"Ανθρώπινο λάθος" μεν, αλλά και έμμεσες διοικητικές ευθύνες στην οργάνωση και αποστολή της φάλλαγγας των 18 στρατιωτικών οχημάτων Μ113 και Hummer που συνέβη το τραγικό δυστύχημα που στοίχισε την ζωή στον 20χρονο πεζοναύτη Στάθη Κρόκο, οδηγό του μοιραίου ΤΟΜΠ, αποδίδει το πόρισμα που πρόκειται να παραδοθεί σήμερα στον υπουργό Εθνικής Άμυνας Πάνο Παναγιωτόπουλο.
Ευθύνες που έχουν προκαλέσει βαθύ προβληματισμό στον υπουργό Εθνικής Άμυνας Πάνο Παναγιωτόπουλο, αλλά και στην ηγεσία του Στρατού.
Είναι σαφές ότι στο συγκεκριμένο περιστατικό έχει καταγραφεί "χαλάρωση" - επιεικώς - των όρων ασφάλειας που συνέτειναν στο να υπάρξει το ατύχημα.
Τίθενται θέματα επιλογής δρομολογίου, επιλογής του συγκεκριμένου ως οδηγού, ερωτήματα γιατί δεν επιβιβάστηκαν στην Χαλκίδα, αλλά έπρεπε να μεταβούν στον Ωρωπό τα οχήματα των πεζοναυτών από το 575 ΤΠ¨, για το αν υπήρχε ασύρματη επικοινωνία μεταξύ των οχημάτων της φάλαγγας (υποχρεωτικό αλλά δεν υπήρχε) κλπ.
Kαι ο Σ.Κρόκος ήταν ακατάλληλος να οδηγήσει το όχημα, αλλά επιλέχθηκε παρά την ελάχιστη πείρα και την ιδιαιτερότητα του οχήματος (οδηγείται με μοχλούς).
Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, στη μονάδα που υπηρετούσε έφτασε σήμα το οποίο ανέφερε ότι στην άσκηση θα έπρεπε να συμμετέχουν 10 τεθωρακισμένα Μ113. Υπήρχαν διαθέσιμοι μόνο 9 οδηγοί ΕΠΟΠ...
Άρα υπάρχει και ζήτημα διαθεσιμοτήτων.
Η εικόνα που υπάρχει είναι ότι το όχημα, παλαιό και κουρασμένο από τα χιλιάδες χιλιόμετρα που έχει "γράψει" εδώ και δεκάδες χρόνια υπηρεσίας του, είχε μείνει πίσω από την υπόλοιπη φάλαγγα.
Ο 20χρονος έκανε μεγάλη προσπάθεια να ανέβει την ανηφόρα με όση ισχύ είχε πριν την μοιραία κατηφόρα, αλλά στην κορυφή της καμπύλης πριν την κατηφόρα δεν πρόλαβε να κόψει ταχύτητα.
Στην προσπάθειά του άτυχου οδηγού να φρενάρει το όχημα ότι μπήκε σε κατηφορική τροχιά, κτύπησε στην δεξιά πλευρά την μπάρα, λέει το πόρισμα.
Υπάρχει και η εκτίμηση (δική μας, βάσει πληροφοριών που έχουμε αλλά και της χαρακιάς που έκαναν οι τροχοί των ερπυστριών στο δρόμο) ότι έσπασε ή ράγισε και έσπασε με το κτύπημα στο ρήρθο η ερπύστρια από το βάρος του οχήματος στην κατηφόρα (είχε πολλαπλασιαστεί η πίεση από την μεγάλη ταχύτητα που κατέβαινε στην κατηφόρα).
Τώρα ή εκεί έσπασε η ερπύστρια και έχασε τον έλεγχο και κτύπησε δεξιά ή κάτι άλλο συνέβη και έχασε τον έλεγχο.
Πάντως μετά το κτύπημα στην μπάρα, έφυγε το όχημα αριστερά και έπεσε στο χαντάκι.
Ο δεύτερος στρατιώτης που βρισκόταν στο όχημα, πρόλαβε και κατέβασε το κάθισμα του στο ΤΟΜΠ με αποτέλεσμα να κεφάλι του να μην είναι ακάλυπτο όπως του 20χρονου που χάθηκε τόσο άδικα.
Σε οτι αφορά την μοιραία ερπύστρια, κατά την δική μας εκτίμηση ενώ είναι σχεδόν βέβαιο ότι έσπασε την στιγμή που το ΤΟΜΠ κατέβαινε με ταχύτητα την κατηφόρα στο σημείου που έγινε το δυστύχημα (ίσως στο κτύπημα στην δεξιά πλευρά του δρόμου) εν τούτοις στο πόρισμα υποστηρίζεται ότι κόπηκε κατά την πτώση του οχήματος από τον δρόμο στο χαντάκι.
Για την παλαιότητα των οχημάτων δεν το συζητούμε.
defencenet.gr
Ευθύνες που έχουν προκαλέσει βαθύ προβληματισμό στον υπουργό Εθνικής Άμυνας Πάνο Παναγιωτόπουλο, αλλά και στην ηγεσία του Στρατού.
Είναι σαφές ότι στο συγκεκριμένο περιστατικό έχει καταγραφεί "χαλάρωση" - επιεικώς - των όρων ασφάλειας που συνέτειναν στο να υπάρξει το ατύχημα.
Τίθενται θέματα επιλογής δρομολογίου, επιλογής του συγκεκριμένου ως οδηγού, ερωτήματα γιατί δεν επιβιβάστηκαν στην Χαλκίδα, αλλά έπρεπε να μεταβούν στον Ωρωπό τα οχήματα των πεζοναυτών από το 575 ΤΠ¨, για το αν υπήρχε ασύρματη επικοινωνία μεταξύ των οχημάτων της φάλαγγας (υποχρεωτικό αλλά δεν υπήρχε) κλπ.
Kαι ο Σ.Κρόκος ήταν ακατάλληλος να οδηγήσει το όχημα, αλλά επιλέχθηκε παρά την ελάχιστη πείρα και την ιδιαιτερότητα του οχήματος (οδηγείται με μοχλούς).
Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, στη μονάδα που υπηρετούσε έφτασε σήμα το οποίο ανέφερε ότι στην άσκηση θα έπρεπε να συμμετέχουν 10 τεθωρακισμένα Μ113. Υπήρχαν διαθέσιμοι μόνο 9 οδηγοί ΕΠΟΠ...
Άρα υπάρχει και ζήτημα διαθεσιμοτήτων.
Η εικόνα που υπάρχει είναι ότι το όχημα, παλαιό και κουρασμένο από τα χιλιάδες χιλιόμετρα που έχει "γράψει" εδώ και δεκάδες χρόνια υπηρεσίας του, είχε μείνει πίσω από την υπόλοιπη φάλαγγα.
Ο 20χρονος έκανε μεγάλη προσπάθεια να ανέβει την ανηφόρα με όση ισχύ είχε πριν την μοιραία κατηφόρα, αλλά στην κορυφή της καμπύλης πριν την κατηφόρα δεν πρόλαβε να κόψει ταχύτητα.
Στην προσπάθειά του άτυχου οδηγού να φρενάρει το όχημα ότι μπήκε σε κατηφορική τροχιά, κτύπησε στην δεξιά πλευρά την μπάρα, λέει το πόρισμα.
Υπάρχει και η εκτίμηση (δική μας, βάσει πληροφοριών που έχουμε αλλά και της χαρακιάς που έκαναν οι τροχοί των ερπυστριών στο δρόμο) ότι έσπασε ή ράγισε και έσπασε με το κτύπημα στο ρήρθο η ερπύστρια από το βάρος του οχήματος στην κατηφόρα (είχε πολλαπλασιαστεί η πίεση από την μεγάλη ταχύτητα που κατέβαινε στην κατηφόρα).
Τώρα ή εκεί έσπασε η ερπύστρια και έχασε τον έλεγχο και κτύπησε δεξιά ή κάτι άλλο συνέβη και έχασε τον έλεγχο.
Πάντως μετά το κτύπημα στην μπάρα, έφυγε το όχημα αριστερά και έπεσε στο χαντάκι.
Ο δεύτερος στρατιώτης που βρισκόταν στο όχημα, πρόλαβε και κατέβασε το κάθισμα του στο ΤΟΜΠ με αποτέλεσμα να κεφάλι του να μην είναι ακάλυπτο όπως του 20χρονου που χάθηκε τόσο άδικα.
Σε οτι αφορά την μοιραία ερπύστρια, κατά την δική μας εκτίμηση ενώ είναι σχεδόν βέβαιο ότι έσπασε την στιγμή που το ΤΟΜΠ κατέβαινε με ταχύτητα την κατηφόρα στο σημείου που έγινε το δυστύχημα (ίσως στο κτύπημα στην δεξιά πλευρά του δρόμου) εν τούτοις στο πόρισμα υποστηρίζεται ότι κόπηκε κατά την πτώση του οχήματος από τον δρόμο στο χαντάκι.
Για την παλαιότητα των οχημάτων δεν το συζητούμε.
defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου