Μπορείτε να μας βρείτε σε ένα ιστολόγιο για την ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ...ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ 2 και ένα ιστολόγιο για την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ...ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ 3.Με τιμή,
Πελασγός και συνεργάτες




«Το Γένος ποτέ δεν υποτάχθηκε στο Σουλτάνο! Είχε πάντα το Βασιλιά του, το στρατό του, το κάστρο του. Βασιλιάς του ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς, στρατός του οι Αρματωλοί και κλέφτες, κάστρα του η Μάνη και το Σούλι»

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2017

Κινεζικοί όμιλοι «σκανάρουν» την ελληνική αγορά


Δύο ημερομηνίες, μία την άνοιξη και μία το φθινόπωρο, προσδιορίζουν το χρονοδιάγραμμα ωρίμανσης του ανανεωμένου κινεζικού επενδυτικού ενδιαφέροντος για την Ελλάδα. Ανανεωμένου, διότι, όπως προκύπτει από τις εξελίξεις, κινεζικές επιχειρήσεις και κεφάλαια είτε διερευνούν είτε προχωρούν σε συμφωνίες για επενδύσεις στην Ελλάδα, στον απόηχο της ολοκλήρωσης απόκτησης του ΟΛΠ από την Cosco.

Το χρονοδιάγραμμα καθορίζουν αφενός η προγραμματισμένη για τις 14 και 15 Μαΐου σύνοδος των αρχηγών των κρατών του νέου Δρόμου του Μεταξιού («One Belt, One Road» ή OBOR) και αφετέρου η Διεθνής Εκθεση Θεσσαλονίκης, από τις 9 έως τις 17 Σεπτεμβρίου, όπου η Κίνα είναι φέτος τιμώμενη χώρα.

Πρόθεση του Πεκίνου είναι έως τον Μάιο να έχουν γίνει οι απαραίτητες κινήσεις, ώστε τον Σεπτέμβριο να έχουν προσδιοριστεί συγκεκριμένες διμερείς συνεργασίες και να προχωρήσει και η υπογραφή μνημονίων συναντίληψης ή ακόμα και συμβάσεων. Παροτρύνει προς τούτο ενεργά κρατικούς και ιδιωτικούς ομίλους να αναζητήσουν επενδύσεις στην Ελλάδα. Η δυνητική αθροιστική αξία τέτοιων συμφωνιών εκτιμάται πως μπορεί να ανέλθει άνω των τριών ή και ακόμα περισσοτέρων δισ. ευρώ, αν συνυπολογιστούν ποσά εμπορικών συναλλαγών σε βάθος χρόνου.

Το πρώτο «reality check» θα λάβει χώρα στα μέσα Μαΐου, καθώς στη σύνοδο κορυφής του Πεκίνου θα συμμετάσχει και η Αθήνα, πιθανότατα σε επίπεδο πρωθυπουργού και, σε περίπτωση κωλύματος, Προέδρου της Δημοκρατίας, πληροφορείται η «Κ». Εως τότε όλοι εύχονται να έχουν προσδιοριστεί με σχετική ακρίβεια πιθανές συνεργασίες, έργα και επενδύσεις. «Σε κυβερνητικό επίπεδο και οι δύο πλευρές προσδοκούν σημαντικές συνεργασίες», εξηγούσε στην «Κ» ο Κινέζος πρέσβης στην Ελλάδα, Ζου Ξιαολί, λίγο πριν από τα τέλη του 2016.

Αν και αυτοί οι στόχοι μπορεί να ακούγονται επιεικώς φιλόδοξοι, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι το 2011, όταν υπογράφτηκε μνημόνιο χρηματοδοτήσεων για ελληνικές ναυτιλιακές που θα ναυπηγούσαν πλοία στην Κίνα, ύψους 5 δισ. ευρώ, πολλοί μιλούσαν για ουτοπικό στόχο. Ομως αυτές οι αξίες προσεγγίστηκαν, καθώς «κτίστηκαν» εκατοντάδες ποντοπόρα πλοία. Τώρα η κινεζική εξωστρέφεια και το «προγεφύρωμα» της Cosco στον Πειραιά διευκολύνουν την οικονομική συνεργασία, αν και οι μεγάλες καθυστερήσεις στην πώληση του ΟΛΠ και τα κάθε λογής εμπόδια που έθεταν διάφορες πλευρές εξακολουθούν να προκαλούν κάποια επιφυλακτικότητα στην Κίνα. Παρά ταύτα, κινεζικοί όμιλοι έχουν δραστηριοποιηθεί επενδυτικά, όπως στη συμφωνία μεταξύ ΔΕΗ και κινεζικής State Grid για την πώληση του 24% του ΑΔΜΗΕ, έναντι 320 εκατ. ευρώ.

Ανεξαρτήτως της τελικής έκβασης αυτού του εγχειρήματος, είναι σαφές πως η κινεζική οικονομική διπλωματία βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο. Η China State Construction Engineering Corporation και η China Machinery Engineering Corporation είναι επίσης παρούσες στην Ελλάδα, εξετάζοντας την υλοποίηση μεγάλων έργων. Επιπλέον, η Alibaba, ο μεγαλύτερος όμιλος ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα, ο όμιλος Διεθνούς Κινεζικής Τηλεόρασης, η Τράπεζα Εξαγωγών και Εισαγωγών της Κίνας (ΕΧΙΜ Bank) και η Τράπεζα της Κίνας (China Development Bank) έχουν στείλει αντιπροσωπείες στην Ελλάδα, οι οποίες διερευνούν ευκαιρίες και συνεργασίες. Στην Αθήνα αναμένονται το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα τρία μεγάλα κινεζικά επενδυτικά κεφάλαια, με στόχο επενδυτικά projects που επικεντρώνονται κυρίως στις υποδομές, στα logistics και στο εμπορικό real estate.

Πρόκειται για τα Dalian Wanda Group Co., Silk Road Fund και Global Port Funds. Λίγες εβδομάδες πριν από τα τέλη του 2016, στην Αθήνα βρέθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της China Shenhua Group. Η China Shenhua Group είναι μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις εμπορίας άνθρακα και ενέργεια, και η επίσκεψη είχε στόχο «να προωθηθούν συνεργασίες με ελληνικές επιχειρήσεις όπως, για παράδειγμα, σε λιγνιτικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής και άλλα έργα, συνεισφέροντας με αυτόν τον τρόπο στη διμερή ενεργειακή συνεργασία», επισημαίνουν διπλωματικές πηγές. Ανανεωμένο ενδιαφέρον επιδεικνύουν η Shenzhen Airport, η οποία είχε ενδιαφερθεί για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, και η Air China για την πραγματοποίηση απευθείας πτήσεων μεταξύ των δύο χωρών. Οι κινεζικές ZTE Corporation και Huawei έχουν δημιουργήσει στον Πειραιά κέντρα logistics και εξετάζουν την περαιτέρω ανάπτυξή τους.

Αλλα πεδία οικονομικής συνεργασίες που υποδεικνύονται από την Κίνα είναι στους τομείς της διατροφής, των υπηρεσιών, του τουρισμού και των τουριστικών υποδομών, στην επιστημονική καινοτομία, στην πολιτιστική βιομηχανία, στην αγορά ακινήτων και στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Και, πάνω απ’ όλα, διαρκής και επίμονη είναι η προσπάθεια των κινεζικών ναυπηγείων να προσελκύσουν παραγγελίες από ελληνικές ναυτιλιακές, κλάδος που άλλωστε αποτέλεσε τον καταλύτη για τις καλές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών.

«Μια Ζώνη, Ενας Δρόμος» και πολλές συνεργασίες

Η κινεζική πολιτικoοικονομική πρωτοβουλία «Μια Ζώνη, Ενας Δρόμος» («One Belt, One Road») έχει βρει σημαντικά ερείσματα στις 64 χώρες που αφορά και όχι μόνον. Σύμφωνα με το Πεκίνο, πάνω από 100 διεθνείς οργανισμοί και χώρες έχουν εκφράσει την υποστήριξή τους και περισσότερες από 40 χώρες και διεθνείς οργανισμοί έχουν υπογράψει σχετικές συμφωνίες συνεργασίας με την Κίνα. Το Πεκίνο σχεδιάζει να φιλοξενήσει μια, ιστορική ενδεχομένως, σύνοδο κορυφής στις 14 και 15 Μαΐου. Οι ηγέτες των εμπλεκόμενων χωρών και των διεθνών οργανισμών ανταποκρίθηκαν θερμά σε αυτήν την πρόσκληση και οι προπαρασκευαστικές εργασίες προχωρούν ομαλά, σημειώνουν κινεζικές διπλωματικές πηγές. Περισσότεροι από 20 ηγέτες από την Ασία, την Ευρώπη, την Αφρική και τη Λατινική Αμερική, συμπεριλαμβανομένων του Ρώσου προέδρου και της Βρετανής πρωθυπουργού, φέρεται να έχουν επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους.

Εκτός αυτών, η Κίνα έχει καλέσει αντιπροσωπείες και ανώτατους αξιωματούχους από διεθνείς οργανισμούς, όπως και επικεφαλής μεγάλων πολυεθνικών επιχειρήσεων, αλλά και επιστήμονες και ακαδημαϊκούς. Το όλο σχέδιο αποσκοπεί στην ανάδειξη της Κίνας ως πρωταγωνίστριας ηγετικής δύναμης στο μέτωπο της διεθνούς οικονομικής συνεργασίας. Αλλωστε, η πολιτική «One Belt, One Road» είναι ακριβώς αυτό: η πραγματική ενίσχυση των δρόμων του εμπορίου και των οικονομικών συναλλαγών μεταξύ Ασίας και Ευρώπης και μεταξύ Ασίας και Αφρικής, και όλων των ενδιάμεσων χωρών, με παράλληλο άνοιγμα στην αμερικανική ήπειρο. Η Κίνα έχει οικοδομήσει και τις χρηματοδοτικές δομές που υποστηρίζουν την πολιτική της. Αυτές, μεταξύ άλλων, είναι η Asia Infrastructure Investment Bank, η New Development Bank, το Silk Road Fund, κινεζικές τράπεζες, όπως China Development Bank, Export and Import Bank of China, Postal Savings Bank και China’s Agricultural Development Bank. Η China Development Bank παρακολουθεί 900 έργα σε 64 χώρες από τις οποίες διέρχεται ο νέος Δρόμος του Μεταξιού, που απαιτούν χρηματοδοτήσεις 800 δισ. δολαρίων.

Η Κίνα θεωρεί την Ευρωπαϊκή Ενωση και την Ελλάδα σημαντικές δυνάμεις από στρατηγική άποψη. Η επίσημη θέση του Πεκίνου για την Ευρώπη και την Ελλάδα είναι πως «μια σταθερή και ακμάζουσα Ευρώπη συνάδει με τα συμφέροντα της Κίνας, η οποία υποστηρίζει τη διαδικασία ενοποίησης και σταθερότητας του ευρώ, σέβεται τις επιλογές των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης ως προς το αναπτυξιακό μονοπάτι που θα ακολουθήσει η κάθε μία και πιστεύει πως η Ε.Ε. μπορεί να ξεπεράσει τις παρούσες δυσκολίες».

kathimerini.gr
Πηγή2

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου