Μπορείτε να μας βρείτε σε ένα ιστολόγιο για την ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ...ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ 2 και ένα ιστολόγιο για την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ...ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ 3.Με τιμή,
Πελασγός και συνεργάτες




«Το Γένος ποτέ δεν υποτάχθηκε στο Σουλτάνο! Είχε πάντα το Βασιλιά του, το στρατό του, το κάστρο του. Βασιλιάς του ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς, στρατός του οι Αρματωλοί και κλέφτες, κάστρα του η Μάνη και το Σούλι»

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

Τετάρτη, 24 Μαΐου 2017

Πνευματική ζωή


Τη βοήθεια του Θεού πρέπει να τη ζητάει ο χριστιανός, χωρίς ν’ αμφιβάλλει. Να έχει εμπιστοσύνη στην πρόνοια και αγάπη του Θεού. Ο άγιος Νικόδημος, χρησιμοποιώντας την παραβολή του καλού ποιμένα, μιλάει για τον Ποιμένα Χριστό και για την αγάπη του προς τα πρόβατά του.

Λέει συγκεκριμένα: «Πώς είναι δυνατό ο καλός Ποιμένας μας, ο οποίος έτρεχε τριάντα χρόνια ζητώντας το χαμένο πρόβατο, με τόσες δυνατές φωνές που βράχνιασε ο λάρυγγάς του, ο οποίος περπάτησε τόσο κοπιαστικό και ακανθώδη δρόμο, ο οποίος έχυσε το αίμα του κι έδωσε τη ζωή του, πώς είναι δυνατό τώρα που το πρόβατο τον ακολουθεί, φωνάζει και παρακαλεί, να μη γυρίσει σ’ αυτό τα μάτια του; Πώς μπορεί να μην το ακούσει και να μην το βάλει στους θείους ώμους του, κάνοντας γιορτή με όλους τους αγγέλους του ουρανού;».

• Ο χριστιανός πρέπει να ελέγχει τις πέντε εξωτερικές του αισθήσεις, δηλαδή την όραση, την ακοή, την όσφρηση, την γεύση και την αφή, αλλά και τις ορέξεις κι επιθυμίες της καρδιάς του. Ο άγιος Νικόδημος παρομοιάζει την καρδιά με στρατηγό και τις αισθήσεις με στρατιώτες. Λέει συγκεκριμένα: «Η καρδιά κλίνει με υπερβολή στο να ζητάει πάντα τις ηδονές και την ανάπαυσή της. Επειδή όμως δεν μπορεί να τα αποκτήσει αυτά μόνη της, ως στρατηγός της διεφθαρμένης φύσης, μεταχειρίζεται τις αισθήσεις του σώματος σαν στρατιώτες και φυσικά όργανα, για να πιάνει τα αισθητά πράγματα, δηλαδή τις ηδονικές εικόνες και φαντασίες τους και να τα εντυπώνει στην ψυχή, απ’ την οποία ακολουθεί η ηδονή και προκαλείται ο πνευματικός θάνατος».

• Ο άνθρωπος, όταν είναι αγωνιστής, μπορεί να ελέγξει τις εξωτερικές αισθήσεις του σώματός του και να τις αδρανοποιήσει, υποτάσσοντάς τες στη θέλησή του, γιατί είναι «χοντρές και δυσκίνητες», σύμφωνα με το χαρακτηρισμό του αγίου Νικοδήμου. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τις εσωτερικές αισθήσεις. Είναι άξια ιδιαίτερης προσοχής η επισήμανση του Αγίου: «Ο ενδιάθετος λόγος της καρδιάς και οι εσωτερικές νοητές αισθήσεις της ψυχής, επειδή είναι λεπτές , ευκίνητες και πνευματικές, δεν ελέγχονται πλήρως.

Πολλές φορές ο άνθρωπος λαλεί με τον ενδιάθετο λόγο και συλλογίζεται στην καρδιά του, όχι μόνο εκείνα τα καλά ή κακά που θέλει, αλλά κι εκείνα που δεν θέλει, γιατί δύσκολα υποτάσσονται στη θέλησή του για τη λεπτότητα που έχουν».

• «Όποιος θέλει να καταπολεμήσει τις επιθυμίες της σάρκας, πρέπει να ικανοποιήσει τις πνευματικές επιθυμίες της ψυχής του. Ποιες είναι αυτές; Είναι η εργασία των ζωοποιών εντολών του Κυρίου, η αδιάλειπτη προσευχή, η ανάγνωση των Αγίων Γραφών και των ψυχωφελών βιβλίων, η αγάπη, η φιλαδελφία, τα θεία νοήματα, η νηστεία, η εγκράτεια και γενικά όλες οι αρετές» , λέει ο Άγιος.

Πηγή: «διδαχές ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ»
Πρεσβ. ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΤΑΤΣΗ
ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ «ΜΕΛΙΣΣΑ»
Πηγή2

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου