Στοιχεία για την δωρεάν παραχώρηση στο Ιράκ 1.026 τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΠ) M113A2 και οχημάτων οικογενείας από τα αμερικανικά αποθέματα ως «πλεονάζον αμυντικό υλικό» (EDA: Excess Defense Articles), δόθηκαν στη δημοσιότητα από τον Στρατό των ΗΠΑ.
Τα οχήματα πωλήθηκαν στο Ιράκ μέσω του διακρατικού συστήματος πωλήσεων FMS (Foreign Military Sales) και η εργοστασιακή τους αξιοποίηση έγινε μέσω σύμπραξης ιδιωτικού – δημόσιου τομέα που δημιουργήθηκε από τη Διοίκηση Υλικού του Στρατού των ΗΠΑ (AMC: Army Material Command). Σημειώνεται ότι τα οχήματα πρόκειται να εξοπλίσουν τις υπό συγκρότηση έξι τεθωρακισμένες μεραρχίες του ιρακινού Στρατού.
Στη σχετική ανακοίνωση τύπου του Στρατού των ΗΠΑ η συμφωνία κρίνεται αμοιβαία επωφελής για τα δύο μέρη. Οι Ιρακινοί θα εξοπλίσουν τις έξι τεθωρακισμένες μεραρχίες που συγκροτούν ενώ λόγω της δωρεάν παραχώρησης των οχημάτων στο Ιράκ το αμερικανικό δημόσιο ωφελήθηκε περί τα 31 εκατ. ευρώ από την αποφυγή του κόστους αποθήκευσης και απενεργοποίησης των οχημάτων. Τα 1.026 οχήματα βρισκόταν σε μακρά αποθήκευση στο εργοστάσιο βάσης Sierra (Sierra Army Depot) στην καλιφόρνια επί 20 χρόνια!
Η προμήθεια των M113A2 και των οχημάτων οικογενείας από το Ιράκ έγινε με δύο συμβάσεις FMS. Η αρχική που υπογράφηκε το φθινόπωρο του 2010 και αφορούσε 586 οχήματα και οι εργασίες εργοστασιακής αξιοποίησης άρχισαν τον Φεβρουάριο του 2011 από σύμπραξη που συνέστησαν οι BAE Systems σε σύμπραξη και το στρατιωτικό εργοστάσιο βάσης του Anniston (Anniston Army Depot: ANAD). Το συνολικό κόστος του προγράμματος ανήλθε σε περισσότερα από 45 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ και το εργοστασιακό έργο του ANAD ανήλθε σε 330.136,6 εργατοώρες.
Στη συνέχεια ακολούθησε μία δεύτερη σύμβαση FMS για επιπλέον 440 οχήματα. Και σε αυτή την περίπτωση η σχετική σύμβαση εργοστασιακής αξιοποίησης ανατέθηκε στη BAE Systems σε σύμπραξη με το ANAD. Το έργο του ANAD ανήλθε σε 43.084,4 εργατοώρες, ενώ το κόστος του προγράμματος μαζί με τις εργασίες που εκτέλεσε η BAE Systems ανήλθε στο συνολικό κόστος των 51 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ.
Με απλά λόγια η δωρεάν παραχώρηση των οχημάτων στο Ιράκ απέφερε όφελος στο αμερικανικό δημόσιο 31 εκατ. δολάρια (από την αποφυγή καταβολής του κόστους αποθήκευσης και απενεργοποίησης) και στην αμερικανική βιομηχανία περί τα 96 εκατ. δολάρια.
Περιττό να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη αποκαλυπτική αριθμητική θα πρέπει να μελετηθεί και εκτιμηθεί σε βάθος από την ελληνική πλευρά, η οποία συμπεριλαμβάνεται στους αποδέκτες «πλεονάζοντος αμυντικού υλικού».
Πηγή
Τα οχήματα πωλήθηκαν στο Ιράκ μέσω του διακρατικού συστήματος πωλήσεων FMS (Foreign Military Sales) και η εργοστασιακή τους αξιοποίηση έγινε μέσω σύμπραξης ιδιωτικού – δημόσιου τομέα που δημιουργήθηκε από τη Διοίκηση Υλικού του Στρατού των ΗΠΑ (AMC: Army Material Command). Σημειώνεται ότι τα οχήματα πρόκειται να εξοπλίσουν τις υπό συγκρότηση έξι τεθωρακισμένες μεραρχίες του ιρακινού Στρατού.
Στη σχετική ανακοίνωση τύπου του Στρατού των ΗΠΑ η συμφωνία κρίνεται αμοιβαία επωφελής για τα δύο μέρη. Οι Ιρακινοί θα εξοπλίσουν τις έξι τεθωρακισμένες μεραρχίες που συγκροτούν ενώ λόγω της δωρεάν παραχώρησης των οχημάτων στο Ιράκ το αμερικανικό δημόσιο ωφελήθηκε περί τα 31 εκατ. ευρώ από την αποφυγή του κόστους αποθήκευσης και απενεργοποίησης των οχημάτων. Τα 1.026 οχήματα βρισκόταν σε μακρά αποθήκευση στο εργοστάσιο βάσης Sierra (Sierra Army Depot) στην καλιφόρνια επί 20 χρόνια!
Η προμήθεια των M113A2 και των οχημάτων οικογενείας από το Ιράκ έγινε με δύο συμβάσεις FMS. Η αρχική που υπογράφηκε το φθινόπωρο του 2010 και αφορούσε 586 οχήματα και οι εργασίες εργοστασιακής αξιοποίησης άρχισαν τον Φεβρουάριο του 2011 από σύμπραξη που συνέστησαν οι BAE Systems σε σύμπραξη και το στρατιωτικό εργοστάσιο βάσης του Anniston (Anniston Army Depot: ANAD). Το συνολικό κόστος του προγράμματος ανήλθε σε περισσότερα από 45 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ και το εργοστασιακό έργο του ANAD ανήλθε σε 330.136,6 εργατοώρες.
Στη συνέχεια ακολούθησε μία δεύτερη σύμβαση FMS για επιπλέον 440 οχήματα. Και σε αυτή την περίπτωση η σχετική σύμβαση εργοστασιακής αξιοποίησης ανατέθηκε στη BAE Systems σε σύμπραξη με το ANAD. Το έργο του ANAD ανήλθε σε 43.084,4 εργατοώρες, ενώ το κόστος του προγράμματος μαζί με τις εργασίες που εκτέλεσε η BAE Systems ανήλθε στο συνολικό κόστος των 51 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ.
Με απλά λόγια η δωρεάν παραχώρηση των οχημάτων στο Ιράκ απέφερε όφελος στο αμερικανικό δημόσιο 31 εκατ. δολάρια (από την αποφυγή καταβολής του κόστους αποθήκευσης και απενεργοποίησης) και στην αμερικανική βιομηχανία περί τα 96 εκατ. δολάρια.
Περιττό να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη αποκαλυπτική αριθμητική θα πρέπει να μελετηθεί και εκτιμηθεί σε βάθος από την ελληνική πλευρά, η οποία συμπεριλαμβάνεται στους αποδέκτες «πλεονάζοντος αμυντικού υλικού».
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου