Η ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ των Ολυμπιακών Αγώνων ανάγεται στους μυθικούς χρόνους, στη διαμάχη μεταξύ του Δία και του Κρόνου. Σύμφωνα με τις αρχαιότερες καταγραφές, ο Δίας αντιμετώπισε τον Κρόνο για την κυριαρχία του κόσμου και κατάφερε να τον νικήσει πάνω στον λόφο της Ολυμπίας.
Η μεγάλη νίκη του γιορτάστηκε από τους Ολύμπιους θεούς με αγώνες που έκαναν στην περιοχή. Εκεί ο Απόλλων αναδείχθηκε πρωταθλητής, νικώντας τον Ερμή στο τρέξιμο και τον Άρη στην πυγμαχία.
Σε άλλη παράδοση, που αναφέρεται στο ίδιο μυθολογικό υπόστρωμα, γίνεται λόγος και για τον Ηρακλή. Όταν η Ρέα έκρυψε τον νεογέννητο Δία σε μια σπηλιά του βουνού της Κρήτης της Ίδης για να μη τον καταπιεί ο Κρόνος, τον φύλαγαν οι Κουρήτες. Αυτοί ήταν πέντε αδέλφια, που πήραν το όνομα Ιδαίοι Δάκτυλοι, επειδή έμεναν στην Ίδη. Κάποτε τα πέντε αδέλφια ήρθαν στην Ολυμπία και ο μεγαλύτερος από αυτούς, που τον έλεγαν Ηρακλή, για να διασκεδάσει μια μέρα, έβαλε τους αδελφούς του να τρέξουν. Τον νικητή, τον αντάμειψε με ένα στεφάνι από κλαδί αγριελιάς.
Παίρνοντας αφορμή από αυτό το παιχνίδι που του άρεσε, αποφάσισε να θεσπίσει τους αγώνες, να τους δώσει δηλαδή επίσημη μορφή και να μην τρέχουν μόνο τα αδέλφια του αλλά και άλλοι νέοι της περιοχής. Κι επειδή τα αδέλφια ήταν πέντε, αποφάσισε οι αγώνες να γίνονται κάθε πέμπτο έτος και τους νικητές να τους στεφανώνουν με ένα κλαδί αγριελιάς. Υπάρχει, όμως, και η άποψη πως ο Ηρακλής απλώς αναδιοργάνωσε τους αγώνες, πράγμα που σημαίνει ότι κάποια στιγμή είχαν σταματήσει.
Σε άλλη παράδοση της Ηλείας γίνεται λόγος για αγώνες που έγιναν στην περιοχή της Ολυμπίας, τρεις γενιές μετά τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα. Όπως ξέρουμε ο Δευκαλίων και η Πύρρα ήταν οι μοναδικοί άνθρωποι που σώθηκαν μετά τον κατακλυσμό. Λέγεται ότι ο πρώτος βασιλιάς της Ηλείας ήταν ο Αέθλιος γιος της κόρης της Δευκαλίωνα Πρωτογένειας. Ο Αέθλιος, είχε γιο τον Ενδυμίωνα.
Αυτός ο Ενδυμίων, λοιπόν, που διαδέχθηκε στον θρόνο τον Αέθλιο, είχε τρεις γιους, τον Παίονα, τον Επειό και τον Αιτωλό. Όταν ήρθε η ώρα να διορίσει διάδοχο βρέθηκε μπροστά σε δίλημμα, γιατί δεν ήθελε να δυσαρεστήσει κανένα από τα παιδιά του. Έτσι λοιπόν αποφάσισε να τους βάλει να τρέξουν και να διαλέξει για διάδοχο του θρόνου τον νικητή. Στον πρώτο αυτόν αγώνα που έγινε στην Ολυμπία νίκησε ο Επειός κι έγινε βασιλιάς. Στη διάρκεια της βασιλείας του, στη γειτονική Πίσα, ο βασιλιάς Οινόμαος νικήθηκε από τον Πέλοπα σε αγώνα αρματοδρομίας, τον οποίο υμνεί λαμπρά ο ποιητής των Ολυμπιακών ύμνων Πίνδαρος. Στα χρόνια αυτά, η σταδιοδρομία και η αρματοδρομία ήταν τα πιο δημοφιλή αθλήματα.
Τον Επειό διαδέχθηκε ο αδελφός του Αιτωλός, που σε μικρό χρονικό διάστημα, εξορίστηκε στην περιοχή του Αχελώου γιατί, σε αγώνες αρματοδρομίας μεταξύ των γειτονικών πόλεων, σκότωσε χωρίς να το θέλει, τον βασιλιά της Αρκαδίας. Αργότερα, ένας απόγονος του Αιτωλού, ο Όξυλος, ήρθε στην Ηλεία για να διεκδικήσει τον θρόνο του προγόνου του. Άλλη εκδοχή αναφέρει ότι εξορίστηκε για ένα χρόνο, επειδή σκότωσε σε αγώνα που έκαναν μεταξύ τους οι δύο καλύτεροι μονομάχοι τους, ο Δέγμενος της Ηλείας και ο Πυραίχμης της Αιτωλίας. Στην ίδια παράδοση αναφέρεται ότι ο Όξυλος ίδρυσε τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Αν και δεν είμαστε βέβαιοι γι' αυτό, το σίγουρο είναι πως ένας απόγονός του, ο Ίφιτος, συνέβαλε ουσιαστικά σε αυτούς. Ο Ίφιτος βασίλεψε την ίδια εποχή που ο Λυκούργος νομοθετούσε στη Σπάρτη.
Η αναδιοργάνωση των αγώνων από τον Ηρακλή όπως αναφέραμε παραπάνω, μαρτυρεί τόσο την αρχαιότητα όσο και τη διακοπή τους για κάποιο χρονικό διάστημα. Φαίνεται ότι έγιναν κι άλλες διακοπές. Η τελευταία κράτησε έως ότου ο Ίφιτος τους έδωσε επίσημη μορφή με τη βοήθεια της Σπάρτης και προπαντός του νομοθέτη Λυκούργου, καθώς και με τη βοήθεια του βασιλιά της Πίσας Κλεοσθένη. Αυτοί θεωρούνται ότι όρισαν τους κανόνες της θρησκευτικής και αθλητικής διοργάνωσης και επισημοποίησαν την εκεχειρία. Η συμβολή του Κλεοσθένη μας θυμίζει και μια άλλη παράδοση κατά την οποία ο Πίσος, ο ιδρυτής της Πίσας, μιας από τις αρχαιότερες πόλεις στον κόσμο, ήταν αυτός που καθιέρωσε αγώνες προς τιμήν του Δία για τη νίκη του επί του Κρόνου.
http://www.ekivolos.gr/Gia%20ena%20kladi%20elias.htm
Από εδώ
Η μεγάλη νίκη του γιορτάστηκε από τους Ολύμπιους θεούς με αγώνες που έκαναν στην περιοχή. Εκεί ο Απόλλων αναδείχθηκε πρωταθλητής, νικώντας τον Ερμή στο τρέξιμο και τον Άρη στην πυγμαχία.
Σε άλλη παράδοση, που αναφέρεται στο ίδιο μυθολογικό υπόστρωμα, γίνεται λόγος και για τον Ηρακλή. Όταν η Ρέα έκρυψε τον νεογέννητο Δία σε μια σπηλιά του βουνού της Κρήτης της Ίδης για να μη τον καταπιεί ο Κρόνος, τον φύλαγαν οι Κουρήτες. Αυτοί ήταν πέντε αδέλφια, που πήραν το όνομα Ιδαίοι Δάκτυλοι, επειδή έμεναν στην Ίδη. Κάποτε τα πέντε αδέλφια ήρθαν στην Ολυμπία και ο μεγαλύτερος από αυτούς, που τον έλεγαν Ηρακλή, για να διασκεδάσει μια μέρα, έβαλε τους αδελφούς του να τρέξουν. Τον νικητή, τον αντάμειψε με ένα στεφάνι από κλαδί αγριελιάς.
Παίρνοντας αφορμή από αυτό το παιχνίδι που του άρεσε, αποφάσισε να θεσπίσει τους αγώνες, να τους δώσει δηλαδή επίσημη μορφή και να μην τρέχουν μόνο τα αδέλφια του αλλά και άλλοι νέοι της περιοχής. Κι επειδή τα αδέλφια ήταν πέντε, αποφάσισε οι αγώνες να γίνονται κάθε πέμπτο έτος και τους νικητές να τους στεφανώνουν με ένα κλαδί αγριελιάς. Υπάρχει, όμως, και η άποψη πως ο Ηρακλής απλώς αναδιοργάνωσε τους αγώνες, πράγμα που σημαίνει ότι κάποια στιγμή είχαν σταματήσει.
Σε άλλη παράδοση της Ηλείας γίνεται λόγος για αγώνες που έγιναν στην περιοχή της Ολυμπίας, τρεις γενιές μετά τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα. Όπως ξέρουμε ο Δευκαλίων και η Πύρρα ήταν οι μοναδικοί άνθρωποι που σώθηκαν μετά τον κατακλυσμό. Λέγεται ότι ο πρώτος βασιλιάς της Ηλείας ήταν ο Αέθλιος γιος της κόρης της Δευκαλίωνα Πρωτογένειας. Ο Αέθλιος, είχε γιο τον Ενδυμίωνα.
Αυτός ο Ενδυμίων, λοιπόν, που διαδέχθηκε στον θρόνο τον Αέθλιο, είχε τρεις γιους, τον Παίονα, τον Επειό και τον Αιτωλό. Όταν ήρθε η ώρα να διορίσει διάδοχο βρέθηκε μπροστά σε δίλημμα, γιατί δεν ήθελε να δυσαρεστήσει κανένα από τα παιδιά του. Έτσι λοιπόν αποφάσισε να τους βάλει να τρέξουν και να διαλέξει για διάδοχο του θρόνου τον νικητή. Στον πρώτο αυτόν αγώνα που έγινε στην Ολυμπία νίκησε ο Επειός κι έγινε βασιλιάς. Στη διάρκεια της βασιλείας του, στη γειτονική Πίσα, ο βασιλιάς Οινόμαος νικήθηκε από τον Πέλοπα σε αγώνα αρματοδρομίας, τον οποίο υμνεί λαμπρά ο ποιητής των Ολυμπιακών ύμνων Πίνδαρος. Στα χρόνια αυτά, η σταδιοδρομία και η αρματοδρομία ήταν τα πιο δημοφιλή αθλήματα.
Τον Επειό διαδέχθηκε ο αδελφός του Αιτωλός, που σε μικρό χρονικό διάστημα, εξορίστηκε στην περιοχή του Αχελώου γιατί, σε αγώνες αρματοδρομίας μεταξύ των γειτονικών πόλεων, σκότωσε χωρίς να το θέλει, τον βασιλιά της Αρκαδίας. Αργότερα, ένας απόγονος του Αιτωλού, ο Όξυλος, ήρθε στην Ηλεία για να διεκδικήσει τον θρόνο του προγόνου του. Άλλη εκδοχή αναφέρει ότι εξορίστηκε για ένα χρόνο, επειδή σκότωσε σε αγώνα που έκαναν μεταξύ τους οι δύο καλύτεροι μονομάχοι τους, ο Δέγμενος της Ηλείας και ο Πυραίχμης της Αιτωλίας. Στην ίδια παράδοση αναφέρεται ότι ο Όξυλος ίδρυσε τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Αν και δεν είμαστε βέβαιοι γι' αυτό, το σίγουρο είναι πως ένας απόγονός του, ο Ίφιτος, συνέβαλε ουσιαστικά σε αυτούς. Ο Ίφιτος βασίλεψε την ίδια εποχή που ο Λυκούργος νομοθετούσε στη Σπάρτη.
