Δημοσίευμα της έγκυρης εξειδικευμένης στα θέματα άμυνας αμερικανικής εφημερίδας «Defense News», αποκαλύπτει ότι οι Τούρκοι σκοπεύουν να ενεργοποιήσουν τον ερχόμενο Δεκέμβριο ή τον Ιανουάριο την παραγγελία για τα πρώτα δύο μαχητικά πέμπτης γενιάς F-35 Lightning II, μια παραγγελία που είχαν ακυρώσει τον περασμένο Απρίλιο.
Ταυτόχρονα, ο επικεφαλής του υφυπουργείου Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM), Μουράτ Μπαγιάρ, που έκανε τις σχετικές δηλώσεις, προχώρησε πολύ περισσότερο, λέγοντας ότι η Άγκυρα παραμένει προσηλωμένη στην απόφαση προμήθειας 100 μαχητικών του τύπου. Επιχειρώντας να δικαιολογήσει την αρχική υπαναχώρηση, την απέδωσε σε «ψυχολογικούς» παράγοντες, αφού υποτίθεται η Άγκυρα δεν επιθυμούσε να προχωρήσει επειδή υπήρχε αριθμός αρνητικών δημοσιευμάτων και ήθελε να προηγηθούν άλλοι…
Δεν περιορίστηκε όμως μόνο στο F-35, αλλά «έκλεισε το μάτι» στους Αμερικανούς, λέγοντας ότι οι αμερικανικές υποψηφιότητες είναι οι επικρατέστερες (παρότι μίλησε και για Ευρωπαίους κατασκευαστές) για να προμηθεύσουν τον κινητήρα του μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς που θέλει να κατασκευάσει η Τουρκία (πρόγραμμα TF-X), σε συνεργασία με τη σουηδική Saab, κατασκευάστρια του μαχητικού τέταρτης γενιάς JAS-39 Gripen.
Το μεγάλο πρόβλημα για το οποίο θα καταλήξουν οι Τούρκοι σε απόφαση περί τα τέλη του έτους, είναι εάν πρώτα πρέπει να επιλέξουν κινητήρα για το μαχητικό και να «χτίσουν» την σχεδίαση πάνω στις απαιτήσεις του, ή να το σχεδιάσουν πρώτα και να επιλέξουν κινητήρα στην συνέχεια.
Καλού-κακού, έχουν ήδη έτοιμες τρεις σχεδιαστικές αντιλήψεις όπως αποκάλυψε ο Μουράτ Μπαγιάρ… Τα μαχητικό θα πρέπει να μπει σε παραγωγή το 2021 και να ξεκινήσουν οι παραδόσεις περί το 2025. Πάντως, η χώρα να ξέρει στα 100 της χρόνια, το 2023, ότι το πέτυχε και αυτό…
Η είδηση είναι εντυπωσιακή, αφού μάλλον αποκαλύπτει την πολιτική αξιοποίηση των εξοπλισμών και στη γείτονα χώρα για τη στήριξη της εξωτερικής πολιτικής της και εν τέλει της ίδια της ασφάλειάς της.
Η τρομακτική πίεση που υφίσταται η Τουρκία στις σχέσεις της με τη Δύση, σε όλα τα επίπεδα, οδήγησε στην απόφαση εσπευσμένης ενεργοποίησης της απόφασης προμήθειας των μαχητικών σε ένα συμβόλαιο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, σε μια προσπάθεια να αποτρέψουν την αμερικανική κυβέρνηση από το να «υπερβεί τα όρια» στην άσκηση κριτικής απέναντι στην Άγκυρα.
Εάν περιορίσουμε το φάσμα των μη φιλικών προς τη Δύση συμπεριφορών από την πλευρά της Τουρκίας, θα αναφερόμασταν στην απόφαση για την έναρξη διαπραγματεύσεων με στόχο την προμήθεια κινεζικού αντιαεροπορικού συστήματος. Κατά συνέπεια, η Άγκυρα ενεργοποιεί τη συμφωνία για τα F-35 με στόχο να κατευνάσει τα πνεύματα και την εξαιρετικά αρνητική διάθεση στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Ως τελευταίο «όπλο», η Άγκυρα θα μπορούσε να εφεύρει κάποια δυσκολία, να ακυρώσει τη συμφωνία με τους Κινέζους και να πάει στην ευρωπαϊκή επιλογή της κοινοπραξίας Eurosam με το σύστημα ASTER, εκτός κι αν τα οράματα «σφίξουν» τόσο πολύ και ξαφνικά δούμε στο τουρκικό οπλοστάσιο να εντάσσονται οι αμερικανικοί Patriot…
Πηγή
Ταυτόχρονα, ο επικεφαλής του υφυπουργείου Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM), Μουράτ Μπαγιάρ, που έκανε τις σχετικές δηλώσεις, προχώρησε πολύ περισσότερο, λέγοντας ότι η Άγκυρα παραμένει προσηλωμένη στην απόφαση προμήθειας 100 μαχητικών του τύπου. Επιχειρώντας να δικαιολογήσει την αρχική υπαναχώρηση, την απέδωσε σε «ψυχολογικούς» παράγοντες, αφού υποτίθεται η Άγκυρα δεν επιθυμούσε να προχωρήσει επειδή υπήρχε αριθμός αρνητικών δημοσιευμάτων και ήθελε να προηγηθούν άλλοι…
Δεν περιορίστηκε όμως μόνο στο F-35, αλλά «έκλεισε το μάτι» στους Αμερικανούς, λέγοντας ότι οι αμερικανικές υποψηφιότητες είναι οι επικρατέστερες (παρότι μίλησε και για Ευρωπαίους κατασκευαστές) για να προμηθεύσουν τον κινητήρα του μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς που θέλει να κατασκευάσει η Τουρκία (πρόγραμμα TF-X), σε συνεργασία με τη σουηδική Saab, κατασκευάστρια του μαχητικού τέταρτης γενιάς JAS-39 Gripen.
Το μεγάλο πρόβλημα για το οποίο θα καταλήξουν οι Τούρκοι σε απόφαση περί τα τέλη του έτους, είναι εάν πρώτα πρέπει να επιλέξουν κινητήρα για το μαχητικό και να «χτίσουν» την σχεδίαση πάνω στις απαιτήσεις του, ή να το σχεδιάσουν πρώτα και να επιλέξουν κινητήρα στην συνέχεια.
Καλού-κακού, έχουν ήδη έτοιμες τρεις σχεδιαστικές αντιλήψεις όπως αποκάλυψε ο Μουράτ Μπαγιάρ… Τα μαχητικό θα πρέπει να μπει σε παραγωγή το 2021 και να ξεκινήσουν οι παραδόσεις περί το 2025. Πάντως, η χώρα να ξέρει στα 100 της χρόνια, το 2023, ότι το πέτυχε και αυτό…
Η είδηση είναι εντυπωσιακή, αφού μάλλον αποκαλύπτει την πολιτική αξιοποίηση των εξοπλισμών και στη γείτονα χώρα για τη στήριξη της εξωτερικής πολιτικής της και εν τέλει της ίδια της ασφάλειάς της.
Η τρομακτική πίεση που υφίσταται η Τουρκία στις σχέσεις της με τη Δύση, σε όλα τα επίπεδα, οδήγησε στην απόφαση εσπευσμένης ενεργοποίησης της απόφασης προμήθειας των μαχητικών σε ένα συμβόλαιο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, σε μια προσπάθεια να αποτρέψουν την αμερικανική κυβέρνηση από το να «υπερβεί τα όρια» στην άσκηση κριτικής απέναντι στην Άγκυρα.
Εάν περιορίσουμε το φάσμα των μη φιλικών προς τη Δύση συμπεριφορών από την πλευρά της Τουρκίας, θα αναφερόμασταν στην απόφαση για την έναρξη διαπραγματεύσεων με στόχο την προμήθεια κινεζικού αντιαεροπορικού συστήματος. Κατά συνέπεια, η Άγκυρα ενεργοποιεί τη συμφωνία για τα F-35 με στόχο να κατευνάσει τα πνεύματα και την εξαιρετικά αρνητική διάθεση στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Ως τελευταίο «όπλο», η Άγκυρα θα μπορούσε να εφεύρει κάποια δυσκολία, να ακυρώσει τη συμφωνία με τους Κινέζους και να πάει στην ευρωπαϊκή επιλογή της κοινοπραξίας Eurosam με το σύστημα ASTER, εκτός κι αν τα οράματα «σφίξουν» τόσο πολύ και ξαφνικά δούμε στο τουρκικό οπλοστάσιο να εντάσσονται οι αμερικανικοί Patriot…
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου