχνης –διότι αὐτὰ εἶναι διὰ τὴν ζωὴν περισσότερον
ἄχρηστα ἀπὸ ἐκεῖνα τὰ ὑφάσματα– καὶ χωρὶς νὰ ὠφελήσῃ πολὺ ἤ ὀλίγον μὲ τὰς συζητήσεις αὐτὰς ἐγκατέλειψεν ἔτσι τὴν ζωήν;...».
• Στὴν «Εἰς τὴν Α ́ Κορινθίους, Ὁμιλία Ζ ́», τόμος 18, σελ. 197:
«...διὰ νὰ καταισχύνωμεν καὶ τοὺς Ἕλληνας
• Στὸν «ΚΣΤ ́ Λόγον εἰς τὴν Α ́ Κορινθίους», τόμος 18, Α ́, σελ. 177:
«ἀλλ’ ἐγὼ τώρα θρηνῶ, ὅταν οἱ Ἕλληνες εἶναι φιλοσοφώτεροι ἀπὸ ἐμᾶς, ποὺ ἔχομε ἐντολὴ νὰ μιμούμεθα ἀγγέλους.»
Οἱ Ἕλληνες εἶναι βρωμεροὶ καὶ πανάθλιοι, μιαροὶ καὶ παμμίαροι.»
(«Εἰς τὸν μακάριον Βαβύλαν», λόγος Β ́, παρ. α.)
•
«Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ἐσκόρπισε τὸ χριστιανικὸ κήρυγμα καὶ
ἡ Ἑλληνικὴ πλάνη διαλύθηκε» («Εἰς τὸν Ἀπόστολον Παῦλον», Ὁμιλία ∆ ́).
•
«Καταγελῶντες μὲν τῆς Ἑλληνικῆς πλάνης.....» («Περὶ μοίρας καὶ προνοίας» Β ́).
•
«Φλυαρίες καὶ γελοιότητες εἶναι ὅλ’ αὐτὰ τῆς Ἑλληνικῆς ἀνοησίας.....»
(«Εἰς τὸν μακάριον Βαβύλαν» λόγος Β ́, παρ. δ).
•
«Ἀληθῶς Ἕλληνες ἀεὶ παῖδες, γέρων δὲ οὐδείς. ∆έον γὰρ
τὴν οἰκείαν ἄνοιαν (βλακεία) θρηνεῖν...» (ἔνθ. ἀνωτ., παρ. ιθ).
•
«Ἀπὸ ποῦ διδαχθήκατε τὰ ἀριστοτελικὰ διδάγματα; Ποιός προτίμησε
τὸν Πλάτωνα ἀπὸ τὰ εὐαγγέλια; Ποιός πέταξε ἔξω τὸ κήρυγμα τῆς (ἀληθινῆς) πίστης κι ἔφερε μέσα τὴν ἄπιστη ἀναζήτηση; Ποῦ ἔμαθες
τὸ ἀγέννητος καὶ τὸ γεννητός;» (Στὸ «Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος», παρ. β.)
«Καὶ γὰρ ἅπαντα ταῦτα ἀπὸ τῆς κατὰ τὴν φιλοσοφίαν τὴν ἔξωθεν ἀνοίας ἐτίκτετο, καὶ αὕτη
(= ἡ ἑλληνικὴ φιλοσοφία) ἦν τῶν κακῶν ἡ μήτηρ...» («Ὁμιλία εἰς Α ́ πρὸς Κορινθίους», τ. 18, σελ. 16.)
•Ἂν δὲ τὰ ἔνδοθεν ἴδῃς, τέφρα καὶ κόνις καὶ ὑγιὲς οὐδέν, ἀλλὰ τάφος ἀνεωγμένος ὁ λάρυγξ αὐτῶν, πάντα ἀκαθαρσίας γέμοντα καὶ ἰχῶρος (σ.σ. «ἰχώρ»: τὸ πῦον ἢ τὸ δηλητήριο φιδιῶν), καὶ τὰ δόγματα πάντα σκωλήκων.»
•
«“Οὐδεὶς θεραπεύει τὸ κακὸν διὰ τοῦ κακοῦ, ἀλλὰ διὰ τοῦ ἀγαθοῦ”·
αὐτὰ διδάσκουν μερικοὶ Ἕλληνες φιλόσοφοι. Ἂς αἰσχυνθῶμεν λοιπόν,
ἐάν, ἐνῷ ὑπάρχει τοιαύτη φιλοσοφία εἰς τοὺς ἀνοήτους Ἕλληνας, ἐμεῖς
φαινόμεθα κατώτεροι.» («Ὁμιλία εἰς Ἰωάννην», 51,3.)
Ο Ι. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΤΩΤΕΡΗ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ TA ΠΡΟΒΑΤΑ.
ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΕΙ "ΣΚΟΥΛΙΚΙ ΠΟΥ ΣΕΡΝΕΤΑΙ"!!!
( “ΕΚΛΟΓΑΙ: ΛΟΓΟΣ Δ΄, ΠΕΡΙ ΝΗΣΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΩΦΡΟΣΥΝΗΣ“, 63.)
Αυτά τα μικρά δείγματα από τον Χρυσόστομο.
Στα έργα του Χρυσόστομου κυριαρχεί η γελοιότητα, η ανηθικότητα, το μίσος και η χυδαιότητα προς τους Έλληνες, την ελληνική Κοσμοθέαση,
τις γυναίκες, και οι έπαινοι προς τους Εβραίους και την δουλοκτησία.
Εσύ ρέ πράκτορα τζερόνυμο τί σχέση έχεις μέ αυτές τίς Ελληνικές ρίζες? Τάισε τά λαθροσκουπίδια σου μέ τούς κολλητούς σου λαθροκαμίνηδες καί μήν μαγαρίζεις τήν Ελλάδα καί τήν Ορθοδοξία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ (προς τον 11:38)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν πραγματικά ο χριστιανισμός είχε σχέση με τον ελληνισμό τότε θα μας δίδασκαν στο σχολείο την κοσμογονία του Ησιόδου και όχι την κοσμογονία (γέννεση) των Eβραίων.
Θα αναγνώριζαν για προφήτες την Πυθία και του Έλληνες μάντεις και όχι τους Εβραίους ψευτοπροφήτες της ερήμου.
Δεν θα θεωρούσαν τον εβραικό λαό "περιούσιο" (εκλεκτό), αφού δεν κατέλιπε ΚΑΝΕΝΑ πολιτιστικό στοιχείο, αλλά τον ελληνικό, που δημιούργησε έναν ανεπανάληπτο πολιτισμό.
Δεν θα αναφέροντο στον κατακλυσμό του Νώε, αλλά του Δευκαλίωνος.
Δεν θα δηληρίαζαν τα ελληνόπουλα διδάσκοντας ότι είναι απόγονοι του...μαστρωπού Αβραάμ
και όχι του Δευκαλίωνος και δεν θα τα βάπτιζαν εις "δόξαν λαού Ισραήλ", αλλά εις "δόξαν λαού Ελλάδος".
Δεν θα υμνολογούσαν τον Αβραάμ, τον Ισαάκ, την Σάρα και την Μάρα.
Δεν θα μελετούσαν τον...Ζαχαρία ο οποίος ποθούσε τα τέκνα της Σιων να στραφούν κατά των
τέκνων των Ελλήνων!!!
Δεν θα υμνολογούσαν την Σιών (κατά τα άλλα το "παίζουν" και....αντισιωνιστές, έτσι για να θολώσουν
τα νερά!), αλλά την Αθήνα, που υπήρξε κέντρο του παγκόσμιου πολιτισμού.
Δεν θα κοσμούσαν τους ναούς με παραστάσεις από την ζωή των Εβραίων σκηνιτών.
Δεν θα αποκαλούσαν τους προγόνους μας "ειδωλολάτρες" δηλαδή ηλίθιους.
Δεν θα απέκρυπταν τις σφαγές των Ελλήνων από τους Βυζαντινούς κατακτητές , τις καταστροφές των
μνημείων του πολιτισμού μας.
Οι επίσημοι σοφοί μας θα ήταν ο Ορφέας, ο Ηράκλειτος, ο Θαλής, ο Σωκράτης, ο Πλάτων, ο Πυθαγόρας, και όχι ο... Σαούλ.
Δεν θα αναθεμάτιζαν τους Έλληνες και τον ελληνικό πολιτισμό όπως π.χ. κατά την Κυριακή της Ορθοδοδοξίας.
Με τόσα εβραϊκά στοιχεία κάνουν του κόσμου τις αλχημείες για να μας πείσουν ότι η ιουδαϊκή αίρεση των έχει.....σχέση με τον....ελληνισμό!!!
Γιατί δεν αποφασίζουν τα ελληνόπουλα να διδάσκονται την εθνική τους θρησκεία παράλληλα με την χριστιανική, μια που «ο χριστιανισμός είναι η συνέχεια του ελληνισμού»;