Η αναδιοργάνωση των αγώνων από τον Ηρακλή όπως αναφέραμε παραπάνω, μαρτυρεί τόσο την αρχαιότητα όσο και τη διακοπή τους για κάποιο χρονικό διάστημα. Φαίνεται ότι έγιναν κι άλλες διακοπές. Η τελευταία κράτησε έως ότου ο Ίφιτος τους έδωσε επίσημη μορφή με τη βοήθεια της Σπάρτης και προπαντός του νομοθέτη Λυκούργου, καθώς και με τη βοήθεια του βασιλιά της Πίσας Κλεοσθένη. Αυτοί θεωρούνται ότι όρισαν τους κανόνες της θρησκευτικής και αθλητικής διοργάνωσης και επισημοποίησαν την εκεχειρία. Η συμβολή του Κλεοσθένη μας θυμίζει και μια άλλη παράδοση κατά την οποία ο Πίσος, ο ιδρυτής της Πίσας, μιας από τις αρχαιότερες πόλεις στον κόσμο, ήταν αυτός που καθιέρωσε αγώνες προς τιμήν του Δία για τη νίκη του επί του Κρόνου.
http://www.ekivolos.gr/Gia%20ena%20kladi%20elias.htm
Από εδώ
Ό,τι όμορφο και υψηλό υπάρχει σήμερα στον κόσμο,
ΑπάντησηΔιαγραφήαπό το θέατρο, ποίηση, γλυπτική, αρχιτεκτονική, αθλητισμός,
έως φιλοσοφία, επιστήμες, και η απόλυτη καταξίωση του ανθρώπου, αυτό που
λέγεται ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ, γεννήθηκαν στην χώρα μας π.Χ.
Με την υποδούλωση της χώρας μας στο Βυζάντιο ο ελληνισμός
εγνώρισε πρωτοφανείς στη ιστορία διωγμούς.
Σφαγές, απαγόρευση ελληνικής θρησκείας, κλείσιμο φιλοσοφικών σχολών, γυμναστηρίων, AΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ και εορτών,
συστηματική καταστροφή μνημείων πολιτισμού και ελληνικών ναών.
Ο τόπος μας επεσε σε βαθιά παρακμή, ερήμωσε.
Τό μυαλό σου έχει ερημώσει πειραγμένε. Άλλαξε επιτέλους τόν δίσκο πού κολλάει στά ίδια καί τά ίδια καί τά ίδια. Έχεις σοβαρό πρόβλημα στόν εγκέφαλο, γι αυτό κολλάει ό δίσκος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΡΥΠΤΟΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΗΣ ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΣΕ 11:19 ΝΑ ΠΑΣ ΝΑ ΣΕ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι κρυπτοεβραίος ρέ φρούτο? Ωραία είμαι! Εσύ τί είσαι δηλαδή? Έλλην πατριώτης? Τόσα άρθρα γιά τήν δόξα τής Ελλάδος, τόσοι ήρωες πού μάτωσαν γιά σένα τόν κολλημένο. Πότε έκανες τόν κόπο νά γράψεις ένα σχόλιο, όχι γιά νά σέ δοξάσουμε εμείς ώς ''πατριώτη'', αλλά οί ήρωες μας νά παρουν τήν τιμή καί τήν δόξα πού τούς πρέπει. Τό μόνο πού κάνεις νά μάς ζαλίζεις τά α...... γιά τόν κολλημένο δίσκο σου. Άντε φρούτο πού έχεις λυσσάξει εδώ μέσα κομπλεξικέ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜη δινεις σημασια!Ανθρωποι που περιμενουν τον Δια και τον Απολλωνα αν μη τι αλλο ειναι γραφικοι.Να γελας μαζι τους.Εμενα με διασκεδαζουν.Το ποσο πατριωτες ειναι φαινεται και απο το γεγονος οτι η Ελλαδα χανετε κι αυτη εκει,νταλκα με τον Χριστο!
Διαγραφή