Μπορείτε να μας βρείτε σε ένα ιστολόγιο για την ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ...ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ 2 και ένα ιστολόγιο για την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ...ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ 3.Με τιμή,
Πελασγός και συνεργάτες


ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ : Η "ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ" ΠΕΡΝΑΕΙ ΣΕ ΦΑΣΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ. ΜΕΙΝΕΤΕ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΟΙ.. ΣΥΝΤΟΜΑ...


«Το Γένος ποτέ δεν υποτάχθηκε στο Σουλτάνο! Είχε πάντα το Βασιλιά του, το στρατό του, το κάστρο του. Βασιλιάς του ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς, στρατός του οι Αρματωλοί και κλέφτες, κάστρα του η Μάνη και το Σούλι»

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017

Τσίπρας: Ως το 2020 η ηλεκτρική διασύνδεση μεταξύ Χανίων και Πελοπ. - Θα μειώσει κατά 20% τα τιμολόγια ρεύματος


O Αλέξης Τσίπρας στην ομιλία του στο  Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο έδωσε έμφαση σε επενδύσεις στην ενέργεια και στις υποδομές μεγάλων έργων όπως ο Βόρειος Οδικός Άξονας, για την ανάπτυξη της Κρήτης.

Στον ενεργειακό τομέα, προτεραιότητα θα αποτελέσουν τα έργα ηλεκτρικής διασύνδεσης αλλά και η τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου για την χωροθέτηση και την περιβαλλοντική αδειοδότηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Όπως ανέφερε ο Αλέξης Τσίπρας, μέχρι το 2020 θα έχει τελειώσει η μικρή ηλεκτρική διασύνδεση μεταξύ Χανίων και Πελοποννήσου, η οποία προβλέπεται να μειώσει κατά 20% τα τιμολόγια ρεύματος από την ελάφρυνση των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας και τρία χρόνια αργότερα, η ηλεκτρική διασύνδεση μεταξύ Ηρακλείου και Αττικής.

Όπως σημειώθηκε, σταδιακά η Κρήτη μετατρέπεται σε γεωστρατηγικό και γεωπολιτικό πόλο της χώρας και ενδιάμεσο σταθμό στα ενεργειακά έργα. Ως παράδειγμα αναφέρθηκε το καλώδιο Eurasia Interconnector που θα συνδέει τα ηλεκτρικά δίκτυα του Ισραήλ, της Κύπρου και της Κρήτης, τον αγωγό Eastmed που θα μεταφέρει φυσικό αέριο από τα κοιτάσματα της Νοτιοανατολικής Μεσογείου στην Ευρώπη, μέσω Κύπρου, Ελλάδας και Ιταλίας και φυσικά τις έρευνες υδρογονανθράκων που κινητοποιούν πολυεθνικούς κολοσσούς όπως η Exon Mobil και η Total σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ. 
Για τον ΒΟΑΚ, ένα έργο που σέρνεται επί δεκαετίες ο κ. Τσίπρας, προανήγγειλε ότι η μελέτη (σ.σ συζητείται πάνω από ένα χρόνο) που αφορά τον ενιαίο σχεδιασμό του έργου από το Καστέλι ως την Σητεία, θα δημοπρατηθεί μέσα στον Οκτώβριο. Πιο ώριμο τμήμα του ΒΟΑΚ, θεωρείται το κομμάτι από τα Χανιά έως τον ‘Αγιο Νικόλαο, για το οποίο ο διαγωνισμός, προβλέπεται να βγει στις αρχές του 2018, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου.


Ο πρωθυπουργός εκτίμησε ότι είναι εφικτό να ξεκινήσουν τα έργα από το 2019 και ότι θα διαρκέσουν έως 5 χρόνια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για τον ΒΟΑΚ υπήρξε πρόσφατα προς τον κ. Τσίπρα και επιστολή του πρώην δημάρχου Ηρακλείου και μέλους της Ευρωπαικής Επιτροπής Περιφερειών κ. Γιάννη Κουράκη, στην περιλαμβάνονται συγκεκριμένες προτάσεις σχεδιασμού, χρηματοδότησης και κατασκευής.

«Από τον σημερινό ΒΟΑΚ πρέπει να κρατηθούν τα τρία τμήματα που είναι ήδη διπλής κατεύθυνσης και αφορούν τις παρακάμψεις των πόλεων Ηρακλείου-Ρεθύμνου-Χανίων».

Όπως αναφέρεται, η νέα χάραξη πρέπει να είναι πιο ορεινή και περισσότερο ευθυγραμμισμένη. Τονίζει πάντως ότι το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί σε 4 έως 5 χρόνια διαφορετικά θα έχει την τύχη του ΠΑΘΕ που χρειάστηκε 20 έως 30 χρόνια.

Σε ότι αφορά το χρηματοδοτικό μοντέλο, η επιστολή Κουράκη θέτει τους εξής άξονες:

- Ο Νέος Οδικός Άξονας Κρήτης, για να μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα και σωστά μέσα στις παρούσες συνθήκες οικονομικής κρίσης, είναι δεδομένο ότι θα πρέπει να συνδυάσει έξυπνα και αξιόπιστα τους δημόσιους πόρους με τους ιδιωτικούς. Θα πρέπει επίσης να αξιοποιήσει τις διαθέσιμες χρηματοοικονομικές δράσεις όπως είναι π.χ. το πρόγραμμα Γιουνκερ και τους λοιπούς πόρους της ΕΤΕπ.

- Για την αποπληρωμή της κατασκευής συντήρησης και λειτουργίας του ΝΟΑΚ, οι στοχευμένες μελέτες θα υποδείξουν εκείνο το σύστημα που εξασφαλίζει δίκαιη κατανομή των πόρων και των κινδύνων.

- Το έργο μπορεί να αναπτυχθεί και να αποπληρωθεί με το σύστημα των πληρωμών διαθεσιμότητας όπου ανάλογα με τη διαθεσιμότητα και τη ζήτηση του ΝΟΑΚ, το δημόσιο θα μπορούσε να αναλάβει μεγαλύτερο μέρος πληρωμών κι ευθυνών.

- Εναλλακτικά εφ’ όσον υπάρχει ήδη το οδικό δίκτυο του ΒΟΑΚ, στα νέα μόνο τμήματα θα μπορούσε να εφαρμοστεί το σύστημα διοδίων που επιτρέπεται από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα, μιας και τα διόδια δεν είναι αποτρεπτικά, αλλά ελκυστικά για ένα δρόμο με σωστές προδιαγραφές.

- Ταυτόχρονα οι δημόσιοι οικονομικοί πόροι που θα εξοικονομηθούν από τη συμμετοχή των ιδιωτών θα μπορούσαν με σχετική δέσμευση να κατευθυνθούν στην ανάπτυξη του επαρχιακού δικτύου και τη σύνδεση των απομονωμένων περιοχών της Κρήτης.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου