Γράφει ὁ Ἀρχιμ. Ἰωὴλ Κωνστάνταρος
Εὐαγγελικὸ ἀνάγνωσμα Κυριακῆς Β' Λουκᾶ (Λουκ. στ' 31-36 )
Πολὺς λόγος γίνεται τελευταία γιὰ τὰ ἀποτελέσματα ποὺ μπορεῖ νὰ ἔχει στὴν κοινωνία καὶ στὴ ζωὴ τῶν ἀνθρώπων ἡ ἐφαρμογὴ διαφόρων θρησκειῶν. Καὶ τοῦτο διότι ἡ κάθε θεωρία ἀκολουθεῖται ἀπὸ τὴν πράξη της καὶ κάθε πίστη ἀπὸ τὴν πρακτική της ἐφαρμογή. Ἀλλὰ τὸ τί θὰ ἐπακολουθήσει ὅταν κάποια θρησκευτικὰ συστήματα ἐκῶν ἄκων ἐφαρμοστοῦν, τοῦτο μπορεῖ κανεὶς νὰ τὸ μελετήσει στὸ πλαίσιο τῆς θρησκειολογίας καὶ πολὺ περισσότερο δύναται νὰ τὸ βλέπει στὴν καθημερινότητα ἀπὸ τὴν τρέχουσα κατάσταση σὲ παγκόσμιο ἐπίπεδο. Ἀπὸ περιστατικὰ δηλ. ποῦ κάνουν τὸν ἄνθρωπο εἴτε νὰ συγκινεῖται καὶ νὰ ἐνθουσιάζεται, ἕως καὶ περιστατικὰ καὶ μάλιστα εὑρισκόμενα σὲ ἁλματώδη ἐξέλιξη, τὰ ὁποῖα κάνουν τὸν κάθε ἄνθρωπο νὰ φρίττει, νὰ γεμίζει ἡ ὕπαρξις του φόβο καὶ νὰ μὴ θέλει νὰ σκέπτεται καν τὸ τί θὰ μποροῦσε νὰ συμβεῖ σὲ αὐτὸν τὸν ἴδιο καὶ στοὺς δικούς του ἐὰν μάλιστα ὡς ὀρθόδοξος χριστιανὸς βρεθεῖ μέσα σὲ κλίμα τυφλοῦ φανατισμοῦ. Φανατισμοῦ ποὺ σκορπίζει στὴν ἀτμόσφαιρα τὴν μυρωδιὰ τοῦ ἀνθρωπίνου αἵματος καὶ ὅλα βεβαίως αὐτὰ “πρὸς δόξαν” κάποιου θεοῦ καὶ πρὸς “ἀπόλαυσιν τοῦ παραδείσου”.
Ἀλλ' ἃς φύγουμε εὐθὺς ἀμέσως ἀπὸ τὴ ζοφερὴ ἀτμόσφαιρα ποὺ ποικιλοτρόπως εὐτελίζει καὶ ἐκμηδενίζει τὴν ἀνθρώπινη προσωπικότητα, καὶ ἃς περάσουμε σὲ χώρους φωτεινοὺς κι εὐλογημένους. Ἃς ἀνέλθουμε σὲ ὕψη ποὺ ἀποκαλύπτουν στὸν ἄνθρωπο τὴν συμπεριφορὰ ποὺ....
πρέπει νὰ καλλιεργεῖ συνειδητὰ καὶ μὲ ἀγώνα, ἀκόμα καὶ πρὸς αὐτοὺς τοὺς “ἐχθρούς” του.
Βρισκόμαστε λοιπὸν μπροστὰ στὸ εὐαγγελικὸ ἀνάγνωσμα τῆς Β' Κυριακῆς τοῦ Λουκᾶ. Οἱ ἕξι αὐτοὶ στίχοι τοῦ ἕκτου κεφαλαίου, περιέχουν τέτοια καὶ τόση διδασκαλία οὐράνια ἀλλὰ καὶ καθαρῶς πρακτική, ὥστε ἐὰν οἱ κοινωνίες τῶν ἀνθρώπων ἤθελαν νὰ τὴν ἐφαρμόσουν, ὄχι μόνο οἱ πόλεμοι καὶ τὰ μεγάλα κοινωνικὰ προβλήματα ποὺ μαστίζουν τὴν ἀνθρωπότητα δὲν θὰ ὑπῆρχαν, ἀλλὰ ἡ ζωή μας θὰ εἶχε μεταβληθεῖ σὲ πραγματικὸ παράδεισο.
“Θεωρίες”, θὰ ἰσχυριστοῦν κάποιοι. Ἢ ψεύτικες καὶ ἀνεκπλήρωτες ἐλπίδες, θὰ προλάβουν νὰ ποῦν οἱ ἀπαισιόδοξοι καὶ ἰδίως αὐτοὶ ποὺ παραμένουν ἄγευστοί της ζωῆς τοῦ Χριστοῦ. Καὶ ὅμως, ὅσο κι ἂν κάποιοι τὸ ἀρνοῦνται, ἡ πραγματικότητα δείχνει ὅτι ἐκεῖ ποὺ οἱ ἄνθρωποι θέλησαν ἔστω καὶ περιορισμένα νὰ ἐφαρμόσουν τὶς ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ, ἐκεῖ ἡ κοινωνία ἄλλαξε ριζικά. Ὅπου μάλιστα ἐφαρμόστηκε ἡ ἄνευ ὅρων καὶ ὁρίων ἀγάπη, ἐκεῖ τα τέκνα τοῦ Θεοῦ, παρὰ τὶς ἀντίξοες συνθῆκες καὶ τὴν ἐχθρικὴ συμπεριφορὰ ποὺ ἀντιμετώπιζαν καὶ συνεχίζουν νὰ ἀντιμετωπίζουν, γνωρίζουν ὅτι ὁ μόνος δρόμος πρὸς τὸν Θεὸ καὶ ὁ μόνος τρόπος εἰρηνεύσεως τοῦ ἀνθρώπου δὲν εἶναι παρὰ ἡ ἀγάπη. Ἡ ἀγάπη, ποὺ σὲ τελευταία ἀνάλυση καλύπτει ὁλόκληρό το περιεχόμενο τῆς εὐαγγελικῆς ἀποκαλύψεως καὶ τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ.
Αὐτὸς δὲ εἶναι καὶ ὁ λόγος ποὺ ὁ ἴδιος ὁ Κύριος τονίζει “ἀγάπατε τοὺς ἐχθροὺς ὑμών”!
Στὴ φράση αὐτὴ συνοψίζεται ὁλόκληρό το Εὐαγγέλιο καὶ ὁλόκληρη ἡ πνευματικὴ ζωή, ἀφοῦ στὸ “ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεὸν σοὺ” καὶ στὸ “ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν”, “ὅλος ὁ Νόμος καὶ οἱ Προφῆται κρέμανται” (Ματθ. κβ' 37-40).
Ἀλλὰ τὸ νὰ ἐπιχειρεῖ κανεὶς νὰ κάνει λόγο περὶ τῆς ἀγάπης πρὸς τοὺς ἀνθρώπους, τῆς ἀγάπης αὐτῆς ποὺ ἑδράζεται στὴν ἀγάπη πρὸς τὸν Θεό, αὐτὸ εἶναι κάτι ποὺ ὑπερβαίνει κατὰ πολὺ τὶς δυνάμεις του, ὅσες πολλὲς κι ἂν εἶναι αὐτές. Τὴν ἀγάπη δὲν μπορεῖ κανεὶς νὰ τὴν περιγράψει ὅσο μπορεῖ καὶ πρέπει νὰ τὴ βιώσει. Καὶ εἶναι τόσο πολύπτυχη, ἀλλὰ καὶ κάποιες φορὲς κοστίζει τόσο πολὺ σὲ ἐκεῖνον ποὺ λιτανεύει τὸν σταυρό της, ὥστε χρειάζεται ἰδιαίτερη ἐνίσχυση ἀπὸ Αὐτὸν ποὺ ἐπάνω στὸ σταυρό Του μὲ ἀπέραντη ἀγάπη βαστάζει τὴν ἀγάπη ὅλων των εἰκόνων τοῦ Θεοῦ. Ὅλων των ἀνθρώπων, ἀπὸ Ἀδὰμ ἕως καὶ αὐτῶν ποὺ θὰ σύρουν τὰ βήματά τους ἐπάνω στὴν αἱματοποτισμένη μᾶς γῆ στὰ τέλη τῶν αἰώνων.
Ὁπωσδήποτε φίλοι μου, αὐτοὶ ποὺ ἔζησαν τὸ θαῦμα τῆς ἐν Χριστῷ ἀγάπης πρὸς τοὺς ἀνθρώπους, στὸν ὑψηλότερό της βαθμό, εἶναι αὐτοὶ ποὺ ἔδωσαν τὸ αἷμα τῆς καρδιᾶς τους γιὰ ν' ἀποδείξουν πρωτίστως στὸν ἐαυτόν τους ὅτι ἀγαποῦν τὸν Ἰησοῦ καὶ ὅτι ἐπιθυμοῦν νὰ βιώσουν τὶς ἐντολές του. Ἐὰν τώρα στρέψουμε τὸν ἡγεμόνα νοῦ σὲ ὅσα ἔχουν ἀποτυπώσει, ἂν δηλ. πάρουμε στὰ χέρια μᾶς τὶς περγαμηνὲς τῶν ἁγίων ποὺ ἀνοίγοντας τὲς σκορπίζουν ἀπὸ τὸ μύρο τῆς ἀγάπης, τότε θὰ γευθοῦμε καὶ θὰ διαπιστώσουμε ὅτι εἶναι ἀδύνατον νὰ ὑπάρξει μεγαλύτερη δυστυχία ἀπὸ τὸ νὰ μὴ μπορεῖ (δηλ. νὰ μὴ θέλει) κάποιος ν' ἀγαπήσει τὸν “ἐχθρό” του.
Ἀλλὰ ἐκεῖνο ποὺ προξενεῖ μεγάλη ἐντύπωση στὸ θέμα αὐτὸ εἶναι τὸ ἑξῆς: ὅσο περισσότερο κάποιος ἀνακαλύπτει τὰ μυστικὰ μονοπάτια τῆς ἐν Χριστῷ Ἀγάπης, τόσο καὶ περισσότερο συνειδητοποιεῖ τὸν λόγο τοῦ μεγάλου Ἀποστόλου Παύλου ποὺ φλεγόταν ἀπὸ τὴ διπλὴ ἀγάπη πρὸς τὸν Θεὸ καὶ πρὸς ὅλο τὸν κόσμο. “Μηδείς τὸ ἐαυτοῦ ζητείτω, ἀλλὰ τὸ τοῦ ἑτέρου ἔκαστος” (Ἃ' Κορ. ἰ' 24). Δηλ. ἡ ἀγάπη μᾶς ὁδηγεῖ ὄχι στὸ νὰ ζητᾶ ὁ καθένας ὅ,τι τοῦ ἀρέσει ἢ ὅ,τι τὸν συμφέρει, ἀλλὰ ὁ καθένας ἃς ζητᾶ τὸ συμφέρον καὶ τὴν πνευματικὴ ὠφέλεια τοῦ ἄλλου. Ἐννοεῖται δὲ ὅτι ἡ πραγματικὴ εὐαγγελικὴ ἀγάπη οὐδὲ ἴχνος ἠθικῆς παρεκτροπῆς ἢ ρυπαρότητος ἐπιδέχεται. Ὅπως ὁ ὀφθαλμὸς εἶναι ἀδύνατον νὰ συγκρατήσει ἐπάνω στὸν φακό του καὶ τὴν μικροτέρα τρίχα, ἢ νὰ “συμβιβαστεὶ” μὲ τὸ πλέον μικρὸ στίγμα, ἔτσι καὶ περισσότερο εἶναι φύσει ἀδύνατον ὅταν γίνεται λόγος περὶ τῆς κρυσταλλίνης χριστιανικῆς ἀγάπης, νὰ ὑπονοεῖται ὅτι εἶναι δυνατὸν μέσα της νὰ σταθεῖ ἡ αἵρεσις τοῦ νικολαϊτισμοῦ καὶ ἡ δυσωδία οἱασδήποτε σαρκικῆς ἁμαρτίας. Πράγματα βεβαίως ποὺ εἶναι ἀπολύτως γνωστὰ καὶ ἐκ τῶν ὧν οὐκ ἄνευ “τοῖς νοῦν ἔχουσιν”.
Ὅρος λοιπὸν ἀπαραίτητος γιὰ νὰ αἰσθανθεῖ κάποιος ὅτι βρίσκεται ἐντός τοῦ πλαισίου τῆς χάριτος καὶ ἀναγκαία προϋπόθεση ὥστε νὰ μᾶς ἀναγνωρίσει ὁ Ἰησοῦς ὡς δικούς Του, εἶναι τὸ ἐὰν ἡ ἀγάπη μᾶς ξεπερνᾶ τὴν οἰκογένειά μας, τοὺς συγγενεῖς μας, τοὺς φίλους μας καὶ τοὺς γνωστούς, τοὺς συμπατριῶτες μας, τοὺς ὅπου γῆς ἐν Χριστῷ ἀδελφούς μας καὶ ὄχι ἁπλῶς προσεγγίζει, ἀλλὰ φθάνει καὶ καλύπτει αὐτοὺς ποὺ ἀποδεδειγμένως ἢ ἁπλῶς στὴν φαντασία μᾶς εἶναι ἐχθροί μας. Ταυτοχρόνως δὲ ἃς ἔχουμε πάντοτε κατὰ νοῦ ὅτι ἡ πρόγευση ἢ μᾶλλον ἡ ἀρχὴ τῆς κολάσεως εἶναι τὸ μαρτύριο, ἡ μεγάλη ἀσθένεια καὶ ἡ μεγαλύτερη ποὺ μπορεῖ νὰ ὑπάρξει διαστροφή, τὸ νὰ μὴν ἀφήνει κανεὶς τὴν πνοὴ τῆς ἀγάπης νὰ πνεύσει καὶ νὰ ζωογονήσει τὴν καρδιά του.
Ὅσο γι' αὐτοὺς ποὺ ἰσχυρίζονται ὅτι ἀγαποῦν τόσο, ὅσο καὶ οἱ ἄλλοι τοὺς ἀγαποῦν, ἃς μάθουν ὅτι “τὸ νὰ σ' ἀγαποῦν εἶναι μεγάλο καλό. Ὅμως, τὸ ν' ἀγαπᾶς ἐσὺ τοὺς ἄλλους, αὐτὸ εἶναι ἀσυγκρίτως μεγαλύτερο καὶ ἡ πραγματικὴ ποίηση καὶ ἡ ὀμορφιὰ τῆς ζωής”.
Τὸ τραγικὸ γιὰ ὅλους μας, φίλοι μου, εἶναι ὅτι ἀκόμα δὲν ἔχουμε ἐννοήσει ὅτι ἡ ἀγάπη εἶναι ἡ παγκόσμια γλώσσα. Ἡ γλώσσα ποὺ κατανοοῦν ὅλοι οἱ ἄνθρωποι ὅλων των ἐποχῶν καὶ μάλιστα ὁ κωδικὸς ποὺ ἐπικοινωνεῖ ὁ ἐπίγειος μὲ τὸν οὐράνιο καὶ ἀγγελικὸ κόσμο.
Ἀλήθεια, πότε θὰ συνειδητοποιήσουμε τὴν ἀξία της;
Μόνο τότε θὰ μπορέσουμε νὰ λύσουμε τὶς “διαφορές” μᾶς ἀνώδυνα καὶ ἀποτελεσματικά, ἀφοῦ αὐτὴ εἶναι ὁ παράδεισος ἐπάνω στὴ γῆ.
Ὅλοι λοιπὸν οἱ ἄνθρωποι, εἴτε τὸ συνειδητοποιοῦν εἴτε ὄχι, δὲν εἶναι παρὰ νοσταλγοὶ καὶ κυνηγοὶ τῆς ἀγάπης. Αὐτὸ δηλ. ποῦ λέει κάποια ψυχὴ τόσο ὄμορφα στοὺς παρακάτω στίχους:
“ Νὰ ΄τᾶν λίγη ἀγάπη νάχαμε,
νὰ τὴ νιώθαμε καμμιὰ φορᾶ,
λίγη μὲσ΄ στὰ χέρια νάχαμε
κι ἄλλη τόση μέσ' τὴν καρδιά”.
Καὶ κάτι ἀπὸ τὰ ὄμορφά τῆς ἑλληνικῆς μας γλώσσας: τὸ ρῆμα “ἀγαπὼ” ἀρχίζει ἀπὸ τὸ Α καὶ τελειώνει στὸ Ω!
Ἀγάπη λοιπόν, εὐαγγελικὴ ἀρχὴ καὶ τρισόλβιον τέλος, ἀφοῦ “ὁ Θεὸς ἀγάπη ἐστί”.
Εἴθε νὰ μᾶς πάρει στὰ φτερά της καὶ νὰ μᾶς ὁδηγήσει μέσω τῶν ἀδελφῶν στὸν θρόνο τοῦ Θεοῦ.
Ἀμήν.
Πηγή
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Προφήτης Ιωήλ είναι ένας από τους δώδεκα μικρούς λεγόμενους προφήτες. Ήταν γιος του Βαθουήλ, από τη φυλή Ρουβήμ (αυτό όμως δεν είναι σαφές, διότι άλλοι τον θέλουν καταγόμενο από την φυλή Γαδ), και προφήτευσε όταν βασιλιάς στη φυλή του Ιούδα ήταν ο Ιωάς (878 - 838 π.Χ). Ιστορικά ανύπαρκτο πρόσωπο, αποδεκτό όμως από Εβραίους και Χριστιανούς.
Υπάρχουν ιερωμένοι, που ενώ πληρώνονται από τους Έλληνες φορολογούμενους, δεν διστάζουν να επιλέγουν εβραϊκά ονόματα!
ΒΡΕ ΚΑΛΩΣ ΤΟΝ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΧΕ ΒΡΟΧΗ Κ ΔΝ ΧΑΙΡΕΤΗΣΕΣ ΤΝ ΗΛΙΟ.ΔΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΑΔΟΛΦΕ Κ Ό ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΕΒΡΑΙΟΣ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΗΝ ΤΝ ΔΕΧΤΟΥΜΕ.ΝΑ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΟΝΟΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΠΩΣ ΕΦΙΑΛΤΗΣ,ΚΑΣΣΑΝΔΡΟΣ ΚΤΛΠ ΜΙΑΣ Κ ΤΑ ΓΕΝΙΚΕΥΕΙΣ.ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΠΟΔΕΚΤΟ Ε? ΑΦΟΥ ΤΌ ΛΕΣ ΕΣΥ Ο ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ Κ ΞΕΡΕΙΣ ΤΑ ΠΑΝΤΑ. . .ΒΑΓΓΕΛΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΑΝΟΗΣΙΑ ΣΟΥ ΠΥΡΗΝΙΚΕ ΒΑΓΓΕΛΑ ΚΤΥΠΗΣΕ ΚΟΚΚΙΝΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΣΥ ΕΠΕΛΕΞΕΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ; ΣΚΕΨΟΥ ΛΙΓΟ.
ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΤΟ "ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ" ΟΝΟΜΑ ΤΟ ΕΠΙΛΕΓΕΙ Ο ΕΝΗΛΙΚΟΣ ΡΑΣΟΦΟΡΟΣ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ!
ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΑΥΤΟ.
ΕΙΝΑΙ ΗΘΙΚΟ ΘΕΜΑ. ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΝΑΝ ΕΒΡΑΙΟ ΨΕΥΤΟΠΡΟΦΗΤΗ.
ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΜΕ ΕΒΡΑΙΚΟ ΟΝΟΜΑ ΠΟΥ Ο ΙΔΙΟΣ ΕΠΕΛΕΞΕ.
ΔΗΛΑΔΗ ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ: "ΑΛΛΟΥ ΤΡΩΣ ΚΑΙ ΠΙΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ ΠΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΝΕΙΣ".
ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ, ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ, ΗΘΙΚΗ;
ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ;
ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΕ ΤΑ. ΖΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥ ΑΛΛΟΥ.
ΑΥΤΑ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΕΝΝΟΕΙ Ο 7,18.
ΠΙΟ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΤΑ ΕΞΗΓΗΣΩ.
ΑΚΟΥ ΠΟΝΗΡΙΔΗ ΕΛΛΗΝΑΡΑ ΦΑΡΙΣΑΙΕ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΕΙΣ ΤΟ ΓΙΑΣΕΜΙ ΤΟΥ ΤΕΛ ΑΒΙΒ.ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΔΝ ΤΑ ΔΙΑΛΕΓΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΝ ΠΟΣΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ.ΔΙΑΛΕΓΟΥΝ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΘΕΟ,ΤΟ ΑΝ ΔΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΣΤΝ ΠΡΟΦΗΤΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΘΕΜΑ.Κ Ο ΧΙΤΛΕΡ ΗΤΑΝ ΕΒΡΑΙΟΣ ΑΛΛΑ ΣΚΟΤΩΝΕ ΕΒΡΑΙΟΥΣ,ΕΣΥ ΠΟΥ ΠΑΡΑΔΕΧΕΣΑΙ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΣΕ ΑΛΛΟ ΑΡΘΡΟ Κ ΕΙΧΕΣ ΦΙΛΟΥΣ ΣΕ ΕΝΟΧΛΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ.ΔΗΛ ΑΝ ΒΓΑΖΑΝΕ ΟΝΟΜΑΤΑ ΚΑΣΣΑΝΔΡΟΣ,ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΘΑ ΧΑΙΡΟΣΟΥΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ??Κ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Κ ΤΝ ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΑΛΕΞΗ,ΧΑΙΡΕΣΑΙ ΤΝ ΤΣΙΠΡΑ ΤΝ ΕΛΛΗΝΑΡΑ ΜΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΝΟΜΑ?ΒΓΑΛΕ ΤΝ ΧΙΤΛΕΡ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ ΓΙΑΤΙ Κ ΑΥΤΟΣ ΤΟ ΠΑΙΖΕ ΓΕΡΜΑΝΑΡΑΣ Κ ΔΝ ΕΙΧΕ ΚΑΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΑΙΜΑ.ΤΟ ΑΝ Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΤΑΝ ΕΒΡΑΙΟΣ ΣΕ ΕΝΟΧΛΕΙ?ΤΟ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΚΟΝΤΑ ΣΤΝ ΘΕΟ ΔΝ ΣΟΥ ΚΑΝΕΙ?ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΑΣ ΜΑΣ ΤΟ ΔΙNΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΑΣ ΟΤΑΝ ΒΑΠΤΙΖΟΜΑΣΤΕ.ΑΝ ΣΕ ΕΝΟΧΛΟΥΝ ΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΟΝΟΜΑΤΑ Κ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΡΟΦΗΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΚΟΜΠΛΕΞ.ΕΙΔΑΜΕ Κ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΙΑΛΕΓΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΟΣΟ ΤΟΥΣ ΣΕΒΕΣΤΕ?ΔΝ ΣΑΣ ΕΝΟΧΛΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ,ΑΛΛΑ ΓΕΝΙΚΑ ΟΛΟΣ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ Κ ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΣΑΠΙΑ.ΜΗΝ ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΕΣΑΙ ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΠΑΡΤΗ ΤΗΣ ΟΠΩΣ ΚΑΝΑΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΩΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ.ΕΣΥ ΔΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΘΑ ΣΑΙ ΥΠΕΡ ΤΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Η ΘΑ ΣΑΙ ΜΕ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΩΑΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΘΑ ΠΑΝΕ ΜΕ ΤΝ ΕΧΘΡΟ! ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΕΣ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ ΠΟΥ ΠΟΥΛΑΝΕ ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟ ΠΟΛΕΜΩΝΤΑΣ ΤΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ.ΟΛΟ ΛΟΓΙΑ Κ ΤΗΓΑΝΙΤΑ ΤΙΠΟΤΑ. ΒΑΓΓΕΛΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΝΟΜΑ ΤΙ ΕΧΕΙ ΑΚΟΥΣΕΙ ΑΠΟ ΣΕΝΑ ΤΝ ΡΑΤΣΊΣΤΗ.ΣΕ ΕΝΟΧΛΕΙ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΚΟΙΛΙΑ,ΕΙΡΩΝΕΥΕΣΑΙ ΠΟΥ ΑΡΡΩΣΤΗΣΕ Κ ΔΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΛΑ. Κ ΧΙΛΙΑ ΔΥΟ.ΑΝΤΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΕΙΞΕΤΕ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΣΑΣ ΤΕΛΕΙΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ ΣΑΣ ΚΑΘΕΣΤΕ Κ ΑΣΧΟΛΗΣΤΕ ΜΕ ΜΑΣ.ΠΕΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ Κ ΠΑΡΑΔΕΞΟΥ ΟΤΙ ΕΙΣΑΊ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ Κ ΠΑΝΤΑ ΠΌΛΕΜΑΣ ΚΑΘΕ ΤΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ.ΒΑΓΓΕΛΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΨΑΧΝΕΤΕ ΣΑΝ ΤΙΣ ΚΑΤΙΝΕΣ ΑΠΤΗΝ ΜΥΓΑ ΞΥΓΓΙ,ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΚΑΤΙ ΑΡΝΗΤΙΚΟ.ΣΑΝ ΤΟ ΚΚΕ ΕΙΣΤΕ ΠΟΥ ΟΛΟ ΤΟ ΠΑΙΖΕΙ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ Κ ΔΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.ΠΕΣ ΘΑΡΡΑΛΕΑ ΤΝ ΘΕΟ ΣΟΥ Κ ΤΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΟΥ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΣΟ ΤΕΛΕΙΟΙ ΕΙΣΤΕ.ΚΡΥΒΕΣΤΕ ΣΑΝ ΤΑ ΚΑΡΑΜΕΛΟΠΑΙΔΑ.ΕΙΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΡΕ ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΕΣ ΠΟΥ ΦΟΒΑΣΤΕ ΝΑ ΠΕΙΤΕ ΠΩΣ ΛΕΓΕΣΤΕ Κ ΣΕ ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ?ΕΓΏ ΤΟ ΛΕΩ ΣΤΑ ΙΣΑ Κ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ Κ ΤΝ ΠΙΣΤΗ ΜΟΥ.Κ ΛΑΤΡΕΥΩ ΤΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΕΣΕΝΑ,ΠΟΥ ΑΝ ΒΡΕΙΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΜΕ 5 ΧΗΝΕΣ ΘΑ ΤΡΕΧΕΙΣ ΝΑ ΦΙΛΑΣ ΤΝ ΠΟΔΙΤΣΑ ΤΗΣ ΜΕΡΚΕΛ.ΤΉΝ ΠΟΔΙΤΣΑ ΤΗΣ ΣΤΟΑΣ.ΒΑΓΓΕΛΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΡέ πρακτοράκια ό Βαγγέλας είναι δυνατός παίκτης γιατί γίνεστε συνεχώς οί ρόμπες του? Τόση ξεφτίλα πώς τήν αντέχεται ρέ? Μιλάμε μυαλό αμιβάδας έχετε.
ΑπάντησηΔιαγραφή