Μπορείτε να μας βρείτε σε ένα ιστολόγιο για την ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ...ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ 2 και ένα ιστολόγιο για την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ...ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ 3.Με τιμή,
Πελασγός και συνεργάτες


ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ : Η "ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ" ΠΕΡΝΑΕΙ ΣΕ ΦΑΣΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ. ΜΕΙΝΕΤΕ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΟΙ.. ΣΥΝΤΟΜΑ...


«Το Γένος ποτέ δεν υποτάχθηκε στο Σουλτάνο! Είχε πάντα το Βασιλιά του, το στρατό του, το κάστρο του. Βασιλιάς του ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς, στρατός του οι Αρματωλοί και κλέφτες, κάστρα του η Μάνη και το Σούλι»

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

Σάββατο 11 Απριλίου 2015

Λαφαζάνης: Ρευστό, θέσεις εργασίας, φθηνότερες τιμές στο φυσικό αέριο τα οφέλη του αγωγού


Ρευστό και νέες θέσεις εργασίας θα είναι το κέρδος της Ελλάδας από τον αγωγό φυσικού αερίου, σύμφωνα με τον υπουργό ΠΑΠΕΝ, Παναγιώτη Λαφαζάνη, ο οποίος σχολίασε το ταξίδι στη Ρωσία και το τι κέρδισε η Ελλάδα από αυτό.

Σε συνέντευξή του στο ρ/σ «Στο Κόκκινο», ο υπουργός μίλησε για το ταξίδι του πρωθυπουργού στη Ρωσία και την ενίσχυση των ελληνορωσικών σχέσεων, τονίζοντας πως ήταν «άκρως επιτυχημένο».

«Θα έλεγα ότι μπορεί να αποδειχτεί ότι θα έχει ιστορική σημασία για τις ελληνορωσικές σχέσεις και πιθανότατα πολύ μεγάλη σημασία για όλη την περιοχή μας και την Ευρώπη. Είναι ένας καινούριος δρόμος, ένα νέο κεφάλαιο, στις ελληνορωσικές σχέσεις και την ανάπτυξή τους»,ανέφερε και συνέχισε: «Ένα νέο κεφάλαιο το οποίο έχει επίκεντρο την ενέργεια. Και όπως ξέρετε η ενέργεια παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο. Ένα σημαντικό ρόλο και οικονομικό και γεωπολιτικό. Είχε εξαιρετική επιτυχία, λοιπόν, αυτό το ταξίδι και το πρώτο πράγμα που νομίζω ότι έχει μεγάλη σημασία, όχι μόνο για μας αλλά για όλη την Ευρώπη, είναι ότι άνοιξε ο δρόμος για τη διέλευση ελληνικού αγωγού φυσικού αερίου, που θα ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα και θα μεταφέρει ρώσικο φυσικό αέριο στα σύνορα με τη FYROM με κατεύθυνση την Ευρώπη».

Κληθείς να σχολιάσει τον προσδιορισμό «ελληνικός» απάντησε πως «όταν λέμε ελληνικός αγωγός εννοούμε ότι ο αγωγός αυτός δεν θα είναι ούτε ρώσικος, ούτε ρωσοτουρκικός, ούτε τουρκικός. Ο αγωγός αυτός θα ξεκινάει από τη Ρωσία, θα μεταφέρει ρώσικο φυσικό αέριο, θα περνάει από τη Μαύρη Θάλασσα, και διαμέσου της ευρωπαϊκής Τουρκίας θα φτάνει στα ελληνοτουρκικά σύνορα. Από εκεί και πέρα θα κατασκευαστεί ένας αγωγός, αυτό που λέμε ελληνικός αγωγός, ο οποίος θα ξεκινήσει με ελληνική πρωτοβουλία και με ελληνική απόφαση και θα περάσει από το ελληνικό έδαφος», τονίζοντας πως «ο ελληνικός αγωγός θα φέρνει το φυσικό αέριο από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, θα διασχίζει τη Θράκη και τη Μακεδονία και θα φτάνει στα σύνορα με τη FYROM και από εκεί φιλοδοξούμε να φτάσει αυτός ο αγωγός μέχρι την κεντρική Ευρώπη. Θα διασχίζει δηλαδή FYROM, Σερβία και θα φτάνει στην κεντρική Ευρώπη. Είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο».

Όσον αφορά τα οφέλη που θα έχει ο ελληνικός λαός από την κατασκευή του αγωγού, ο Παναγιώτης Λαφαζάνης υπογράμμισε πως θα φέρει ρευστότητα και νέες θέσεις εργασίας στη χώρα.

«Ο αγωγός, η συμφωνία για τον οποίον πιθανότατα θα οριστικοποιηθεί το αμέσως επόμενο διάστημα, θα κατασκευαστεί από ιδιωτικές εταιρείες, θα είναι ένα ιδιωτικό έργο και αυτές οι ιδιωτικές εταιρείες θα αναλάβουν πλήρως τη χρηματοδότηση, την κατασκευή και τη διαχείρισή του. Θα είναι ένα μεγάλο project, ένα από τα μεγαλύτερα των τελευταίων δεκαετιών στη χώρα μας και συνολικά όλος ο αγωγός θα είναι μία από τις μεγαλύτερες οικονομικές συμφωνίες, ένα από τα μεγαλύτερα οικονομικά έργα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη», τόνισε και συμπλήρωσε: «Τα ωφελήματα για τη χώρα μας θα είναι πάρα πολύ σημαντικά. Εξαιρετικά σημαντικά, θα έλεγα, εφόσον το αμέσως επόμενο διάστημα ολοκληρωθεί η συμφωνία για τη διέλευσή του από το ελληνικό έδαφος. Συγκεκριμένα η χώρα θα μπορεί να προμηθεύεται με σημαντικά φτηνότερες τιμές φυσικό αέριο, πράγμα που είναι πάρα πολύ θεμελιώδες για την οικονομία μας. Γιατί φτηνή ενέργεια σημαίνει πολύ μεγαλύτερη αποδοτικότητα για την οικονομία, ιδιαίτερα για τη μεγάλη βιομηχανία, την ενεργοβόρα βιομηχανία. Θα έχουμε δυνατότητα εμπορίας του φυσικού αερίου, θα υπάρχουν τέλη διέλευσης και φυσικά οι αναλογούντες φόροι. Ετησίως το όφελος για τη χώρα από τον αγωγό μπορεί να ανέλθει σε πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Ένα πολύ σημαντικό ποσό, δηλαδή, ιδιαίτερα για αυτή την περίοδο που διανύει η χώρα και η οικονομία. Τα οφέλη δηλαδή είναι πάρα πολύ σημαντικά».

Παράλληλα, συμπλήρωσε πως «θα δουλέψουν για την κατασκευή του αγωγού γύρω στις 20.000 άτομα, δηλαδή θα υπάρξει μια μεγάλη απασχόληση, ενώ η επένδυση για την ολοκλήρωση του αγωγού θα ανέλθει περίπου στα 2 δισ. ευρώ. Πρόκειται για μια μεγάλη συμφωνία, ένα πραγματικά μεγάλο έργο με πρωτοφανή οφέλη για τη χώρα και την οικονομία».

«Θα είναι άμεση χρηματοδοτική ρευστότητα έναντι των εσόδων που θα προκύψουν για το ελληνικό δημόσιο μετά το 2019 από τη λειτουργία του αγωγού. Δηλαδή μιλάμε για τη δυνατότητα μιας εμπορικής συμφωνίας για τον αγωγό, μέσα από την οποία θα δοθούν άμεσα προκαταβολές στο ελληνικό δημόσιο έναντι ωφελημάτων του δημοσίου που θα προέλθουν από αυτή τη συμφωνία και τη λειτουργία του αγωγού. Βεβαίως συζητάμε πάντοτε για την ισχυρή πιθανότητα που έχουμε μπροστά μας να ολοκληρωθεί αυτή η συμφωνία για άμεσες προκαταβολές το επόμενο διάστημα και μιλάμε για πολύ γρήγορες, ταχύτατες διαδικασίες, μάλλον εβδομάδων», τόνισε.

Σχετικά με το εάν το έργο θα πρέπει να περάσει από την έγκριση της ΕΕ, ο Παναγιώτης Λαφαζάνης ανέφερε πως θα πρέπει να τηρηθούν οι ευρωπαϊκοί κανόνες και το γενικότερο πλαίσιο που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ενωση.

«Αυτό που χρειάζεται είναι να τηρηθούν με αυτή τη συμφωνία, με αυτό το έργο πλήρως οι ευρωπαϊκοί κανόνες και οι ρυθμίσεις που έχει θεσπίσει η Ε.Ε., ιδιαίτερα με το τρίτο ενεργειακό πακέτο. Τόσο εμείς όσο και η ρώσικη πλευρά κινούμαστε σε αυτή την κατεύθυνση. Θέλουμε να τηρηθεί απόλυτα, αυστηρά και ουσιαστικά το πλαίσιο το οποίο έχει θεσπίσει η Ε.Ε. Επομένως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα σε σχέση με την Ε.Ε. διότι θα τηρηθεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία. Θα είναι ένα έργο συμβατό με το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο και άρα δεν μπορεί και δεν πρέπει να προκαλέσει αντιδράσεις από την ευρωπαϊκή πλευρά. Είναι ένα έργο απολύτως προς όφελος της Ευρώπης» εξήγησε και πρόσθεσε: «Είναι ένα ευρωπαϊκό, δηλαδή, έργο. Ένα έργο που το έχει ανάγκη η Ευρώπη. Θα πρόσθετα μάλιστα ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για αντιδράσεις σε αυτό τον αγωγό, διότι υπάρχει ο άλλος αγωγός στη Βαλτική και μέσω αυτής φτάνει ρωσικό φυσικό αέριο στη Γερμανία σε φτηνή τιμή, προνομιακή τιμή. Γιατί λοιπόν αυτός ο αγωγός είναι νόμιμος, είναι θεμιτός και δεν ενοχλεί κανέναν, ενώ έχουμε αντιδράσεις για το ρώσικο φυσικό αέριο, που θα περνάει από το ελληνικό έδαφος; Δεν μπορεί να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Άλλωστε, ο ελληνικός αγωγός συμφέρει όλη την Ευρώπη, διότι το να έχουμε εναλλακτικές διαδρομές είναι θέμα ασφάλειας, ενεργειακής ασφάλειας για όλη την Ευρώπη».

Ερωτηθείς για το κλίμα καχυποψίας που υπήρχε από την πλευρά της Ευρώπης για το ταξίδι στη Ρωσία και τη συνάντηση του Αλέξη Τσίπρα με τον Βλαντιμίρ Πούτιν απάντησε πως η Ελλάδα πράττει αυτόνομα, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «δεν είναι οικόπεδο κανενός».

«Βεβαίως, βλέπω τις αντιδράσεις και τις βλέπω με έκπληξη. Δεν είναι δυνατόν η Ελλάδα να θεωρείται οικόπεδο του οποιουδήποτε. Η Ελλάδα είναι μια ανεξάρτητη χώρα. Μπορεί να συνάπτει σχέσεις και να αναπτύσσει σχέσεις με όλες τις χώρες του κόσμου, στη βάση του αμοιβαίου συμφέροντος και στη βάση της διεθνούς νομιμότητας. Αυτό κάναμε», δήλωσε και πρόσθεσε πως «η επίσκεψη στη Ρωσία ήταν μια επίσκεψη ειρήνης, ασφάλειας και σταθερότητας για όλη την περιοχή. Ανοίξαμε το δρόμο για μεγάλες συμφωνίες

Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης τόνισε ακόμα πως «αν κάποιοι θεωρούν ότι πρέπει η Ελλάδα να συμπεριφέρεται ως προτεκτοράτο τους, να μην ανοίγει ανεξαρτήτους δρόμους στην πολιτική της προκειμένου να υπηρετήσει το εθνικό συμφέρον και το συμφέρον του ελληνικού λαού, κάνουν πολύ μεγάλο λάθος. Η κυβέρνησή μας ακολουθεί ανεξάρτητη πολιτική. Δεν συμφωνούμε με την άποψη να απομονώσουμε τη Ρωσία από την υπόλοιπη Ευρώπη. Αυτή είναι μια λάθος στρατηγική την οποία ακολουθούν «θερμοκέφαλοι» και δεν έχει προοπτική για την Ευρώπη. Η Ρωσία είναι μέρος της Ευρώπης. Είναι μια μεγάλη χώρα ευρωπαϊκή και επομένως μια ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική ασφάλειας και σταθερότητας πρέπει να τη συμπεριλαμβάνει. Ο διάλογος με τη Ρωσία και η συνεννόηση είναι η λύση και όχι η αντιπαράθεση είτε και τα ψυχροπολεμικά κηρύγματα. Αυτά είναι σαφή για μας».

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου