Μπορείτε να μας βρείτε σε ένα ιστολόγιο για την ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ...ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ 2 και ένα ιστολόγιο για την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ...ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ 3.Με τιμή,
Πελασγός και συνεργάτες


ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ : Η "ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ" ΠΕΡΝΑΕΙ ΣΕ ΦΑΣΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ. ΜΕΙΝΕΤΕ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΟΙ.. ΣΥΝΤΟΜΑ...


«Το Γένος ποτέ δεν υποτάχθηκε στο Σουλτάνο! Είχε πάντα το Βασιλιά του, το στρατό του, το κάστρο του. Βασιλιάς του ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς, στρατός του οι Αρματωλοί και κλέφτες, κάστρα του η Μάνη και το Σούλι»

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2014

Η παγκοσμιότητα της αρχαίας Ελληνικής και η προσπάθεια απαξίωσής της εντός του ελλαδικού χώρου!

Μία ενδιαφέρουσα ημερίδα του Οργανισμού για τη Διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας (ΟΔΕΓ) μου έδωσε την ευκαιρία να συνειδητοποιήσω ότι τα Αρχαία Ελληνικά εκτιμώνται περισσότερο εκτός Ελλάδος παρά εντός.

Οι ανακοινώσεις που έγιναν από ξένους και Έλληνες επιστήμονες έδωσαν μεταξύ άλλων και τις ακόλουθες ειδήσεις: Στην Ισπανία λειτουργούν πολλά κλασσικά Λύκεια όπου τα Ισπανόπουλα μαθαίνουν πολύ καλά τα Αρχαία Ελληνικά. Κάθε χρόνο 95.000 Ισπανοί μαθητές παίζουν και παρακολουθούν παραστάσεις αρχαίου δράματος στο πρωτότυπο αρχαίο ελληνικό κείμενο.

Παρά τη διπλή δυσκολία -εκμάθηση της γλώσσας και της ηθοποιίας – τα καταφέρνουν άριστα. Μάλιστα όλοι τους πληρώνουν 5 ΕΥΡΩ για εισιτήριο και το κάνουν με ευχαρίστηση.

Οι παραστάσεις εδώ και εικοσιπέντε χρόνια έχουν καθιερωθεί ως θεσμός λίαν επιτυχημένος. Στην Ιταλία λειτουργούν επίσης κλασσικά Λύκεια και τα Αρχαία Ελληνικά προτιμώνται από πολλούς μαθητές. Το επίπεδο γνώσεων είναι πολύ υψηλό, γι’ αυτό και έχουν καθιερωθεί πέντε διαφορετικοί πανιταλικοί διαγωνισμοί ελληνογνωσίας με έπαθλα για τους νικητές.

Στο μακρινό Μεξικό τα Αρχαία Ελληνικά διδάσκονται σε Πανεπιστήμια αλλά και σε Λύκεια μαζί με τα Λατινικά. Θα νόμιζε κανείς ότι στην εποχή της τεχνολογικής προόδου και των Υπολογιστών οι Ανθρωπιστικές σπουδές θα υποχωρούσαν. Κι όμως σήμερα με την παγκόσμια οικονομική κρίση οι Μεξικανοί μαθητές και φοιτητές έχουν αυξημένο ενδιαφέρον για τις κλασσικές σπουδές με επίκεντρο τα Αρχαία Ελληνικά κείμενα (γλώσσα, φιλοσοφία, ιστορία).

Αντιθέτως όπως τονίσθηκε στην ημερίδα στην Ελλάδα έχουμε αφ’ ενός μεν τους δήθεν προοδευτικούς, που μιλούν για «νεκρή γλώσσα» και αφ’ ετέρου μία σταδιακή υποβάθμιση της διδασκαλίας. Παράδειγμα το νέο Λύκειο όπου ένα κείμενο παγκοσμίου εμβελείας, ο Επιτάφιος του Περικλέους, καταργήθηκε από την Γ΄ Λυκείου και δεν διδάσκεται σε καμία βαθμίδα της εκπαιδεύσεως.

Στα παραδείγματα που αναφέρθηκαν στην ημερίδα προσθέτω και την ήδη γνωστή απόφαση των βρετανικών Δημοτικών Σχολείων να καθιερώσουν το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών στις δύο τελευταίες τάξεις ως επιλεγόμενη ξένη γλώσσα.

Καθώς και τη χρήση των Αρχαίων Ελληνικών από σχολεία της Αυστραλίας για την καταπολέμηση των δυσλεξιών και άλλων μαθησιακών δυσχερειών.

Όπως συμβαίνει με τον Βυζαντινό Πολιτισμό, που προβάλλεται περισσότερο εκτός παρά εντός Ελλάδος, έτσι και με τα Αρχαία Ελληνικά ισχύει το του Κωνσταντίνου Καραμανλή: «Έξω πάμε καλά»!

Κωνσταντίνος Χολέβας- Πολιτικός Επιστήμων

antibaro.gr
http://www.logiosermis.net/2013/12/blog-post_7276.html#.UsMHzLSOc4M
Πηγή

1 σχόλιο:

  1. Κ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΝ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΗΝ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ,ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΑΓΓΛΙΚΑ,ΓΑΛΛΙΚΑ Κ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΣ ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ!!ΠΟΥ ΑΚΟΥΣΤΗΚΕ..ΕΔΩ ΚΑΝΑΝΕ ΔΙΕΘΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑ ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΜΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ.ΠΟΥ Η ΚΑΘΕ ΛΕΞΗ ΔΝ ΕΧΕΙ ΝΟΗΜΑ.ΧΩΡΙΣ ΑΡΣΕΝΙΚΟ,ΘΥΛΗΚΟ Κ ΟΥΔΕΤΕΡΟ,ΠΌΥ ΤΟ 1/3 ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Κ ΠΟΥ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΑΚΡΗ ΤΑ ΚΟΜΠΙΟΥΤΕΡ ΟΤΑΝ ΤΟ Α ΠΟΥ ΠΡΟΦΕΡΕΤΑΙ ΕΙ,ΑΛΛΩΤΕ Α Κ ΑΛΛΩΤΕ Ο.ΟΠΩΣ ΑLWΑΥS ΟΛΓΟΥΕΙΣ.ΑΝΩΜΑΛΗ ΓΛΩΣΣΑ.ΤΟ U ΕΙΝΑΙ Κ Α Κ ΟΥ,ΤΟ Ι ΕΙΝΑΙ Κ ΑΙ Κ Ε ΟΠΩΣ ΤΟ GΙRL.Κ ΑΝΤΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΊΚΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΑΛΛΩΝ.Η ΔΕ ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΟΛΕΜΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Κ ΝΑ ΒΡΙΖΟΥΝ ΤΝ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΚΤΛΠ Κ ΙΑΠΏΝΕΣ,ΚΙΝΕΖΟΙ,ΙΣΠΑΝΟΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΑΡΧΑΊΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΥΡΙΑΝΟΊ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ..ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΣΛΑΜΟΤΑΛΙΜΠΑΝ ΒΕΒΑΙΩΣ ΒΕΒΑΙΩΣ.ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΙ ΘΑ ΑΠΟΓΙΝΟΥΜΕ??? ΒΑΓΓΕΛΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή